Markeret Bryst


congokurt
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen!

Jeg har læst alle de emner, der er lavet om mit emne, men synes ikke rigtig der er noget der giver mening.

I mit center er meningen, at man skal lave BP decline fordi det stimulerer det nederste bryst mest, og lave en ordentlig røvfuld armbøjninger for at få fedtet væk omkring brystet.

Nogle siger også at man skal køre syretræning for at få det markerede bryst, og at det ellers er et spørgsmål om tid.

Nogle der kan sige: " sådan er det! " om et eller andet??!!? :unsure:

Congo

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nogle der kan sige: " sådan er det! " om et eller andet??!!?
Nej, for aådan er det IKKE. Der er ikke en opskrift, men i bund og grund vil ganske alm. bænkpres gøre arbejdet fremragende.
Jeg har læst alle de emner, der er lavet om mit emne

I don't think so. Brug søgefunktionen. Der er tonsvis af materiale på mol om netop dit emne!

Edited by Lucas
Link to comment
Share on other sites

I mit center er meningen, at man skal lave BP decline fordi det stimulerer det nederste bryst mest, og lave en ordentlig røvfuld armbøjninger for at få fedtet væk omkring brystet.
De fatter ikke meget i dit center. Man kan ikke punktforbrænde. Det er en myte, der for længst er aflivet.
Nogle siger også at man skal køre syretræning for at få det markerede bryst, og at det ellers er et spørgsmål om tid.

Det er noget fis. Syretræning er vel oppe omkring 15-20 reps? Det får du ingenting ud af. Hverken størrelse eller styrke.

Det forsvinder mere fedt på dine patter, ved at du kører 20 reps squat, end ved du kører 20 reps for patten. Det lyder måske utroligt, men det er sandt! :)

Nogle der kan sige: " sådan er det! " om et eller andet??!!?

Snildt!

Store patter og en lav fedtprocent. -Så enkelt.

Patter laves ved de rigtige øvelser og reps i centret.

Fedtprocenten laves hjemme i køkkenet.

Link to comment
Share on other sites

Bruger du slet ikke BP decline?  Den kan jeg ellers godt li'
Nej.

Dips giver ganske fint det samme resultat.

Der er heller ikke den helt stor forskel på, om du kører alm, de- eller incline bænk.

Jeg træner BP decline ( med stang), flyes incline, BP med håndvægte og standing fly med kabler til brystet. Er det ikke ok?

Det lyder ok undtagen det med kablerne.

Spørgsmålet er dog, hvor mange sæt du kører, og hvor ofte.

Link to comment
Share on other sites

Nu skal man aldrig sige aldrig, men.........

jeg vil nu alligevel sige at du har alt for stor volume i programmet.

Som udgangs er 2-6 sæt ialt fordelt på 1-2 øvelser rigeligt til hver muskelgruppe - med mindre du er rigtig gammel i gamet, og aldrig dekonditionerer.

Som et råd ville jeg altså maks tage to øvelser til bryst. Af dem du nævner ville jeg helt sikkert vælge bænkpres (omend db bænpres også er en god øvelse) og flyers. Hold den på 2-3 sæt i hver øvelse.

Link to comment
Share on other sites

Fist:

Det er sgu nok lige i overkanten.

Jeg er heller ikke vild med splitprogrammer for 2 muskelgrupper per gang.

Har du overvejet, at skifte program

Jeg synes faktisk ikke det er i overkanten, det er 3 basisøvelser + en kabel.

Decline, giver vist de bedste EMG målinger (hvorfor de måske siger at det er den bedste) - men der er så et skulderelement, som gør den til en øvelse i farezonen, som jeg har forstået det - jeg ville umiddelbart også hælde til almindelig bænkpres.

Omkring fedtet på brystet; det er jo bare cardio - jeg har en forkærlighed for netop armbøjninger når det drejer sig om brystet, men den vil jeg ikke trække ind i debatten her - istedet vil jeg holde på det sikre, og sige der er bedre måde at sætte gang i forbrændingen, end armbøjninger.

Et godt bryst er som der siges; masse + lav fedtprocent. Så hvis du spiser ordentligt, samt træner ordentligt - så kommer det.

Jarvig:

jeg vil nu alligevel sige at du har alt for stor volume i programmet.

Som udgangs er 2-6 sæt ialt fordelt på 1-2 øvelser rigeligt til hver muskelgruppe - med mindre du er rigtig gammel i gamet, og aldrig dekonditionerer.

Som et råd ville jeg altså maks tage to øvelser til bryst. Af dem du nævner ville jeg helt sikkert vælge bænkpres (omend db bænpres også er en god øvelse) og flyers. Hold den på 2-3 sæt i hver øvelse.

Er selvfølgelig uenig med jarvig - hvis du altså ikke kører fullbody; mener helt sikkert at du skal holde den på 3-4 sæt, du kan måske droppe din kabel øvelse - men som udgangspunkt, finder jeg ikke noget forkert i den.

Jeg ville skifte decline ud med Bænkpres - ville personligt foretrække håndvægte, men det er op til dig selv.

Jeg ville skifte "BP hånd" ud med incline db press - bibeholde flyers, og så genoverveje min kabel øvelse - synes du den rykker, synes jeg du skal bibeholde den.

Jeg ville måske også selv undgå 12 reps, da de trækker lidt tænder ud - og måske spare krudtet til eks. 4*8 - eller køre 10,8,8,6.

Såe....mit bud ville være:

Bænkpres

Incline

Flyers

og evt. kabeløvelse

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se fornuften i det. Jeg tror, jeg gør som fittsmoke siger. Bryst-træningen er højdepunktet.
Tænkte det nok. :sneaky:

Jeg var heller ikke meget for at skifte fra mit splitprogram.

Men resultaterne mester; resultaterne var ikke til at tage fejl af. ;)

Men mange tak for alle indlæg!!!

Det betyder ingenting. -Vi folk her på MOL har alligevel ikke noget liv. ;)

Link to comment
Share on other sites

Fist:

Det er stadig 14 sæt for én muskelgruppe. Det mener jeg er for meget.

14 sæt lyder ganske fornuftigt i mine ører på et 3-split.
Jeg var heller ikke meget for at skifte fra mit splitprogram.

Men resultaterne mester; resultaterne var ikke til at tage fejl af. 

gaaab ;) der er superpotientiale i et 3 split, 2 split, 4 split - sålænge du træner ordentligt, spiser ordentligt og sørger for at få dine hvileperioder.

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Fitt -> Aha, du er selvfølgelig uenig med mig. Tankevækkende!

Nå, men altså, det er jo ikke så svært at forstå.

Med kun to pas pr. uge pr muskelgruppe overfor tre pas, skal der selvfølgelig være lidt mere proteindegeration mellem hver træning. Så at volumen i hvert træningspas i et 2-split program skal være større end i et 3-dags fullbodyprogram kan vi ikke være uenig i.

Men hvor meget? Alt andet lige må man vel sige at ugens volume samlet set skal være nogenlunde den samme.

Ingen tvivl om at maks 4-6 sæt pr. muskelgruppe pr. pas for en mellemkonditioneret person er rigeligt i et fullbodyprogram.

Dette giver 12-18 sæt på en uge.

I Fitts ekemspel hedder den (3 til 4 sæt)*(3 til 4 øvelser)*2 træningspas = 18-32 sæt pr. uge.

Dette er totalt vildt. Mener slet ikke at anstrengelserne til en sådan volume står mål med resultateren af det.

Link to comment
Share on other sites

gaaab  der er superpotientiale i et 3 split, 2 split, 4 split - sålænge du træner ordentligt, spiser ordentligt og sørger for at få dine hvileperioder.
Jeg griner den dag, du kører en HST. ;)
Fitt -> Aha, du er selvfølgelig uenig med mig. Tankevækkende!

I 2! :tongue:

I Fitts ekemspel hedder den (3 til 4 sæt)*(3 til 4 øvelser)*2 træningspas = 18-32 sæt pr. uge.

Dette er totalt vildt. Mener slet ikke at anstrengelserne til en sådan volume står mål med resultateren af det.

Enig. Hvis man ikke har så gode gener, som Fitt jo har, så er det alt for meget.

Til Arnold er det måske enddafor lidt! ;)

Link to comment
Share on other sites

Fitt -> Aha, du er selvfølgelig uenig med mig. Tankevækkende!
Ja det er utroligt ikke ? ...
Men hvor meget? Alt andet lige må man vel sige at ugens volume samlet set skal være nogenlunde den samme.

Ingen tvivl om at maks 4-6 sæt pr. muskelgruppe pr. pas for en mellemkonditioneret person er rigeligt i et fullbodyprogram.

Dette giver 12-18 sæt på en uge.

I Fitts ekemspel hedder den (3 til 4 sæt)*(3 til 4 øvelser)*2 træningspas = 18-32 sæt pr. uge.

Nå.... nu er han ude med kuglerammen igen.

Du snakker noget om et fullbody program ? som du sammenligner med - det ved du godt hvad jeg mener om det - kører congokurt fullbody ? fordi så er det da fuld respekt til ham - men tror dog han kører split ?

I din verden, så ville et split program tilsyneladende tage 10 minutter - fordi du vil køre det efter fullbody principper.

Dette er totalt vildt. Mener slet ikke at anstrengelserne til en sådan volume står mål med resultateren af det.
Nå det mener du ikke - hvad mener du så ? at man får mindre masse ? at man får mere masse ? at man er status quo ? :blink:

Og hvad skal det stå mål med ? anstrengelserne siger du - kan du lide at træne eller hvad ? vi har endda en fyr her, som ligefrem elsker sin brystdag, lad dog personen få det maksimale udaf det. Han er ikke bange og ked af at løfte sin portion jern tilsyneladende.

Fist:

Jeg griner den dag, du kører en HST. 

Det sker never never never du :) - skal det ske, er det i en helt anden stil en den i anbefaler her - populært sagt kan man sige, at jeg træner for at få resultater, ikke for at spare tid.

Enig. Hvis man ikke har så gode gener, som Fitt jo har, så er det alt for meget.

Til Arnold er det måske enddafor lidt! 

Så er der tudekiks igen .... "fitt og hans gener"... prøv at smid Excel væk en dag, så kan det være resultaterne dukker frem.

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Det sker never never never du  - skal det ske, er det i en helt anden stil en den i anbefaler her - populært sagt kan man sige, at jeg træner for at få resultater, ikke for at spare tid.
Du er ikke glad for at forstille dig, at 2 sæt af et eller andet kan være nok? :)

Det næste program, jeg kører bliver med 13 sæt af visse øvelser. Det må være noget for dig? ;)

Så er der tudekiks igen .... "fitt og hans gener"... prøv at smid Excel væk en dag, så kan det være resultaterne dukker frem.

Jeg har selv haft gode resultater indtil nu +15kg ren muskelmasse -1kg fedt på 21 måneder. Men jeg vil stadig aldrig kunne klare det samme som dig.

Du må indse, at du ér født lidt heldigt mht fysikken. :sneaky:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share