Markeret Bryst


congokurt
 Share

Recommended Posts

Kører alle de andre biler på motorvejen i den forkerte retning - eller er det mon mig, der kører i den forkerte retning?

Nemlig. For det er tankevækkende at flere ser det som jeg ser i Jarvig´s indlæg, og alligevel holder han fast på at de er alle de andre der er noget galt med.

A hva'?

Derudover er det mærkeligt at en mand som jarvig kan stille en række betragtninger op, som er ganske fornuftige....

I min verden

- findes der mange foskellige programmer

- stor volumer passer til nogen ting og mennesker - lille volume passer til andre ting og mennesker

- er ting ikke nødvendigvis rigtige bare fordi de virker på en selv

- er ting mere konsistente, hvis dokumentation rent faktisk viser en given sammenhæng

- er tro uden betydning, mens viden er det der driver os videre

Ja, tankevækkende at en tåbe som mig kan sige sådan noget! :angry:

....men alligevel giver hans indlæg efter min mening ikke udtryk for ovenstående.
Det bliver du ved med at sige. Hvor er det - ikke taget ud af kontekst - du finder dette. Ude af kontekst er hvor jeg ikke diskuttere med Fitt. Hvis argumenter fra diskussionen med Fitt hives frem, så må det jo pokker forstås, at....

1. Nu var det ikke længere generelle træningsråd til congokurt

2. Det var et grundlæggende modangreb på at Fitts råd altid handler om voldsomt mange øvelser med voldsomt mange sæt i splitprogrammer - et modangreb mod dette, fordi Fitts udgangspunkt er "det virker fint for mig = jeg ved hvordan verdens bedste program ser ud"

Jeg følte at du angreb volumen træning

For 57. gang. Nej, nej og atter nej!!!!!!! Ikke noget andet angreb på volumetræning .

ved at kæde det sammen med overtræning
For 58. gang. Nej, nej og atter nej!!!!!!! Ikke nogen pr. automatik sammenhæng mellem stor volume og overtræning.
Og straks går du helt amok

Definer "amok" i et diskussionsforum. Hvis den afviger markant fra min, kan det være jeg vil give dig ret. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det bliver du ved med at sige. Hvor er det - ikke taget ud af kontekst - du finder dette. Ude af kontekst er hvor jeg ikke diskuttere med Fitt. Hvis argumenter fra diskussionen med Fitt hives frem, så må det jo pokker forstås, at....

1. Nu var det ikke længere generelle træningsråd til congokurt

2. Det var et grundlæggende modangreb på at Fitts råd altid handler om voldsomt mange

øvelser med voldsomt mange sæt i splitprogrammer - et modangreb mod dette, fordi Fitts udgangspunkt er "det virker fint for mig = jeg ved hvordan verdens bedste program ser ud"

"det virker fint for mig = jeg ved hvordan verdens bedste program ser ud"

Det stopper du jo i halsen på mig din n.... - det virker fint for mig, og det virker fint for en hel masse andre der kører split, som personen nu gør !!!

Du læser ting som ikke står der, du er jo har jo den vildeste PMS for tiden.....

Og voldsomt mange sæt, der må jeg bare gentage - du ved jo ikke hvad voldsomt er tilsyneladende - kom udaf din program-skal og oplev verden.

Jeg tror jo netop IKKE på "verdens bedste program" - kontra dig.

Hvis nu jeg skal sidde og lure lidt her, så tror jeg faktisk dit problem hr. Jarvig - er FITTSMOKER, og ikke så meget det jeg siger, du kan slet ikke have at jeg blander mig i dine højteknologiske udredninger, og du kan slet ikke have at få at vide at du ikke har ret i hvad du siger....

Du er i mine øjne en højtbelæst referant, og det er lidt hårdt sagt - men du evner altså mange gange til at miste overblikket fuldstændigt - der har jeg som "læremester-konceptet" 1000 gange mere respekt for en fyr som TJ eksempelvis, eller Cillius (selvom han er HST nørd) - det er da nogle der ved hvad de taler om - de er meget bredere i deres vidensamling og i deres praktiske erfaring, og også evner at bruge de grå celler.

Det virker oftest som om det vigtigste for dig er at referere rigtige ting, og din verden bryder jo helt sammen hvis du siger noget forkert...... slap dog lidt af, og prøv at lær noget.

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

(men fatter simpelthen ikke at du så ikke efterlever disse - fordi det gør du jo ikke ?)

Hvad mener du - konkretiser!!

He he, men sjovt som du definerer "split" i min verden som værende et program....det synes jeg er lidt morsomt - og det virker ikke som om du forstår begrebet faktisk ?
Nååååååååhhhhhh, mon ikke jeg nu nok ved hvad split er. :tongue:

Men jeg er enig i at split ikke er et "program". Når jeg skriver det, er det fordi du er så forhippet på, at alt hvad jeg skriver bunder i fullbody og HST - du har selv i denne tråd nævnt ligepræcis dette flere gange. Så er det jeg må spørge: Hvor er det i denne tråd, at du finder nogen argumenter vedrørende fornuften i at fører fullbody når sammenhængen her specielt drejer sig om høj- og lavintensiv træning.

Sådan som jeg har skrevet mine indlæg har jeg ikke haft fullbody i tankerne når jeg argumenterede imod dig.

Det kan godt være du ikke vil sige undskyld for ovenstående, det er også formuleret anderledes end det du startede ud med - så fred være med det, du har jo heller ikke ret i det såe.....

Well, den overdrevne udgave af dig som jeg skrev var et vredesudbrud til TJ. Så egentlig har det ikke noget med dig at gøre, idet det var "overdevne-Fitt" og ikke "Fitt". ;)

Men hvis du mener at den overdrevne Fitt ligger så tæt på den rigtige Fitt, at det kan foveksles, så vil jeg da gerne skrive en undskyldning.

(Den skarpe iagttager vil - hvis personen ønsker dette - kunne se, at dette faktisk er en grov fornærmelse overfor Fitt. Men det lækre er, at det er den kun for sjov, samtidigt med at jeg faktisk ikke ironisk kan sige undskyld på samme tid - en lille detalje :D )

Jeg kunne tilføje en masse yderligere punkter om dig
Jamen kom da med dem. :D
du evner bare ikke at holde dig til emnet

Say what !!!

Jeg er sq da konstant forankret i emnet. <_<

Link to comment
Share on other sites

Jarvig jeg husker for ikke så længe siden, da du annoncerede at du ville trække dig tilbage fra MOL og kun føre logbog, fordi du mente at flere havde "angrebet " dig personligt... DEngang sagde jeg at det da måtte være dem der var noget galt med og opfordrede dig derfor til at begynde at skrive på MOl igen.

MEN

Jeg syntes efterhånden at du SELV er begyndt at bliver mere og mere personlig og selv er begyndt at angribe folk i diskussioner... Her tænker jeg især på MADMAN der fik en ordentlig tur i en "pædofil " tråd og ikke mindst den her til Fittsmoker :

Men ok - næste gang en begynder spørger om noget, så skal jeg da gerne give råd ala Fitt. Det må jo blive til noget i retning af

- Træn indre bryst (for vi ved alle at et sådant naturligvis findes)

- Til hver muskelgruppe skal man altid træne HELT igennem - dvs 8-10 øvelser til hver med 10-15 sæt

- Fullbody er noget lort

- Kabler er guds gave til menneskeheden

- Frekvent træning skal undgås

Du må sgu da selv se at kommentarer som dem her er fuldstændig latterlige og under bæltestedet... Jeg troede sgu da også engang at hvis man lavede en masse mavebøjninger mistede man fedt på maven og at det kun var de 2 sidste reps (failure) der gav noget... Men vi bliver jo klogere, så stadig at punke fitt med "indre bryst" er da for tamt :thumb_down:

Edited by The Bear
Link to comment
Share on other sites

Hvis nu jeg skal sidde og lure lidt her, så tror jeg faktisk dit problem hr. Jarvig - er FITTSMOKER, og ikke så meget det jeg siger

Jeg har slet ingen problemer med dig Fitt. :)

du kan slet ikke have at jeg blander mig i dine højteknologiske udredninger
Jo da, det må du da gerne. ;)
og du kan slet ikke have at få at vide at du ikke har ret i hvad du siger....

Jo, hvis folk argumenterer fint for deres sag.

Du er i mine øjne en højtbelæst referant
Okay.

Eventuelt er der så noget galt med referanter - i så fald hvad?

men du evner altså mange gange til at miste overblikket fuldstændigt

Nådada. Lyder spændende. ;)

1000 gange mere respekt for en fyr som TJ eksempelvis, eller Cillius
Det har jeg også. :) De ved MEGET mere om træning end mig. Jeg er blot en der har lært af dem, og gider referere (nu du lægger så stor negativ vægt på dette) det til folk der har et spørgsmål om træning.
det er da nogle der ved hvad de taler om - de er meget bredere i deres vidensamling og i deres praktiske erfaring, og også evner at bruge de grå celler.

Helt enig. :)

Det virker oftest som om det vigtigste for dig er at referere rigtige ting

Nææææ, det er det nu ikke.

IRL er det at leve lykkeligt, være sund og rask, holde af så mange som muligt og respeketerer, tollerer og accepterer så mange som muligt.

På MOL er det at give råd til folk der står med et konkret problem vedrørende træning, kost eller vægt.

Link to comment
Share on other sites

mdk:

Jeg syns, der blir punket rigeligt løs fra mere end én side. Det er typisk for en tråd, der starter med et tilsyneladende simpelt spørgsmål, at kæphestene blir fundet frem før eller siden og så deles der små og knapt så små kindheste ud. Forskellige personer reagerer forskelligt på små stiklerier.

Måske har Jarvig en gang i mellem en lidt for stor skråsikkerhed (i denne tråd dog meget mindre end i andre sammenhænge), men til gengæld gør modparterne i lidt nedladenhed (den med, at man ikke er fysisk stor er ofte et mere eller mindre udtalt argument for manglende kunnen). Måske blir J også læst skævt. Det burde være lige meget, hvem der fremsætter et argument. Men der er måske nogle gange en tendens til at læse ting ind og ud, alt efter hvem den anden er.

Der er altså andre end Jarvig som kører hårdt på diverse kæpheste i andre sammenhænge. Det er latterligt at klaske den etiket på J alene 

Enig!;

egentligt ville jeg selv skrive noget til denne kontrovers, men kunne ikke gøre det bedre end mdk. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tankevækkende - og fuldstændig vanvittigt at en tråd, med det simple spørgsmål der bliver stillet - nu har 6 sider, og næsten 1100 hits..... :o :blink:

:lol: Nu jeg lige kigger tilbage på de første råd i tråden, så tror jeg godt jeg kan sige hvorfor hele balladen startede.

Congokurt kører split-program (går jeg ud fra), men jarvigs anbefalinger mht øvelser og antal sæt går tydeligvis på et fullbodyprogram - hvilket han desværre ikke får nævnt.

Og så ruller bolden... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jørgen L -> Jeg bliver stort set kun misforstået af to personer - og altid disse to personer - nemlig dig og TJ. Begge misforstår med vilje.

Ikke for at ruske op i tråden igen men jeg "misforstår" lige så ofte dine udtalelser. Jeg er bare for doven til at kommentere dem (på nær et enkelt tilfælde). Jeg kan dog ikke se at de kører et vendetta mod dig, som du selv synes!

-Ovenstående er ikke et angreb mod dig, og der ligger intet ondt bag! Det er blot en reminder lignende "Kører alle de andre biler på motorvejen i den forkerte retning - eller er det mon mig, der kører i den forkerte retning?"

That's all..

Link to comment
Share on other sites

Argumeter ala "jeg synes også tit du tager fejl, men jeg gider ikke kommenterer dem" kan jeg kun give :thumb_down::thumb_down::thumb_down:

Enhver person kan komme og sige dette. Men hvis de har noget at have det i, og desuden har flere end 2 ærter at trille rundt med, så skal de fan... gale mig komme på banen når tid er - og ikke komme lunkent luskende med småbitrer og ukonkrete indlæg midt i det hele. :devil:

PS: Tænk, der er stadig mange konkrete og relevante spørgsmål jeg har stillet i denne tråd til specielt TJ og Fitt som de ikke har svaret på. Jeg tager naturligvis de manglende svar som udtryk for at det bare var varm luft uden indhold, men derimod bare personlige angreb.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

PS: Tænk, der er stadig mange konkrete og relevante spørgsmål jeg har stillet i denne tråd til specielt TJ og Fitt som de ikke har svaret på.
Så må du lige ridse de ting op som du har spurgt om - jeg så ikke så meget andet end "fitt mig her, og fitt mig der" i dine sidste indlæg igår , så hvis der er sneget sig et spørgsmål ind, så har jeg overset det - og orker ikke læse hele tråden igennem.
Jeg tager naturligvis de manglende svar som udtryk for at det bare var varm luft uden indhold, men derimod bare personlige angreb.

Ja, det kunne faktisk godt ligne dig at tro det - sådan tror jeg faktisk ofte du opfatter det i debatterne her på MOL <_<

Link to comment
Share on other sites

Tænk, der er stadig mange konkrete og relevante spørgsmål jeg har stillet i denne tråd til specielt TJ og Fitt som de ikke har svaret på. Jeg tager naturligvis de manglende svar som udtryk for at det bare var varm luft uden indhold, men derimod bare personlige angreb.

Geeez, du kan blive ved hva´ ?? Som Fittsmoker opfordre til, så må du da meget gerne ridse de ting op jeg ikke har svaret på. Jeg orker ikke at læse den her tråd igennem en gang til. Men jeg svarer da gerne på de ting du mener jeg ikke har svaret på.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hey sorry Fitt og TJ. Var bare lidt beruset da jeg kom hjem igår. Så da jeg ser typens indlæg bliver jeg sur - det gik vist ud over Jer. Undsyld - det var umotiveret. 

hehe Jarvig din cracy boy.. når jeg kommer ebruset hjem fra byen, spiser jeg et eller andet usundt, sluger et par panodiler og falder i søvn uden at børste tænder.... du skynder dig at tænde for pjuteren og kigger på MOL ..... hehe det kalder jeg sgu en sand MOLLER :) :) :lol: :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share