En-arm side pres


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Guest PlayboY

Ja, det kunne jeg også godt lide at vide ;)

Men i anledning af det er et pres man laver, kan vi jo udelukke trapz osv..

Det er vel hovedsageligt Skulder/triceps/serratus anterrior kunne jeg forestille mig..

Det var nu ikke en øvelse jeg kunne finde på at lave, da jeg ikke tror den giver noget specielt i forhold til så mange andre skulder øvelser ;)

Link to comment
Share on other sites

Playboy nu er det jo ikke en decideret skulder-øvelse... det er en helkrops-øvelse... er du klar over hvor meget stabilitet det kræver af kroppen at lave et ordentlig side-press :blink: :) ... mange muskler bliver nødt til at arbejde i synergi og det ville undre mig hvis dine trapz ikke var på hårdt arbejde også... skulderbladet skal jo stabiliseres og fikseres ;) Side-press er skam for rigtige mænd :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stadig ikke formået at finde et lænk til øvelsen, udover det MaxP kom med.

Jeg har prøvet med; One arm dumbelle raise, one arm dumbell push, one arm dumbell press und so weider. Der er heller ikke nogen under "side press". Kan I finde nogen billeder? :blink:

Hvad angår de muskler, der er involeret skriver Brooks D. Kubik på hans Dinosaur side;

Training the one hand dumbbell press not only hits the shoulders, triceps and upper back, but also provides a very high level of work for the muscles of the sides, midsection and lower back, especially if you do the exercise the hard way--standing, with the heels together.

Da jeg så rendte rundt og mukkede over, at min center ikke har håndvægte over 30kg, kom jeg til at tænke på, om øvelsen ikke kan laves i smithen? Hvis jeg står med front mod een af siderne, så stangen kommer til at ligge på een af mine skuldre? Så kan jeg jo bare skifte side, når den modsatte skulder skal trænes. :unsure: Det skal i hvert fald prøves i aften.

Hr. Kirchebrandt

Link to comment
Share on other sites

Da jeg så rendte rundt og mukkede over, at min center ikke har håndvægte over 30kg, kom jeg til at tænke på, om øvelsen ikke kan laves i smithen? Hvis jeg står med front mod een af siderne, så stangen kommer til at ligge på een af mine skuldre? Så kan jeg jo bare skifte side, når den modsatte skulder skal trænes.  Det skal i hvert fald prøves i aften.

Det tager jo alt det om stabilitet ud af det! Prøv dog først med 30kg i strict stil og se om det ikke er passende som en start :)

Link to comment
Share on other sites

Jeh kan godt attestere, at man rammer traps, nedre ryg og sidemusklerne/obliques hårdt med denne øvelse. Plus man er stærkere end med to hænder :)

>>Jøgge, når vægten sniger sig op på 50 er der mere sidepres over det. Men 44 er jo en puny vægt, som min fede krop nemt kan "forankre" uden alt for meget lænen.

>>Herr Kirschbrandt: De antyder vel ikke at min stil er dårlig??!! Den er dynamisk!

Link to comment
Share on other sites

MaxP: Det er da vist ikke sidepress det dér  :blink:  Ligner mere one hand DB press.

Den hullede tshirt er da vist statens ejendom  B)

Pavel laver sidepres med en stang, men ellers vil jeg mene det er stort set som jsc gør i det klip.

Her er et par beskrivelser af side press:

link 1

link 2 (alternating side press, skiftevis højre og venstre)

Bent press er vist ikke det samme. Her er et par billeder og beskrivelser jeg fandt:

link1

link2

Hvis det har interesse kan jeg godt finde Pavels egen beskrivelse (og billeder) frem :)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg set klippet igennem et par gange og jeg kan altså ikke se, hvad der skulle være i vejen med min stil på klippet?? :unsure:

Det er jo altså en vægt, der svarer til mit 7-8RM, så det er klart at jeg bevæger mig under øvelsen, men det er man altså nødt til..

Link to comment
Share on other sites

Din stil er IKKE dårlig Jsc, det er bare Hr. Kirchebrand der ikke helt ved hvordan øvelsen skal udføres 
Jørgen L Postet den 6. Apr 2004, 16:15

  Jeg kan altså stadigt ikke se meget sidepress over den 

Jeg har lige som JL forstået side press som en øvelse mere á la bent press. Den øvelse Pavel laver ville jeg med udgangspunkt i MaxPs links kalde for bent presses.

jsc --> din stil er ikke dårlig. Det er bare en misforståelse jeg gjorde mellem bent press og side press. :)

Hr. Kirchebrandt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share