Sign in to follow this  
Followers 0
Morten Z

Morten Z

144 posts in this topic

Captains log. Stardate 200111291632

En halv time på cykelergometer - halvdelen som intervaller. Bare lige for at fortjene et brusebad.

Så er loggen startet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morten træner vist mest på sit keyboard og med sin mus - hehehe ;)

Man kan få sådan et lille program til windows der sidder og måler hvor mange kilometer man har "kørt med musen" ;)

... ooog i dag kørte jeg 12 km med musen og klikkede 12.000 gange.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sandheden er at al min konditionstræning ligger i fedtforbrændingszonen og min vægttræning består af mange gentagelser med lav vægt udført i maskiner. Det kan jeg jo ikke skrive nogen steder - vel?

Nej, joke. Sandheden er at jeg træner efter så hemmelige videnskabelige metoder at jeg ikke må snakke om dem - eller mere præcist: I could tell you, but then I would have to kill you!

Nej, joke. Sandheden er at min træning er så turbolent, at der ikke vil være noget for andre at hente i min træningslog. Når jeg på et tidspunkt begynder at køre systematisk skal jeg nok begynde poste her.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stardate 215115

It's been 50 years since last workout, powerstructures are failing and the system is going down!

PS. BUMPEDIBUMP :tongue:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Der er i MOL kredse opstået tvivl om hvorvidt Morten Z er en virkelig figur, eller bare en papfigur der dækker over den egentlige sandhed.... :evillaughter:

Jeg har mødt personen der hævder at væreMorten Z - det virker troværdigt - men hvem kan egentligt vide..?

Jeg har derfor opstillet en handleplan - Vi VIL have Morten Z med til MOLtræf 3- vi vil se ham træne - og måske skal vi arrangere en lille duel om træning mellem Morten og TJ :rolleyes: :D

Lad det være et folkekrav - Morten SKAL med på MOL3!!!! Du har en 4-6 måneder til at komme i form Morten - vi akceptere ikke et afslag på udfordringen! :devil: :)

Edited by Arne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha Yeps det holder jeg 100% på. Så kommer jeg også.

Hvis morten træner så lidt som hans Log siger, så vil jeg gerne dyste mod ham også :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEY - PAS LIGE PÅ MED DET DER!!!!!!

Man bliver sgu helt shocky, når Mortens log pludselig træder frem på side et. Eneste gyldige årsag er dog, hvis Arne glemmer hvem han er og kommer til at opdatere Arne i Mortens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi kan bruge den til hemmelig offtopic snak - der er alligevel aldrig nogen der læser den... vi kan også debattere AS - MZ ligger aldrig mærke til det alligevel :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cilius ->>

Jeg har fået fak i sådan nogle salmiak (lakrids) piller og har tænkt mig at starte på en kur idet jeg har fået at vide at de kan satte gang i mave-tarmsystemt? Hvordan skal jeg køre salmiaken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er det her lidt som da man gik i folkeskolen...Der var der sådan et sted man kunne stå og ryge Cecil man havde hugget hjemme i mors tallerkenrække, uden at lærerne opdagede det...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gårdvagten har set jer - men hvis I er stille så siger han det ikke til nogen,,,, ssshhh

Damn...

Løøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøb

:lol: :lol: :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Morten Z:

Indsendt: 29. Nov 2001, 16:44  

Captains log. Stardate 20011129163

Jeg tror i drenge glemmer vigtigheden af restitution ! - Hvis jeg ikke tager helt fejl af filosofien bag mortens træning, så hedder den: "skulder + bagside lår" cirka omkring d. 17-19 maj. 2003 ? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Han træner efter HIT principper... det er vigtigt løbende at mindske frekvensen på træningssessionerne - MZ er en ren zen mester :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
I dag fældede jeg et træ med en økse ...

Hvor mange reps brugte du, og var det kun et sæt ?

Hvad var vægten af øksen ?

Hvad er dit 1TM (tree minimum(minimum antal gentagelser for at fælde et træ))

Hvad er meningen med livet universet og alt det der og hvordan forholder det sig til din træning ?

Betaler du for begravelserne af alle de molboer der dør af hjertestop grundet chok fordi du har opdateret din log så den ligger øverst ?

Hvorfor stiller jeg så mange dumme spørgsmål ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Løb 35 minutter. Perioder med høj intensitet og perioder med pinligt hyggetempo (der er så smukt i Jylland) - "fartleg" kaldes det, når man vil have det til at lyde planlagt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ork i helvede for en aktivitet du lægger for dagen...

Pas nu på det der "overtræning", som er så udbredt blandt admins over hele verden...

Hva var det egentlig for et træ du fældede i går?

Share this post


Link to post
Share on other sites

fedt, the king begynder for alvor sin log.

:D

der kommer vel også SL på et tidspunkt, med kakaomælk og hele svineriet :crying:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elmetræ.

Step-ups, læg, smal bænkpres, triceps pushdown, mave, lænd.

Jeg beskriver kun step-ups træningen her, da den kan være lidt interessant for andre.

Sæt:

1 sæt med 20 kg og 6 reps med hvert ben. Step-up på 5 tykke eleikoskiver (opvarm.)

1 sæt med 40kg og 6 reps med hvert ben. Step-up på 5 tykke eleikoskiver (opvarm.)

1 sæt med 55 kg og 6 reps med hvert ben. Step-up på 5 tykke eleikoskiver (opvarm.)

1 sæt med 75 kg og 6 reps med hvert ben. Step-up på 5 tykke eleikoskiver

2 sæt med 95 kg og 6 reps med hvert ben. Step-up på 5 tykke eleikoskiver

1 sæt med 75 kg og 6 reps med hvert ben. Step-up på 6 tykke eleikoskiver

Der fokuseres på at kun er træningsbenet arbejder samt at man træder max eksplosivt op - og roligt kontrolleret ned.

I mange funktionelle sammenhænge er det vigtigt at en del af styrketræningen er unilateral (et ben eller en arm). Eksempelvis springere, sprintere og cykelryttere kan have god effekt af stepupstræning som ovenfor beskrevet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruger du en stang, eller håndvægte til step-ups?

Edited by jsc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stang. Det er faktisk sværere at kontrollere øvelsen med håndvægte. Tunge sandsække er forøvrigt også rigtigt gode til denne øvelse.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I mange funktionelle sammenhænge er det vigtigt at en del af styrketræningen er unilateral (et ben eller en arm). Eksempelvis springere, sprintere og cykelryttere kan have god effekt af stepupstræning som ovenfor beskrevet.

Vil du mene at step-ups er en bedre funktionel øvelse end squat i forhold til løbetræning?

Jeg spørger fordi min squat teknik stinker.

2 sæt med 95 kg og 6 reps med hvert ben. Step-up på 5 tykke eleikoskiver

Ca. hvor høje er 5 skiver?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vil du mene at step-ups er en bedre funktionel øvelse end squat i forhold til løbetræning?
Ja.

Højden på det du træder op på bør afpasses efter hvor høj du er. Generelt er det hensigtsmæssigt at man har en start-knævinkel på mellem 135 og 90 grader (hvor 180 grader er strakt knæ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vil du mene at step-ups er en bedre funktionel øvelse end squat i forhold til løbetræning?
Ja.

Gælder dette også for sprintere?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0