Arnes log - 5 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Ringe spinning og fin fin styrketræning den 24/8

Jeg havde glemt at Lasse Traff er på La Santa i denne uge, så jeg mødte op i Boltens går lidt efter 6 for at køre en god time..

Vikaren for Lasse var af "sergent" typen og lavede et håbløst ustruktureret program og tabte hurtigt en hver kontakt med de 15 fremmødte... Nå jeg fik 55 minutters træning omkring 78-84 % af makspuls og det er jo fint nok.....

Her til eftermiddag mødte jeg så op i Parkenhvor også Tulle og Spock var at finde. Vi fik også lige hilst på Doc Holliday.

Dagne menu:

Incline DB press:

1 x 8 x 14 kg

4 x 6 x 24 kg - det føltes godt i dag - men øj hvor sådan 48 kg kan føles tungt. Jeg tror i øvrigt at jeg kan løfte (ja det kalder jeg det selv om nogen mener at press øvelser ikke kan kaldes for "løft") mere i incline med håndvægte end jeg kan i flad bænk med håndvægte. Man bliver god til det man træner, og med håndvægte har jeg træne incline længe...

En arms foroverbøjet rows:

4 x 6 x 26 kg - styrken er ved at komme til bage :)

Military press:

1 x 8 x 25 kg

4 x 5 x 30 kg

Træk til bryst:

1 x 6 x 55 kg

2 x 6 x 60 kg - også fremgang

Lidt hygge curl med en 20 kg stang

Chrunch maskine:

4 x 8 x 35 kg - bedste mavetræning længe, konklusionen må være at jeg har haft ret meget gavn af at lave så mange almindelige chrunches på gulv når jeg har trænet med Mette.

Goodmornings:

Endelig blev stativet fri for folk der skulle curle, lave rows og, skal det siges, også nogle fyre der squattede med 150 kg +

1 x 6 x 50 kg

2 x 6 x 60 kg

1 x 4 x 70 kg - skulle lige prøve B)

Fin fin træning!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gad ikke spinning i dag. Jeg rullede rundt på raceren i Københavns omegn i 2 timer 15 minutter. Det var lidt køligt og lidt blæsende, men det var egentligt helt fint. Jeg kunne dog godt havet undværet at blive gennemblødt til sidst... B) Jeg kørte lidt intervaller men rullede ellers bare afsted. Klarede min lille blufærdighedsproblem med et par almindelige short over cykelbukserne...

Link to comment
Share on other sites

Styrke ogspinning den 27/8

Det er lidt rod i mit hoved i disse dage, og en hel del rod i mit hus - begge dele skyldes ombygninger og istandsættelser B) Jeg har ikke kunnet komme hjemmefra i et par dage, vores fortrappe kan ikke brugesog min bagtrappe kan kun låses hjemmefra...

Jeg trængte virkelig til at træne i dag, så jeg fik min nabo til at holde øje ogkørte i påarken lige før 15.00

Styrketræningen:

Siddende benpres:

4 x 8 x 170 kg

Db bænkpres:

4 x 6 x 22 kg - jep - jeg kan løfte mere in incline :blink:

Siddende Db skulderpres:

4 x 8 x 14 kg

Træk til bryst:

1 x 8 x 55 kg

1 x 8 x 60 kg

1 x 6 x 65 kg - på tide at gå op på 65 kg fra start

Mavemaskine:

4 x 8 x 40 kg

Machine back extensions:

4 x 8 x 65 kg (der var ikke mere i stakken)

Machine rows:

4 x 6 x 60 kg - en maskine jeg ikke havde prøvet før - egentligt helt ok træning :)

Spinning time

Det er længe siden jeg sidst kørte hos Anette Berg - det er enten eller (desvære udpræget "eller" da vi i sin tid havde besøg af Klaus Jensen) - i da var det "enten" - Anette var super oplagt og havde skruet en dejlig time sammen.

Vi kørte 3 serier efter en kort opvarmning:

1 serie: 1 min. siddende enkelttakt, 1 min. stående mellemtakt, 1 min siddende dobbelttakt - ved jævn intensitet omkring 7 - kørt 3 gange igennem. Direkte til næste serie

2 serie:

3 min siddende enkelttakt omkring 7,5

1 min TUNG stående enkelttakt 8-8.5

3 min siddende enkelttakt efter 8

1 min stående tempo med høj belastnin - 9,5-9

3 min stående enkelttakt efter 8

1 min TUNG siddende enkelttakt 8,5-9

3 min stående enkelttakt, 8

1 min siddende tempo 8,5-9

Aktiv pause

3 serie - kørt 4 gange

1 min siddende mellemtakt lav belastning

1 min stående mellemtakt moderat belastning - ca 7 på skalaen

2 min siddende mellemtakt med stigende belastning til et lille 8 tal

30 sek stående i samme tempo men TUNGT

Og det var så det - jeg overtalte mig selv til ikke at fortsætte - jeg havde det faktisk rigtigt godt, men jeg var også klar over at det var en delvis endorfin induceret illusion og at det var nok for i dag B)

FED TRÆNING! :w00t:

post-12-1093625268.gif

Link to comment
Share on other sites

God dag i dag - jeg havde jo "tabt" to huller i bæltet - i dag genvandt jeg det ene.

Jeg har siddet og set på MTB fra Athen - kan næsten ikke holde det ud, efter at havet fuldt Mette Andersen på tæt hold i nogle måneder, så var det uheld med den bi i går ikke til at holde ud :(

Link to comment
Share on other sites

Vandvids spinning i Parken - men hvor var det FEDT!!!

Første time - spinning III

Chris lagde ud med at fortælle at nu var den hyggelige sommertræning overstået :blink: - og nu skulle der bestilles noget - og han holdt ord!!

Efter opvarmningen gik vi lige over til en intervalserie hvor der skulle køres til 9 på skalane i intervallerne til at begynde med - og efter 9.5-10 i de sidste 5. Definitionen på 9 er at man maks skal kunne holde uden pause i 5 min. - 10 er maksimal indsats.

Vi lagde ud med at køre 3 min i stående mellemtakt - 90-100 rpm - og så 1 min aktiv pause. Der blev så baberet 30 sekunder af første gang, og så 15 sekunder derefter, så vi kørte 11 intervaller og sluttede med 15 sekunder. De sidste 5 intervaller, dvs fra det på 75 sek og ned - skulle køres med maksimal indsats. - De sidste 2 som ren stående spurt. Pauserne bleb forlænget en smule undervejs.

Jeg tabte kun en smule tempo 1 gang - ellers holdt jeg ud. Det var sundsygt hårdt for lungerne - men mine muskler havde det faktisk ok med det - det brændte da pænt i lårbasserne - men jeg havde det fedt. Jeg har gået med en masse stress i mit hoved i nogle dage - og træningen i dag havde nærmest samme mentale "realease" effekt som god sex B)

De sidste 8 minutter skulle køres i afslappet stående mellemtakt - afslappet stående mellemtakt eksistere ikke for min krop - så jeg kørte siddende. Vi kørte i alt 52 minutter

Sådan en intervalserie "producere" en smuk pulskurve:

spin613.gif

2. time - 75 min. udholdenhed

Jeg sagde til spock i pausen (mand hvor den fyr gik til den i første time!!!) at jeg ville rulle roligt med, men lysten til at køre igennem greb mig igen efter 7-8 minutter - så det gjorde jeg.

Vi køret først 2 gange 10 min siddende enkelttakt, først med 70 rpm, men ret hurtigt stihgende til 76 rpm, med 2 min stående imellem.

Der efter var det tid til lidt mere stående mellemtakt :blink: - med 110-115 rpm!!

Vi kørte 1 min siddende - 1 min stående, 2 min siddende - 2 min stående osv til og med 5 minutter. Vi kørte de 6 min siddende mellemtakt, men kørte de sidste 6 min. i stående tung enkelttakt.

Jeg de sidst 60 minutter af de i alt 70 minutter, i en ren endorfin rus. Jeg nærmest kolapsede bagefter, mine ben rystede - men jeg havde det fedt!!!

Jeg havde i øvrigt fornøjelsen af at hilse på Loa her fra MOL, og "sad på hjul" af hende hel sidste time - det kvinde kan køre spinning - der blev sørme kørt igennem!!!

Dagens sidste pulskurve:

spin612.gif

Nu er jeg en træt mand B)

Link to comment
Share on other sites

Uha for nogle fine kurver- søreme sejt kørt, Arne!

Sorry - jeg kunne simpelthen ikke mere efter 1. time - og jeg er meget glad for at jeg ikke kørte videre.. det havde helt sikkert taget livet af mig :lol:

Super kørt!!!

Link to comment
Share on other sites

Tak for komplimenten, Arne :), det var hyggeligt lige at hilse på - og ja, det var en suveræn omgang spinning i dag! Fantastisk time, hvor tiden bare fløj afsted :) vi ses samme sted næste mandag :)

mvh

loa

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning og lavintens spunning den 31/8

Dagens første besøg i Parken blev aflagt ved middagstid. Som næsten altid var Doc Holliday at finde i frivægtsafdelingen - vi fik en lille hyggelig snak - og kunne i fællesskab undre os over instruktører der kommer og siger at han skal have ryggen mere oprejst og gå ud over sine knæ i stedet - eller have mindre vægt på :blink:

Dagens styrketræning:

Bænkpres:

5 x 5 x 51 kg

Træk til bryst:

5 x 5 x 65 kg

Mavemaskine:

3 x 8 x 40 kg

Maskin roning :bblush:

3 x 8 x 60 kg

Goodmornings:

3 x 5-6 reps x 61 kg

Miltary press:

3 x 3 x 35 kg

1 x 2 x 35 kg + 1 failiure hmmmm...

Ok træning :)

Spinning

Dagnes anden besøg i parken blev aflagt små 4 timere senere. Jeg kørte en spinning II med Anne Vagner som instruktør - hun er helt fin og det var næste ærgeligt at det ikke var en skod instruktør, for jeg kom for at køre restitutionscykling med omkring 70 % af makspusl - og under ingen omstændigheder skulle jeg over 80 %. Den plan blev gennemført.

post-12-1093968286.gif

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Dagens første besøg i Parken blev aflagt ved middagstid. Som næsten altid var Doc Holliday at finde i frivægtsafdelingen - vi fik en lille hyggelig snak - og kunne i fællesskab undre os over instruktører der kommer og siger at han skal have ryggen mere oprejst og gå ud over sine knæ i stedet - eller have mindre vægt på :blink:

:lol:

Jeg tror der kunne skrives bøger over alt det vås de instruktører siger! Det bedste er dog de kvindelige, jeg kan da lige genfortælle en af instruktørernes instruktioner til en hjælpeløs nybegynder der brugte benpres:

"Put leg on, 20 kilo on, plate more, count 20, do more, hand on knee, yes yes"? :unsure::blink:

Godt at se du bliver ved! Det må blive næste gang, og så må du lige hjælpe med squatteknikken :)

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

-> Spock: ja, jeg har efterhånden siddet temmelig mange timer på en spinningcykel i Parken, så det kan da sagtens være, at du har set mig. Nu er jeg næsten - men ikke helt - sikker på hvem du er, men jeg kan jo se, om jeg kan finde dig på mandag dernede (det er jo bare en smule pinligt, hvis jeg ikke har ret) ...

mvh

loa

Link to comment
Share on other sites

Loa og spock - jeg må vist hellere påtagte mig at introducere! :lol:

Dagen i dag begynder med totalt DOMS ramte lægmuskler - mine lægmuskler er på hårdt arbejde under stående spinning - i sær ved højt tempo.

Jeg er klart begyndt at tabe mig igen i godt tempo. Jeg kan mærke det på mit tøj og som altid når jeg kommer godt igang med vægttab, så er den første fase præget af at jeg skal af med en masse væske, det går ud over nattesøvnen big time, men det er gerne overstået på 2-3 uger...

God dag alle sammen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er klart begyndt at tabe mig igen i godt tempo. Jeg kan mærke det på mit tøj og som altid når jeg kommer godt igang med vægttab, så er den første fase præget af at jeg skal af med en masse væske, det går ud over nattesøvnen big time, men det er gerne overstået på 2-3 uger...

Hej Arne

Godt at høre det igen går den rigtige vej med vægten, også selvom du må lide lidt med forstyrret nattesøvn her i starten.

- Dipy :)

Link to comment
Share on other sites

Tak Dipy - det er også rart :)

En travl dag, modtagelse af håndværkere, hjemmeside snekkeri, foredrag for MPR fysioterapeuter, samt træning - nu med squat :bigsmile:

I dag havde jeg atter fornøjelse af at holde et lille foredrag for fysioterapeuter på kursus i "Motion på recept". Jeg havde ikke helt fået gået det tilstrækkeligt igennem i hovedet, så jeg glemte en del gode pointer - men det vart heldigvis en nysgerig og kvik forsamling, så via deres spørgsmål kom jeg rundt om det hele endda.

Det er dejligt at mærke det engagement som alle omkring dette projekt i København udviser. Der blev også talt ærlig snak - Hans og Morten Z som underviste var ikke bange for direkte at konfrontere kursisterne med at de havde en frygt for, eller måske endda en forventning om, at man ikke i fysioklinikkerne vil gå hårdt nok til folk, i og med at de er vandt til behandling af skader, ikke til at presse folk som ikke har prøvet at være forpustede i mange år, og som bliver nervøse af det.

Der var mange gode diskussioner denne eftermiddag.

Så var jeg lige et smut hjemme for at se hvormeget VVS folkene havde splittet mit køkken, ikke så slemt endnu B)

Nedtur at skulle have lygter på på vej til træning.....

Jeg kom op af trappen og satte kursen mod frivægtsafdelingen, men intentioner om et stop ved benpres maskinen på vejen. Men pludselig fonemmede jeg en underlig ubestemmelig stemme - den synetes at komme fra den anden ende af rummet...

"Ja det er mig du høre, squatstativet. Jeg ved godt at jeg ikke er noget særligt, bare et lidt sølle Technogym stativ, men jeg er et squatstativ, men der er så mange der bruger mig til curls og ros - selv din kammerat spock :( ... Du plejede da før at vise mig lidt respekt og bruge mig rigtigt"

Jeg så mig lidt omkring, jeg mener hvordan kan man kommunikere med et squatstativ?..

"Ha ha du skal ikke være bange, jeg kan godt høre hvad du tænker... du er bange for din restitution og for dit knæ... det første er noget pjat, det er bare et par uger du skal igennem, og dit lnæ gør ondt et sted hvor du mere skal være bange for dødløft og BB rows... kom nu og prøv...."

Stemmen forsvandt - men jeg kunne ikke bare se bort fra det - så jeg gik over og gjorde mig klar til:

Squat:

1 x 10 x 31 kg

1 x 8 x 41 kg

1 x 8 x 51 kg

Små vægte, men det kørte rigtigt godt, med ok dybde og teknik... Hmm - jeg måtte også lige prøve noget andet

Zercher squat:

3 x 6 x 41 kg - god øvelse for mig - jeg kommer meget dybere og det føles mere kontroleret.

Incline DB press:

Lidt fis med høj rep:

2 z 15 x 14 kg

2 x 4 x 24 kg

Mavemaskine:

3 x 8 x 40 kg

Assisteret dips:

3 x 2 x "en masse minus kg" (hele stakken)

Ikke høje karakterer for udførelsen, men jeg ved fra efteråret hvor meget den øvelse gør for min pres styrke.

BB row:

3 x 8 x 40 kg - ok - det var for let - desvære brokkede venstre knæ sig en bitte lille smule.

Så havde jeg tænkt mig at jeg skulle prøve en eller anden mærkelig maskine. Valget faldt på en curlmaskine - men den var dels lidt for mærkelig, dels kneb det med plassen til en voksen mand :tongue: Så det blev til 2 x 6 x ?? i en arms kabel curls

Fin træning alt i alt - men jeg havde ikke brug for at blive mødt af en punkteret cykel da jeg kom ud.....

Link to comment
Share on other sites

En fredelig soldfyldt tidlig morgen i København, dev velkendte lyde breder sig i ejendommen, bagtappe toiletter der åbens og lukkes, lyden af tandbørster og at morgenfriske børn og knap så friske forældre, hyggeligt og trygt... 1 minut efter afløses dette lydbillede af lyden af en borehammer der arbejder sig ind i fundamentet... 30 håndværkere, malerer, VVS folk og andet godtfolk strømmer ind i ejendommen... Sådan starter alle dage lige nu...

Jeg følte mig overaskende frisk i kroppen, kunne det virkelig passe at bentræningen i går ikke havde sat sig væsentlige spor - det føltes sådan, men jeg er blevet klogere siden...

Dagen bød på spinning (SURPRISE!!! nå ikke...) Det begyndte fint nok, men efter 20 minutter begyndte det at blive svært, mine be var døde, hvilket til sidst afløstes af smerte - også fra mine arme, især Triceps - dips var heller ikke gratis... De sidste 5 minutter var lange, meget lange.

Efter timen hilste jeg på en Jysk herre der præsenterede sig som "en af dine læserer" - hyggeligt - men jeg fik ikke fat i navnet.. Han ville køre en af "de berømte timer" - well jeg håber at den gode instruktør var mere nærværende i 2. time - han kørte lidt på rutinen i første time - men han er tilgivet. Fast sad på cyklen ved siden af - og det var som altid hyggeligt :)

I morgen: Superkompensation!

post-12-1094239377.gif

Link to comment
Share on other sites

Spinning III, samt 50 min af en spinning udholdenhed

spock på første række, jeg og Fast nede bag i B)

Første time: En masse intervaller med 40 sek oppe i tempo, 20 sek nede i tempo. Først 5x, så 4x, så 3x ned til den sidste som blev kørt som 1 min. stående spurt. Der var 2 min pause mellem intervallerne. Sidste del af timen var i dobbelttakt - både stående og siddende - jeg måtte styre mig lidt med det stående - eller var jeg gået ned.

Jeg kørte timen med et pulsgennemsnit på 89 % af max og med 24 min i "rød zone"

spin616.gif

Anden time: De 50 minutter jeg var med bestod af en opvarmning og så 4 x 10 min i enkelttakt. Principielt de 7 min stående og 3 min siddende, men som kurven afsløre, så kunne jeg ikke holde dette og måtte ned og side lidt ekstra. Efter disse intervaller var der intet tilbage i mig og jeg valgte at stoppe.

spin617.gif

OK træning i dag :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share