Hvor meget tager I i pres bag nakken ???


Bodybuild
 Share

  

52 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Kører ikke pres bag nakken på grund af den store skadesrisiko ved netop den øvelse. Rotatormanchetten er specielt udsat, når man kører med stor belastning i yderpositioner.

Jeg kører hellere pres foran (military presses), og der har jeg taget 100 kg i ren pres.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Når jeg træner skulder pres er det med dumbbells (stående), og så er vægtene sådan lidt foran til siden, men jeg venter nok måneden ud før jeg træner skulderpres igen.

I mellemtiden kører jeg kun nogle forkølede laterals, fordi nogen et sted sagde, at de hjælper i bænkpres.

Jeg har en principbeslutning om ikke at træne skuldre tungt, da jeg har hørt om alt for mange, der har fået skulderskader, så jeg kommer ikke til at træne noget mere præcist end 8RM.

Link to comment
Share on other sites

Det er en af de øvelser jeg har kørt næsten hele den tid jeg har styrketrænet. Jeg kørte sæt med 50kg i smith da jeg fik en skade af det (smerte i venstre skulder, armen var nærmest ubrugelig i en uges tid). :(

Siden da prøvede jeg kort en overgang igen pres bag nakken uden at gå så langt ned - men blev så introduceret for military press - and i've never looked back. :)

Skal ned og lave ny PR med 5 x 5 x 40kg i military press idag, hvis alt går vel.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Er også meget imod pres bag nak...

Men i det center som jeg træner i fatter folk ikke en skid, folk kører forced reps i

Pres bag nak

Træk til nak             (Ingen af dem har prøvet row)

Flyes                      ( Folk tror simpelhen det er det bedste)  

Cable flyes

Sideløft

Biceps dumbell curls

Pushdown

Ja og ingen kører disse øvelser heller ikke engang de store...

Dødløft

Squat

Bentover barbell row

Rotarcuff øvelser

Bentover latteral

Også videre ingen af de goe øvelser....

Link to comment
Share on other sites

military press... dejlig øvelse... Push presses, også rar :)

Af en eller anden syret grundt er jeg rent faktisk stærkere når jeg sidder end når jeg står (military/seated barbell press)... så jeg tager dem altid stående..for hårdere er jo bedre :D

Ligger på 10*50 kg stående nu, eller en 5/6 gange 60kg.

det er også sjovt at løfte andre ting "med strakte arme over hovedet"..er vist kommet til at gøre det med piger til en en fest eller to :o ...ups.. men jeg har aldrig tabt nogen af dem :D

Link to comment
Share on other sites

Prøv at lav denne øvelse med egen kropsvægt, dvs. stå på hænder, evt. mellem to bænke. Det kræver hjælp til at holde balancen, men ligner vel egentlig de andre øvelser. Ja, det er hårdt, men et godt alternativ hvis man gerne vil flytte sig selv lidt en gang i mellem.

m.v.h.

A38

Link to comment
Share on other sites

A38

Jeg tror lige jeg venter lidt, springet fra 55 kg til 95 kg lyder lidt overvældende for mig nu!!! :D Men ellers intersant.

Blackmoore

Jeg er også stærkere siddende. Jeg tror det er fordi man (ubevidst selvfølgelig) svajer mere tilbage i ryggen, og derfor involvere pectoralis musklen i højere grad.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share