Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Ser fornuftigt ud skipper!.. Hvilke slags bøger læser du?..

Hvordan står det til med grippers!..

Tak.

Ud over, at jeg læser en masse krimier og thrillers, så læser jeg naturligvis faglitteratur om våben, krige osv. Og ind imellem sniger der sig en større klassiker, som for eksempel Anna Karennina, ind. Så det er næsten så bredt, som det kan være. Jeg kan godt lide nogle af de nyere danske/nordiske politiske thrillers/terrorist-thrillers, der vel nærmest er opstået som et modstykke til flodbølgen af femi-krimier. Jeg er jo også priviligeret mht. bøger, idet jeg dels kan se Statsbib fra min altan, og dels har en god ereader.

Er lige begyndt på Henrik Desmonds `Plan B´-serie, som jeg venter mig meget af.

Hvad grippers angår, så bruger jeg kin COC 1 en del. 2´eren kan jeg lukke på en god dag.

Link to comment
Share on other sites

I går: 20 km cykling. Snittet lå på 28 km/t, lige ud.

I dag skal jeg til fys kl. 14.40, og så må vi se, om jeg magter et lille styrke-pas bagefter. kan desværre ikke nå det inde, selv om det klart havde været at foretrække.

Og så skal der ellers læses noget! Den Plan B-serie har virkelig tændt mig. Så kan fesne Camilla Läckberg godt beholde sit svenske feminist-halløj!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle jo direkte fra kontoret og til fys i går.

Og naturligvis kunne jeg ikke lade være med at slå et smut over i jernhulen bagefter. Træning efter fys er altid hårdere for mig end det omvendte, men det gik da.

Dog var det ikke den tungeste træning.

Jeg var sulten som en løve, da jeg kom hjem, og gik eftertrykkeligt amok i hakkebøffer. :4mewantfood:

Ved 22-tiden gik lyset totalt ud for mig, og på nær en periode med nogle forvirrede drømme sov jeg godt igennem i nat.

I dag er det muligt, at jeg bruger kræfterne på at vaske gulv, så næste weekend ikke skal gå med slige kedsommelige aktiviteter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte virkelig TVINGE mig selv til at cykle i går!

Fik det pludselig lidt underligt på jobbet. Går ud fra, at det bare var nerver. Heldigvis kan jeg cykle uden at få ondt nogen steder. Hvis jeg havde bryst-smerter under cykling, ville jeg omgående søge læge.

Men det endte da med 14 km cykling. Dermed nåede jeg `jubilæet´ på 3500 km.

Link to comment
Share on other sites

Træningen i går gik fint.

Især bisps blev der gjort en del ved. 12 kg tager jeg uden problemer i DB curls, og 65 i rope hammer curls.

I rowing-maskinen lå jeg på 60/65.

Maveøvelser blev hamret godt og grundigt igennem, og jeg brugte også lidt tid på at arbejde med min teknik i triceps pushdowns. Det går fremad, men der skal fortsat tænkes over teknikken.

Er så småt begyndt at glæde mig til weekenden. Det bliver godt med et lille break fra PURE-inddateringer, endeløse møderækker osv. PURE burde der dog efterhånden være styr på for mit vedkommende. Og bare til orientering: PURE er en slags database, hvor videnskabelige publikationer og andre aktiviteter skal inddateres. Dette er meget vigtigt, fordi korrekt inddatering er en forudsætning for, hvilke midler , man kan få at forske for. Det mærkes, at mine opgaver bliver mere avancerede, og det er jo positivt.

Link to comment
Share on other sites

I går havde jeg egentlig regnet med en hviledag.

Jaja, keep dreaming!

Det blev alligevel til 15 km cykling (28,6 km/t i snit), samt lidt COC-leg.

Jeg må jo nok erkende, at jeg er nået dertil, hvor det er sværere for mig at lade være med at cykle, end det er at motivere mig selv til at cykle.

ja, jeg er mærkelig. I know. Det synes jeg jo også selv.

Link to comment
Share on other sites

Skal lige prøve, om jeg kan skrive her. Jo, det går vist. Så er det nettet, og ikke mit tastatur, der skaber sig, så jeg ikke kan skrive ordentligt andre steder.

Anyways, så cyklede jeg 18 km i går. Kom lidt for sent i gang, men selve cyklingen gik ubesværet. Jeg skulle i hvert fald ikke svigte!

Nu må vi se, hvad det kan blive til i dag.

Link to comment
Share on other sites

I går:

Kom i gang med cyklingen i nogenlunde god tid, og endte på 22 km. jeg syntes jo lige, at jeg skulle op på i alt 40 km i løbet af weekenden.

Efter arbejde skal jeg til fys (13.50), og så snupper jeg nok lige et hurtigt styrkepas.

Det var ellers en udmærket weekend. Er godt nok blevet helt vild med de der `Plan B´-bøger. Man føler nærmest, at man selv er med i dem. Jeg undres over, at de ikke har fået mere omtale. Det er sikkert de færreste, der kender dem.

Link to comment
Share on other sites

Korrektion: Fys er først i morgen!

Godt, at jeg tjekkede det, inden jeg kom derned. Men da jeg nu har trænings-grejet i tasken, så kører jeg til træning, efter at have været en lille tur på statsbib.

Når jeg er færdig med Plan B-serien, skal jeg igen have gang i min Bebook, hvorpå der ligger et par endnu ulæste ebøger.

http://www.planbinfo.com/

Link to comment
Share on other sites

Skal ud og købe ny mobil i dag. Som nogen har bemærket, er det et irritationsmoment for mig. Men den gamle Nokia gider ikke sende sms´er. Og det er ikke fordi den mangler hverken taletid, strøm eller signal.

Gider ikke have meget bøvl med det gamle bras (ca. 3 år gammel fon, som var low-end, allerede da jeg købte den). Så det bliver en ny. Dog skal jeg ikke have smartphone, eller andet nymodens pjat. Jeg skal kunne sende sms´er, foretage/modtage opkald, og dermed færdig!

Nå, men jeg havde lige behov for at lukke lidt damp ud, og det er hermed gjort!

Men træne gjorde jeg da i går:

Gode DB curls, og ditto skulderpres.

Benene var pretty much standard (leg extensions op til og med 85 kg).

Rope hammer curls @ 60/65 kg.

Masser af rows @60/65 kg.

Pecdeck @ 65 kg.

Triceps pushdowns.

Brystpress.

Reverse wristcurls.

Seated leg curls.

Det var vist nogenlunde det!

Link to comment
Share on other sites

20 km cykling i går.

Pga. arbejds-bøvl har jeg haft to dage, hvor jeg ikke har trænet. I don´t likeit, but I guees things happen that way (omkvæd fra en Johnny Cash sang).

Men i det mindste var det rart at få startet op igen.

Nu glæder jeg mig til fredags-træning, og derefter weekend. Sekretærmødet i onsdags var noget af en dræber. Men i det mindste var forplejningen god nok.

I øvrigt skal jeg også lige hen på Statsbib og hente den sidste Plan B-bog. I øjeblikket læser jeg en Helene Tursten-krimi på Bebook´en. Flere af Helene Turstens tidlige bøger var ganske gode, men enten er hendes krudt ved at blive vådt, eller også er det bare et kæmpe anti-klimaks, efter mange timer i selskab med (eller sgu snarere i aktiv tjeneste med!)det lille efterretnings-team Plan B!

Læs for høvlede de bøger! Det er ganske enkelt skandaløst, at de ikke har vundet større ry, end tilfældet er!

Link to comment
Share on other sites

Trods det, at den forgangne arbejdsuge har været hård, med en del overtimer, og en masse bøvl, som ikke skal refereres her, så fik jeg et udmærket styrke-pas i dag.

Har egentlig ikke så meget at fortælle. Jeg trænger mest til mad og søvn, så det vil jeg se at få.

Måske fortæller jeg lidt mere i morgen. Når jeg skriver disse korte indlæg, er det nok mest for at sikre en vis kontinuitet i loggen.

God weekend, og skål i skiw´et!

Link to comment
Share on other sites

I øjeblikket er der lidt stilstand i nærværende log. Dette skyldes ikke manglende træning, men jeg synes bare ikke, at jeg har så meget at skrive om. Og min log skal ikke blive sådan en kedelig én, hvor der er skåret helt ind til benet, således, at loggen kun rummer trænings-stats og intet andet.

Hvis det kommer dertil, hvor jeg ikke kan/må skrive andet end trænings-relaterede ting i min log, så nedlægger jeg hellere min log.

I går cyklede jeg 20 km. 28,2 km/t i snit.

I onsdag havde jeg et godt styrke-pas.

DB skulderpres var ganske gode, og wristrolls ligeså.

I rowing-maskinen ligger jeg stabilt omkring 65 kg (med én arm ad gangen).

I triceps pushdowns skal der fortsat arbejdes med teknikken. Det er en lidt svær øvelse for mig. Men netop derfor.

Mht. curls går jeg mere og mere over til, kun at bruge DB curls. Rope hammer curls er ikke helt så givende, synes jeg. men jeg laver dem dog af og til.

Dagens griner var, at en person syntes, det var sjovt at rende rundt og råbe DOPING-KONTROL!´. Ja, så tror vi på den, og så på julemanden, men SÅ går den heller ikke længere! :laugh: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tjuhej, for en cykel-etape i dag!

24 km, med 28,4 km/t i snit.

Det beviser bare endnu en gang, at det er vigtigt at få startet op i god tid, når jeg gerne vil have de lange etaper.

I går var jeg i jernhulen, og fik et ganske godt standard styrke-pas, alt imens Verner højlydt gjorde alle tilstedeværende opmærksom på, at de befandt sig i et TRÆNINGScenter, og ikke i et snakke-center! :laugh::laugh:

Ellers er min lørdag gået med tøjvask, rengøring og læsning. Det er de sidste Plan B-bog, jeg er i gang med. Vil godt nok komme til at savne Plan B. Visse prof anmeldere hvisker om, at Plan B-serien i virkeligheden bare en en mega parodi på thriller-genren. Men jeg er ligeglad. Når jeg åbner én af de bøger, så ER jeg med i handlingen!

Link to comment
Share on other sites

Takket være afspadsering i dag har jeg allerede cyklet 23 km. Snittet lå på ganske imponerende 29,2 km/t. Dagen i dag startede i øvrigt med, at jeg så `30 Years Of Pain´, for at få lidt motivation. Dmn, hvor er den doku bare fed, når man nu kan lidt strongman-sport.

Er helt oppe og flyve nu, selv om jeg endda har været i bad, siden jeg stod af cyklen. Skal jo være ren til fys kl. 14.40.

I går havde jeg et fint styrke-pas. Nok den bedste biceps-træning i længere tid.

Benene var nu heller ikke ringe. Var i hvert fald oppe på de 85 kg i leg extensions.

Nu er jeg sulten som en løve!

Snupper en dåse makrel. Egentlig en positiv overraskelse, at det indeholder 14 gram prots, pr. 100 gram, plus naturligvis olier og vitaminer. Man har ganske enkelt ikke lov til at lade være med at spise det!

Link to comment
Share on other sites

NATURLIGVIS kunne jeg ikke holde mig fra et lille diskopumper-pas efter gårsdagens fys-behandling!

Når jeg siger diskopumper, så skyldes det, at jeg lod benene hvile, således, at jeg trænede pecdeck, brystpres, maveøvelser, rows, curls (både rope hammer curls og med DBs), samt en smule wristroller.

Det var i grunden godt nok, men er du gal, hvor var jeg smadret til aften! Overvejede at tage et par Panodiler inden sengetid, men jeg glemte det, så det har nok alligevel ikke været nødvendigt.

I dag er der DEKRETERET træningsfri, idet jeg jo skal kunne restituere ordentligt. Så kan jeg også få gjort lidt rent, og læse en bog færdig.

Link to comment
Share on other sites

I går gik det udmærket i centret.

Der blev kørt nogle rimeligt gode wristrolls @ 35 kg. Dog kan jeg ikke matche gym buddy H. Han har også nogle af de mest lee´e underarme i centret. :laugh: . Men han og jeg har nu en del god snak om både det ene og det andet.

Rows var overraskende gode. Jeg tror ikke, det bliver nødvendigt at gå under 65 kg i fremtiden. men jeg har jo også altid været nogenlunde habil til trækøvelser.

Leg extensions var rimeligt standard, med 85 kg i tungeste sæt.

Curls tog jeg også en del af, med 65 kg i tungeste sæt i rope hammer curls. Med DBs curler jeg 12 kg uden problemer.

Maveøvelser, triceps og pecdeck blev heller ikke forsømt.

Kyllingen smagte, som altid, skønt, og der blev lidt mere til rest, end der plejer. Måske tager jeg resten, med en nævefuld spaghetti til, i aften, og så en portion skyr til dessert. Prots må man jo have!

Nu har de pakket Statsbiblioteket sådan ind i stilladser, at jeg dårligt kan nå frem til indgangen. Men så er det jo godt, at jeg har min Bebook, og en profil på ereolen.dk. Skulle jo nødig blive ramt af litterære abstinenser! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det var en anelse hårdt af gå gang i cykladsen i går, men jeg endte dog på 18 km, og snittet lå på udmærkede 29,1 km/t.

Desuden fik jeg vasket gulv, så jeg ikke skal bruge tid på det i den kommende weekend. At holde et gammelt, nedslidt trægulv rent, er sisyfos-arbejde af værste skuffe. Men nu er det da gjort, i denne omgang.

Link to comment
Share on other sites

I går: 18 km cykling @ 29.8 km/t i snit.

Overraskende godt snit. Ved såmænd ikke, hvad forbedringen skyldtes.

I onsdags havde jeg et styrke-pas, som jeg ikke har fået logget. Der var lidt for mange mennesker i centret, men det gik nu udmærket.

Skuldre og bisps var nok det, der gik bedst.

Link to comment
Share on other sites

20 km cykling, kunne det blive til i dag. 29,2 km/t i snit.

I går: Fint styrke-pas. DB skulderpres var fint, og curls ligeså. Dog supplerede jeg med en hel del rope hammer curls. Kan godt lide, at de også rammer underarmene/styrker grebet.

I rows var jeg ikke under 65 kg. Det er jeg faktisk lidt stolt af.

Desuden blev der både trænet pecdeck, brystpres, maveøvelser og triceps. Benene tog jeg det lidt stille og roligt med, men 85 kg i leg extensions kunne jeg da klare.

Var meget træt, da det blev aften.

Træt er jeg til gengæld ikke nu. Derfor tager vi lige en sang, og det er fra et solo-album, som Jens Memphis (kendt fra De Gyldne Løver) lavede for mange år siden:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share