Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Nå, det er lidt længe siden sidste update.

I går cyklede jeg 21 km. Syntes, at dødvandet ved de 20 km skulle brydes.

Snittet lå på 29,2 km/t.

Et par styrke-pas er det også blevet til i indeværende uge.

Nu nærmer den pokkers sommerferie sig. Gid den må blive overstået hurtigt, og uden for meget bøvl. Man må vel se at komme igennem det. Jeg holder fri uge 29 og 30. Mere end 2 uger kan jeg simpelt hen ikke overskue. Og en god uges tid uden træning ødelægger vel ikke alt.

Det værste er den der følelse af rastløshed.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I går:

21 km cykling, med lige præcis 29 km/t i snit. Det var sådan set ganske fint.

I dag var jeg rimeligt tidligt oppe, og mødte ind til træning lidt over 10.

Bisps og skuldre kørte glimrende, og for en gangs skyld syntes jeg også, at mave-træningen gik fint.

Har lige købt et pund gode skinke-schnitzler for 30 kr. De skal smage godt med nyre katowler til. Og det er jo gode prots, der er i det magre grisekød.

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt tror jeg, at jeg vil prøve at forhøre mig hos HK, angående det der med oversætter-programmet TRADOS, som efter-/videreudd. til mig.

Det kan vel ikke skade.

Databaser og udgiftsafregninger er jeg blevet bedre til, end jeg havde troet muligt. Men på længere sigt vil jeg gerne noget mere. Vel er jeg nogenlunde tilfreds med mit nuværende job, og heller ikke ked af at have +10 k om måneden at leve for, når alt på min PBS (det være sig tlf., internet, husleje, fagforening, træning mm.) er betalt. Men man må til tider forsøge at udvikle sig.

Og for god ordens skyld: Nej, jeg bruger ikke 10 K om måneden på mad og fest. Det kunne aldrig falde mig ind.

Link to comment
Share on other sites

I går aftes kørte jeg en lille tur downtown. Det gav ganske vist ikke ret mange flasker, men vejret var jo fint, og jeg var ikke lige i humør til at sidde hjemme og kukkelure. Det er rart med sådan en lille tur, hvor man kan kigge lidt på, hvad der sker, og få tiden til at gå.

I dag har jeg vasket tøj, vasket gulv, og læst en del.

20 km cykling blev det også til. Snittet var, som vanligt, omkring de 29 km/t.

Jeg havde nær ødelagt en hel maskine-fuld kulørt tøj (Giordana cykelshort indbefattet), ved at vaske det ved 95 grader. Men heldigvis opdagede jeg det, og cuttede strømmen til maskinen. Næste gang glemmer jeg nok ikke at tjekke temperaturen.

Nu steger jeg lige et par schnitzler, og de skal dæleme gøre godt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ekstremt tidligt oppe i dag (sådan i stil med 4.15).

Efter at have besøgt retiraderne lavede jeg kaffe, imens jeg kukkelurede lidt på en hare, der rendte rundt på et nærliggende græsareal. Den var et stort skrummel, af en hare at være. jeg ser rimeligt tit harer her i kvarteret.

Sad og læste lidt under/efter morgenmaden, indtil det blev tid til at tage på job.

Til træning skete der det, at gym-buddy H nærmest forlangte, at jeg skulle prøve at bænkpresse!

Det var ganske vist bare med selve stangen, men når H stod bagved, gik det ganske fint. Safety bars er der også på (det var ovre i SL-klubbes hjørne af centret), så risikoen var praktisk talt ikke-eksisterende. Men skal jeg have lært det, så er H også den spotter, jeg vil have tilstrækkelig tillid til.

Desuden fik jeg brugt håndvægtene en del, og leget ned med rowing-maskinen, @80 kg. Opturen over bænkpres-forsøget gav mig vist lidt ekstra, rent mentalt.

Men jeg vil smutte igen, for jeg får en meget lang dag i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var meget tvivlende omkring, hvad for noget træning, jeg skulle lave i går.

Havde egentlig taget træningstøj med, så jeg kunne tage i jernhulen, når fys-behandlingen var afsluttet.

Men af hensyn til restitueringen valgte jeg i stedet at køre lige hjem, og så tage en etape på cyklen i stedet for. Så kunne jeg også nemmere undgå at skulle til at købe noget mad undervejs. fastfood er jo ikke altid så nemt, som det burde være, når det ikke må være det rene junk.

Men fys-behandlingen var god og tiltrængt, og dagens cykel-etape lå på 20 km, med præcis 29 km/t i snit.

I dag bliver muligvis en hviledag, da jeg skal ud og hente nye sko hos ortopæd-skomageren, og det er en pænt lang tur på crosseren. Men dæleme nej, om jeg vil give 75 kr, i forsendelse!

I morgen skal der igen pumpes jern, og ugens sidste styrke-pas er derefter skema-lagt til lørdag kl. 10, hvor der formentligt trænes sammen med gym buddy H (hvis han ellers nosser sig sammen til at møde op! :laugh: ). Men pyt. Hvis han ikke gør, passer jeg jo bare mig selv, ganske som sædvanligt.

Link to comment
Share on other sites

Han træner da i Fitness World :wink:

Hehe!

Nææ, det gør han så ikke længere. Jeg skiftede til Ny Helse for omkring 3 år siden. Men før den tid havde jeg ganske rigtigt en periode i FW, Jens fårking Baggesensvej (indbegrebet af prollethed).

Jeg vil sige, at med mit kendskab til dig, BLACKICE, så skal du enten i Ny Helse, eller ud i det nye Performance Gym. Jeg har ikke selv været derude, men det skulle være meget fedt. Og ejeren, CJ, kender jeg som en flink og kompetent person (han har en fortid i Ny Helse).

Og ja, der er en del badboyz i Ny Helse, men med alm. høflighed kan man sagtens begå sig dernede. Det har jeg i hvert fald altid kunnet. Og BLACKICE er næppe den, der provokerer nogen.

Nej, Dansk Helsesport har jeg aldrig trænet i.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Super fed sang, som jeg vel nærmest er den første til at relatere til:

Flaskesamleren (3:44)

Tekst / musik : Benny Andersen

Hver eneste morgen præsis klokken 6,

Så ser man ham kører på sin Velo Solex,

Sidder i en stilling nærmest lidt på skrå.

Det er flaskesamler Kaj, der er på vej ud i det blå.

Omkvæd.

Jo det er Kaj, Kaj, Kaj

Man møder på sin vej,

Han har en god og sund moral,

Kender ej til pral.

Jo det er Kaj, Kaj, Kaj,

Hver aften er på vej,

Hjem til lillemor i huj og hast,

Med sin dyrebare last.

Hans øjne er rettet mod vejens rabat,

Han skubber op i panden sin mølædte hat,

Og hilser på folk med sit tandløse smil,

Mens han bapper på sin pibe og tar sig et hvil.

O.M.K. Jo det er Kaj Kaj, Kaj

Men så forleden aften, da Kaj han kom hjem,

Så kom hans kone springende og gav ham et klem,

Velkommen bette Kaj og så manne gang tillyk`

Mon du ved at du har samlet mindst 100000 stk.

O.M.K. Jo det er Kaj, Kaj, Kaj..

A har talt og sorteret, den sidste uges tid,

Og her er resultatet af din store, store flid,

For inde i garagen står en sort BMW,

Så ser du bette Kaj, det var en ganske god ide`.

O.M.K. Jo det er Kaj, Kaj, Kaj..

Det må a sige lillemor du er ik`så dum,

For tænk hva`vi ka`i sådan et stor bagagerum,

Nu ka`vi ta`ud og samle flasker begge to!

Ja, men hør nu bette Kaj, nu må du ta`den lidt med ro.

O.M.K: Jo det er Kaj Kaj Kaj..

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Der var stort set ingen mennesker i centret i dag, så jeg fik en god (omend måske lidt sen) omgang pump.

Det var rart at have god tid til at straffe håndvægtene. Jeg har da for resten også brugt COC´erne noget i dag.

Der er ikke så meget at fortælle, andet, end at jeg jo altså HAR trænet i dag.

Er så småt ved at gå i ferie-mode, selv om det jo ikke er nogen ubetinget nydelse for mig. Men nu er der da i hvert fald bestilt bøger, både af papir og dem til e-readeren. Det er noget så forskelligt som Dostojevskij og et par seriemorder-romaner. :laugh:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Øsende, pøsende, plaskende vejr. Men skybrud kan det dog næppe kaldes. Men lad det regne, som de siger på Sørlandet i Norge.

Foreløbig glæder jeg mig til at komme hjem, få vasket noget tøj, og så få mig en etape på stålhesten.

I morgen formiddag træner jeg. Det bliver dog alene, da en vis person har meldt afbud pga. job

Link to comment
Share on other sites

Luftfugtigheden var grum i dag, og der måtte vand til i spandevis, for at jeg kunne klare de 20 km på kondicyklen.

Men der skulle cykles, og der blev cyklet!

COC´erne har jeg også brugt en del i dag.

Jeg behøver nok ikke møde helt så tidligt til træning i morgen, når jeg alligevel bare skal træne alene. Så jeg afleverer nok lige nogle flasker i Tøfex først. Så kan der vel blive et tilskud til lidt ekstra prots.

Link to comment
Share on other sites

Nå, men det gik da ok, da jeg fik taget mig sammen til at `tomme afsted´, som Preben Kaas siger i filmen `Præriens Skrappe Drenge´.

Gode DB curls og rows.

Pecdeck var også OK.

Leg extensions op til 80 kg.

Maveøvelser ( total abdominal maskine) @ 45 kg.

Triceps pushdowns.

Nu trænger jeg til noget mad, og derefter skal der gøres lidt rent.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var i gang med cykladsen i god tid, inden solen for alvor nåede min altan.

Resultatet var en etape på 22 km, med 28,8 i snit. Det var ganske OK.

I går havde jeg en herlig tur downtown, og fik indsamlet en lille posefuld flasker.

Det kan ikke siges for tit: Det var nærmest et mirakel for mig, da jeg fik den nye crosser. Er også blevet noget mere udadvendt, end jeg typisk har været i de senere år.

Planen for den kommende uge er 3 styrke-pas, og så hjem til det vestjyske på fredag. Ferie er bare ikke min stil, men det skal jo fungere, ikke mindst for mine forældres skyld. Og en tur til Tyskland, med øl, currywurst, våben-butikker og toldfri sprut bliver det sikkert også til.

Nu skal der laves mad, og så må vi se, om jeg gider glo noget fjerner i aften. Ellers må e-readeren holde for, som så ofte før. Jeg gjorde ret i at købe den. Jeg MÅ bare ikke begynde på Brobyggerne, inden jeg har færdig-læst den bog, jeg er i gang med!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Nogenlunde godt styrke-pas i går, med curls, wristroller og pecdeck som noget af det bedste.

Jeg smed to sæt rope hammer curls ind til sidst, vel nærmest for at føle, at jeg havde lavet tilstrækkeligt.

Når denne uge er gået, bliver det jo lidt småt med træningen, idet jeg skal holde ferie. men måske vil mine muskler også respondere bedre, når jeg så kommer i gang igen. Og trods alt er sommer-mad både lettere og mere prot-rig end jule-mad.

Og bevares, det skal da også blive sjovt nok med en tur syd for grænsen. Også selv om det ikke er som dengang, man skulle lege kispus med tolderne, for at få sit prol-sprut med hjem. Bilernes førstehjælpskasser rummede whisky-flasker, og gummistøvlernes skafter var proppet fulde af cigaretpakker. :laugh: :laugh:

I dag må man jo medtage mere, end jeg i hvert fald har brug for.

På min indkøbsliste står:

Bajere og colaer (naturligvis)

Rom

Whisky

Tanqueray (ved ikke, om det bliver Tanqueray Ten eller den alm.). Men en god gin er det i hvert fald.

Tobak køber vi ikke mere, for vi har aldrig selv røget, og der er heller ikke længere mange rygere i vores kreds. De er enten stoppet med at ryge, eller også har tobakken lagt dem i graven. Sad but true.

At der stadig sker videresalg af grænse-indkøbt øl og vand, kan jeg ved selvsyn konstatere. Men jeg har på det bestemteste nægtet at have noget med det at gøre. Hvis man først rækker de gangstaz en lillefinger, så kommer de med værre ting end øl og vand næste gang.

I dag står den på tøjvask, og forhåbentlig en cykel-etape.

Link to comment
Share on other sites

Det kunne blive til 20 km i går.

Snittet lå på ganske fine 29,2 km/t.

Til aftensmad tog jeg 3 små rødspættefiletter, med tilhørende remo, citronsaft og rugbrød, samt et par gulerødder ved siden af. nemt, velsmagende, og mindre usundt end så meget andet. kartofler gider jeg ikke købe flere af, inden jeg kommer tilbage fra ferie. De holder sig så dårligt i det lumre vejr, og kartofler, der bliver rådne, kan nærmest ødelægge en lejlighed med deres frygtelige stank.

I dag satser jeg på et lille styrke-pas.

Sidder her på jobbet, og har ikke meget at lave. Kan bare ikke få mig selv til at holde fri, selv om der ikke ville ske noget ved det.

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg landet i det vestjyske!

I går: 20 km cykling.

I formiddags var jeg så I Ny Helse, hvor der blev pumpet godt igennem. Især håndvægtene blev straffet flittigt.

Når jeg har cyklet 36 km mere, vil jeg runde de 20 000 km, siden jeg købte den første kondicyekl, for 6½ år siden.

Men nu bliver der jo ikke meget træning, før jeg igen er tilbage i Århus. Det bliver sidst på måneden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvor finder jeg et billede af dig?

Meget få steder. Jeg er vildt kamera-sky.

Hvis du søger efter `MOLtræf´ på Youtube, så kan du finde videoen fra julefrokost 2008. Jeg er i mørkeblåt suit, og sidder mellem kiebe24 og nu desværre afdøde Mollerup.

Jeg var dog noget mere skinny dengang.

Anygay: Jeg er nu snart klar til at vende tilbavs fra ferie. Skal blive skønt at komme i gang igen.

Øjensynligt har jeg ikke taget nævneværdigt på i ferien. Synes også, jeg har spist fornuftigt. Starter med cykling onsdag, og nok også torsdag, og så vægttræning fredag formiddag.

Sprut-lagrene er nu også fyldt op igen. Havde en udmærket tur til det sønderjyske. Men det VAR nu noget andet, dengang, man skulle lege gemmeleg med ze customs officers, for at få sine flasker med hjem!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Så snart, jeg var landet i min egen lejlighed, og mine forældre havde påbegyndt hjemturen, kastede jeg mig op på nakken af stålhesten. Hastværket skyldtes bl.a., at jeg ville have cyklet, for den bagende sol nåede mine vinduer.

Som altid efter en ferie var det lidt hårdt at få startet op, men jeg endte da på 18 km. Det er da altid en start!

De seneste dage er gået med at drøne store dele af Jylland rundt, idet der lige pludselig var en masse mennesker, der havde fået støvet familie-følelsen af, og gerne ville se mig. Det var jo da også ganske ok. Mine forældres Lancer får da godt nok rendt nogle km. Jeg har nu også sponsoreret lidt suppe til den. I går var vi hos min moster og onkel, og vi lavede bål, og sad ude i haven til 21.30, imens vi fik is og bajere. Det var VIRKELIG en aften af den slags, som der ikke er mange af i DK. Desværre er de to store drenge ikke til at drive væk fra deres dyrebare laptops, men den yngste har potentiale til at blive en rigtig outdoors-dreng, hvis der ellers er nogen, der gider lære ham om de dele. I øjeblikket handler det mest om at sørge for, at han ikke giver sig til at lave noget, der er alt for farligt for ham, eller for andre.

Nå, men jeg vil i bad, og så en tur ned i haven.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fandt den, tak. Det var dog en meget dårlig kvalitet, men nu ved jeg hvordan din silouet ser ud.

Det er altid sjovt at se en ældre video af sigselv.

Ja, du skal nok ikke lytte for meget til, hvad der bliver sagt, for det er noget fordrukkent bavl.

Men det var i hvert fald 4 flotte piger, der vi var i selskab med den aften. Det har sikkert også været et syn for guder, da KongKent og jeg hjalp hinanden ned ad trappen, ved 3-tiden om natten. :laugh:

Men i dag fik jeg da gang i styrketræningen igen!

Biceps virkede så nogenlunde, og leg extensions også, mens skulderpres og rows øjensynligt var de steder, hvor den af ferien forårsagede styrke-nedgang var mest markant.

Jeg skal til fys i morgen tidligt, og det vil sikkert være belejligt. Nogen DOMS må jo i hvert fald påregnes.

På søndag er der en mindre stærkmands-konkurrence, nede udenfor Ny Helse. Så hvis nogen fra MOL har tid og lyst til at komme forbi, så kan de sikkert forvente at møde mig der. Jeg skal dog kun kiggelure/heppe. Konkurrencen er i øvrigt åben for alle, og deltagelse koster vistnok en halv hund.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I dag:

Fys fra formiddagen, og derefter var jeg ovre og hænge lidt ud i Prolcenter Nord.

Dog modstod jeg alle fristelser til at købe hotdogs, pizza og lign.

Kom til at stå og kigge på en super fed Hugo Boss-trøje, men fik hurtigt sluppet fra den, da jeg så, at den kostede 1300! Naturligvis KUNNE jeg købe den, hvis jeg ville. Men 1300 for en trøje?? Ikke, om jeg så havde 100 millioner! Havde den kostet 500, så kunne vi have snakket om det. Men ok, Hugo Boss sælger knapt nok en enkelt strømpe for 500. Nææ, så kan jeg klare mig med det, jeg har, eller, hvis jeg absolut skal have nyt, så kan jeg klare mig med noget billigere.

Men i hvert fald fik jeg cyklet 20 km i dag, inden solen begyndte at bage. Varmt var det dog, så der skulle en del vand til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share