Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Og så var har jeg været nede og købe gymnastik sko til dødløft idag :)

Jeg kom ind i sportsforetningen og spurgte om de ikke havde sådan nogle flade ballet sko.....Ja, de skal altså bruges til styrkeløft tilføjede jeg hurtigt :D

Ekspediententen sagde bare; Ja ja, for hun anede da ikke hvad styrkeløft er for noget!!!

Men det lykkedes mig da at få nogle herlige små sorte sutter til at dødløfte i :dance:

Link to comment
Share on other sites

MOL-træf II i Horsens.

Trekamp

Squat - 1.forsøg - 140kg (Uden knæbind)

2.forsøg - 150kg (med mellemstramme knæbind)

3.førsøg - 160kg (Med rimeligt stramme knæbind, Ny PR)

Bænkpres - 1.forsøg - 115kg

2.forsøg - 130kg

3.førsøg - 140kg (Miss)

Dødløft - 1.forsøg - 200kg

2.forsøg - 220kg

3.forsøg - 232,5kg

Samlet trekamp = 522,5kg

Placering = Nr 2 ud af 11

Kropsvægte til indvejning = 91,9kg

McD besøg - 1rep med en stor bigmac menu :cheeburga: (Lang fra Failure :D )

Pull ups - 3sæt x 8reps

Dødløft med overhåndsgreb - 6x60kg, 4x100kg, 1x140kg, 1x160kg, 1x170kg

Lever bendover row - 4sæt x 6reps med 50kg

Preacher curls - 4sæt x 4-10reps med 14,5-22kgs håndvægte

Incline Dumbell press - 8x30kg, 8x34,5kg, 6x42kg, 2x52kg (Med assistance :bblush: )

Herefter blev det til en lille dyst i maks rep med 30kgs håndvægte:

Deltagere: Baardi builder - 20rep

HC - 21rep

Onkel Troels - 22rep

Damn, det var noget der ristede pattøjet :retard: :w00t:

Dødløft fra lige over knæene - 1x160kg, 1x200kg, 1x240kg, 1x270kg :devil:

Thomas J vandt denne diciplin med 310kg :w00t:

Men også kæmpe respekt til de andre deltagere der gav sig 100% i denne superhårde diciplin :kickass:

Mave på skrå bænk - 1sæt x 20reps

Det var så MOL-træf II, og jeg kan kun snakke positivt om dette efter min mening vellykket arrangement :)

Den helt store oplevelse for mig var selvfølgelig 3-kampen, som gik over alle forventninger.

Ny PR i både dødløft og Squat :) Dette kunne stort set ikke være bedre :banana::banana::banana:

Og at jeg så fik en samlet 2 plads efter den urørlige MVP var noget af en overraskelse for mig :o

Selvom jeg godt ved at man ikke skal ligge så meget i disse placeringer, så kan jeg jo ikke ligge skjul på at jeg bliver lidt stolt over det :bblush:

Og jeg er også godt klar over at jeg ikke var den stærkeste i 100kgs klasse til stævnet. Respekt til alle løfterne som turde lade sig bedømme af den hårde dommertrio :bowdown::pumpin:

Jeg vil ikke kommentere alt den træning jeg lagde for dagen til MOL-træffet, men jeg vil bare sige, at jeg tror aldrig at jeg har trænet så meget på en enkelt dag før, og at jeg derfor har DOMS i stort set hele kroppen :retard: :lol:

Link to comment
Share on other sites

McD besøg - 1rep med en stor bigmac menu :cheeburga: (Lang fra Failure :D )

:D :lol: :D

Jamen, jamen, jamen Onkel Troels - du var da helt vild. Jeg havde aldrig troet at en mand med din ikke overvældende store masse (af udseende) kunne løfte så meget. Det var da helt vildt imponerende. :)

Tillykke med de superflotte PR'ere :wave:

Link to comment
Share on other sites

Fedt at se en BB'er nappe 2 pladsen i en styrke-konkurrence..... >that's pure fuc¤ing POWER< :king:

Blæret syn da du reppede patværket i sænk med 52'erne, der er jeg desværre ikke helt nået til endnu.... :angry:

ellers var det sgu en fee' hyggelig aften, og rart at få sat ansigt på folk.....

Mass!

Link to comment
Share on other sites

Men jeg tror nu ikke ligefrem at det scorer at gå hen til en pige og fortælle hvor meget man kan tage i dødløft, og spørger hende om hun vil med hjem og se ens trico og gymnastiksko  

der tager du helt fejl Onkel Troels!! Jarvig og jeg blev helt enige om at kvinder dåner når man fortæller at man dødløfter 230 kilo... :D. Nej desværre hænger det ikke sådan sammen, men du kan fanme være stolt af dine løft!

Tillykke herfra

Link to comment
Share on other sites

Mass<< Mange tak! Jeg kan også sige at mit pattøj har været rigtigt godt busted :retard: :D

Om jeg er bodybuilder eller styrkeløfter det tager jeg ikke så tungt! Lige i øjeblikket er jeg nok mest styrkeløfter fordi at jeg træner til Dm i febuar, men jeg har da en bodybuilder gemt i mig :D

Hvis bare at jeg kan få lov til at løfte nogle tunge vægte så er jeg glad :pumpin:

T<< LOL :D Og mange tak :bblush:

Jar<< Mange tak :bblush: Men du lavede da selv en rigtig flot total! Specielt når man tænker på at du kun har dyrket styrkeløft i tre måneder. Respekt :smilerock:

KlausJensen<< hehe! Ja, det har du nok ret i! For jeg har ingen intentioner om nogensinde at stå på en scene i badebukser og possere! Derimod træner jeg primært for styrke, men med en lille bodybuilder gemt i mig ;)

Crawdaddy<< Mange tak :) og lige måde :wave:

Jeg kan ihvertfald regne ud at der skal arbejdes hård hvis du ikke skal slå mig næste gang, men det bliver jeg jo nød til at tage som en udfordring ;)

Baardi builder<< hehe, tak tak :) Jeg har også haft det vildeste DOMS i pattøjet! Er det ikke bare herligt at træne :ilovemuscle:

Link to comment
Share on other sites

Squat - 10x60kg, 10x80kg, 8x110kg, 6x130kg, 4x130kg, 3x130kg, 6x110kg, 6x110kg, 8x80kg, 8x80kg

Leg curl - 3sæt x 6reps med hele stakken

Leg raise - 3sæt x 16reps med 95kg

Dumbell sidebend - 3sæt x 12reps med 42-46kgs håndvægte

Ab Weel - 3sæt x 12reps

Cabel Crunches - 3sæt x 12reps med hele stakken

Bend over barbell rows - 3sæt x 8reps med 80kg

En meget hård træningsdag idag :retard: Det var en dag hvor jeg virkelig fik ristet min Quads, så det var bare herligt :)

6reps med 130kg tror jeg faktisk er ny 6rep pr i squat, så det går trods alt fremad i squat, selvom at jeg synes at det går lidt langsomt. Jeg stod en smule smallere end jeg plejer, og gik også rigtigt godt ned i dybden idag, så jeg tror helt sikkert at det er noget der kan mærkes imorgen.

Jeg ville sparer lænden lidt idag, så jeg kørte noget leg curls istedet for Goodmornings eller Keystone deadlift.

En rigtig god træningsdag :) :wave:

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres - 10x60kg, 8x80kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x110kg, 4x120kg, 6x110kg( :retard: )

Military press - 3sæt x 6reps med 60kg

Dumbell shoulder press - 6x2x28kgs, 8x2x20kg, 8x2x20kg

Dumbell Laterels - 3sæt x 10reps med 12kgs håndvægte

Dips - 3sæt x 12reps

Plate Raise - 3sæt x 10reps med 20kgs vægtskive

Jeg synes at alt var rimeligt tungt idag <_<

Jeg føler egentligt at jeg er stagneret lidt i mine presse øvelser, mens min ryg og bentræning kører rimeligt godt!!

Jeg mangler ihvertfald en del i de fleste presse øvelser fra da jeg var på toppen for et par måneder siden. Det skal der sgu gøres noget ved, og min plan er at begynde at træne efter en Hatfield cycle igen.

Faktisk tror jeg at jeg prøver dette 3-dages program som er bygget op af TJ, men hvor jeg tror at jeg vælger at træne efter dødløft mere efter dagsform, og en del lettere end efter cyclen:

Mandag: squat cyklus + CAT bænkpres

Squat hatfield cyklus

Bænkpres 5 sæt x 2 reps med 70 % af 1RM

Bent rows 5 sæt x 5 reps

Dips 3 sæt x 8-10 reps

Mave

Onsdag: dødløft cyklus

Dødløft hatfield cyklus / En masse singels efter dagsform

Stiff-legged dødløft eller goodmornings 5 sæt x 5 reps

Military presses 5 sæt x 5 reps

Chinups 3 sæt x 8-10 reps

Mave

Fredag: bænkpres cyklus + CAT squat

Bænkpres hatfield cyklus

Squat 5 sæt x 2 reps med 70 % af 1RM

Barbell shrugs 5 sæt x 5 reps

Close grip bænkpres 3 sæt x 8-10 reps

Mave

HATFIELD CYKLUS

Uge 1: 5 sæt x 3 reps med 85 af 1RM (behagelig max)

Uge 2: 5 sæt x 4 reps med 85 af 1RM (behagelig max)

Uge 3: 5 sæt x 5 reps med 85 af 1RM (behagelig max)

Uge 4: 5 sæt x 6 reps med 85 af 1RM (behagelig max)

Uge 5: 3 sæt x 2 reps med 90 af 1RM (behagelig max)

Uge 6: 3 sæt x 3 reps med 90 af 1RM (behagelig max)

Uge 7: 3 sæt x 2 reps med 95 af 1RM (behagelig max)

Uge 8: 3 sæt x 2 reps med 100 % af 1RM (behagelig max)

Uge 9: max test

Link to comment
Share on other sites

Baardi<< Tak tak :)

lige præcist ;) Mine worksæt bliver ikke kørt med pause på brystet, og heller ikke altid med røven i sædet :bblush: Selvom at jeg prøver på det i de første par reps!

Det koster desværre en del for min bænkpres når jeg skal kører med perfekt form! Men jeg må bare lærer at spænde rigtigt op, så burde det jo ikke koste så meget!

Link to comment
Share on other sites

Dødløft singels - (opvarmining), 160kg, 160kg, 180kg, 180kg, 160kg, 190kg, 160kg, 160kg, 160kg, 160kg

Pull ups med bredt greb - 3sæt x 8reps

Chin ups med neutralt greb - 3sæt x 6reps

T-bar rows - 3sæt x 8reps med 60kg

Dumbell rows - 3sæt x 8reps med 40kgs håndvægte

Hyperextension - 3sæt x 12reps med 20kgs skive

Dumbell curls - 3sæt x 6reps med 18kgs håndvægte

Preacher curl maskine - 3sæt x 8reps

Mave på Roman chair bench - 3sæt x 20reps

Fyens helsesport er blevet til Fitness og Lifestyle Gym og har skiftet lokalerne ud. Det ligner sgu et rigtigt popcenter, med alt det "Rumudstyr" samlet på disse helt nyt indrettede kvardratmeter!!

Det var faktisk en lidt sjov træningsdag idag, for jeg var den eneste i centret der trænede, der var nemlig reception hvor det nye center skulle vises frem! Så der var isdrik, Chips og øl og en masse mennesker der gik rundt og kiggede på det nye center!

Min makker ville ikke træne da han synes at det var for flovt at være de eneste der træner mens der er reception, så jeg måtte træne selv. Jeg er sgu ligeglad om folk kigger!! Jeg skal fanme træne :devil:

De har fået en ny vægtstang som skulle kunne holde til 500kg, så den skulle være god nok til mig det næste halve års tid :devil: :D

Den er noget tykkere end de andre stænger, hvilket også gør at den er lidt sværere at holde ved <_<

Træningen gik ganske udemærket selvom at jeg synes at vægtene var lidt tungere end de plejer at være. Men jeg kom da igennem, selvom jeg var godt stiv igår! Jeg vandt førstepladsen en kasse øl i en kareoke konkurrence igår, og de skulle jo drikkes, sååå :D

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

B-skaal<< Ja, en 4-kampville være COOL  Så kunne det være at der var noget hvor man kunne slå  

Det bliver dog nok lidt svært at regne totalen ud

Det er taget med i overvejelserne - så skal jeg bare være dommer - og bestemme hvad I skal synge! Og jeg får nogle rigtig gode ideer lige nu. KlausJensen skal synge "Tell Laura I love her" (romantisk-sørgelig-pladerpop fra 60erne, sunget med falset) Eller "Teenager in love"... i duet med TJ...

(jo jeg er den samme Arne der nu skriver som Arne2 - grundet en lille fejl af MZ kan jeg lige nu kun skrive i det nye lukkede tekforum, som er omtalt i "Teknisk og praktisk om dette forum....")

Link to comment
Share on other sites

Arne, du er simpelthen kommet for tæt på den endelige sandhed om hvem MZ er!!! pas nu på du ikke bliver slettet helt fra forummet...det ender vel med at der møder 3 mænd klædt i sort op på din adresse og så ser og hører vi ikke fra dig igen... :huh: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag: squat cyklus + CAT bænkpres

Squat hatfield cyklus 5sæt x 3reps med 135kg

Bænkpres 5 sæt x 2 reps med 105kg

Bent rows m. reverse grib 1sæt x 10reps med 80kg + 4 sæt x 6 reps med 100kg

Dips 3 sæt x 8-12 reps med 20kgs vægtskive

Mave på Roman Chair bench - 3sæt x 12reps med 20kgs vægtskive

Jeg bestemte mig for at jeg ville til at igang med mit tredages Hatfield program! Nu har jeg gået og hygget mig i lang tid nok, og jeg er også kommet af med alle mine småskavanker, så det er helt fint :)

Idag sat jeg mine maks til 160 i squat og 150 i bænkpres! Måske en smule optimistisk, da jeg kun har taget 160kg med knæbind og mine 150kg i bænkpres blev taget for et par måneder siden, hvor jeg var en del stærkere i bænk end jeg er nu! Men jeg har jo gode erfaringer med at sætte mine maks lidt højt fra sidste gang at jeg kørte Hatfield, så jeg prøver igen ;)

Ellers må jeg kører med knæbind når det bliver hårdere i squatten!

Og så har jeg fundet ud af at vores nye vægtstang som skulle kunne holde til 500kg, faktisk vejer 30kg :o

Og det var den som jeg kørte dødløft med sidste gang. Så kan jeg bedre forstå at det ikke var så eksplosivt!

Så jeg rette lige mine vægte til 10kg mere end jeg først fik skrevet!

Jeg fandt ud af at smide vægte på i dips idag! Jeg tog mit eget bælte på og tog et sjippetov og bandt en 20kgs skive fast! Det virkede udemærket! En udemærket træningsdag idag :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige snakket med min makker, og han kunne desværre ikke træne torsdag, så jeg tager også ned og træner imorgen, da vi begge skal prøve at bænke i hans bænktrøje! Så det bliver mest tekniktræning imorgen, så måske lidt strandtræning ;)

Trøjen er en Inzer størrelse 50, og jeg tror at den vil passe mig nogenlunde! Jeg er blev anbefalet en størrelse 48 af JFK, men det gør vel heller ikke så meget hvis den er lidt for stor første gang at man prøver en trøje!

Centres stærkmand, Flemming Bruntse sagde til mig at jeg bare kunne prøve at låne hans Dødløft dragt næste gang at jeg ville prøve at makse i dødløft eller squat! Flink fyr!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share