Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Thomas<< Nej, nu når jeg tænker over det, så kan det godt være at du har ret! Jeg tror at jeg vil spørge ham om det, næste gang at jeg ser ham, og han har indtil videre virket meget oprigtig over for mig, så skulle vi vel kunne finde ud af det ;)

Han siger også selv at han slet ikke har samme styrke som Guffi, men at han klarer sig på sin hurtighed og evne til at være allround!

Jeg hørte med det ene ører, at der var nogle der snakkede om, så og så mange kilo, og om Flemming kunne ta det?? Og han sagde bare; Er du sindsyg mand, det kan Guffi ikke engang!!

Watts<< Oki doki! Det tænkte jeg nok ;)

Link to comment
Share on other sites

Onsdag: dødløft cyklus

Dødløft hatfield cyklus - 1sætx5reps med 190kg, 3sætx3reps med 190kg og 1sætx5reps med 190kg

Goodmornings 5 sæt x 5 reps med 60-100kg

Military presses 5 sæt x 5 reps med 50kg, 60kg, 70kg, 75kg(PR :devil: ), 60kg

Chinups 3 sæt x 8 reps

Ab Weel / Thygesen varianten ;) med hvor jeg hviler på tæerne istedet for knæene så langt ud jeg kan - 4sæt x 8-10reps (Mega god øvelse :devil: )

Roman Chair bench - 4sæt x 12-20reps for M.Obliques internus et externeus

Til forskel for i mandags var denne dag rigtig god :) Dødløften var tung, men det er også meningen at den skal være det ;) Det første sæt med 5rep kørte jeg uden stropper, men benyttede mig af dem til de sidste 4 sæt. Der blev virkeligt kørt til grænsen idag, og vi råbte og prustede virkeligt så folk kiggede en del på os :D

Goodmornings blev kørt stille og roligt, efter den hårde omgang dødløft, men så kom vi til militær pressen, og det gik helt kanon idag! Selvom at jeg havde lidt ondt i min højre arm, så fik jeg 5rep med 75kg, hvilket jeg ihvertfald ikke kunne for 2-3måndeder siden, hvor jeg toppede i bænkpres. Så det tegner godt for min bænkpres, da skuldrene næsten altid har været min svage side!

Jeg blev drillet godt og grundigt af Nicolai Thygesen og min makker med mine balletsko idag, men jeg kunne nu også godt dele ud af samme skuffe ;) :D Så der blev joket en del da vi kørte chin ups ;)

Og så præsterede jeg en kanon omgang mavetræning idag! Det er efterhånden lang tid siden at jeg har været rigtigt øm i maven, så jeg ville træne ab weel, men da jeg efterhånden ikke synes at den er så hård mere, så foreslog Thygesen mig at kører den på tæerne ligesom Pavel, indtil man ikke kan mere. Jeg går altså ned på knæene og kører øvelsen helt ud, når jeg er ved at være helt i bund! Kanon øvelse..Jeg kan ihvertfald allerede fortælle at jeg får en god omgang DOMS imorgen..Herligt med mavedoms :)

Link to comment
Share on other sites

Og så fik jeg forresten også lige taget 34reps i dips, for at få lidt pump :D Og så var det faktisk en rekord, da det højeste rep antal jeg havde taget i dip før var 33 :)

34rep var udmærket på en dag hvor jeg lige havde sat ny 5rep pr i militarypress, og så ovenikøbet med en halvskidt højre arm :)

En lille sjov detalje omkring mit motionscenter! De reklamere for tiden med behandling for bumser på ryggen for 95kr <_< Lidt skummelt i et center hvor der er MANGE steoride brugere!!

Okay, jeg ved da godt at man kan ha bumser på ryggen selvom man ikke tager steorider, men det er nu alligevel lidt skummelt :unsure:

Link to comment
Share on other sites

En lille sjov detalje omkring mit motionscenter! De reklamere for tiden med behandling for bumser på ryggen for 95kr  Lidt skummelt i et center hvor der er MANGE steoride brugere!!

Skummelt... men bekvemt for dem. Tæller det så også som en dopingstrategi - at profitere fra det :lol:

Det var en ordentlig røvfuld dips, du fik hakket af der. Kan være du er den nye deltager til DM i bardip ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg var lige nede for at tage lidt sol i kollegiet motionscenter, og når jeg nu alligevel var dernede så kunne jeg jo ligeså godt lave lidt!

Så det blev til lidt bicepstræning:

Dumbell curls 3sæt x 10reps med 17kgs håndvægte

Barbell preachercurl - 3sæt x 10reps med 30kg

Cilius<< hehe, tak tak :) Ja, det kunne være at man skulle stille op i bardips hvis jeg bliver træt af styrkeløft, men jeg tror nu at man skulle kunne tage MANGE flere for at kunne gøre sig! Det er for små nips med store arme ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg ville bare lige melde at jeg ikke har været til træning hverken i Fredags eller idag, hvilket jeg egentligt skulle ha været!!

Jeg kom ikke til træning i Fredag pga druk i Fys-skolens fredagsbar. Og dagens træning blev skippet fordi at jeg simpelhen måtte nød til at begynde på min 3-semesteres opgave, som jeg ikke har været så flittig med endnu.

Jeg prøver at se om jeg kan komme ned og træne lidt bænkpres imorgen, så jeg ikke helt ender som en :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag - Tungbænk og Cat-Squat

Bænkpres - 4repx127,5kg, 3repx127,5kg, 3repx125kg, 1repx110kg <_<

Speed bænk - 5sæt x 2rep med 90kg med pause på brystet.

Cat - Squat - 5sæt x 2rep med 110kg

Barbell Shrugs - 5sæt x 5-12reps med 80-120kg

Closegrib bænkpres - 3sæt x 6reps med 70kg uden opspænd

Dumbell sidebend - 2sæt x 12reps med 44kgs håndvægte

Ab weel - 8rep med løftede knæ

Dumbell Laterels - 3sæt x 10reps med 12kgs håndvægte

Mit net har været nede de sidste par dage, derfor poster jeg først gårsdagens træning nu!

Jeg har kludret lidt i min hatfield cycle, da jeg ikke har været nede og træne de sidste to dage i programmet. Jeg kørte derfor hvad der kunne ligne min fredagstræning lidt. Bænkpressen var meget tung idag, og jeg må bare til at indse at jeg ikke kan gå fremad hvis jeg ikke passer min træning og absolut skal drikke mig æskelam både fredag og lørdag hver weekend :unsure:

Men ikke desto mindre så var det da en udemærket træningsdag, som har ført til en masse DOMS i pecs, triceps, og af en eller anden underlig årsag også latsne :confused2:

Jeg har rimeligt travlt med skolen for tiden, så min træning bliver derfor heller ikke helt så regelmæssig.

Jeg håber at det bliver bedre i slutningen af Januar, hvor alle mine eksamner gerne skulle være overstået!

Thyge<< Ja, vi kørte da den vildeste Playa'stil :afro: Det var Cool :boobs: :mandance:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag: (dødløft cyklus)

Dødløft - (opvarmning - speedsingels) - 3x200kg(3Rm pr :devil: ), 4x180kg, 4x180kg, 4x180kg, 4x180kg

Speed Squat - 5sæt x 2reps med 110kg

Military presses - 6x50kg, 5x70kg, 0x80kg (Var for tung), 8x60kg, 6x60kg

Pullups 3 sæt x 8 reps

Roman Chair bench - 3x20reps

Hatch Squat - 3sæt x 8reps

Nu har mit netværk igen været nede, så derfor denne forsinket post fra gårsdagens træning! Og det udviklede sig faktisk til en ganske udemærket træningsdag. Jeg fik en 3rm pr i dødløft med hjem, og squatten kørte rimeligt godt for en gangs skyld. Jeg bliv dog lidt for kæk i militærpressen hvor jeg liiige skulle prøve med 80kg som blev for tungt! Jeg fik dog bagefter 8rep med 60kg hvilket er ganske godt for mig!

Jeg fik pumpet mine Quads godt og grundigt igennem med Hatch squatten tilsidst, og så var jeg klar til at gå i bad, men inden da fik jeg lige en snak med Bruntse, og her fik jeg nogle ting gjort klart omkring hans bænkpres :)

Hans bedste bænkpres er 210kg med lette røv og bounching på brystet. Han fortalte desuden at han var gået igang med at kører dødløft igen, efter at han ikke har kørt den i noget tid pga hans lænd skulle ha noget pause. Han synes at 190kg var meget let så han ville prøve at makse, men han missede 240kg, så det er jo ligefør at jeg kan tage mere i dødløft end Bruntse :confused2: Han fik dem efter eget udsagn kun lettet 20cm over jorden!

Dagens træning:

Bænkpresdag

Bænkpres - 12x50kg, 8x70kg, 3x90kg, 2x110kg, 1x130kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg

Incline bænkpres - 12x50kg, 6x90kg, 6x90kg

Standing Cavls raise - 4sæt x 12reps med 60-100kg

Jeg var også lige nede for at træne noget bænkpres idag, og det gik da også nogenlunde! Jeg har dog stadig lidt problemer med min højre arm, som jeg har ødelagt med armlægning! :jehon: Men det er dog ikke være end at jeg idag kunne lave et efter min egen bedømmelse godkendt løft på 130kg i bænk.

Alle sættene idag, blev iøvrigt kørt med pause på brystet og røven i sædet :)

Link to comment
Share on other sites

Han synes at 190kg var meget let så han ville prøve at makse, men han missede 240kg, så det er jo ligefør at jeg kan tage mere i dødløft end Bruntse  Han fik dem efter eget udsagn kun lettet 20cm over jorden!

WHUT ??? Det giver slet ikke mening. Det er alligevel vildt at han er så pressestærk, når han ikke dødløfter mere :confused2:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Han har før været oppe på 280 kg i sumodødløft, så helt svag er han nu hellere ikke...

Jo, men sumo-dødløft kommer jo ikke rigtigt en stærkmand til gode. I øvelser som McGlashen stones og andre læsseøvelser hvor tingene skal hentes lavt, er det primært ryggen som skal være stærk (og haserne). At misse 240 kg for en af de bedste stærkmænd herhjemme, er IKKE meget i forhold til internationale stærkmandsdeltagere som Jouko Ahola og Badenhorst, som dødløfter over 400 kg.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Xax, jeg tror faktisk ikke at han træner sumodødløft mere, da han har sagt at de ikke mere må bruge det i konkurrencer!

Og jeg giver jer ret i at det ikke er vildt imponerende dødløft styrke han besidder! Slet ikke sammenlignet med nogle af de bedste stærkmænd i verden! Men det skal selvfølgelig med at det var første gang i lang tid at han trænede dødløft, og han fortalte også selv at han helt havde mistet følelsen med øvelsen!

Thomas<< Det kunne være at det kunne få dig til at få blod på tanden til at stille op til en stærkmandskonkurrence ;) Du har da ihvertfald betydeligt stærkere ryg end Bruntse! Og du kan jo også efterhånden løbe fra allesammen ;)

Link to comment
Share on other sites

Det kunne være at det kunne få dig til at få blod på tanden til at stille op til en stærkmandskonkurrence
Det var det jeg tænkte jo. Så er der håb endnu, hvis bare man fik sin overhead press styrke lidt op ;)
Du har da ihvertfald betydeligt stærkere ryg end Bruntse! Og du kan jo også efterhånden løbe fra allesammen

Løbe ?? Jeg kender ikke nogen der løber :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil bare lige sige at jeg har nogle rigtigt ristede lægmuskler idag, efter gårsdagens smule lægtræning!

Thomas<< jaja, vi ved da alle sammen at din log snart konvertere til en ren løbelog :D Jeg kan i øvrigt anbefale run4fun.dk som er en rigtig god hjemmeside, hvor du kan snakke med ligesindede :lol:

Men jeg kan iøvrigt fortælle at om noget tid så skal Bruntse og hans makker deltage i en stærkmandskonkurrence, hvor alle de store skal være med! Der stiller to hold for Danmark: Bruntse med makker og Guffi med makker og så er alle de store ellers med! Bruntse og hans makker får 1000dollars hver bare for at stille op og første præmien er en eller anden stor mecedes!!

Bruntse og hans makker siger at de bare går efter ikke at blive nr sidst, så feltet skulle være ret stærkt. Det hele skulle blive sendt i fjernsynet, så der er noget at se frem til :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Hææællo Trolle

Da du jo som sædvanligt har smidt dine telefon væk, så må jeg jo bruge den her!

Jeg mødte din træningsmakker Martin igår (lørdag) og vi blev simpelthen enige om, at du skal have en af de der stumpede 80`er bodybuildertrøjer til dine fine balletsko, samt et par stribede tights. (det gaaaas!! :lol: )

Sådan en render der simpethen rundt ned i vores center. Han er som revet ud af en Jone Fonda video...længe leve 80`erne :headbanger:

Martin tager til Grenå på mandag og bliver der hele julen. Han forsætter jeres hatfield deroppe.

Når ja, så kørte han lige 4 reps med 80 kg i militærpress! :pumpin:

Vi ses, du gamle

Link to comment
Share on other sites

Det hele skulle blive sendt i fjernsynet, så der er noget at se frem til :)

Hej Onkel Troels.

Du skriver at de viser den kommende stærkmandskonkurrence i fjernsynet.

Er det på Eurosport?

Jeg havde ellers forstået, at de ikke ville vise det på danske tv mere, fordi det appelerede til brug af doping. Det var i hvert fald derfor TV2 stoppede med at sende stærkmandskonkurrencer på landsdækkende TV.

Vetö

PS. Ved du hvor meget en :devil: kraftkal :devil: som Flemming Rasmussen - alias "Guffi", dødløfter/bænker/squater?

Edited by Vetö
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share