Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Squat - 10x60kg, 8x80kg, 2x120kg, 2x120kg, 2x145kg, 2x145kg, 2x145kg

Breathing Squat - 19rep med 100kg :retard: :retard:

Speed dødløft - 10singels med 150kg

Bænkpres - 10x60kg, 3x90kg, 6x90kg, 3x110kg, 2x120kg, 2x120kg, 2x120kg

Incline dumbell press - 10x26kgs, 10x30kgs, 10x34kgs 10x36kgs, 8x40kgs, 8x38kgs

Ab weel - 3sæt x 8reps hvor de fleste af repsne blev kørte på fødderne så langt jeg kunne.

Dumbell laterels - 2sæt x 10reps med 12-14kgs håndvægte

Så fik jeg endeligt taget mig sammen til at komme ned og træne! Jeg har halvt travlt for tiden med projekt opgave så jeg har ikke rigtigt kunne finde overskud til at komme ned og træne. Samtidig er det blevet rigtigt koldt at skulle cykle den lange vej ind til centret, men da Nicolai Thygesen tilbød at køre idag, så var det noget nemmere at tage sig sammen.

Jeg valgte at kører alle de store da jeg ikke har fået trænet i noget tid, og jeg nok heller ikke kommer ned og træne de næste par dage pga projekt. Det endte faktisk op med at blive en rigtig god træningsdag :)

Jeg havde på forhånd i bestemt mig for hvad jeg ville kører med i squat, men da de 120kg ikke føltes vildt tunge. så tænkte jeg at jeg ligeså godt kunne fortsætte hatfield cyclen, hvor jeg skulle ha 3x2reps med 90%.

Det gik faktisk også meget godt, selvom at jeg var ved at falde forover nogle gange :retard:

Efter den tunge omgang squat synes jeg lige at jeg ville prøve kræfter med en gang breathings squat :devil:

Det var måske ikke helt optimalt at kører den efter 3 tunge sæt, men jeg ville nu alligevel prøve.

Jeg smed 100kg på og begyndte at squatte og efter 12rep blev jeg nød til at stoppe op og puste ved næsten hver rep. Det var pisse hårdt men det gik nu meget godt lige indtil jeg skulle tage sidste rep! Der kunne jeg simpelhen ikke komme op igen, så det var godt at jeg havde et Sqaut-rack.

Efter denne omgang var mine ben fuldstændig syret til, så dødløften føltes noget tung til at starte med, men der kom nu god fart i efter de første par singels, hvorefter at farten faldt lidt igen i de sidste 3singels.

Bænkpres kører desværre ikke helt godt for tiden, men det skal nu nok blive bedre. Bagefter kørte jeg incline dumbell press som er en øvelse jeg desværre træner alt for lidt. En rigtig god øvelse!

Mavetræningen var også hård idag, så jeg kan allerede mærke nu at jeg får DOMS i mavemullerne og lår og baller efter squatten.

Ps. Dårligt nyt for Bruntse! Han fik en ret kraftig fibersprængning i sin ene brystmuskel under et maksforsøg i bænkpres med 210kg den anden dag, så han er færdig med at træne presøvelser i et pænt stykke tid :unsure:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Closegrib benchpress - 12x50kg, 6x90kg, 3x110kg, 1x130kg, 1x142,5(Miss :retard: ), 8x110kg :devil: ,6x110kg,6x110kg, 6x110kg, 8x90kg

Shrugs - 8x90kg, 8x110kg, 8x130kg, 10x130kg

Bent over rows - 3sæt x 10reps med 65kg

Chin ups - 3sæt x 6reps (Superslow udførsel)

benpres på skodmaskine - 1sæt x 8reps :sneaky:

Wristcurls - 3sæt x 14-20reps med 25kg :bblush:

Supersættet med noget mave.

En rigtig god gang morgentræning, midt i al opgaveskrivningen! Jeg har ikke været i seng i nat, da jeg åbentbart arbejder bedst om natten. Der er ikke så mange fristelser, og jeg har en elendig arbejdsmoral når det gælder skolearbejde, så bliver jeg nød til at gøre det på den måde :tongue:

Jeg var alene nede i kollegiets træningscenter, men ville alligevel prøve at maxe i closegrib bænk. Det gik desværre ikke, men det var faktisk utroligt tæt på! Jeg lå og kæmpede med den i mit sticking point i 3-4sekunder, men måtte tilsidste opgive kampen. Og så lå jeg ellers der mutters alene med 142,5kg på brystkassen, men det lykkedes mig da at få væltet den til den ene side.

Bagefter kørte jeg en masse masse træning med 110kg, hvor jeg blandt andet fik 8rep hvilket jeg tror er ny 8rep pr i denne øvelse :)

Bent over rows blev ikke kørt vildt tungt idag, men til gengæld med rigtig god form, og det kunne sgu mærkes i de posterior deltoideus. Herligt :)

Chin ups var lidt tungt idag, så jeg nøjes med at kører rimeligt få rep, men til gengæld med en langsom eksentrisk fase.

Og så skulle jeg lige holde isolationsstilen med wrist curls idag! Der er sgu ikke noget bedre med et par ordentlige skipperskræk underarme. Funktionalitet eller ej :D

Link to comment
Share on other sites

Der står jo også i min log: Stærk funktionel fysik med Bodybuilder tendenser ;)

Nej, seriøst så har jeg aldrig haft de stærkeste håndled, og ikke de meste imponerende underarme, men har et ganske udemærket greb. Man får trænet flexer carpi radialis et medialis og palmaris longus ganske effektivt, som man ikke rigtigt får trænet med grebstræning. De bliver dog brugt en del ved diverse former for biceps curls men det er jo sjældent at jeg træner Biceps ;)

Jeg tror at jeg vil til at kører en Hatfield cycle med wrist curls :D :lol: :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner i Fitness and lifestyle gym i Odense. Det er det gamle Fyens Helse sport der har skiftet navn og lokaler. Alle krudthovederne fra Fyens helsesport er fulgt med, og så sidder Flemming Bruntse i receptionen dernede, og træner også dernede!

Han er en rigtig flink gut, der er helt vild med at der er nogle dernede som mig, der dyrker styrkeløft.

Han blev lidt uventet nummer 2 til Danmarks stærkeste mand sidste gang. Nu er han desværre bare skadet lige for tiden, da han fik en fibersprængning i sin ene brystmuskel under et maksforsøg i bænkpres med 210kg.

Jeg mener at hans kropsvægt ligger lige omkring 125kg og så er han omkring 185cm høj.

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Det var da den grimmest trøje jeg længe har set   Det skal lige siges at jeg aldrig har set ham træne i sådan noget tøj  

Det håber jeg så sandelig heller ikke at du har, for den trøje han ifører sig på billederne er en af garderobe-pigernes...... <_< :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg lavede noget plyometrisk træning igår, hvor jeg startede i stående position og lod mig falde forover, og tog fra med armene lavede efterfølgende tre amstrækkere med klap.

Det blev også lige til 30reps i rear laterels med nogle 5kgs håndvægte og 20reps i contrentratet biceps curl med 10kg.

Jeg sluttede det hele af med 20 almindelige armstrækninger.

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Dødløft - 10x60kg, 8x80kg, 6x110kg, 1x170kg, 1x200kg, 1x240kg(Miss)

Leg curl - 2sæt x 10reps med hele stakken

Bent over Rows - 2sæt x 8reps med 70-80kg

Pull ups - 2sæt x 8-10reps

Military press - 2sæt x 6reps med 70kg

Dips - 12x+30kg, 8x+45kg, 4x+60kg

Læg - 2sæt x 16reps

Dumbell curls - 1sæt x 6reps med 28kgs håndvægte

Her oven på alt julemaden var jeg idag ovre for at træne med et par gutter. Jeg havde ondt i halsen og en smule feber og havde ikke sovet særligt godt i nat, men trænes det skulle der :devil:

Jeg fulgte med på et HST-Hatfield hybrid agtigt program som min makker træner efter i øjeblikket, og så blev det også til et maksforsøg i dødløft, selvom at jeg havde feber :unsure:

170kg var ekstremt eksplosivt idag, og de 200kg var ret lette, så jeg kunne ikke lade være med at smide 240kg på! De tungeste skiver de havde der hvor jeg trænede idag var 15kgs, så det så ret vildt ud :devil:

Jeg fik den trukket et godt stykke over knæet, men var ikke istand til at lukke den helt ud, men det var fanme tæt på! Jeg tager den sgu næste gang :devil:

Det var foriøvrigt rart at kører weighted dips igen! Det havde jeg ikke gjort i lang tid! Så jeg var godt tilfreds med at tage 4reps med +60kg. En fin træningsdag idag :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Øv, jeg render rundt og er er syg <_< Jeg troede faktisk at det var noget som gik over på et par dage, men nu har jeg været syg siden onsdags :angry: Det må være første gang i år at jeg har været syg mere end en dag :( Men set i bagspejlet var det nok heller ikke så smart at makse i dødløft i onsdags, med en pæn høj feber :blink:

Men jeg tørrer øjnene og spiser en kiks og kommer tilbage med frygtindgydende kraft :devil::devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Squat - 12x50kg, 12x50kg, 10x80kg, 6x110kg, 3x130kg, 2x140kg, 8x110kg, 8x110kg

Keystone deadlift - 8x80kg, 8x110kg

Bænkpres - 5sæt x 3reps med 102,5kg (Speed med pause) + 1rep med 132,5kg (med pause)

Incline bænkpres - 2sæt x 3-6reps med 80-100kg

Bent over Rows - 3sæt x 8reps med 70-80kg

Pull ups - 2sæt x 10reps

Military press - 3x70kg( :retard: ), 6x70kg

Preacher Curls - 2sæt x 4-8reps med 20-24kgs håndvægte

Leg raise - 3sæt x 12reps med 110kg

En eller anden mega hård maveøvelse - 3sæt x 6-8reps

Jeg trænede igen idag i Aktiv fritid i Fredericia, og det blev en rigtig hård og god omgang træning :)

Det gik ganske udemærket med det meste, men da vi kom til incline bænkpressen blev jeg ret skuffet over mig selv! Min makker smed 100kg på stangen og tog 6reps, men jeg selv måtte nøjes med at tage 3 :( Jeg mangler helt klart en masse forside skulder! Men det har jeg jo vidst hele tiden, jeg troede bare at det var blevet bedre efter at jeg har trænet en masse military presses. Men hva! Man kan jo nok heller ikke forventet al verden når man lige har været syg, og ikke er 100% rask endnu!

Link to comment
Share on other sites

Squat - 10x65kg, 10x65kg, 6x80kg, 3x130kg, 1x150kg, 3x130kg

Squat Rackout+partiel squat - 180kg, 200kg, 220kg.

Squat - 10x80kg

Bænkpres lockouts - 130kg, 160kg, 180kg, 200kg

Incline bænkpres - 10x60kg, 6x80kg, 3x100kg, 6x80kg, 6x80kg

Dumbell Shoulderpress - 3sæt x 8reps med 30kgs håndvægte

French press - 3sæt x 8-10reps med 40-50kg

Leg curls - 3sæt x 8-10reps med 70-90kg

Hyperextension - 3sæt x 10-12reps med 20kgs vægtskive

Så er jeg tilbage i Odense, og var idag nede og træne i Fitness lifestyle and gym.

Det var en rigtig god og hård dag idag :)

Squatten kørte ganske udemærket og jeg fik da også en singel med 150kg. Efter squatten valgte jeg at kører noget lockouts og noget skrå bænkpres. Jeg er meget svagere i min incline bænk end den normale, det indikere igen at der skal arbejdes en del med skulderne.

Link to comment
Share on other sites

Closegrib bænkpres - 10x50kg, 8x70kg, 6x90kg, 1x110kg, 1x130kg, 1x142,5kg(Miss :( ), 6x110kg

Incline dumbell press - 10x32kgs, 8x38kgs, 6x46kgs(PR :devil: ), 3x50kgs(Med lidt hjælp :huh: ), 8x38kgs

Dumbell Laterels - 3sæt x 8-10reps med 12-14kgs håndvægte

Dødløft - 10x80kg, 10x80kg, 6x110kg, 6x130kg, 1x180kg, 1x180kg, 1x150kg, 1x170kg, 1x170kg, 1x170kg

Cabel Rows - 3sæt x 10reps med 80-110kg

Rows på maskine - 4sæt x 6-10reps

Skrå mave på roman chair bench - 2sæt x 15reps til hver side

Igen en rigtig god træningsdag idag :) Jeg var ufatteligt tæt på at tage de 142,5kg i closegrib bænkpres, men det skulle desværre ikke være idag! Bagefter stod den på incline dumbell press, og her fik jeg til gengæld oprejsning med en 6er med 46kgs håndvægtene, hvilket jeg mener er ny pr! Jeg skulle også lige prøve med 50kgs håndvægtene, men der kunne jeg kun tage en enkelt selv, men fik taget 2 mere med en lille smule hjælp! Min makker kunne slet ikke få nok af at træne pattøj, så han snuppede også lige lidt incline bænk efter håndvægte presset. Men jeg synes nu at det var nok pres øvelser for idag, så jeg kørte noget laterels i stedet for!

Dødløft føltes ret tung idag, men jeg havde også DOMS i ben og lænd fra i torsdags!

Da vi skulle kører rows gik der rigtig cabel / maskine pjat i den :bigsmile: Der var ikke nok kilo på cabel rows maskinen så vi måtte simpelhen nød til at kører lidt rows på en maskine :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share