Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Inspireret (og opfordret ;) ) af Thomas Jagd prøvede jeg idag og se hvor mange armstrækninger jeg kunne tage på 10 minutter!

Det blev til 174stk men så var triceps og pecs også godt ristet :w00t:

Det er lang tid siden jeg sidst har lavet armstrækninger, så med lidt træningen skulle jeg er gerne kunne tage på den anden side af 200stks, men som Manfred Hoberl siger i et interview: "The only problem is the lactid acid build up in my huge muscels" :D ;)

Det blev også lige til lidt mavetræning med sammerullet håndklæde under lænden:

3sæt x 20reps

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Squat - 10x60kg, 6x80kg, 6x110kg, 3x150kg(Ny 3RM :devil: ), 3x140kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg(Med løse knæbind), 3x130kg.

Stiff leged deadlift supersættet med legcurl :devil: :retard: - 3x8rep med 100kg(Stiffleged) + 3x8rep med 70kg(Legcurl)

Læg - 3sæt x 20reps med 100kg

Bænkpres - 10x60kg, 8x80kg, 1x110kg, 1x110kg, 1x120kg, 1x130kg, 1x130kg, 1x110kg. :retard: :chicken:

Chinups - 3sæt x 8-10reps

Dumbell laterels - 6sæt x 8-12reps med 10-16kgs håndvægte

Liggende cabeløvelse for rhomboiderne og den posterior deltoideus - 3sæt x 8reps

Barbell curl - 3sæt x 10reps med 30kg

Jeg fik idag en nye 3rep pr i squat, hvilket var ganske tilfredsstillende :) Den stod simpelhen på tunge 3ere idag, og jeg var også godt smadret tilsidst. Jeg supersættede legcurl med stiffleged deadlift og det var virkeligt noget der kunne lave noget muskelprotein degeneration :w00t:

Bænkpres var vildt tung idag, og det skyldes helt klart alle de armstrækninger jeg lavede igår! Jeg har også totalt meget DOMS i mine prec's og specielt mine triceps. Armstrækninger og bænkpres passer IKKE sammen for mit vedkomne :retard:

Så jeg droppede at kører flere presøvelser idag! Jeg skulle bare lige kører lidt halvtunge singels, så musklerne ikke helt "glemmer" at løfte tungt! DOMS havde jeg nok af i forvejen!

Det blev istedet til lidt chins og noget skulder og lidt biceps træning tilsidst :D ;)

En god dag idag :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Kreasvin<< tak tak :)

Klaus<< Tak tak :) Jeg er også rigtig glad for min squattripel idag! Jeg glæder mig bare til at få nogle squatsko, for de løbesko som jeg squatter i, er ikke det bedste når vægten kommer op omkring de 150kg :unsure:

Armoured Female<< Mange tak :) Jo, det mener jeg også at jeg har set i Thomas J's log, men nu er manden jo også udpræget anaerob atlet, og har sikkert en masse FTb muskelfibre med den styrke som han render rundt med. Jeg har set ham løfte, og han er faktisk ikke vildt stor(Alt er jo relativt ;) ), men løfter alligevel ligeså meget som nogle af de andre gutter der er 20kg tungere.

Mon ikke nogle af de små stærke gutter kan slå mig i denne diciplin. Eksempelvis Luciferase, Roberto baggio og ikke mindst en gut som Fittsmoker som plejer at lave mange strækkere i sin træning :)

Jeg var meget bedre til at lave armbøjninger da jeg var yngre og ikke styrketrænede. Da jeg var 14-15år plejede jeg at lave 3x60armbøjningen hver aften lige inden jeg gik i seng. Jeg kunne tilgengæld sikkert ikke bænke mere end 60-70kg i maks :tongue: ;)

Men jeg er da glad for at noget af armstækker arbejdskapaciteten stadig hænger ved :)

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres med trøje - opvarmning - 10x50kg, 8x70kg, 6x90kg, 1x110kg, 1x130kg. (På med trøjen :retard: ), 100kg(Miss), 100kg(Miss), 100kg(Ned til 3vægtskiver), 100kg(Ned til 2vægtskiver), 100kg(Ned til 1 vægtskive), 100kg (helt ned til brystet :) Yes, så lykkedes det), 130kg (Fint løft), 140kg(fintløft), 150kg(lidt skæv men ellers ok), 155kg(Ny pr og fin løft, dog tror jeg at jeg lettede røven lidt)

Incline dumbell press - 10x30kgs, 8x36kgs, 6x40kgs, 6x46kgs, 2x52kgs :retard: , 6x36kgs

Decline bænkpres - 8x90kg, 6x110kg, 6x120kg

Standing dumbell triceps extension - 3sæt x 8reps med 14-18kgs håndvægte

Frivend - 60kg, 80kg, 90kg, 100kg(Miss)

Dødløft - 6x130kg, 2x150kg, 2x150kg, 2x150kg, 2x150kg, 2x150kg

Dumbell curls - 1sæt x 16reps med 22kgs håndvægte

Sidste gang jeg var nede og træne med bænkprestrøje fik jeg ikke stangen ned til brystet, men idag kom den endeligt :) Jeg troede ellers ikke at at jeg ville få den ned til brystet ved de 2 første løft, men ved tredje løft fik jeg den ned til de tre små vægtskiver jeg havde liggende på brystet. Vi blev så ved med at fjerne en vægtskive til jeg kunne få den helt ned. Jeg fik også taget 155kg i trøjen idag, så med noget mere træning skulle der gerne være til 5-10kg mere med den nuværende styrke. Jeg satser dog ikke på mere end 150kg godkendt til c-dm.

Af med trøjen...ahhhh :) Den havde også lavet noget rigtig dybe sår under armhulen :retard:

Resten af træningen gik rigtigt godt, selvom det havde kostet noget af bøvle med den trøje :)

Så alt i alt en rigtig god dag :)

Link to comment
Share on other sites

Selvom at jeg har svaret Watts på messenger, så kan jeg da også lige svarer på det her, hvis andre læser min log :)

Ja, jeg regner klart med at bruge trøjen til c-dm! Jeg tror kun at jeg kan lave 130-135kg RAW hvis det skal være med godkendt stil og pause i bunden, men med trøjen satser jeg på 150kg godkendt! Den hjælper alligevel utroligt meget med pausen i bunden.

Link to comment
Share on other sites

Dødløft - 10x60kg, 6x100kg, 4x130kg, 2x150kg, 1x180kg, 1x200kg, 1x210kg, 1x220kg, 1x235kg(NY PR :devil::devil: )

Squat - 10x60kg, 6x90kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x120kg, 2x110kg, 2x110kg + lidt massetræning 10x110kg

Goodmornings - 10x60kg, 6x90kg, 6x90kg

Cabel Rows - 4sæt x 8reps med 70-90kg

Chinups - 3sæt x 6-8reps

Lidt blandet mave

En supergod dag idag :) Endnu en eksamen er overstået og bestået, og en ny PR i kongeløftet :)

Jeg er begyndt at bruge en anden teknik i dødløft! Jeg starter med at suge luft ind, inden jeg går ned og tager stangen, og trækker stangen med det samme. I kan se hvordan Herkules dødløfter i MOL-videoerne, det er stort set sådan. Jeg bliver langt mere eksplosiv på den måde! 200kg var faktisk rigtigt eksplosive, og de 235kg var noget nemmere end de 232,5 var til MOL-træf.

Teknikken kræver dog magnesium og en rimelig god stang, da det ikke er muligt at bruge stropper med denne teknik.

Jeg kunne godt mærke i squatten at jeg lige havde kørt dødløft, men den kørte dog nogenlunde alligevel.

Efter 3 store vægtestangsøvelser blev mig og min makker enige om at vi havde fortjent lidt bodybuilding træning ;) :D Så over kabelstativet og kører noget cabel rows. Der var heller ikke til energi til ret meget andet :retard:

Lige for at fastslå at Bruntse ikke er helt blevet en svækling, så trak han 260 i sumodødløft den anden dag. Jeg havde ellers lige håbet at jeg kunne nappe 240kg som han missede sidste gang ;)

Link to comment
Share on other sites

Skræmmende dødløft :o :devil:

Og jeg vil da mene at Bruntse er slapsvans, altså i forhold til dig og din størrelse. Du er ikke særlig langt fra ham. Han vejer alligevel en del mere, har trænet længere tid og har sikkert også haft fingerne i kagedåsen. :unsure:

Iøvrigt har jeg selv eksperimenteret lidt med samme teknik i dødløft, med at suge luft ind og spænde op, og så dykke ned hurtigt og så ellers løfte med det samme.

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Xax<< Tak tak :) Ja, Bruntse imponere absolut heller ikke mig! Hans dødløft var desuden med deadlift suit og hele baduljen :blink:

Den nye dødløft stil virker rigtigt godt for mig, og så tror jeg faktisk også at holder en klart mere ret ryg med denne stil, selvom min benaktivering stadig ikke er super god! Jeg tror dog at min forbedring i squat på det sidste har givet mig et lidt bedre legdrive! Jeg føler ihvertfald at jeg kan løfte alt fra bunden, problemet er bare at locke skidtet ud :devil:

Los<< Tak tak :) Nej, jeg tog dem ikke på swiss ball idag! Mening var at min makker skulle stå og kvæle mig mens jeg skulle forsvarer mig mod tre indianere i pyjamas der skød dart pile efter mig under dødløft forsøget. Swiss ball bruger jeg kun når jeg kører frivend og råtræk :devil: :D :lol:

MASS<< Thanks, Mass :) Ja, det er jo lidt sjovere når man kan sætte nye pr'er lidt oftere hvis man ikke øger med 10kg hver gang ;)

Tenace<< Yeahhrr, that me :devil: Og iøvrig mange tak :)

Link to comment
Share on other sites

hehe! Folk kigger ihvertfald meget når vi står og brøler når vi skal makse :D

Desuden lagde jeg mærke til en gut der stod længe og stirrede da vi kørte goodmorning idag! Han tænkte nok: "Hva fanen laver de? Skal jeg gå hen og vise dem hvordan man squatter"? :lol:

Jeg er dog ikke blevet beskyld for at tage krudt! Måske fordi jeg ikke ser så massiv ud pga min højde, eller måske bare fordi at de antager, at det gør jeg selvfølgelig ;) .

En ting der skaber opmærksomhed, er når man kommer vraltende som en anden zombie med bænkpres trøje på, hvorefter man laver et par sæt partiel bænkpres(Da jeg ikke kunne få stangen ned til brystet), og imellem sættende river og flår ens makker i trøjen så man er fuldstændig gasblå i hovedet for at få trøjen til at sidde rigtigt :lol:

Link to comment
Share on other sites

Rygmaskine mens vi ventede på bænkpressen - 4sæt x 8reps med :chicken: vægt

Bænkpres - 10x60kg, 6x80kg, 2x100kg, 1x110kg, 1x120kg, 1x150kg(Miss <_< ), 1x130kg, 1x130kg

Military press - 6x50kg, 6x60kg, 3x70kg, 1x80kg(Pushpres <_< ), 8x50kg, 6x60kg

Incline dumbell press - 8x34kgs, 6x38kgs, 6x40kgs + 1sæt med high incline 10x30kgs

Dumbell Flyers - 3sæt x 8reps med 24-26kgs håndvægte

Dumbell Laterels - 3sæt x 8-10reps med 12-14kgs håndvægte

Plate Raise - 3sæt x 6-8reps med 25kgs skive

Ab Weel - 3sæt x 10-12reps

Jeg havde store forventninger til træningen idag, da jeg for en gangs skyld følte mig helt frisk. Men til min skuffelse fik jeg ikke de 150kg i bænkpres, så jeg mangler stadig lidt for at være oppe på mit topniveau endnu. Det var dog utroligt tæt på, og min makker lod mig ligge og kæmpe med den en evighed :retard: Så bænkpressen tog en del kræfter selvom jeg stort set kun kørte singels idag!

Idag kunnne ikke helt leve op til de foregående dage hvor jeg nærmste har lavet små PR'er hele tiden. Så idag blev en dag uden nogle nye PR'er, men på trods at dette var det faktisk en helt godt dag, hvor presse strukturen blev godt banket igennem :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share