Styrkeløft og andet gøgl


donprehn
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dagens træning:

Benchpress med stop:

3 rep 90 kg.

3 rep 100 kg.

3 rep 110 kg.

Trøje fury str. 46

3 rep 160 kg. klods 12 cm

2 rep 160 kg. klods 8 cm

1 rep 170 kg. klods 4 cm

1 rep 170 kg. klods 2 cm

2 rep 180 kg. klods 8 cm

1 rep 190 kg. klods 8 cm

1 rep 200 kg. klods 12 cm

Isometrisk press 5 sekunder

110 kg.

120 kg.

130 kg.

140 kg.

150 kg.

Chins med lilla band

3 set 5 rep

Kommentar:

Kunne godt mærke at jeg var ristet i dag p.g.a. træningen i lørdags. På trods af det kørte teknikken ok og styrken skal nok være der til DM, selvom den ikke var imponerende idag.

Du plejer at være meget mere underholdende at se på..

Ked af at skuffe dig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat:

3 rep 100 kg.

3 rep 120 kg. (bælte)

1 rep 140 kg. (bælte)

Squat i udstyr super NXG+ str. 44:

2 set 2 rep 200 kg.

Var faktisk dyb nok på den 1 rep

Benchpress med stop:

3 rep 80 kg.

3 rep 90 kg.

3 rep 100 kg.

Med kæder og stop

5 set 3 rep 80/118 kg.

Kommentar:

Farten kunne have været bedre i squat, men jeg var øm i lænden og ondt i venstre knæ p.g.a. jeg var til paint ball med firmaet i går.

Link to comment
Share on other sites

DM 2007

Startede med at veje ind på 121,3 kg.

Squat:

1. forsøg: 220 kg.: Godkendt: Startede på en sikker vægt og den var også nem.

2. forsøg: 235 kg. (PR 10 kg.): Godkendt: Den var overraskende nem og teknikken spillede bare :D

3. forsøg: 250 kg. (PR 25 kg.): Godkendt: Godt løft den var meget tung, så der måtte virkelig presses her :twisted: Efter 2. forsøg fik jeg selv lov til at vælge vægt og det blev 250 kg. Det var fedt at få løftet denne lille milepæl.

Benchpress:

1. forsøg: 160 kg.: Godkendt: Startede på en sikker vægt i min løse trøje.

2. forsøg: 180 kg.: Underkendt: Dårlig teknik fik lagt stangen for langt op mod hovedet

3. forsøg: 180 kg. (PR 5 kg.): Godkendt: God teknik, men den var meget tung. Det var lidt ærgeligt at jeg ikke havde timet formen i denne øvelse for det var virkelig godt under træning. Dog er jeg rimelig tilfreds for en PR er en PR.

Dødløft:

1. forsøg: 210 kg.: Godkendt: Startede på en sikker vægt, men det en fløj ikke ligefrem op.

2. forsøg: 230 kg. (PR 10 kg.): Godkendt: Monster tung

3. forsøg: 235 kg. (PR 15 kg.): Godkendt: Var faktisk lidt bedre end de 230, så det blev til en solid PR i hadeøvelse nr. 1 :D

Samlet: 665 kg. (PR 55 kg.): Jeg har lavet en del om i min forberedelse til stævnet og arbejdet en del med det mentale og det virkede ihvertfald til dette DM. Jeg er selv rigtig glad for min præstation, selvom jeg endte 7-8 plads ud af 10, for jeg forbedrede mig med 55 kg, og lavede en lille milepæl i squat. Nu bliver udfordringen at lave et endnu bedre resultat til SM.

Link to comment
Share on other sites

Hey Thomas,

Tillykke med alle løftene. Et imponerende tryk du fik lavet på totalen, velfortjent da vi alle ved du havde styrken til det.

Lidt flere hakkebøffer på lindevangs cafe og så er du oppe på 700 kg. Det må være næste milepæl.

Jeg har lidt videoer af dig og fik også lige snuppet det her billede på de 250 kg i squatten. Man kan jo se at du nyder det :devil:

post-5936-1176120389_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat:

3 set 8 rep 60 kg.

Benchpress:

3 set 8 rep 60 kg.

Dødløft:

3 set 8 rep 70 kg.

Kommentar:

Lige nede og røre mig lidt for at få den værste stivhed ud af kroppen.

Tak, allesammen :bigsmile: Jeg håber det bliver den nye stil, med at løfte mere optimalt til stævner. Iøvrigt fedt billed Sune.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Decline bænk:

8 rep 100 kg.

3 set 8 rep 105 kg.

Bench klods 16 cm

8 rep 110 kg.

8 rep 120 kg.

pinky grip

2 set 8 rep 120 kg.

Chins bredt fat blå band:

4 set 8 rep

Side raises:

2 set 8 rep 11 kg.

Hammer curls:

2 set 10 rep 18 kg.

Kommentar:

Så startede grundtræningen mod SM 2007, der blev dog ikke gået specielt hårdt.

Sluttede af på den mexikanske med Jacob :4mewantfood:

Godt løftet Thomas :smile: 55 kg pr i total er solidt

Tak, hyggeligt at hilse på dig.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Benchpress med kæder (+38 kg.):

4 set 8 rep 85/123 kg

Military press:

3 set 8 rep 55 kg.

Tate press:

8 rep 10 kg.

2 set 12 rep 24 kg.

Chins grøn band:

3 set 8 rep

Hammer curls:

2 set 7 rep 22 kg.

Sluttede af med lidt indendørs firmafodbold, hvor jeg scorede 1 mål og lavede et par assist.

Kommentar:

Var lidt træt idag, da jeg allerede trænede klokken 10, fik du gennemført et ok træningspas.

Hey Prehn the Don..! :tongue:

Så blev det min tur til at svinge forbi og sige tillykke med den nye PR på totalen..! :superman:

Jeg var jo til stede i salen og så alle dine løft..! Dælme tough..! :devil:

- Anders! :cool:

Tak, Anders, det er altid fedt med et stævne hvor det går godt. Så dig desværre ikke lige, næste gang må du da godt lige hilse på :smile:

Lad os iøvrigt håbe, at der kommer NFL-picks igen nu når tv2 sport har rettighederne. Det er vil snart tid til revanche for dig :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tak, Anders, det er altid fedt med et stævne hvor det går godt. Så dig desværre ikke lige, næste gang må du da godt lige hilse på :smile:

Lad os iøvrigt håbe, at der kommer NFL-picks igen nu når tv2 sport har rettighederne. Det er vil snart tid til revanche for dig :superman:

Jeg så dig desværre ikke andre steder end på scenen.. Ville ik lige gå op og hilse på, mens du stod med 250 kg på nakken..! :tongue:

Men ja, skal nok lige hilse på næste gang.. :smile:

Ja det håber jeg virkelig også..! Det er vist også på tide jeg får taget mig lidt sammen i picks..! :tongue:

Jeg er så småt kommet igang med at følge op på hvad der er sket rundt omkring i ligaen, har været lidt doven til at følge med..! Men nu nærmer draften sig, så må hellere komme up-to-date... :superman:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat med kæder:

5 set 8 rep 105/143 kg.

Dødløft overhåndsgreb:

4 set 8 rep 120 kg.

Stivbenet sumodødløft:

3 set 8 rep 80 kg.

Kommentar:

Selvom der ikke var så mange kilo på idag var det alligevel relativt hårdt, da jeg har flyttet hele dagen inden træning,

Ja det håber jeg virkelig også..! Det er vist også på tide jeg får taget mig lidt sammen i picks..! :tongue:

Jeg er så småt kommet igang med at følge op på hvad der er sket rundt omkring i ligaen, har været lidt doven til at følge med..! Men nu nærmer draften sig, så må hellere komme up-to-date... :superman:

Det kan være at du har et forspring i år så, for jeg har slet ikke fulgt med i draften i år.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke net derhjemme iøjeblikket, da jeg lige er flyttet og Cybercity er monster langsom.

Så her en opdatering på sidste uges træning:

Onsdag:

Benchpress:

5 set 8 rep 105 kg.

Benchpress klods 16 cm pinky grip:

3 set 6 rep 125 kg.

Rows:

3 set 8 rep 80 kg.

Side raises:

2 set 10 rep 10 kg.

Hammer curls:

2 set 8 rep 22 kg.

Fredag:

Squat:

5 set 8 rep 115 kg.

Squat høj boks:

8 rep 160 kg.

2 set 8 rep 170 kg.

Goodmornings:

3 set 8 rep 90 kg.

Lørdag:

Decline bench:

4 set 8 rep 107,5 kg.

Military press:

3 set 8 rep 57,5 kg.

Tate presses:

8 rep 14 kg.

2 set 6 rep 18 kg.

Chins grøn band:

9 rep

2 set 8 rep

Band pull aparts:

2 set 25 rep

Hammer curls:

2 set 9 rep 22 kg.

Kommentar:

Generelt har jeg manglet energi til træningen sidste uge, da jeg her flyttet hele ugen. Dog vil jeg mene at træningen har haft god intensitet, det har bare været lidt hårdere end det normalt ville være på disse vægte.

Jeg skal lige finde ud af hvordan træningen skal forløbe i denne uge, da det ser ud til at jeg skal dødløfte til ligaen. Medmindre der er en anden fra HSF der gider, for jeg gider egentlig ikke.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Trænning mandag:

Squat:

8 set 2 rep 100 kg.

Dødløft:

8 set 1 rep 130 kg.

Kommentar:

Trænede bare lidt eksplosivt i dag, da jeg skal dødløfte til ligaen. Teknikken i squat var ikke god, det var først da jeg gik helt i kælderen med den, at det kørte ordentligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share