Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Thanks guys :smile:

Jeg er netop hjemvendt efter en uges ferie i Grækenland fuldstændig uden træning af nogen art.

På Torsdag i næste uge kører jeg til Jylland, og Madagen efter flyver jeg til Chicago, og runder newyork inden jeg skal hjem Fredag (arbejde)

Jeg håber kroppen trods alt har haft gavn af en uges pause fra den tunge træning, og jeg håber ligeledes at jeg kan få passet min træning bar i rimelig grad de næste 14 dage , trods arbejds aktivitet.

Mht om jeg skulle have gået på 157,5 kg, så ja, det skulle jeg sandsynligvis. Omvendt har jeg for længe siden erkendt at det mentale spiller en langt større rolle end som så. Dvs det er essentielt at man selv tror på løftet, for at få det hele med.

De 157,5 troede jeg ikke på, uden at have fået de 155 først. Jeg laver generelt flere løft, op til mine top løft end andre gør, og det har jeg altid gjort. Det er helt sikkert ikke effektivt i forhold til muskel udmattelse, men i forhold til at have hovedet med, er det meget effektivt.

Og nej, det er ikke sikkert at jeg kunne lave det samme til stævne, da det som bekendt er noget andet når man er på podiet, og nej jeg vejer ikke 87kg længere. :smile:

Men jeg er godt tilfreds med resultatet alligevel.

Link to comment
Share on other sites

Nå, som sagt landede jeg i nat efter 7 dages æde ferie på en græsk ø.

Det gjorte så at jeg har sovet 5 timer i nat , lovely.

Efter en travl dag, spækket med møder og 500 emails der skulle sorteres, fik jeg kørt et mindre trænings pas af, og det er nu ved at være tid til gennemgangen af de faste websites

Dagens træning

Bænkpres med pause

1 x 8 x 20

1 x 8 x50

1 x 8 x 80

1 x 8 x 102,5

1 x 8 x 117,5 (Jeg tror det er en PR)

1 x 8 x 112,5

1 x 8 x 110

1 x 7 x 112,5 (forkert vægt, skulle have været 107,5)

1 x 8 x 107,5

Siddende barbell skulder pres

1 x 5 x 60

1 x 5 x 70

1 x 5 x 75

1 x 3 x 80

1 x 1 x 85

Frivend

1 x 5 x 50

1 x 5 x 60

1 x 5 x 70

1 x 3 x 80

1 x 3 x 85

1 x 2 x 90

1 x 3 x 80

sådan cirka

Link to comment
Share on other sites

Min skulder har været til hest siden onsdag. Sikkert et rotator problem. I dag har den fået godt med varme crem, og kraftig opvarmning. Som altid lader det til, at med kraftig opvarmning, og 100% tight opspænd, så klarer den mosten.

Bænkpres med pause

1 x 10 x 20

1 x 8 x 50

1 x 8 x 80

1 x 5 x 110

1 x 5 x 120

1 x 4+1x132,5 ØV

1 x 5 x 130 - hold fast du er en idiot

2 x 5 x 125

1 x 5 x 120

Intelligens har hvad træning (og så meget andet angår) aldrig været min stærke side. Så på trods af skulder bøvl, følte jeg mig stærk, og gik efter en pr på 132,5. Efter en udemærket 4 rep, mistede jeg modet, og dermed også evnen til at presse igennem, og den kom kun 10-15cm op. Det ironiske er selvfølgelig at jeg gennemførte en 5`er p 130 kort efter. Flot bob

Dødløft fra plint

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 110

Mixed grip her fra

1 x 5 x 130

og bælte her fra

1 x 3 x 150

1 x 3 x 170

1 x 3 x 180

1 x 3 x 170

Og så hjem

Link to comment
Share on other sites

Nååå skulderen har det dårligere end forventet. Så jeg er nok nød til at om prioritere træningen en periode, så skulderen får rehap træning kombineret med lidt lettere bench.

Og så må tiden ellers bruges på squat , dødløft og VL træning.

Link to comment
Share on other sites

Nååå skulderen har det dårligere end forventet. Så jeg er nok nød til at om prioritere træningen en periode, så skulderen får rehap træning kombineret med lidt lettere bench.

Og så må tiden ellers bruges på squat , dødløft og VL træning.

Træls.. Go bedring med den :)

Hva er symptomerne?

Link to comment
Share on other sites

Træls.. Go bedring med den :)

Hva er symptomerne?

Det er det "sædvanlige". Dvs den er ret smerte fuld i nogle bestemte yderpunkter. Feks gør det nas at tage sele på (hvor jeg vrider i venstre skulder). Eller hvis jeg bruger venstre hånd, til at smøre varme creme på højre skulder.

Hvis jeg stiller mig op, er armen mere eller mindre mobil og smerte fri i alle vinkler. Men nogle enkelt yderpunkter hvor skulderen bliver presset henholdsvis frem, eller tilbage, er noget "ømme"

visse rotator øvelser knaser også lidt i skulderen.

Det er sket en del gange før, og pudsigt nok plejer jeg rent faktisk godt at kunne bænke i mens. Man kan så diskutere hvor smart det er

Link to comment
Share on other sites

Møg dag, men jeg forsøgte alligevel at få lavet lidt.

Skulderen arter sig ret "normalt". Til træning kan jeg lave det meste uden det gør ondt, men at tage en trøje på, åbne en dør, tage selen frem i bilen, det gør nas.

Ud over det jeg logger, så har jeg laet et utal af rotator øvelser, en arms cabel rows, udstrækninger osv. En del af min normale udstræknings rutine kan jeg dog ikke lave pga smerter. Great

Frivend

2 x 5 x 50

1 x 5 x 60

1 x 3 x 70

1 x 3 x 80

1 x 3 x 95

3 x 3 x 75

Stort set ingen smerte her. Lige i toppen af vendet kunne jeg svagt mærke ubehag

Konventionel bænkpres

1 x 8 x 20

1 x 8 x 50, allerede her var der lidt irritations

Close grip benchpres

1 x 8 x 50

1 x 8 x 60

1 x 8 x 70

1 x 8 x 80

1 x 8 x 90

1 x 8 x 100

2 x 8 x 90

Lige ved udløft, mens man ligger med vægten i udstrakte arme, i en 90 graders vinkel var der lidt ubehag/irritations. Lige så snart jeg vinklede stangen lidt, så den pegede lidt længere ned mod mave og ikke længere lå i en 90 graders vinkel forsvandt det.

Skod

Dags form (mens jeg har en :tongue:)post-89-074408800 1306780893_thumb.jpg

vores ene kats dagsform:

post-89-005977200 1306780925_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg er en idiot, og her er dagens log

Intens skulder/rotator opvarmning

Bænkpres med pause

1 x 20 x 20

1 x 10 x 50

1 x 8 x 80

1 x 3 x 110

1 x 3 x 132,5

1 x 3 x 137,5

1 x 2+1 x 142,5 (Pr forsøg)

2 x 3 x 135

De første to reps i de 142,5 var rigtig gode. Godt eksplosive. Men jeg havde ikke hovedet med på den tredje, og der var ikke nok skub fra bunden.

Squat

1 x 5 x 40

1 x 5 x 70

1 x 3 x 110

1 x 3 x 120

1 x 3 x 130

Link to comment
Share on other sites

Har ikke trænet siden Onsdag pga ferie og arbejde. Jeg er pt i Minneapolis i US.

Jeg håber at kunne få lidt hotel workout de næste dage.

Jeg har besluttet at når jeg kommer tilbage er det tid til forandringer. Faktum er at jeg bliver aldrig en rigtig god styrkeløfter. Jeg er anstændig i bænkpres og dødløft, men det er så også det. Og selv om jeg skulle blive en acceptabel dansk styrkeløfter (raw), hvad så?

Jeg døjer med tilbagevendende problemer med skulder, og ind i mellem med ryggen.

Nu har jeg bestemt ikke tænkt mig at stoppe, men nok nærmere "retænke" min træning. Jeg vil gerne smide nogle kilo, jeg er blevet for tyk (eller kald det hvad i vil), og jeg er i for dårlig "all around" form.

Det kræver ikke en doktor grad for at se at jeg aldrig bliver hverken Danmarks mester i bodybuilding, eller styrkeløft. Så i stedet vil jeg fokusere på at komme lidt ned i vægt, komme i bedre form, og få et lidt mere afslappet forhold til en i øvrigt mere alsidig træning.

Jeg har mange ting i mit liv jeg holder meget af, og jeg har ikke lyst til at undvære nogen af dem. Men i stedet for at måle min success direkte i styrke PR´s, kunne målet jo være et andet.

Og det tror jeg det skal være nu. Jeg er ikke 18 mere, og det nyder jeg faktisk.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder utroligt fornuftigt, Hr. Storm! Bliver spændende at se når du har tabt 5-10 kg. hvad du så siger til din form og træning :cool:

Så hyler jeg og siger at jeg er en slap pind, og man ikke kan se at jeg nogensinde har rørt en vægt.

Og så kører jeg en hgh kur, vokser 5cm, får høj pande, store fødder, tager 15kg på, og smider samtidig 10kg fedt.

Og så lever jeg lykkeligt til mine dages ende (Hvilket muligvis er noget der ligner Oktober næste år)

Link to comment
Share on other sites

At jeg har det som jeg er blevet pryglet kraftigt.

Torsdag sidste uge. Afsted til DHB med 4 andre gutter.

Kører hjem Søndag kl 15:30 Cirka

Ankommer hjemme kl 19.

Ankommer til DR´s koncert hus 19:30. Koncert starter kl 20

Hjemme kl 23

Kører til lufthavnen Mandag 11:30. Letter til Amsterdam kl 15:30.

Ankommer i Minneapolis kl 19 Mandag aften.

Flyver videre fra Minneapolis kl 17 Onsdag aften til Chicago.

Kører til lufthavnen kl 17 Torsdag, for at flyve til NYC. Men flyet er forsinket og vi skal redirigeres. Efter 1½ times kø og bøvl bliver vi sendt til London. Vores fly er forsinket, så vi når ikke flyet i London.

Ankommer Hjemme Fredag kl 16 Cirka.

Direkte ud og prøve bil, og hjem og spise hos min bror.

Lørdag kl 13, kører vi videre til Jylland til noget familie. Kommer hjem på Mandag

USA har været fint, men lige hektisk nok (rejse mæssigt).

Som altid har jeg spekuleret meget over de to store yderliggående amerikanere. De sindsygt mange voldsomt overvægtige mennesker, hvilket man sagtens kan forstå med deres livsstil og mad kultur. Men ligeledes er der ingen steder på jorden hvor man møder så mange store veltrænede jern.

På vej hjem i flyet sad jeg og bladrede i sådan et infligt blad. Der var en helsides annonce for HGH, der fortalte om alle de positive effekter ved det, og med web addresse und alles. Gad vide hvor mange der benytter sig af den slags ?

Anyway, jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har været væk fra træningen så længe. Det er vidst 10 eller 11 dage siden jeg sidst har trænet. Mine planer om hotel træning blev ikke mulige at gennemføre. Det eneste sted hvor det var muligt , der havde de håndvægte op til 25 pund, og det var i øvrigt den eneste form for vægt træning tilgængelig.

Jeg har ikke en plan, (endnu) men noget bliver anderledes. Det er længe siden jeg har været så ligeglad med den manglende træning som jeg er nu. Omvendt skal jeg naturligvis igang, men det er mest bundet i ønsket om at have en stærk krop, og ikke ligne en pose nødder.

Er det der Crossfit godt? :-P

Link to comment
Share on other sites

Så stopper festen.

Hvis du fortsætter sender vi dig på bootcamp i HSF, med begge brødrene Prehn som drill instructors.

:laugh:

Shit..........Der er en god chance for at jeg kunne blive seriøst stærk hvis jeg blev tæsket igennem den træning som prehn ligger for dagen.

Link to comment
Share on other sites

Hej Blackice

Sad lige og læste din udmærkede og meget inspirerende træningslog, da jeg kikkede på antallet af posts du endnu har forfattet. 20144 i skrivende stund. Jeg lavede et lille regnestykke...

Du har været medlem af MOL siden marts 2001, dvs. du har haft 10 års jubilæum (tillykke :smile: ). Hvis vi antager at du har brugt 2 minutter i gennemsnit på hvert indlæg (jeg ved at det er lidt lavt sat for de fleste, men bare for at have et tal at gå ud fra), så betyder det at du har brugt ~30 hele døgn bare på at skrive indlæg. Det er tre døgn om året. Det er sgu vildt at tænke på...

Har selv brugt meget lang tid på at skrive indlæg til forskellige debatfora. At lave den slags regnestykker sætter tingene i perspektiv. Personligt synes jeg at det mestendels har været en god investering for mig.

Held og lykke med de næste 10 år, jeg følger interesseret med på sidelinjen.

Link to comment
Share on other sites

/fixed

Jeg kan ikke til fulde lure hvilket budskab der skulle frem i ovenstående. Men ingen tvivl om at jeg kunne være kommet længere , på kortere tid, ved at have angrebet min træning på en anden måde. Men sådan er gamet jo altid (-:

Link to comment
Share on other sites

Hej Blackice

Sad lige og læste din udmærkede og meget inspirerende træningslog, da jeg kikkede på antallet af posts du endnu har forfattet. 20144 i skrivende stund. Jeg lavede et lille regnestykke...

Du har været medlem af MOL siden marts 2001, dvs. du har haft 10 års jubilæum (tillykke :smile: ). Hvis vi antager at du har brugt 2 minutter i gennemsnit på hvert indlæg (jeg ved at det er lidt lavt sat for de fleste, men bare for at have et tal at gå ud fra), så betyder det at du har brugt ~30 hele døgn bare på at skrive indlæg. Det er tre døgn om året. Det er sgu vildt at tænke på...

Har selv brugt meget lang tid på at skrive indlæg til forskellige debatfora. At lave den slags regnestykker sætter tingene i perspektiv. Personligt synes jeg at det mestendels har været en god investering for mig.

Held og lykke med de næste 10 år, jeg følger interesseret med på sidelinjen.

Ja det er en vigtig pointe. Om det er 30 hele døgn der er brugt tør jeg ikke gætte på, men uanset hvad er der brugt rigtig rigtig meget tid. Tid der i en del tilfælde havde været bedre givet ud andre steder. Når det så er sagt, synes jeg bestemt at deltagelse i dialog/diskussion på nettet kan være udviklende.

Og tak for responsen. Det er rart at vide at nogen læser med. Jeg er ved at brygge lidt på et nyt program

Link to comment
Share on other sites

To ture til jylland, og en lille uge i USA kulminerede med at jeg fluks lagde mig syg da jeg kom hjem.

Det skulle tage 5-6 dage før jeg igen var nogenlunde oppe.

Totalt set er det blevet til 19 dage siden mit sidste trænings pas. Jeg kan ikke erindre hvornår jeg sidst har haft så lang en periode uden træning.

Havde jeg vidst at det ville blive så lang en periode havde jeg nok grebet situationen anderledes an.

Anyway, som sagt har jeg besluttet at cutte lidt ned (skal til start en snas under 90, og så ser vi hvordan formen ser ud)

I dag tog jeg en forsigtig træning, og jeg måtte naturligvis konstatere at kroppen absolut var dekonditioneret

Frivend

2 x 5 x 40

1 x 5 x 50

1 x 5 x 60

1 x 5 x 70

1 x 5 x 75

2 x 5 x 80

Bænkpres med pause

1 x 8 x 20

1 x 8 x 50

1 x 8 x 80

1 x 8 x 90

1 x 8 x 100

1 x 8 x 90

1 x 8 x 80

LOL, jeg syrrede totalt til i armene. Flot, rigtig flot

Link to comment
Share on other sites

Lidt træning

Dødløft

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 110

Mixed her fra

1 x 5 x 140

bælte her fra

1 x 5 x 150

1 x 5 x 160

1 x 5 x 170

1 x 5 x 175

Flat dumbell pres

1 x 10 x 21

1 x 10 x 31

3 x 10 x 41

1 x 7 x 41

1 x 5 x 41

Styrken er vidst anstændig, men jeg har ingen workcapacity, jeg syrer til på 14 sekunder

Link to comment
Share on other sites

Træning i dag

Rå Træk

2 x 5 x 40

1 x 5 x 45

1 x 5 x 50

1 x 5 x 55

Benchpres med pause

1 x 8 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 100

1 x 5 x 105

1 x 5 x 110

1 x 5 x 115

1 x 5 x 117,5

Squat

1 x 5 x 40

2 x 5 x 70

1 x 5 x 80

1 x 5 x 90

1 x 5 x 95

Fint at få lidt blod i benene.

Lidt random facepulls, og så var det, done deal.

I den næste uge træner jeg i Fitness World i silkeborg med mindre der er et bedre bud.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share