Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Yes. Men så "racker" du dem sikkert også ud til top position. Det er IMO væsentligt nemmere. Det gjorte jeg i gamle dage, men ulempen er at så kan jeg ikke komme i start position med dem selv. Den første rep fra bunden koster "dyrt" på energien. Derfor har jeg heller ikke noget problem med at tælle den med, da det er 4 x koncentrisk faser der bliver gennemført :smile:

Jeg tager dem ud, stiller dem lårene, lægger mig ned og presser dem op. Så det er vel unrack ligesom dig?

Edit: Der er også en del der bruger det at få hjælp til den første rep nede fra, da de ellers ikke kan få dem i top position, når løftet startes i bund position. Det er er også lidt noget mumbojumbo

Når det bliver rigtigt tungt får jeg dog hjælp til at få dem op i min udgangsposition og tæller så først der fra. Så er det ikke mumbojumbo.

Sikke en snak, hva?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tager dem ud, stiller dem lårene, lægger mig ned og presser dem op. Så det er vel unrack ligesom dig?

Når det bliver rigtigt tungt får jeg dog hjælp til at få dem op i min udgangsposition og tæller så først der fra. Så er det ikke mumbojumbo.

Sikke en snak, hva?

Næh det kan man sige. Jeg er bare tilpas hulemands agtig til at mene at hvis ikke man kan komme på plads, og i start position med sine vægte selv, så er man ikke stærk nok. Men det er jo lidt hen af "udstyrs debatten" om igen. Anyway, who cares.

Link to comment
Share on other sites

Næh det kan man sige. Jeg er bare tilpas hulemands agtig til at mene at hvis ikke man kan komme på plads, og i start position med sine vægte selv, så er man ikke stærk nok. Men det er jo lidt hen af "udstyrs debatten" om igen. Anyway, who cares.

Sikker på det ikke bare er fordi du hellere ville være crossfitter?

Link to comment
Share on other sites

Næh det kan man sige. Jeg er bare tilpas hulemands agtig til at mene at hvis ikke man kan komme på plads, og i start position med sine vægte selv, så er man ikke stærk nok. Men det er jo lidt hen af "udstyrs debatten" om igen. Anyway, who cares.

Hvis man uden hjælp fra bunden i første rep kan tage 0 reps, men med hjælp fra bunden kan tage 4+ reps, hvorfor så ikke få hjælp fra bunden? Sidste situation giver åbenlyst det bedste udbytte.

Der er for meget ego i din tankegang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tæller 4 gode reps. Dog bryder jeg mig ikke om måden du smider håndvægtene på til sidst. :smile:

Nej det er også noget sovs. Jeg kan dog berolige dig lidt med at jeg altid ligger et par tykke (1cm) gummi måtter på hver side, for at tage det værste. Ligeledes forsøger jeg at afbøde så meget af faldet som jeg kan, uden at smadre mine skuldre/aluber. Men det er noget bras uanset hvad, og vægtene kan i værste fald blive slået skæve, og gå fra hinanden.

PS: Og tak. Klubbens bedste bænker, kan lige med nød og næppe presse 1 rep på 53,5`erne. Så jeg kan glæde mig over at have føre trøjen her :4thumbup:

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Hvis man uden hjælp fra bunden i første rep kan tage 0 reps, men med hjælp fra bunden kan tage 4+ reps, hvorfor så ikke få hjælp fra bunden? Sidste situation giver åbenlyst det bedste udbytte.

Der er for meget ego i din tankegang.

Jeg er ikke 100% uenig. Så længe man gør noget for at optræne sin bundstyrke også, så man ikke kommer ud i en situation hvor man kun kan lave assisterede løft.

Men jeg ved godt jeg er en hulemand :blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke 100% uenig. Så længe man gør noget for at optræne sin bundstyrke også, så man ikke kommer ud i en situation hvor man kun kan lave assisterede løft.

Men jeg ved godt jeg er en hulemand :blush:

Har du forresten en ide til at træne sin bundstyrke? :tongue:

Jeg er nemlig, udover at være spastisk lammet i armene, også utrolig slap i bunden på første rep.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tæller 4 gode reps. Dog bryder jeg mig ikke om måden du smider håndvægtene på til sidst. :smile:

Nej det er også noget sovs. Jeg kan dog berolige dig lidt med at jeg altid ligger et par tykke (1cm) gummi måtter på hver side, for at tage det værste. Ligeledes forsøger jeg at afbøde så meget af faldet som jeg kan, uden at smadre mine skuldre/aluber. Men det er noget bras uanset hvad, og vægtene kan i værste fald blive slået skæve, og gå fra hinanden.

Hvis man ikke kan lægge dem ned forsigtigt og forsvarligt på egen hånd tæller ingen af de reps man har lavet.

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Har du forresten en ide til at træne sin bundstyrke? :tongue:

Jeg er nemlig, udover at være spastisk lammet i armene, også utrolig slap i bunden på første rep.

:laugh: . Well i dumbell er det lidt sværere end i et konventionelt bænkpres. Dumbells egner sig ikke så meget til 1`ere, og 2`ere.

Jeg må jo med skamme sige at jeg ikke selv har gjort noget bevidst for det, det er åbenbart bare sådan jeg er skruet sammen, eller også responerer jeg godt på den træning jeg har kørt.

Ihvertfald vil jeg sige det giver mening at køre serier med en vægt man rent faktisk kan presse fra bunden, så man ikke altid får hjælp på den første. Måske det giver mening at køre nogle serierer med færre reps (feks 5, hvis du normalt kører 8), men så have flere sæt så du på den måde, får nogle flere "start løft".

På bænkpres siden har jeg haft stor succes med at køre eksplosive serier. Feks 8 eller 10 x 3 reps, på en vægt der er tilpas tung til at give noget at arbejde med, men samtidig tilpas let til at kunne udføre den kontroleret, og ekplosivt.

Alternativt skal man ud i gøgler øvelser med kæder, bands osv. Det har jeg ikke gjort mig i siden jeg bænkede i trøje (hvilket var meget lidt)

Jeg synes selv at jeg har opnået de bedste resultater ved at variere min presse træning mellem en håndfuld øvelser der har givet god "bang for the buck". Military pres, Dumbell pres, High incline pres, og så en variation af 8 rep dage, 5 rep dage, 3 rep dage, og eksplosive dage i konventionel bænkpres.

Dertil skal ligges at jeg det sidste år eller mere, har kørt alle mine bænkpres med pause på brystet, hvilket naturligvis gør at bundstyrke er alt afgørende

Link to comment
Share on other sites

BVK i dag

Nogen roer tosser havde neglet MIN bænk, så jeg startede med dødløft

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 110

1 x 5 x 140

5 x 5 x 180

Bænkpres med pause

1 x 10 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

1 x 3 x 110

1 x 3 x 130

1 x 3 x 135

2 x 3 x 140

1 x 3 x 142,5 - Tangering af PR

1 x 3 x 140

Det er lidt fessent. Hvis jeg kan køre tre sæt af 3`ere på 140, og et på 142,5 så skal jeg ganske enkelt kunne reppe 3 med mere end 142,5...............tag dig nu lidt sammen

Link to comment
Share on other sites

Træning i går

Military pres

1 x 10 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x60

1 x 5 x 70

1 x 5 x 75

1 x 4 x 81 ---------bitch

2 x 5 x 75

Eksplosivt bænkpres med pause

1 x 10 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

4 x 3 x 110

3 x 3 x 112,5

3 x x x 115

Squat

1 x 5 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 120

1 x 5 x 130

1 x 5 x 127,5

1 x 5 x 120

og så gad jeg ikke mere

5 sæt cable curls

Link to comment
Share on other sites

Snot mandag

Kort træning i BVK

Bænkpres med pause

1 x 15 x 20

1 x 8 x 50

1 x 8 x 80

1 x 8 x 110

1 x 8 x 122,5 PR

1 x 8 x 117,5

1 x 8 x 115

1 x 8 x 110

Squat

1 x 5 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 3 x 110

1 x 3 x 130

1 x 3 x 135

1 x 3 x 141,25 - Skæv vægt idiot

Og så var tiden løbet fra mig

Link to comment
Share on other sites

Snot dag, ganske enkelt. Var tæt på at skippe træningen, meeeeen

Klubben var fyldt med roer knægte. I dag en hel del jeg aldrig har set før, her i blandt nogle stykker som har været max 12-14 år. En af dem præsterede noget jeg aldrig har set før, nemlig at falde ned af bænken mens han kørte roer træk/bænk træk. Det fungerede super for ham, da han havde puttet fødderne ind uden en rem for at kunne stemme imod. Så da han gled ned, havde han stadig fødderne under stropper. Flot stunt bob

Dødløft

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 110

Mixed her fra

1 x 3 x 140

1 x 3 x 170

Bælte her fra

1 x 3 x 195

1 x 3 x 215 - Easy

2 x 3 x 200

1 x 3 x 170

Bænkpres med pause

1 x 8 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 110

1 x 5 x 125

1 x 5 x 135 - PR

3 x 5 x 130

Sjældent har jeg haft så mange tilskuere til mine løft, hvilket også gav en smule ekestra vilje til at presse skidtet op. De var rimelig uproblematiske.

For fremtiden vil jeg bede roerne om at iføre sig tøj når de træner (især når de vejer 32kg), og ikke gå rundt i bokser shorts, og undertrøjer.

Link to comment
Share on other sites

For fremtiden vil jeg bede roerne om at iføre sig tøj når de træner (især når de vejer 32kg), og ikke gå rundt i bokser shorts, og undertrøjer.

Men hvis de vejede mere ville du måske tænde lidt på det? :wub:

I dag trænede Jacob Beermann i underbukser og strømpesokker.

Det er meget SL.

Link to comment
Share on other sites

BVK i dag.

Klubben var totalt tom, med undtagelse af en enkelt roer. Så det var en noget trist stemning.

Anyway, jeg havde på forhånd besluttet at det skulle være i dag at klubbens tungeste håndvægte skulle prøves til noget seriøst (Læs: Ikke Db rows)

Flat db pres

1 x 10 x 21

1 x 10 x 31

1 x 8 x 41

1 x 5 x 51

1 x 3 x 61 PR

1 x 5 x 56

2 x 5 x 53,5

1 x 6 x 51

Indrømmet, det var hverken smukt eller overskudsagtigt, men op kom de da. Jeg havde håbet på 4 reps og drømt om 5. Praksis blev til 3. Oh well

Front squat

1 x 5 x 20

1 x 5 x 50

1 x 3 x 90

1 x 3 x100

1 x 3 x 112,5

2 x 3 x 105

Pulldowns, og laterals, og så blev det ikke til mere. Jeg synes ærlig talt at jeg savner nogen med lidt drive i, i klubben for tiden. Det er kniber med at tage sig sammen til flere serier når man går der nede alene......

God weekend

Link to comment
Share on other sites

Træning i dag

Bænkpres med pause

1 x 15 x 20

1 x 10 x 50

1 x 5 x 80

1 x 3 x 110

1 x 3 x 130

1 x 3 x 137,5

4 x 3 x 140

I dag var noget møg. Min skulder gav mega bøvl. Jeg var en klovn igår. Jeg fandt mit ab-wheel og tænkte at det skulle da lige prøves. Jeg tror det er årsagen til fornyet skulder irritation. Jeg havde regnet med at jeg skulle op og lave en 3`er på 145, men det gjorte nuller, og krævede fokus, udstræk og opvarmning for at få lavet lidt

Squat

1 x 5 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 120

1 x 5 x 125

1 x 5 x 132,5

2 x 5 x 125

Link to comment
Share on other sites

8-9 timers arbejde i dag. 5½ times møder. Men jeg kan glæde mig over at på mandag bliver 7½ timers møder.......Wupi

Anyway, jeg kom "lidt" sent til træning.

BVK

Bænkpres med pause - DE

1 x 8 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

8 x 3 x 110

Jeg er ved at bygge et nyt program, og tilstræber at arbejde med lidt rettelser på bænkpres teknikken. Der skal ske noget nu. Jeg skal være stærk.......BOOM!

Squat

1 x 5 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 3 x 110

1 x 3 x 130

1 x 3 x 135

1 x 3 x 140

1 x 3 x 142,5

Lidt barbell rows, og lidt andet gøgl, og så hjem.

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Haha det har vi hørt før :tongue: Hvordan går det med skulderen?

Ja da, men indtil nu er jeg da også kun blevet stærkere, ergo har jeg haft ret :tongue:

Skulderen er lidt spøjs. Jeg er rimelig sikker på at der er tale om et muskulært problem. Jeg træner sammen med en tidligere vægtløfter, og stærkmand, som også er massør. Han trykkede "lidt" på mig i Onsdags, og det giver øjeblikkelig lindring, og bedre bevægelighed.

Når jeg bevæger den rundt nu, så klikker/smutter det tydeligt i den. Og der er noget i bagskulderen der spænder ret kraftigt. Så jeg arbejder stadig med udstrækning, og opvarmning.

I forhold til bænken så arbejder jeg IGEN, på endnu mindre skuldre rotation. Det går heldigvis fint i hånd med at løfte tungere.

Link to comment
Share on other sites

Skulderen har været meget bedre i dag.

Tilgengæld havde jeg 7½ times møder i min kalender da dagen startede. Så det blev sent før jeg kom til træning

Bænkpres m. pause

1 x 8 x 20

1 x 8 x 50

1 x 8 x 80

1 x 8 x 110

1 x 7 x 125

1 x 7 x 127,5

2 x 8 x 115

1 x 7 x 110 - Failure

Jeg havde intet skud i pattøjet i dag. Jeg ved ikke hvad der sker, men alle reps var langsomme og jeg syrrede til hurtigt. Snot

Efterfølgende kørte jeg en serie extensions og wide grip cable rows, og smuttede.

Front squat blev udsat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share