All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Langt pokker i MOL

    Hov for filan....fuglelæggene skal holdes til ilden. Jeg har jo kørt både spurter fra lav fart og endda stående starter, uden at få de fibersprængning-jag i læggene som jeg havde før i tiden. Så vil det være dumt at dovne det væk! Langsomme tåhævninger på to ben: 50 Tåhævninger på en ben; 4 x 25 Tåhævninger på to ben: 100 - tydeligt at mit CNS lidt har glemt at træne med mange reps, for læggene var noget sitrende i det bagefter. Men alligevel noget sejt stads de er lavet af, for kort tid efter kan jeg slet ikke mærke at de har været i brug. Jeg satser på at få trænet resten af kroppen i morgen før arbejde. Lårene ikke mere end at de gerne vil udfordres på fredag, der bliver sidste fridag inden fem arbejdsdage i træk.
  3. Lørdag tilbage til 16-8 (ish - faktisk lidt for meget, pga. job). Det gik fint, men mit 'hopla' efter mad har tydeligvis aftaget. Men det er fint. For nu er det slut med 40-8. I hvert fald for lige nu. Søndag 16-8ish igen. Lille træning på skolen. Bare [email protected]½ kg squat. Mandag 16-8 igen (og et biver det fremover, så jeg skriver det ikke hver dag). Dato: Mandag 22. juni 2019 Vægt: Ukendt Dagens træning i FW med partner. Bænkpres: [email protected], [email protected], [email protected]½ kg. (PR) FEDT 77½ kg - og alle 5 sæt. Tunge, jotak. Det tror jeg nok. Følte pump og træt/let smerte allerede under træning. Men ikke noget efter træning. Dødløft: [email protected], [email protected], [email protected] kg. Det gik fint.Stadig hård og av og ...Stadig hård og av og ... Rackpulls - for grebsstyrke: [email protected] kg. Stadig hård og av og ... Low row: [email protected]@107½ kg. (PR) De sidste reps i alle sættene og især de sidste var vist ikke så helt til UG med kryds og slange. DB Shrugs: [email protected] kg. Det er fint. Decl situps: [email protected]@bw De sidste reps på sidste sæt var forced. 77½ kg i bænk. Jubii. Det må give 5 bananer, - på trods af at skulderen stadig er mega træls. Dato: Onsdag 24. juni 2019 Vægt: Ukendt Kardiologen var ikke glad. Jeg skal have kigget på min diæt, formodentligt øge cardio, tabe mig og så'n. :( Dagens træning i FW med partner. Jeg trænede fastende. Det plejer ikke at være et problem, - tror jeg ikke. Men det var de måske i dag, tror jeg nok (jeg føler ikke helt jeg rigtigt forstår/mærker min krop, men det virkede som om det var et problem). Styrken tror jeg var o.k. men hovedet var slet ikke med. Så det gik ikke så godt endda. Squat: [email protected], [email protected], [email protected] kg. Tung, men det gik. iBP: [email protected], [email protected]½, 4,8,4,6,[email protected] kg. En masse gode undskyldninger og hårdt. Jeg tror jeg havde fået dem på en god dag. Men det var ikke en god dag, jævnfør ovenfor. Såeh... Total abd: [email protected]½ kg What, - det er da ikke længe siden at jeg kunne tage 8 for 3 sæt uden større problemer. Nå, den skal åbenbart med på programmet. Om ikke andet så "næsten" en gang ugentligt eller noget i den stil. Decl situps: [email protected]@bw De sidste reps på sidste sæt var forced. 2 banener. Det er på nærmest mirakuløsvis lykkedes mig at få en tid hos min læge i morgen (jeg skal have skiftet læge!). Hvis Gud vil får jeg en henvisning til en fysioterapeut og får forhåbentligt styr på min skulder. Men hold op hvor er det dejligt at have fået en næsten fast træningsmakker. Og dejligt med rigtigt mange gode resultater. Jeg får efter al sandsynlighed ikke trænet hverken i morgen eller fredag. Men lørdag skulle det gerne gå løs. Måske i AK Nordland.
  4. Langt pokker i MOL

    Underlig dag. Mystisk morgen hvor klokken pludselig var 10:30 før jeg kom op. Planen var klart en cykeltur i det varme vejr. Muligvis drevet af nyheden om at boligblokkens vaskeri lukker i over to måneder og heftig aktivitet i fjæsgruppen, var klokken pludselig noget med aften inden jeg kom ud. Varmen var væk og udskiftet med en rædsom vind. Det opdagede jeg først da jeg kom ud og det fejede motivationen væk. Jeg fik kørt mine planlagte to blokke á 8 stk 30/30 men den efterfølgende hyggedel sløjfede jeg.
  5. Doktorens log

    Hip thrusts 60 kg x 4 100 kg x 2 110 kg x 12 100 kg x 12 Bencurls 110 x 12 100 x 12 D. Holds 60 kg x 10/10 sek K. Rows, brede 16 plader x 15, 13, 11 Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 4 Kv+50 kg x 2 Kv+65 kg x 10 PR :) Maskin laterals 60 x 25, 5, 5, 5, 4 D. Pull-overs 29 kg x 16
  6. Nice and clean power building

    25 Juni 2019 Boksen Snatchgrip deadlift 5x130 5x145 5x155 5x167,5 5x170
  7. Nice and clean power building

    24 Juni 2019 Boksen Fatbar pres (military) 8x50,5 8x53 8x55,5 8x58 8x60,5
  8. Nice and clean power building

    23 Juni 2019 Boksen Yates rows 8x90 8x90 8x90 8x90 8x90
  9. Last week
  10. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på job: Løbebånd - 35min (mere Tykmandsløb) Varmt ...:-S
  11. Ny start - igen

    Update fra de seneste uger: 11. maj: Løb Kastellet x 2 i 47:59 15. maj: Fodbold i Fælledparken 20. maj: En blanding af landevejsløb, løb på strand og klatring i granitsten ved Arnager. Tid 37:14 22. maj: Fodbold i Fælledparken 28. maj: Løb på løbebånd i SATS Parken. Heraf 7 km i 40:35. 29. maj: Fodbold i Fælledparken 3. juni: 24 km transportcykling 8. juni: 43 km cykling Melby-Gilleleje 9. juni: 79 km cykling Gilleleje-Græsted-Esbønderup-Fredensborg-Dageløkke-Strandvejen-hjem 12. juni: Fodbold i Fælledparken 23. juni: Løb ad improviseret rute Østre Anlæg og Kastellet mv. i 34:27 25. juni: Løb Kastellet i 34:44
  12. Langt pokker i MOL

    Sædvanlige kollege skulle møde halv”tidligt”, så jeg var oppe 7:20, så vi kunne køre sammen. Han har fået blod på tanden og deltog i mine vo2max’er ude på diget. 2 blokke 3/2 med lidt ekstra pause i midten. Desværre havde jeg undervurderet hvor mange watt jeg kunne holde så tidligt på dagen og efter en træningsfri dag, så det blev for fesent i begyndelsen. Herefter spurter fra lav fart, de to faktisk fra nul. Desværre gik det ligesom sidst, at jeg trækker expanderen lidt op af forgaflen, så der kommer slør ad pommern til. Efter sidst, havde jeg ellers overspændt det lidt men det holder åbenbart ikke at man kører stående starter på en landevejscykel.
  13. AxBard

    Mandag 2019 06 24 Opvarmning · 500 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 35 · 10 x 40 · 10 x 40 · 10 x 40 Chin ups · 10 x (BW-29) · 10 x (BW-18) · 08 x (BW-5) · 10 x (BW-7.5) · 08 x (BW-7.5) · 10 x (BW-10) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) Pull ups neutral · 10 x (BW+7.5) · 08 x (BW+7.5) · 10 x (BW+5) · 08 x (BW+5) · 10 x BW Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 65 · 10 x 65 Pull down · 10 x 100 · 10 x 125 · 08 x 137.5 · 10 x 132.5 · 07 x 132.5 · 10 x 125 Leg press · Ingen Mp · 10 x 20 · 10 x 30 · 10 x 35 · 10 x 35 Lat raise · 10 x 10 · 10 x 10 · 10 x 10 · 10 x 10 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · Ingen Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 Ryg · Ingen Abs · Ingen Kakaomælk · 1 liter Kommentar T-bar row bed i den nedre del af ryggen og selvom det ikke var noget alvorligt så havde jeg glæden af det resten af dagens træning. En ung mand som jeg pludrer med fra tid til anden havde næsten over-night taget flere kg muskelmasse på med en ganske fornuftig fedtprocent – jeg føler mig næsten skyldig i at tænke at det vist ikke var helt uden hjælp. Ikke at det betyder noget per se, det var bare så spektakulært :-)
  14. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandagstræning: Løb - ~30min (Tykmandsløb) Sjipning - 5min Stepups - gange en masse. Dejlig omgang fedmeprofylakse... Derefter lidt BB: DB spider curls - 6sæt x 6-12reps (occlusion) Triceps - 6sæt x 10-20reps (3 forskellige triceps øvelser) 3D Skulder - 3sæt x 20reps med 5kgs Dejlig omgang.
  15. Tinapigens log!

    Lørdag d. 8. juni 2019 BJJ-træning No-gi: mødtes en time før med muntre Maria og fik øvet lidt på nogle teknikker fraTeslas seminar. Derefter en times tekniktræning med Franck: Arm drag fra buttefly...til vælt på siden og scoop baglæns. Til macD med ben. Ben/shin lås... Hurtigt i bad - og så direkte afsted til havefest/fødselsdag i Marienlyst - teltet med - så det kunne blive "rigtig hygligt" ;-) Pinsesøndag d. 9. juni 2019 Morgendukkert i bølgen blå. Fælles morgenmad. Visit hos L's søster i Vordingborg samt en lille travetur. Videre til Tystrup sø - hvor vi gik en dejlig travetur på nogle timer i bl.a. Suserup Urskov. Spiste middag i Sorø. Pinsemandag d. 10. juni 2019 MTB-tur m. L i Rude skov. Distance 20 km, 300 hjm, roligt tempo... var temmelig træt Tirsdag d. 11. juni 2019 Cykling 17 km Cb coreprogram, boldøv ben+mave samt pilatesdelen. Onsdag. 12. juni 2019 Cykling Torsdag d. 13. juni 2019 Cykling. Skole-hjemsamtale ang Thore. Fredag d. 14. juni 2019 Cykling Lørdag d. 15. juni 2019 BJJ no-gi 1 time + 1 times rul. Havde en god rulledag i dag :-) Søndag d. 16. juni 2019 Kajaktur: 18-20 km, nogen blæst. Roede alene - tværs over Kalveboderne -ind til KBH - og rundt i kanalerne og se byen nedefra samt vinke til alle turisterne -lige runde Knippelsbro og så retur- Hvis man gerne vil have lidt km i armene - gælder det bare om at ro langt, så er du tvunget til at ro hjem igen uden at kunne korte af ;-) Mandag d. 17. juni 2019 Cykling 17 km Kajakaftentur i toer: Havde L med -hans 3. tur efter to meget korte - det gik strålende - så vi forlængede turen - og endte på 11-12 km - ind langs Valbyparken - ind til Slusen - lille strækkeben pause - så lige igennem og se "Lille Venedig" inden det gik retur. En dejlig lys aften næsten vindstille. Tirsdag d. 18. juni 2019 Cykling BJJ: guillotinechokes samt rul Onsdag. 19. juni 2019 Cykling. Faldt over "klatredokumentaren: Free Solo - klatretur med livet som indsats" - så det blev ikke helt så tidlig sengetid, som det burde... Anbefalelsesværdig. Torsdag d. 20. juni 2019 Cykling 31 km Lang arbejdsdag og så videre til Herlev til kursusaften om kaninsygdomme. Fredag d. 21. juni 2019 Cykling 17 km Chins 1x10xbw - Pakke og afsted til sommerhus pga fødselsdagsfest i morgen i Liseleje... Lørdag d. 22. juni 2019 Sove længe og indhente lidt søvn. Coredvd - hele molevitten :-) Den gør stadig godt - kan mærke jeg ikke får lavet den så ofte mere, for nogle af maveøvelserne er blevet "hårdere".. Godt for hele legemet - har stadig lidt småirritation diverse steder (ankel, nakke, skulder) - uden at det er ret meget - bare nok til at der lige geares lidt ned på diverse ... Cykling - lidt Tanzen!! und fessttt... Søndag d. 23. juni 2019 Hvorfor vågne SÅ tidligt--- nå, kunne gå i gang med en ny bog, der virker ret sjovt og alligevel velskrevet... "Tarme med charme" af læge og phD Giulia Enders... MTB-tur i Tisvilde hegn. Distance 30,6 km samt 250 hjm. Perlesporet/tekniksporet samt Nordsløjfen + det løse + transport til og fra sporet. Skulle lige i gang - men havde et langt stykke på Nordsløjfen med et rigtig godt flow og fin fart - lækker følelse. Derudover dejligt at nyde den kølige grønne skov og fuglekvideret.. Skt. Hans hos venner... Zzzzzzhhh Mandag d. 24. juni 2019 Cykling 16 km
  16. AxBard

    hæhæ, det lykkes mig at spise 20 is i løbet af 5 dage - rart at vide at man kan få en PR på trods af sin fremskredne alder :-D
  17. Langt pokker i MOL

    Jeg har fridag og vejret er simpelthen så lækkert og ikke voldsomt med vind. Jeg er bare SÅ smadret benene, at jeg har valgt at holde en nuldag, selvom det skærer i cykelhjertet. Sidste uge var der 4 dage med under 7 timers søvn og en enkelt under 6 timer, Natteroderi på youtube er blevet en lortedårlig “vane” og den skal jeg ud af NU. I går gik jeg kold før midnat og fik sovet godt over 9 timer i nat. Jeg sidder alligevel stadig og har lyst til at tage en morfar men det gør jeg ikke - skal i seng før 0:30 i aften og ind i den godt rytme. Vægten lå den sidste uge også over 92kg. Jeg var træt i går og spiste dårligt, men er alligevel under 92kg i dag. Søvn, søvn, søvn Den lange søvn gjorde også at ryggen var sej og kiropraktoren fik ikke meget knæk ud af den i dag.
  18. Motion i balance™

    Det er ikke så tit jeg er ramt men i går var det noget i luften. Allerede på turbotræneren løb der snask ud af næsen og da jeg trillede rundt på fælleden var der også dømt løbetud.
  19. Motion i balance™

    Er blevet tjekket for astma, og det er der ikke de store tegn på, så nogle gange bliver jeg åbenbart generelt hårdt angrebet af de der skide pollen. Der er dog ikke rigtig noget mønster i det. Jeg begyndte at få 'høfeber', da jeg var i begyndelsen af tyverne, og en tidligere priktest har afsløret, at det er birk, græs, hest og kat, jeg er allergisk over for. Men nogle år går både birke- og græssæsonen sporløst hen over mig, mens jeg bliver hårdt angrebet andre år. Jeg skriver mig bag øret, at jeg måske skal øge dosis af antihistaminer, og måske gøre det tidligere på året og mere regelmæssigt. Har hidtil kun brugt det 'reaktivt', når problemerne har vist sig. Det har typisk været Clarityn, men jeg prøvekører lige nu Alnok, som har et andet aktivstof. Så må vi se, om det gør en forskel. Heldigvis letter græssæsonen jo af sig selv, og det varer forhåbentlig ikke så længe ...
  20. Got legs?

    Fik trænet lidt i weekenden, og for første gang i ekstrem lang tid kom jeg faktisk over 60 km på en tur, og ramte lige i underkanten af 70 km Sjovt at tænke på at jeg for blot et par år siden ville have ment at det var en kort træningstur. Tiderne skifter. En ting jeg ikke har fået fortalt er at jeg jo egentlig har købt nye sko. Efter at have brugt de gamle S-Works 5 sko (den model hvor der var en hvid/rød og hvid/sort udgave) i mange år som bare sad perfekt, prøvede jeg jo for 4 år siden at hoppe i et par 6 sko. De passede bare ikke rigtig og jeg fik problemer med oversiden af min fod. Derfor hoppede jeg over i et par Suplest som har været vildt lækre. Men så kom Specialized jo lige med deres nye 7'er sko for nogle år siden og som eftersigende skulle være lidt ala den gamle 5'er. Dem har jeg så købt og indtil videre ser det ret lovende ud. Det er en langt lettere sko end Suplest'en, til gengæld skal min fod stadig lige vænne sig til den, men det skulle jeg også med den gamle 5'er.
  21. Motion i balance™

    Hvis du er ramt som jeg er ramt, så plejer det værste at være overstået i slutningen af juni/starten af juli. Ved ikke om det har noget at gøre med hvilken type græs man reelt set er allergisk overfor, men mit starter næsten altid i starten af juni, og så varer det en måneds tid derfra. Et godt tip jeg begyndte på for et par år siden er at tage antihistaminer allerede i midten af maj, for at opbygge lidt modstandsdygtighed. Om det gør en forskel aner jeg faktisk ikke, men efter jeg er begyndt at gøre det har jeg ikke været lige så hårdt ramt af græs. Og nu hvor du siger at det går udover dine lunger - så burde du måske overveje at hoppe ned til lægen og lige få undersøgt om du i virkeligheden af astma. Som jeg lige husker det har relativt mange allergikere faktisk også astma i større eller mindre grad, og de værste gener kan igen undgås med en inhalator som jo alligevel er populær i cykelkredse. For år tilbage havde jeg en dingertur med nogle A og B ryttere, hvor jeg havde glemt min astmaspray inden start. Det gør jeg aldrig igen.
  22. Doktorens log

    D. Holds 60 kg x 10/10 sek H. Isolat. Rows 50 kg x 18/18, 16/16, 15/15, 14/14, 13/13 Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 4 Kv+50 kg x 2 Kv+50 kg (5010) x 9 (4010) x 8 (3010) x 8 (2010) x 8 (1010) x 10 Maskin laterals 60 x 24, 5, 5, 4 D. Pull-overs 29 kg x 15, 12, D. Incl. Curls 16 kg x 12
  23. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndag i abeskuret: Close grip bænkpres m. Ben oppe - 12x60kg, 12x70kg, 12x80kg, 8x90kg, 12x80kg, 12x70kg, 12x60kg Coc - havde et forsøg på 2eren som jeg næsten tror var der. Derefter statiske hold osv. Et sæt imellem hvert sæt bænkpres.
  24. Langt pokker i MOL

    Det var lidt for langt og/eller hurtigt i går til at restituere i. Da jeg samtidig kun sov fra 2:30 - 8:45, så var jeg off. Efter timers tilløb, kom jeg på turbotræneren. Den før-prøvede gang 2 x 8 x 40/20. Et par bananer og en hurtig skyller senere, sad jeg på tricyklen og trillede 37km over Amager, måske samlet to minutter var pulsen over 72%.
  25. Motion i balance™

    Det er blevet tid til den ugentlige opdatering, og den er 100 procent som de foregående og derfor på kanten af at være lidt kedelig :) I denne uge har der dog været den nye faktor inde over, at selv om jeg har godt styr på ryggen og ikke rigtig har symptomer mere, så har jeg ikke styr på verden omkring mig, og i denne uge er græspollen gået fuldstændig amok og har trukket nødbremsen på min vejrtrækning. Det har godt nok været noget af en forhammer, så selv om jeg har gennemført programmet, har det været med hvæsen og stønnen. Mandag en løbetur i joggetempo på knap 6 km. Tirsdag de sædvanlige knap 7 km med indlagt besøg i FW til styrketræning og rygøvelser. Onsdag en solotur på cykel, da mine lunger ikke rigtig orkede fællestræning. Det blev til 76 km med 28,2 km/snit Torsdag som tirsdag en tur på 6,5 km med besøg i FW Fredag en løbetur på 14 km med 4:57/km i snit - med nød og næppe. Det holdt sgu hårdt. Lørdag 37 km cykling med tre intervaller på Holmen. Det var også en jammer. Søndag en ordentlig langtur på knap 129 km til fællestræning i ABC Motion. Det gik faktisk lidt bedre, så jeg håber, at de forbandede græspollen endelig er på retur. Turen i dag var den klassiske søndagstur fra dengang, hvor jeg kørte i Birkerød BC. Nok årets hidtil flotteste tur i et solbeskinnet dansk sankt hans-landskab.
  26. Langt pokker i MOL

    Tur med kollega op om Farum, små 65km i alt. Vi har begge trætte i lårene efter i går. Men efter jeg havde ham lidt på hjul og han skulle føre i medvind, fik han smag for fart og også troen på egne evner og så kørte han hurtigere end ellers, resten af vejen rundt. Dejligt tempo, faktisk. Efter bad, var jeg hjemme hos ham og familie og smovse grillmad, det var sgu ret hyggeligt. Pludselig blev det alt for sent.
  27. Nice and clean power building

    22 Juni 2019 Boksen Fatbar benchpres med ben oppe (515) 4x78 4x78 4x78 3x78 3x78 Manse squat 5x70 5x75 5x77,5 5x80 5x82,5
  1. Load more activity