Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Kaosmorgen - ville for meget på for lidt tid.

Ville sove tre timer inden jeg skulle træne fra morgenstunden.

Imponerende at du overhovedet kommer op efter kun 3 timers søvn og så ovenikøbet vil træne. Da jeg var yngre kunne jeg godt køre et stykke tid på 4-5 timers søvn, men nu tror jeg ikke jeg ville kunne klare mig med mindre end 6 timers søvn og stadigvæk fungerer bare noglelunde.

Jeg håber det bedste for din mor, det lyder grimt!

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Hej Axbard!

Hemmeligheden er KUN at sove tre timer. Sover jeg lidt mere kan jeg heller ikke noget, men kroppen er ikke faldet helt i sovefasen på så kort tid.

Mht mor er det noget skidt. Mest fordi hun er blevet uvenner med "Hr. professoren" = overlægen som insisterer på en behandling for noget de andre på afdelingen (heller ikke de der sætte apperaturet op) ikke mener giver nogen mening. Hun har prøvet at få en ny læge men han nægter at slippe hende. Vi regner med at han sikkert skal bruge nogle forsøgskaniner til den behandling han er i gang med, for de totalkrampeanfald hun får under behandlingen er ikke noteret i hendes journal. Næste uge er så ",tvunget" il en ny behandling på egen risiko (hun kan bl. a. risikere at få AIDS) og hvis hun nægter bliver det noteret som at hun modarbejder behandlingen og hun vil i fremtiden blive afvist for videre behandling af enhver slags som relaterer til sygdommen. Godt man ikke hører til Odense Universitetshospital.

Knæet er i bedring men jeg synes det går langsomt og jeg er ved at blive utålmodig....

Motionen har begrænset sig til vægttræning.

Vægten er ustabil men stadig under 90, dog havde jeg en peak i onsdags på 90,6kg

Søvnen kører acceptabelt.

Planer for næste uge:

Passe på knæ. Ingen racercykel, men jeg kører nogle moderate ture på MTB som hverken er klikpedaler eller tåklips - det var jo i trækkefasen jeg fik lavet noget dumt. Disse ture kan i forbindelse med mine arbejdstider meget passende ligge om morgenen inden arbejde og inden morgenmaden. Der er dømt en uge på hård skrump - dog har jeg styrketrænet for meget i dag til at det er smart at være i kalorieunderskud i morgen men ellers er der dømt smalkost. Skal dog til svendegilde fredag, nu må vi se - hun plejer at lade ret wsund mad så det går nok. Styrketræningen skal være tung og ikke i for store mængder.

Dagens træning:

Opvarmning

håndcykel, trin 5, 80-85rpm, 2 minutter

Chinups

8

8

8

8

8

Rowsmaskine

8x65

8x65

8x65

8x65

8x65

Bænkpres smith

10xslæde

10xslæde+40

5xslæde+70

5xslæde+70

5xslæde+70

5xslæde+70

sxslæde+70

Rotator cuff, stående armrotation med DB

20x6

20x6

Rear laterals

8x6 , tommelfinger øverst

8x6

8x6 , lillefinger øvertst

8x6

Dips

12

12

12

12

Hammercurl

8x18

8x18

Tricep pushdownsDB

8x35

8x35

Laterals

8x12

8x12

8x12

Mavecrunch, swiss ball

20

20

Mavecrunch, skrå

10

10

10

Underermsculr, underhåndsgreb

15x12

15x12

15x12

Underarscurl, overhåndsgreb

10x7 , det knaser vel rigeligt fra håndledet, men kan dog ikke mærke noget

10x7

Mavecrunch, reverse

20

20

Hyperextensions

20

20

Maveliggende benløft fra swiss ball

20

20

Superman på swiss ball, 1arm+ben ad gangen

20

20

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers

:unhappy::unhappy: mht din mor... det var dog helt vildt som syge folk bliver behandlet !? :blink: som om de ikke har nok i at være syge, så skal man også slås med sådanne problemstillinger.... jeg håber det falder ud til det positive.....

Lyder som en god plan mht dit knæ - husk nu staldtipsne :tongue: fra eksperten :laugh:

Ellers seriøs træning du var igennem igår ? det må tage laaaaaang tid ?

kh

:sun:

Link to comment
Share on other sites

Heysan, Vivs

Ja, man skal ikke blive syg i dagens DK :mad:

Jeg tror træningen i går tog 1t20m - måske 5 minutter mere. Det var nu heller ikke meningen men det greb om sig - efter nogle dages hvile og med god tid kunne jeg ikke stoppe :blush:

I dag er det så første dag at jeg selv med min bedste vilje ikke har kunnet mærke noget til mit knæ i løbet af dagen :4thumbup: Jeg overvejede om jeg skulle lade "borgfreden" råde men vovede mig ud på MTBen til en meget forsigtig lille trilletur på en halv times tid. Samme distance ville normalt tage under 20 minutter men jeg kørte (med vilje) som en gammel Scania Vabis i Alperne. Hver gang det gik opad gik jeg et gear ned - og et til - og et til - og et par gange et eller to mere så jeg lå med 80 RPM og vel 10km/t :blink: . På intet tidspunkt trådte jeg igennem og kan heller ikke mærke noget til mit knæ nu. Dog havde jeg alligevel en svag fornemmelse af "mærkeligt" fra knæet mens jeg cyklede - helt umulig at beskrive men det føltes anderledes. Til gengæld fortalte min popo at den har vænnet sig til at køre i cykelbukser og at cowboybukserne i den grad mangler polster :laugh:

Nå, hvis jeg kommer tidligt nok op i morgen (og der ikke har været bøvl fra knæet 7 -9 - 13) cykler jeg en stille tur mere og håber også at kaste med lidt vægte inden jeg skal møde. Trods dagens 2500kcal er jeg ikke helt frisk i overkroppen men det kan vel komme over natten.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Gregers,

Jeg er ked af at høre, at din mor har det skidt og så oven i købet skal bruge energi på kæmpe med den slags :unhappy:

Er selv i et kontrolforløb her i Århus og kan desværre nikke genkendende til den slags tåbeligheder, selvom mine episoder har været af mindre seriøs karakter (lange ventetider, mistede journaler og den slags).

Håber det hurtigt går bedre med knæet.. kender det kun alt for godt. Men ellers en meget imponerende træning du får udøvet! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej Rune.

Og tak for de pæne ord. Det kunne være jeg skulle følge dit eksempel og smide et foto af de stribede "cykelben" en af dagene...

Dagen startede med en næsten-powerwalk til centeret for at købe shampoo til træningen senere og ....jordbær. Hvis man ikke kan bruge sommeren til at mæske sig uhæmmet i jordbær, hvad skal man så bruge den til? Desværre blev jeg nærig og købte en bakke tyske bær til en flad ti´er. Dårligt sted at spare, men de gled da ned :wink:

Inden jordbærorgiet kørte jeg en lidt længere tur end i går på MTBen. I dag noget hurtigere i "cruise"-tempo og med en let øget pedalbelastning på bakkerne. Det kunne faktisk godt tælle som motion i dag. Intet at mærke fra knæet :4thumbup: men er måske lidt "træt" på ydersiden bagpå knæet her til aften.

Inden arbejde nåede jeg (ikke det hele, da det tog lidt tid at arrangere weekendens overarbejde):

Opvarmning

håndcykel, trin 5, 80-85rpm, 2 minutter

Chinups

6

6

5xBW+22

5xBW+22

4xBW+22 - en ufrivillig 4´er :laugh:

Bænkpres smith

10xslæde

10xslæde+40

5xslæde+80

5xslæde+80

5xslæde+80

Trippelsættet med

Kickbacks med strakt arm

10x12

10x12

og

Rotator cuff, stående armrotation med DB

20x5

20x5

Skulderpres

4x22 :cry:

4x20 :crazy:

8x16 :mad:

Hyperextensions

20

20

Mavecrunch

20

20

Bicepcurl, suspineret

8x22

og så var de 23 minutter gået.....

P.S.

På vej hjem fra arbejde knækkede jeg kurven og faldt endelig i søvn i toget for en powernap. Det er første gang i flere uger denne selvfølgelighed er lykkedes :4thumbup: Desværre vågnede jeg da toget satte i gang fra Nivå, så måtte bruge 25 minutter på at køre med til Humlebæk og tage et tog tilbage. Benyttede ventetiden ved Humlebækcenteret til at købe en bakke danske jordbær :4mewantfood:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers.

Det er et frygteligt sagsforløb din mor er kommet i.

I et sygdomsforløb er lægen en vigtig autoritet man skal kunne have 100% tillid til. Er dette ikke tilfældet, vil al behandling være forbundet med manglende troværdighed og så er man meget dårligt stillet som patient. Er der noget man har brug for er det en psykisk vitaminindsprøjtning så man kommer videre.

Eneste løsning på dette er netop skift af læge, han "ejer" ikke din mor og hun har ikke tillid til ham - der må findes et alternativ.

Godt at hun har dig!!

Jeg håber det vil gå hende godt.

Som sædvanlig drøner du derudad med intensive træningspas, minimal søvn og et altid dejligt humør.

Det har en afsmittende effekt på os andre :smile:

Sørg endelig for at du får spist andet end jordbær i denne tid - selvom det nu er rent guf....specielt i fløde, mælk og sukker :4mewantfood:

De bedste hilsner

Taurus.

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus.

Tak for de (altid) pæne og opmuntrende ord. Vi håber også det bedste for mor, men lige nu er det hele lidt i hårdknude - det løser sig forhåbentligt lidt op så hun kan komme videre.

Og jojo - spiser skam andet end jordbær, men det er altså guf - endda af den tilladte slags.

I dag vovede jeg mig igen på cyklen. Eller MTBen. Endnu en gang skruede jeg lidt op for intensiteten og knæet opfører sig stadigvæk pænt. Havde endda taget pulsbæltet på, som man kan se er der stadig et stykke vej til at køre for fuld damp. Det frister at køre normalt, men kunne nemt være dumt så jeg holder mig i skindet og farer frem med lempe....

post-1580-1152089734_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Taurus har ret - kører det ikke mellem din mor og overlægen, så find en ny overlæge. Alle oplever kommunikationsproblemer, det er ofte et spørgsmål om kemi. Der findes selvfølgelig også nogle få idioter her som i alle andre brancher. Der er intetsomhelst tvang i sundhedsvæsenet, med mindre man falder ind i psykiatrilovgivningen. Der er også frit læge- og sygehusvalg. Pyt med 'vrangvillighedsstemplet': Der er ingen, som har så meget magt at de kan smide en patient ud af sundhedsvæsenet (det undrer mig lidt, at I overhovedet kan tænke tanken :blink: )..

Det har intet med OUH eller den generelle behandling af de syge i DK at gøre.

Så skift læge, inden I bare falder tilbage med armene over kors og mener, at vi allesammen er nogen idioter. Held og lykke :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej AF

Du har selvfølgelig ret :blush: en enkelt dum overlæge eller afdeling giver ikke ret til at skyde med spredhagl mod hele OUH :sorry:

Det er bare så pi.. frustrende at se magtesløst til. Som du selv nævner har vi frit lægevalg men hvad hjælper det når det er OUH der ydfylder aftalekalenderen? Det er jo også dem som har fortalt at hvis hun ikke vil være med til behandlingen fra på mandag så er det slut - det er ikke noget vi selv har fundet på. Det svarer vel lidt til, uden sammenligning ellers, en brugtvognforhandler der sælger et vrag og ikke efterkommer påbud om at lade handlen gå tilbage. Det er dem der har fat i den lange ende der bestemmer hvordan klaveret spiller.

Nå, men det skal jo også handle om træning :wink:

På vej hjem fra mormor i går var jeg lige inde til en mellemdagstræning for chins.

Testede repmax og landede på 27 stk. Så der mangler stadig 3. Det gik ellers meget anderledes end sidst. Hastigheden var væsentlig langsommere, til gengæld var der slet ingen pendulering af kroppen. De første par -og-tyve reps kørte stabilt derudaf, men så kom muren og den sidste håndfuld blev markant tungere fra rep til rep.

Forstatte efter en lille pause med:

½reps - 90 grader og helt op og ned til 90 grader igen - forfra. 14 reps

½reps - strakte arme til 90 grader og ned i strakte arme igen 17 reps

Statisk hold 90 grader til max

I morges endnu en tur på MTB og endnu engang lidt mere intensitet. To af småbakkerne blev kørt med 100% og et interval på et par minutter på puls 175. Stadig ingen problemer fra knæ.

Link to comment
Share on other sites

Lige et OT-indlæg...

AF, tak for tippet. Vi holder det i baglommen, for mor er blevet overtalt/bevist om, at den behandling hun skal have på mandag er den med de største muligheder for at bremse forværringen i hendes tilstand. Så håber vi bare at hun står distancen. Hun vil dog stadig mægtig gerne have en ny læge og vil forsøge at skifte igen.

Ahr - og jeg skal i seng nu og her er 100 varmt. Det bliver en rædsom nat og med vinduerne åbne bliver jeg ikke kun vækket af varmen men også hver gang der suser en tunet knallert forbi mit vindue :mad:

Er sommeren dog ikke snart slut?........ DET MENTE JEG IKKE - men nattemperaturen må gerne falde til under 13-15 stykker. Please....

Som jeg truede med kommer der lige skud af cykelstængerne.

post-1580-1152221021_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Er sommeren dog ikke snart slut?........ DET MENTE JEG IKKE - men nattemperaturen må gerne falde til under 13-15 stykker. Please....

Som jeg truede med kommer der lige skud af cykelstængerne.

Hej Gregers!

Nattemperaturen er lige over hvad jeg selv synes er behageligt - så jeg giver dig kun ret.

Ikke desto mindre sad jeg bare stille igår og svedte, så ingen træning!

Efter konen fik slået græs kom sønnen og spurgte om vi ikke skulle spille fodbold?

IKKE PÅ VILKÅR!!!.......så syntes han at jeg var kedelig! :nonono:

Rart med et billede i din log.

Dine ben er da pænt muskuløse, - bærer tydeligt præg af at blive brugt.

Nu må du ikke tage det ilde op, men jeg savner lige en lille smule lårbiceps, så er det meget pæne og velproportionerede. Fortsæt endelig i samme stil Gregers og kombineret med lidt træning af lårets bagside!

Dine lægge er meget fint markerede og er fint afstemt til dine lårmuskler. :4thumbup:

Rigtig god weekend ønskes du herfra

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus.

Ak ja, børns energi er en saga blot for as andre, vi må nok erkende at vi aldrig kommer bare tæt på.......

Jeg tager ikke noget ilde op - slet ikke fra dig, da du altid er velovervejet og velargumenterende og ikke skræpper op i blinde. Desuden, hvis man ikke kan tåle også at få kritik skal man slet ikke lægge sine billeder ud på nettet. Du har nok ret, lårbiceps kunne nemt have fyldt noget mere, men det kommer til at vente til hovedfokus ligger på vægttræningen. Desuden tør jeg slet ikke lave nogle bøje-øvelser for benene lige p.t, da det er dér problemerne for mit knæ er. SL´ere holder af at squatte og dødløfte så de får pletter for øjnene og bliver svimle. Discodrengene hygger sig med bicepcurl foran spejlet. Min ynglingsøvelse er liggende lårcurl så lårbiceps skal nok få smæk når tiden kommer.

Jeg ønsker en god weekend til dig og din famile.

I går var jeg til svendegilde og havde planlagt den store motionsdag så der var afsætning i kalorierne. Men jeg var morgentræt og prioriterede at være frisk til festen. Er jo af natur "lidt" stille og hvis jeg også er træt mægler jeg ikke et ord, så jeg sov indtil arbejdet kaldte. Forsøgte at holde igen med spiseriet med moderat held :wink:

I morges var den gal igen. Vækkeuret fik smæk og jeg fik ikke trænet inden jeg skulle møde på arbejde. Heldigt - meget heldigt for der er intet varmt vand til Hovedbanegårdens personale i disse dage. Troede kun der var ovre hos os i S-tog, men det er over det hele og også i motionscenteret. Så jeg trænede efter fyraften i stille og roligt tempo så der ikke blev svedt og jeg kunne tage badet herhjemme.

Dagens træning tog derfor 1t50m med lange pauser mellem øvelserne.

"Glemte" opvarming i armcykel. Nøjedes med en masse armsving :blush:

Chinups

8

8

10

supersættet med

Rotator cuff, stående armrotation med DB

20x5

20x5

Military Press

15x8 (formoder at stangen vejer 8kg)

10x28

10x33

10x38 , det var så første gang i mit efterhånden lange liv jeg udførte denne ellers klassiske øvelse. Jeg forstår dem som er fristet til at sænke stangen bag hovedet da det umiddelbart virker noget akavet at sænke den på foran, men det er sådan det bliver. Hold da ellers op den bider i frontskulderen, den var både rød og temmelig varm af blodgennemstrømningen. Absolut et værdigt alternativ til skulderpres.

Bent over laterals

10x6

10x6

10x6

Laterals

8x12

8x12

Bænkpres på swiss ball, DB - nu jeg var i gang med at eksperimentere

10x12

10x16

10x20

10x24

6x28 , her kneb det så med at holde balancen og efter et par store udsving stoppede jeg.

Heller ikke denne øvelse fik jeg til at ramme brystet rigtigt, kun det øverste stykke mellem skuldrerne var varmt og rødt efter øvelsen. (Jeg var alene i centeret og for ikke at blive varmere end nødvendigt trænede i bar overkrop. Egentlig meget praktisk en gang i mellem for at se på hudfarven hvor blodet har været på ekstraarbejde)

Flyes

10x18

10x20

10x22 , suk. Jeg savner en brystøvelse som virkelig "sidder i skabet"

Hammercurl

8x18

8x18

supersættet med

Fransk pres, DB

8x12

8x12

Underarmscurl, underhåndsgreb

15x14

15x14

Underarscurl, overhåndsgreb

10x7

10x7

Hyperextensions

20

20

20

Mavecrunch, swiss ball

20

20 yes de ramte plet i dag.

Mavecrunch, reverse

15

15

- og også god weekend til alle andre....

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

:mad: jeg havde ellers iført mig passende kluns og pulsur og var på vej ud mod Strandvejen til en times tid på MTB. Dels for at få lidt motion og dels teste knæet. Men efter 5 minutter stødte min overlæbe frontalt ind en bi - den var i hvert fald temmelig pelset at føle på og bæstet stak mig selvfølgelig. Da jeg kun een gang tidligere er blevet stukket at sådan en fyr og dengang hævede en del vendte jeg selvfølgelig hjem, så motion blev der ikke meget af. Selv om tandlægen forleden ikke skulle lave noget, så føles det nu fuldstændig som en bedøvelse. Læben er hævet og halvt følelsesløs og det samme er tandkødet i højre side af overmunden.

Nu vil jeg lige gå og nulre med lidt oprydning inden jeg henter kage og jordbær og besøger mormor.

Ugestatus a la "la-la": Morgencardioen blev ikke gennemført i de mængder jeg havde håbet. Styrketræningen ej heller. Kosten har været nogenlunde men vægttab har der ikke været noget af.

Bedre held i næste uge :smile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

:mad: jeg havde ellers iført mig passende kluns og pulsur og var på vej ud mod Strandvejen til en times tid på MTB. Dels for at få lidt motion og dels teste knæet. Men efter 5 minutter stødte min overlæbe frontalt ind en bi - den var i hvert fald temmelig pelset at føle på og bæstet stak mig selvfølgelig. Da jeg kun een gang tidligere er blevet stukket at sådan en fyr og dengang hævede en del vendte jeg selvfølgelig hjem, så motion blev der ikke meget af. Selv om tandlægen forleden ikke skulle lave noget, så føles det nu fuldstændig som en bedøvelse. Læben er hævet og halvt følelsesløs og det samme er tandkødet i højre side af overmunden.

Nu vil jeg lige gå og nulre med lidt oprydning inden jeg henter kage og jordbær og besøger mormor.

Ugestatus a la "la-la": Morgencardioen blev ikke gennemført i de mængder jeg havde håbet. Styrketræningen ej heller. Kosten har været nogenlunde men vægttab har der ikke været noget af.

Bedre held i næste uge :smile:

aj for f... Gregers..vi er sq da ikke særlig heldige med vores cykelture idag..... :mad::nonono::devil:

Det er jo lidt svært at opretholde en fornuftig træning, når man har lidt småskader, så man kan vel sige at set ud fra dit synspunkt har ugen vel været ok ? at stabilisere vægten er også vigtigt :smile:

Men ja - det kan kun gå fremad... forhåbentlig !

kh

Vivs

Link to comment
Share on other sites

:mad: jeg havde ellers iført mig passende kluns og pulsur og var på vej ud mod Strandvejen til en times tid på MTB. Dels for at få lidt motion og dels teste knæet. Men efter 5 minutter stødte min overlæbe frontalt ind en bi - den var i hvert fald temmelig pelset at føle på og bæstet stak mig selvfølgelig. Da jeg kun een gang tidligere er blevet stukket at sådan en fyr og dengang hævede en del vendte jeg selvfølgelig hjem, så motion blev der ikke meget af. Selv om tandlægen forleden ikke skulle lave noget, så føles det nu fuldstændig som en bedøvelse. Læben er hævet og halvt følelsesløs og det samme er tandkødet i højre side af overmunden.
Hej Gregers!

Fy for den da!!!

Det kunne udvikle sig langt værre havde du fået den ind i munden :cry:

Af alle de km³ luft den kan boltre sig i, så skulle den lige præcis flyve dér hvor du cyklede - :mad:

Håber du snart er frisk igen.

Den nye uge er startet så bedre held ønskes du for denne uge! Glæder mig til at høre fra dig igen.

Taurus.

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus.

Jeg er også mere end almindelig glad for at jeg ikke indhalerede den :crazy:

Og tak for de gode ønsker.

Og så er jeg i øvrigt pis´ negativ lige nu.

Jeg stod op klokken 4 efter 3½ times søvn for at træne inden jeg skulle møde, men er det varme vand kommet til bage som lovet? Nix, så nu kan jeg sidde og glo frem til jeg skal køre 7:14 :mad::mad::mad::nono::cry::cry3::4pooh::rocketwhore::dead_banana::newtongue::rocketwhore::4pooh::4pooh:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Langt indlæg, lidt personligt, ikke træningsrelateret, men en mental overtryksudluftning :wink:

I går trænede jeg "det sædvanlige" vægttræning og det skal jeg også i morgen. Det keder mig efterhånden med den samme trummerum. Cyklen tør jeg stadig ikke sætte mig op på da knæet endnu ikke er 100% OK. Jeg havde et tilbagefald for et par dage siden, men nu går (gik - se nederst) det noget bedre. Det er faktisk kun på arbejde det brokker sig, dog ikke så meget efter jeg ikke længere har venstre fod på dødmandspedalen. Når jeg altså husker det, 8 års vane med begge fusser på knappen er svær at lægge væk.

Jeg har overvejet at lade cykelsæsonen ende som de sidste år: . Nemlig, med ingenting og i stedet melde mig ind i det "rigtige" motionscenter og kaste mig over noget diskopumpertræning indtil knæet tåler at også benene trænes med. Men de penge havde jeg gerne sparet og hvis sensommeren bliver lige så lang og varm som sidste år, kan det jo godt bære at der går nogle uger endnu inden jeg igen kommer i sadlen. Da træningen keder mig er det heller ikke sjovt at opdatere og jeg sætter loggen på stand-by. Helt væk fra MOL holder jeg mig ikke da der nogle logs jeg ikke så gerne vil misse men jeg må skaffe mig nogle ekstra timer i døgnet. Jeg er så stresset at jeg er ved at vende på vrangen.

Arbejdet kalder hele tiden og da økonomien ikke er for god er jeg nødt til at tage alle de ekstravagter jeg kan få fat i. Men i guder hvor jeg føler mig udbrændt!! og trænger til ferie!!! Det bliver heller ikke bedre af at jeg er presset på den familiære front. Dels balladen med mor, men også mormors bofælle som er psykisk ustabil og inde i en temmelig ondskabsfuld periode. Han bliver dog normal når jeg har været der i nogle timer, så mormor er naturligvis desperat efter at jeg ofte kommer på besøg. Men vi skal frem til ved 21-22-tiden før han begynder at blive bare lidt venlig og på den anden side af midnat før han er sig selv. Så det med at komme hjem og i seng i ordentlig tid sker jo ikke. Dagen derpå er jeg totalt smadret af søvnmangel og der går flere dage før jeg igen har indhentet det forsømte. Og så starter det forfra med et nyt besøg.

Selv om jeg ikke har råd var det alligevel planen at forkæle mig selv med en endagstur til Oslo og køre Nordens vildeste rutschebane som er åbnet i år. Men jeg er endnu ikke kommet af sted, da jeg ikke har samvittighed til at overlade mormor til en dags "ondskab" mens jeg hygger mig (selv om hun bestemt vil sige og også mene at jeg endelig skal tage derop). Jeg ville garanteret heller ikke have det spor sjovt når jeg ved hvad jeg kunne have afværget. Det er ikke pænt at føle at familien stresser én, men det kan jeg ikke lade være med.

I forvejen er den tur omgærdet af en stor spænding da de manglende udflugter i de sidste år faktisk har reduceret rutschebaneinteressen til næsten intet. Kan dén bane ikke fange min interesse er det faktisk hele min identitet der ryger på gulvet. Jeg gør ellers ikke meget væsen af mig, men er dog af de fleste kendt som rutschebanenørden. Men er jeg stadig det? Eller er jeg nobody?

Og nåja stress :laugh::crazy:

  • Sidste uge kom jeg af sted på job den ene dag uden tegnebog, mobiltlf og adgangkortet til arbejdet.
  • Et par dage senere missede jeg toget og tog bilen ind (kom i øvrigt også for sent da jeg ikke havde styr på min mødetid), men glemte det da jeg skulle hjem og tog derfor toget hjem.
  • I dag mødte jeg så næsten to timer for tidligt. Igen uden tegnebog, mobiltlf og adgangkort. Prøvede at nå hjem og hente det, men toget var selvfølge forsinket så jeg nåede blot til Nivå station men ikke hjem i lejligheden.
  • Efter fyraften: På vej til toget hjem ville jeg lige læse medarbejderinformationen om etape 1 og 2 om sporarbejdet Gentofte - Hillerød. Men som mand kan man jo ikke flere ting samtidigt, så mens jeg læste evnede jeg ikke at tælle trappetrin så jeg snublede ned af de sidste to trin som jeg ikke vidste var der. Selvfølgelig var det benet med det irriterede knæ det var i jorden, så nu er jeg øm i knæet igen og ikke kun bagpå men også foran.
  • Og bare for at fuldende mine kludder-dage, så lå der brev fra "skat" i postkassen om at de ikke har villet modtage min indbetaling af restskat, men har genindsat pengene på min NEM-konto.

Heldigvis er jeg ikke faldet helt i det sorte humørhul - jeg selvynker nok bare lidt for nemt. Jeg kan stadig glædes over små ting: en solnedgang, lysende natskyer, gensyn med "Huset på Christianshavn" eller "Det femte element". Og ugens højdepunkt da jeg kunne agere legeonkel for min guddatter og en af vennerne fra børnehaven. Det højnede faktisk mit humør et helt døgn frem. Der er bare lidt fort langt mellem snapsene i øjeblikket.

Når træningen (og helst også resten) bliver lidt sjovere vender jeg regelmæssigt tilbage og ellers skriver jeg kun hvis der sker noget interessant.

Du ønskes en rigtig god sommer :sun::icecream::sun:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hey Gregers :hippy:

Synes godt nok, at det er barske men også konstruktive reflektioner her i din log. Jeg tænker bestemt ikke, at det virker som om du ynker dig selv for nemt. Tværtimod virker det som om der er alt for meget pres på alt for mange fronter.... som du selv skriver; stress, udbrændthed.... manglende lyst til træning og rutchebaner... det er da super sejt for dig. Well der er vist ingen hurtige råd eller nemme løsninger men herfra masser af take care hilsner, håb om fine solnedgange og en trods alt god sommer til dig. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers,

Jeg er ked af at høre alle de genvordigheder som du p.t. har.

Som spinningsilden skriver så er der nok ikke nogle nemme løsninger, desværre.

Jeg synes bestemt ikke du lider af selvynk, derimod reflekterer du over din situation, og det er der bestemt ikke noget i vejen med, tværtimod. Det er måske i virkeligheden det første skridt på vejen mod bedre tider?

Min personlige erfaring, som måske du kan bruge til noget (?), er at snakke med nogle om problemerne, kæreste, hustru/mand, venner, professionelle osv. Når man kun går og reflekterer over tingene selv, uden andres input, så overser man måske (eller måske forkaster) nogle løsninger som egentlig ikke er så dumme endda. For mig hjælper det nogle gange når tingene brænder på, hvilket jeg tror det gør for alle fra tid til anden, at vende det om og spørge ”hvis nu problemet ikke var mit, men en af mine gode venner, hvad ville jeg så sige?” På den måde kan jeg kortslutte nogle af de argumenter som jeg mener gælder i mit liv men ikke i alle andres liv. Jeg ved ikke om det giver mening? :blush:

Jeg ønsker dig under alle omstændigheder god vind og med håbet om at du trods alt for nydt sommeren noget (helst meget!) :smile:

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Hej igen. (igen ingen træning, men opfølgning fra sidst)

Tak for de opmuntrende kommentarer her i loggen. De betyder meget :smile:

- og blot det at jeg skrev mit forrige indlæg forleden dag lettede også presset en del. Allerbedst havde det nok været, som Axbard skriver, hvis jeg havde nogen at tale det igennem med men der er ingen jeg kender "på den rigtige måde" til at bryde mig om at kaste mig ud i den slags. Sjovt nok er en "MOL-log" mere tillokkende end de mennesker jeg ellers omgås. Pudsigt egentlig. Nå, men da jeg fik lettet trykket fra min forvirrede hjerne fik jeg også lidt overskud til at tænke praktisk over tingene og også skrive lidt på nogle lapper papir. Løsninger - rigtige løsninger fandt jeg ikke. Jeg kan ikke ændre eller fjerne sygdomme - hverken fysiske eller psykiske. Min famile er som den nu engang er - som min ex engang konstaterede så er jeg vist den eneste normale i familien. Om jeg er normal kan vel altid diskuteres (socialt er jeg ikke, men ellers tror jeg nu nok :innocent: ) hvad de andre angår er de i hvert fald ikke altid lige nemme. Og det må jeg leve med. Men kan jeg skubbe på, på de rigtige steder og derudover gøre dagligdagen nemmere for mig selv er jeg kommet langt.

Samtidigt tror jeg via tilfældighedernes spil at min identitet som rutschebane-semi-nørd er intakt. Det uheld der var i Liseberg i går morges hvor to rutschebanetog stødte sammen fik mig straks til at gå i selvsving over en teknisk detalje som umiddelbar var lidt underlig og så havde jeg oven i købet ret. Så er den ubekendte da sat på plads.

Min mormors bofælle vil jeg prøve at arbejde ud af hans krise. De bor i et hus der trænger til en kærlig hånd flere steder, men han rører ikke en negl. Det har før hjulpet hvis en anden (mig) har taget initiativ til at gå i gang med noget. Der er dog en risiko for at han bliver mopset, men vil lige høre mormor om vi ikke skal tage chancen. Der er især et projekt vi har 90% færdigt og kunne det afsluttes kunne det måske fjerne et irritationsmoment også for ham + at mormor ikke ville kommentere at det aldrig er blevet færdig. Det er dog først her på det sidste at hun har villet acceptere en betalingsløsning for den kringlede del at jobbet. Måske der kan komme styr på den sag. Skulle humøret så blive bedre kan jeg tage på en endagstur med god samvittighed. De andre familiemedlemmers problemer ligger p.t. udenfor min rækkevidde. Deres helbred, bolig og uddannelsesforhold kan jeg ikke ændre på.

Men ellers har jeg besluttet at tage af sted alligevel. Jeg tror jeg lægger 9 ud af 10 fridage hos mormor, så skulle jeg afsætte een mere til mig selv må det være rimeligt. Jeg havde også en telefonsnak med hende; selv om vi talte om noget andet end dén tur kunne jeg høre at hun med ærlighed i stemmen mente at jeg også skulle tænke på mig selv.

Udover at klatte penge væk til at tage til Norge vil jeg også afsætte et humør-beløb til andre aktiviteter i løbet af sommeren. Ganske vist er min økonomi i minus (i hvert fald hvis jeg aller nådigst får lov at betale min restskat :laugh: ) men med alle de ekstravagter jeg tager, må nogle af pengene også gå tilbage til mig selv. Det andet med at leve på et eksistensminimum og arbejdsmaksimum er selvudslettende i længden. Men det er noget der kræver lidt mentalt arbjde, da jeg hader - virkelig hader, at have økonomisk underskud.

Mit stressnivau. Den er straks værre da jeg generelt trives bedst under er vist pres. Jeg kunne dog forberede madpakker og træningstøj aftenen i forvejen i stedet for at hekse rundt inden jeg skal med toget på arbejde. Og lade være at tænde PC´en hvis sengetid nærmer sig - det har jeg før haft som ugemål. Og så bruge pauserne på arbejdet i pausestuen med kolleger i stedet for at hænge på internettet - MOL undtaget naturligvis.

Nå, og så motionen. Jeg savner virkelig at få tilført en spand endorfiner og hvad der ellers findes af velvære-kemi efter træning. Den bedste kemiske joint får man helt klart efter en hård gang cardio, men gårsdagen vægttræning hvor der blev "afreageret lidt" bl.a. på en 10 rep-challenge gav også lidt på kontoen. Og endda en del DOMS i dag :tongue:

Mit knæ er bedre dag for dag, og derfor vover jeg mig ud på MTBen igen. Ikke flere dag i træk som sidst, men hver anden dag så der kan komme ro over knæets indmad hvis det skulle trænge - også selv om jeg ikke mærker det. I dag har jeg intet mærket til det heller ikke på arbejde, så jeg starter i morgen. Hvis det så går galt igen bliver det diskotræning i det kommercielle motionscenter og så vil jeg ikke stresse over knæet men hygge mig med overkropstræning og vente længe efter bedring før jeg igen prøver knæet af.

Træning er godt for meget. Ikke mindst det mentale. Selv om jeg er meget mere afklaret i dag og humøret er meget bedre, så ER der stadig nogle væsentlige ting som ikke er som jeg kunne tænke mig. Jeg kan ikke gøre noget ved dem, men hvis jeg kan øge mit mentale overskud, kan jeg nok bedre tackle de problemer som måtte komme. Så på den ene eller den anden måde: trænes igennem, det skal der altså.

Puha. Nå, det er sq godt at lette tankerne herinde selv om det ikke just er hovedformålet.

Venter lige lidt endnu med at skrive træning ind, men hvis min fornemmelse holder så er jeg en korkprop på vej op. Der er stadig vej til overfladen, men trykket letter.

Endnu en gang tak for at måtte bruge din tid til at lette mit mentale overtryk......hvis mine ideer holder bare nogenlunde vand skulle det gerne være sidste gang.

Mange hilsner

Gregers

:sun:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers :smile:

Det virker unægteligt som om du har tænkt din situation grundigt igennem, og dine overvejelser bærer jo også tydeligvis præg af dit sympatiske og fornuftige væsen. Du er immervæk en mand med en veludviklet samvittighed, og jeg forstår udmærket din splittelse mellem hensynet til din familie og egne behov for at smage lidt af det søde i tilværelsen, eller i mindste fald undgå faren for at gå helt ned pga stress. Det er nok, som i så mange forhold her i livet, et spørgsmål om at finde den gyldne mellemvej, og jeg kan ikke desværre ikke finde på noget mere begavet at sige heromkring. Uanset hvad, så er det i hvert fald vigtigt at du også tager hensyn til dig selv, for bliver udbrændtheden for udtalt, så er du næppe heller ikke til megen gavn for din familie. Så det er helt sikkert rart at læse, at du stadig er ved godt mod.

Mht. motionen, så er du jo selv inde på hvor stor betydning det har for ens hverdag, og i særdeleshed for ens humør, så bare fortsæt med at give den gas (når du lige har afventet 'knæsituationen' og ved hvordan du skal prioritere :wink: )

Det er aldrig rart når skattefar begynder at dele håndmadder ud, men er det vel trods alt et afgrænset tidsrum, man bruger til at afvikle gælden. Kan du skimte lyset for enden af tunnellen, eller kommer overarbejdssituationen til at bestå i en rum tid endnu? Det vil i hvert fald kunne give lidt luft, i forhold til de øvrige problemer (fritid, stress, økonomi) at få den sag ud af verden.

Jeg kan forstå du nok sætter loggen lidt i bero, men jeg vil da alligevel ønske dig rigtig god træning, og god tur mod overfladen :wink:

Og husk så at få passet din nattesøvn :4police:

Mange hilsner

Clayman

Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

Kære Gregers :smile:

Dejligt, at du kan bruge din log til at få presset lidt væk... det skal der også være plads til :bigsmile: Vi er flere, der bedst kan få "luftet ud" via skrift :blush::innocent: - hellere end ved at tale ! det er ligegyldigt hvordan det kommer ud, bare det kommer ud !

Jeg synes nu stadig, som foreslået et par gange, at du skulle tage og få kigget lidt på det knæ. Jeg har jo lidt insider viden om jeres personaleforhold :tongue: og du har altså mulighed for at komme til en knæspecialist - eller til jeres fys på jobbet. Jeg kan forstå, at det kan være "ødelæggende" for knæ i den arbejdsstilling i befinder jer i, som lokoførere i s-togene... :poking: - og det er vel ikke værd at sætte hele sommer, sensommer og efterår på standby, hvis du nu kunne komme op på raceren !?

Du har ret i, at du kan ikke løse alverdens problemer :shades: - og slet /heller ikke dem i nær familie/vennekreds! Du bevæger dig på randen af sammenbrændthed, og du har ikke holdt ferie, så længe jeg kan mindes ! Selvom du ikke har råd til at rejse nogen steder hen lige nu, tror du så ikke det ville være en god idé at holde ferie en uge eller to, hvor du kan lave nogen andre ting ! man blir skør af at se det førerrum dag ud og dag ind og ikke have tid og overskud til de andre ting, man skal nå i vores fortravlede hverdag ! Ellers risikerer du at ende op med langvarig knæskade og stress-nedbrud! :mad: og ja, der kom den ! *striks-blikket* ... du ved jeg mener det positivt og fordi jeg er lidt småbekymret for dig ..

Og liiiige til sidst.... du er ikke!!! NOBODY!! du er Gregers, som jeg heldigvis har lært at kende :bigsmile: .. bare en smule i hvertfald :shades:

Glædeligt dog at korkproppen er på vej op igen, men se nu at blive klar i det knæ, så du kan komme med til spinning :poking::wink:

Du ved hvor vi er.... hvis du har brug for os/har lyst at komme forbi :bigsmile: ( :4mewantfood: .............. :laugh: )

kh

Vivs

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share