AndersL aka anyone aka BigBootyAL


AndersL
 Share

Recommended Posts

Da der ikke er flere stævner for mit vedkommende iår, virker det meget rigtig at starte en ny log, specielt også taget i betragtning at min næste konkurrence bliver som senior. :)

Jeg nåede ikke mine mål iform af rå tonnage, men jeg er på 100% tilfreds med min indsats og hvad jeg har opnået rent træningsmæssigt i løbet af 2004, især i betragtning af at det har været et år med mange omvælgtninger og omstillinger rent privat.

Vigtigere end tonnage er at min teknik på alle 3 løft er blevet krafttigt forbedret, der er stadig plads til massere af yderligere forbedringer, men jeg har et langt bedre fundament at bygge styrke på end tidligere.

Mine mål for de næste 6 måneders træning er simple: At lave en bedre total til DM end til SM. :wink:

Træningen bliver rigtig god frem mod DM, det er jeg helt overbevist om!!! Thomas og jeg har lært helt ufattelig meget mens vi har kørt frem mod SM og nu skal den nye erfaring sættes i praksis.

Som alle andre succesfulde træningsprogrammer er det meget vigtigt FØRST at finde på et rigtig godt navn :laugh: , velkommen til:

ATP Training (Anders/Thomas Power) :tongue:

Grundstenen er stadig WSB principper, men med flere twists, som vil passe IPF løftere bedre (efter vores overbevisning).

Vi køre op med trippler til det kun er muligt at lave en double, dvs ikke ramme failure. Der vil blive lagt vægt på høj volumen (+10 sæt) på hovedøvelsen og én efterfølgende assistance øvelse vil blive kørt tungt (typisk 5x5). Andre hjælpeøvelser bliver kun kørt med høje reps (10-20 reps) og vil generelt blive nedtonet kraftigt for ikke at tage resourcer fra hvad det egentlig handler om: STYRKELØFT!

Hvad der egentlig bliver lavet på de enkelte dage, bliver ikke struktureret, men kørt på dagsformen og hvad vi blive enige om på dagen.

Strukturen ser således ud:

Mandag | ME Squat/DE Dødløft

1) Squat variation: oftest box squat til forskellige højder, forskellige stang og kæder eller bands, men også good morning variationer med bred stand.

2) DE Dødløft. 10-15 singles med korte pause og elastik nedefra.

3) Squat support: front squat, zercher squat, good morning, benpres osv.

4) Diverse assistance øvelser: til mave og lænd. Mest for "sundhed" og flexibiltet i ryg og hofte området.

Onsdag | ME Bænkpres/Topstyrke fokus

1) Alm. bænkpres op til en "let" tripple/double. Derefter forskellige bænkpres variationer med bands og kæder og med boards lidt a la MM stil. F.eks. køre med reverse bands til det kun er muligt at lave en double og så ligge boards på og prøve at fortsætte så højt som muligt.

2) Bænkpres triceps support. Close grip, JM Press, Tate Press.

3) Diverse assistance øvelser: triceps og ryg, samt albue og skulderled.

Fredag | ME Dødløft/DE Squat

1) Dødløft variation: variationer med elastikker og stand, der vil være fokus på smal stand for at spare hofterne og øge rygstyrken primært.

2) DE Squat. 10-12 doubles til box med elastik nedfra.

3) Dødløft support: RDL, stivebenet, rundygget, på box osv.

4) Diverse assistance øvelser: til mave og lænd. Mest for "sundhed" og flexibiltet i ryg og hofte området.

Søndag | DE Bænkpres/Bundstyrke fokus

1) Eksplosiv bænkpres med elastik nedefra.

2) Bænkpres bund support. Paused DB presses, incline presses osv.

3) Diverse assistance øvelser: triceps og ryg, samt albue og skulderled.

Det er et hurtigt overview over hvordan den kommende offseason - og dermed denne log - kommer til forme sig. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 224
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Spændende læsning!

Tror det er på tide jeg begynder at følge med i en styrkeløfter-log! (Moos's tæller jo ikk :wink:)

Forresten - held og lykke til stævnerne næste år!

<{POST_SNAPBACK}>

:rocketwhore: :4ranting: :gun2:

Og det kommer fra én, der åh så gerne vil være stærk, men ikke har det, der skal til for at være STYRKELØFTER?! :king::wink::tongue:

Tillykke med den nye log, Anders :smile:

Som sædvanligt virker der som om du har god styr på det mht træningen, og jeg glæder mig til at se dig blive endnu mere uhyggelig :king::devil::cooldance: Man føler sig jo helt fristet til at starte en ny log :smile:

post-3597-1098712599_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

ATP ATP Training | ME Squat/DE Dødløft | 25/10/2004

ME : Reverse Green Band Parallel Box Squat

3r @ 100kg

3r @ 120kg

3r @ 140kg

3r @ 150kg

3r @ 160kg

3r @ 170kg

3r @ 180kg

3r @ 190kg

3r @ 200kg

3r @ 210kg

3r @ 220kg PR | Den sidste rep skulle hentes hele vejen, men op kom den. :devil:

Tonnage: 5520kg

DE Dødløft : Green Band Deadlift

1r @ 100kg

9s x 1r @ 130kg

Floating Crunches (s1)

20r @ 22,5kg

17r @ 22,5kg

Hyper Extension (s1)

20r @ 22,5kg

17r @ 22,5kg

RPE (Rating of Perceived Effort) : *****

Burde ha' taget et sæt mere på 230kg og prøvet for en double evt tripple, så havde der været til max score.

RT (Rating of Technique) : *****

Teknikken var langsom til at falde ind og jeg holdt ikke lange nok pauser på boxen på alle løft.

Kommentar

Har været sløj og influenza agtig det meste dagen af igår og idag, men besluttede mig for at tage ud og træne lidt let og roligt, eller om ikke andet bare coache lidt med vores nye program. De første par sæt havde en helt mærkelig bane og min feber kom lidt igen. Det forsvandt dog hurtigt og da jeg først fandt min groove kørte det bare derudaf! Mener min bedste squat for en opsætning a la den her, er 3x180kg, så det var bestemt tilfredsstillende! Glæder mig allerede til næste uge.

______________________________

Spændende læsning!

Tror det er på tide jeg begynder at følge med i en styrkeløfter-log! (Moos's tæller jo ikk )

Forresten - held og lykke til stævnerne næste år!

Mange tak!!! :)

Og målet er helt sikkert at nedtone BB-delen så meget som det overhovedet er muligt, så det skulle der helst ikke være så meget af. ;)

Tillykke med den nye log, Anders 

Som sædvanligt virker der som om du har god styr på det mht træningen, og jeg glæder mig til at se dig blive endnu mere uhyggelig       Man føler sig jo helt fristet til at starte en ny log 

Takker! :)

Beskrivelsen af træning blev dog lidt dårligt og jappet, da jeg pludselig fik lidt tralvt, men det vil vise sig henad vejen hva det går ud på, og ikke mindst, om det virker for os. :)

Ser godt ud. jeg ville 100% brænde sammen af al de høj intensitets træning både i død og squat hvar uge. Måske skal mit CNS brændes ned med en gang Smolov  ?

Held og lykke med det drenge 

Man kan sagtens træne begge dele tungt, sålænge man tænker på sin EGEN dagsform og ikke mindst periodisering med øvelser og deload.

Det er ihvertfald min faste overbevisning.

…og også mange tak til dig Ekstra Poul!

(edit, slettede hele indlægget, smart) :dry:

Edited by anyone
Link to comment
Share on other sites

Et meget spændende program i har sat sammen, jeg vil helt klart lure med og se hvordan det går. Held og lykke med det  :smile:

Iøvrigt superflot squattet

<{POST_SNAPBACK}>

Manke tak! :)

Det bliver jo spændene at følge din log frem mod dm

Så må vi havde en dyst i 125 til dm

<{POST_SNAPBACK}>

Tak Jan, men min plan er 100% at være i -110 til DM, så må der være en anden der rykker i -125 på dagen, eller også må vi bare crowde 110kg klassen. ;)

Men der sku nok være muligheder for dyste i både -125 og +125 i fremtiden. :king:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med den nye log. :bigsmile:

Spændende program du har fået strikket sammen. Lad os satse på du ikke brænder sammen. :wink:

God træningslyst. :icecream:

<{POST_SNAPBACK}>

Tak Jarvig! :)

Jeg tror nu at udbrændingsfaren er temmelig lav på det program her, var ihvertfald langt fra så smadret igår som når vi har kørt til en 1RM. :bigsmile:

Tillykke med den nye log! :4thumbup:

Glæder mig meget til at gense de nu endnu-mere-leee' Anders og Thomas  :devil: a.k.a. formændene :moon: :innocent:, når jeg kommer hjem om ikke så længe!! :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

TAAARRRK!!!

Formændene byder dem hjertelig velkommen og garantere at vores ledheds grad er kraftigt forøget! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jamen dog  :w00t: Tillykke med den nye log :wink: Den bliver spændende at følge  :4smartass:
Har været sløj og influenza agtig det meste dagen af igår og idag

Ræti god bedring :1112: Håber du har fået det bedre :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har det skam ganske glimrende!!! Er glad som en ASIE og med super humør bliver immunforsvaret bedre! :D

…og jeg træner uanset helbred! :king:

Jeg synes at det program i har bixet sammen ser yderst interessant ud, så du skal ikke undre dig hvis du ser mig kører nøjagtigt det samme i min log bare med et andet navn :4smartass:

Tillykke med den nye log :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Du skal være velkommen, men du kan ikke få det fulde udbytte uden at bruge det rigtige navn, liiige en lille ting at være opmærksom på! :tongue:

Fint program i har sat sammen. Det bliver spændende at følge loggen frem mod DM. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Mange tak. :)

Aaaah… Solen skinner, asier til højre asier til venstre asier udover det hele, det er en skæppeskøn dag! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Cardio 21/10/04

Stepper

12 min @ Intervaltræning på level 8 | 286kcal

Løbebånd

15 min @ 5-8 kmt / 15°-25° hældning | 320kcal :gal:

Stepper

12 min @ Intervaltræning på level 6 | 214kcal

Havde massere af energi og overskud, og var virkelig i "straf dine fedtceller" humør :devil:, så tog lige en ekstra "hygge" omgang på stepperen.

Mine glutes er BAAARE DOMS inficeret idag, dem skal der ikke klaskes alt for meget på før det gør rigtig nas. :tongue:

Må liiige smide sådn en :cooldance: ooog sådn en her :headphonedance: for at markere humøret! :w00t:

Tilslutter mig koret, tillykke med den nye log  :bigsmile:

Glæder mig til at følge den og sikkert også se ATP udført i TSK  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Mange tak! Og glæder mig til at se dig derude, kan jo været du bliver lokket til lidt ATP eller lignende! :4signme:

(det føles ihvertfald som om der er garanti for numza hypertrofi, hvis det kan have nogen interesse) :wink:

Din slapsvans. :blink:

:tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det er ikke så godt… Men jeg har fået at vide at hvis jeg bliver ved med at træne i 10-15år endnu og tager en 20-30kg på, så kan jeg MÅSKE blive stærk. :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Hmm ikke nogen god log at læse - får mig til at længes tilbage til de (få) dage hvor jeg var mdlem der - og det er jo ikke fordi klubben er rykket tættere på Østerbro :wink:

Jeg ser ud en dag og følger jer 2 tosser :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Looookke, lokke, lokke… :showoff::blahblah::boobs: :4drunk: :banana3:

Ville da lige hilse på, inden vi skal brænde af sammen i Slemborg den 13.. Ser squ godt ud med træningen, godt at se det går fremad!!

<{POST_SNAPBACK}>

Aye yo! Mange takker, og vi ses jo så snart! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mange tak! Og glæder mig til at se dig derude, kan jo været du bliver lokket til lidt ATP eller lignende! :4signme:

(det føles ihvertfald som om der er garanti for numza hypertrofi, hvis det kan have nogen interesse) :wink:

Mig, jeg er umulig at lokke... næsten... øhh du skrev vist noget i Fasts log om kage :4mewantfood: :laugh:

Og så er en god fast bagdel jo ikke den værste bivirkning hvis jeg skulle gå i fælden :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Mig, jeg er umulig at lokke... næsten... øhh du skrev vist noget i Fasts log om kage  :4mewantfood:  :laugh:

Og så er en god fast bagdel jo ikke den værste bivirkning hvis jeg skulle gå i fælden  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Hoos står for kagerne, den tøs kan lave banankager der er suuuper guf!!! :4mewantfood:

…jeg står for udformning af ball… erh… PROGRAMMER! :innocent:

Link to comment
Share on other sites

ATP Training | ME Bænkpres | 27/10/2004

ME Bænkpres

10r @ 60kg

8r @ 80kg

3r @ 100kg

3r @ 120kg

1r @ 140kg

- reverse green band -

3r @ 140kg

3r @ 150kg

3r @ 155kg

3r @ 160kg

- reverse green band + 8cm board -

3r @ 165kg

3r @ 170kg

3r @ 175kg

3r @ 180kg

2r @ 185kg PR

- reverse green band + 12cm board -

3r @ 190kg ƒ PR

Tonnage: 5625kg

Support : Ultra Close Grip Benchpress

5r @ 90kg

5r @ 100kg

5r @ 110kg

5r @ 120kg ƒ

Low Incline Flyes (s1)

2s x 15r @ 17,5kg

Chest Supported 2-hand DB Row (s1)

2s x 15r @ 27,5kg

Skullz (s2)

2s x 12r @ 37,5kg | triceps var brændt helt af :gal:

EZ-Bar Curl (s2)

2s x 15r @ 37,5kg

Face Pulls

2s x 20r @ 40kg

RPE (Rating of Perceived Effort) : *****

Gav den alt hvad jeg havde idag, men skulle ikke ha ramt failure på support øvelsen. :nonono:

RT (Rating of Technique) : *****

Teknikken kørte glimrende, men kunne ikke spænde ordenligt op pga seriøs mave DOMS

Kommentar

Ultra hård træning, der blev gået til den og mine triceps er RISTET nu!

MAAAAD!!! AAARGH! :4mewantfood:

Edited by anyone
Link to comment
Share on other sites

Mig, jeg er umulig at lokke... næsten... øhh du skrev vist noget i Fasts log om kage  :4mewantfood:  :laugh:

Og så er en god fast bagdel jo ikke den værste bivirkning hvis jeg skulle gå i fælden  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Hoos står for kagerne, den tøs kan lave banankager der er suuuper guf!!! :4mewantfood:

…jeg står for udformning af ball… erh… PROGRAMMER! :innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

Udmærket fordeling :laugh:

Regner bestemt med at kigge ud til jer næste uge :w00t:

Hvad tid plejer i at træne?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share