All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Typisk mig. Da jeg ville betale ville jeg bruge mit VISA-kort, men er åbenbart et loft på 25K. Blev hældt af, men de havde gemt min cykel i kurven, skrev hjemmesiden. Så må jeg prøve med PayPal. Jeg kan så bare ikke logge ind og se min kurv, da min e-mail ikke er registreret. Og når jeg ikke logget ind men begynder forfra, så kan jeg ikke betale, da min e-mail allerede er registreret. Dafuq Jeg er så heller ikke helt sikker på at min PayPal stadig virker. Det er godt nok længe siden jeg sidste har brugt den. Men først og fremmest skal Orbea fjerne alt om mig, så jeg kan begynde helt forfra. Så må vi se hvor mange dage de skal bruge på det - hvis de kan og gider. Og jeg har også lige suget den sidste fulde dosis astmamedicin, så nu er det halv dosis herfra. Det går sikkert også i lort, ligesom alt andet.
  3. I dag var det squat dag. Men jeg så at Kauf havde lagt en video op, hvor han lavede 220kg i dødløft. Det kunne ikke stå........ 5x130 3x160 1x190 1x210 1x230 Bælte 1x242,5 Bælte Det er det bedste dødløft jeg har lavet siden 2016 så vidt jeg ved. Sidst lavede jeg 240 i 2019. Det var tungere end hvad klogt var. Men sjovt lige at mærke vægten
  4. Onsdag brugte jeg 5-6 timer i bil , og derfor blev det ikke til nogen træning. Jeg var toast da jeg kom hjem
  5. Tirsdag blev det til en omgang dumbell pull , som det eneste 12x36 12x39 3x8x43
  6. Jeg er heller ikke så fanatisk, at jeg ikke køber det jeg gerne vil have andre steder, hvis Heino ikke har noget tilsvarende. Det være sig latexslanger eller hjul. Træls vind i dag men jeg havde heldigvis en køreaftale med kollegaen. Det blev den “gamle” Ll Skensvedtur. Uden at være helt i hegnet, synes jeg den var hård. Jeg kan godt mærke at han har overhalet mig og har både højere FTP og Vo2max. At han også er oppe og snuse til de 1600 spurt-watt, mærker jeg ikke så direkte, som når han styrer det generelle tempo. Venstre underarm har stadig opførsel sig pænt og jeg har ikke mærket den i nogle dage. Hvis det flasker sig med tiden, så skal jeg ned i sportsfyssen i morgen og træne igen. Ikke noget med biceps direkte, men har holdt mig væk for ikke at lave dumme bevægelser, der lavede ballade. Kahlua-kalv, hvordan går det egentlig med din arm - det er da snart længe siden……
  7. Kermit

    Got legs?

    Nå, ingen operation. Det vil man ikke. Så hellere rende rundt lettere invalid i 12 uger.
  8. Med den her spændvidde er Pogacars setup til dagens etape i Giroen sgu da godt nok klar til lidt af hvert. Det er fuldstændig crazy i forhold til, hvad man kunne gabe over back in the day. Og så de der korte pedalarme ... Men altså, mon ikke han ved, hvad han har gang i
  9. Det synes jeg faktisk er et særdeles nobelt formål! Vi andre er jo også glade for, at der ligger en lokal butik, når det brænder på. Det skal dog siges, at Cykelgear altid leverer fra dag til dag, hvis de har tingene på lager. Men det kræver så, at man selv finder værktøjskassen frem, når Postmand Per har været der med pakken.
  10. Enig kære superløber og ja selvom, at der var ting som fungerede supergodt for mig i sidste uge, så tror jeg, at målet bliver, hvordan at jeg kan integrere de gode ting i et lidt mere normalt spisemønster, for der var også nogle ting, hvor jeg var for presset. Håber at jeg er i bedring men stemme har haft været hårdt ramt. Tidspunkter i går hvor jeg primært kunne hviske = meget anstrengende. Ja så har haft holdt mig i ro udover arbejde og til og fra hospitalet. Måske overskud til noget i eftermiddag. Ellers stats: Kaffe dag 156, alkohol dag 159 slik dag 2, chokolade dag 1. Dejlig dag til boardet
  11. Yesterday
  12. Det fungerer ret godt med tandpasta og minimalt slid på skoen ved det. Måden at holde dem rene på længe: 1. Giv dem en form for lædercoating. Jeg bruger selv den her - https://www.billigbilpleje.dk/pi/Gyeon-Q²-LeatherCoat-coating-til-læder_3232857_188715.aspx?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwupGyBhBBEiwA0UcqaLXgplXBF8xrjeLWvyTHBbGUA17zbJ5HOAb2HUrdMFccXPv97rAfERoCiwcQAvD_BwE 2. Tør dem af med wet wipes efter alle træninger
  13. Jeg skal dælme ikke skrue ret meget selv Dels er jeg ikke god til det. Dels er det interessant på niveau med at afrime fryseren, efter den ikke har været lukket rigtigt. Jeg skal så heller ikke købe brugt, for jeg er alt for konfliktsky og nem at narre og bliver bare altid snydt. Jeg kan også ret godt lide tanken om at jeg har gjort mit for at støtte det lokale handelsliv. At der skal handles i Heino ligger 98% fast. Heldigvis virker processen meget mere positivt efter bikefittet, og han var sikker på at vi sagtens kan få den indstillet så den kommer til at passe. Bortset fra det, så er Elves ikke et dumt bud på noget jeg synes er pænt. Især farverne på nr 2 sidder lige i rumpetten. Til dovne mig, skal den dog være mere tilgivende over for manglende rengøring, hvis jeg skal cykle på den. Men genial at have hængende på væggen i stuen Jeg skal lige lure på farver og sikkert også sove på det, der er (alt for) mange muligheder og det gør det sk… svært at vælge. Men jeg er ret sikker på at jeg får bestilt den i morgen. MEN - nu vi er ved rengøring. Mine stakkels hvide cykelsko har aldrig været ret hvide ret længe. Tilfældigvis så jeg forleden, at men kan børste dem med tandbørste og hvid tandpasta. Det skulle jeg da prøve og det virker sgu. Er der nogen bivirkninger i forhold til at ødelægge skoene i længden? Andre bedre måder at holde dem hvide på?
  14. Jeg ville også helt klart ty til Buycycle, hvis jeg skulle købe noget 'næsten-nyt'. Jeg er dog lidt usikker på, hvor meget Gregers selv skruer, eller om deres servicepakke kan fungere i det lange løb. Der er vist noget med, at cykelhandlere ikke altid er lige begejstrede for at servicere cykler, de ikke selv har solgt.
  15. Har lagt hårdt ud i denne uge med at jogge lidt mandag med indlagt besøg i PureGym. For i går tirsdag blev det en løbetur med 2 x 6 minutter 15/15-ryk strøet ind. Jeg skulle lige prøve, om det var rigtigt, at det ikke giver syre i benene, og den er god nok. I dag havde jeg nemlig OK ben til mine sædvanlige to pyramider rundt om Damhusengen. Det var ikke sådan, at jeg ligefrem flåede stierne op, men jeg er nu lige oppe at snuse til en puls på 140/min, og det er altså ret vildt for mit gamle hjerte. Noget siger mig, at det er dén zone, jeg skal op at arbejde med, hvis jeg skal gøre mig håb at flytte fødderne lidt hurtigere. Og så har jeg fundet et andet træningspas i de gamle bøger: legspeed. Det foregår på en let skrånende flade (nedad), hvor man bare bevæger benene, så hurtigt man kan. Det er også en god 'frisker' til at rykke lidt ved bevægemønstret og opfattelsen af fart.
  16. Hov, glemte helt sidste uges indsats. Den var business as usual med 2 x cykling, heraf én tur, der med sine 65 km blev stratosfærisk lang Plus et par løbeture med lidt tempo og to med besøg i PureGym. Det er slet ikke noget dårligt ugeprogram, og det giver lidt variation at køre ad to parallelle spor med hhv. løb og cykling. Det bliver dog langt fra sikkert, at cyklingen skal udvides meget mere, får det giver lidt trætte løbeben. Vi får se.
  17. https://buycycle.com/da-dk/bike/orca-aero-m20i-team-70550 https://buycycle.com/da-dk/bike/orca-m10iltd-2021-41186 også så tilkøber du bare den dyre servicepakke...
  18. Det med skiverne vænner du dig hurtigt til. Ærligt, det er sgu lige før det er nemmere end med fælgbremser at skifte hjul. Og med thruaksler kan du ikke sætte hjulet forkert. Det med bleeding overlader du til mekanikerne. Sorry, men det er bare sådan det er, ligesom du kører bilen til mekanikeren når den skal have en ny pære i, for det er nemmere end selv at bøvle med det. Har du mod på at gøre det selv, så tænker jeg at det er ret simpelt. Vil du ikke have integreret styr og frempind, så køb et styr og en frempind du kan lide, som stadig gør det muligt at lade kabelføringen være indvendig. Det er nemt at tro at man skal bruge integreret styr og frempind, men det er ikke tilfældet. Og enig i Henriks betragtninger - overvej evt. "brugt" eller ældre modeller. Og indse at geargrupper nu er lavet sådan at toppen af poppen er for profferne. Altså, den nye SRAM Red gruppe der rygtes på vej, har en forventet pris på 25k eller derover. Den nuværende gruppe med wattmåler, og det skal man jo have i dagens cykelverden, hedder 23k hos Børkop. Slog lige prisen op på en Dura Ace DI2 gruppe, og den hedder så 32k. Til sammenligning koster en Force eller Ultegra gruppe omkring 10-12k. Så man har endelig fået lavet den forskel i pris på topgruppen og standardgruppen der giver mening. Og etablerede mærker er bare dyre, og derfor jeg kiggede på Elves. Og hvis du godt kan lide designet på Orbeaen, så kig evt. på en Elves Falath Pro eller Eglath. Rammerne koster under 8k.
  19. Kermit

    Got legs?

    Zwift ja - jeg satser faktisk på at forsøge i dag. Arm i slynge, og så sidde helt oprejst, og se om jeg kan holde 20-30 minutter ud. Jeg kan vaske hele kroppen, men min venstre arm er som limet til min venstre side, og det betyder bare at der er meget lidt luft i armhulen så skal lige være obs på at der ikke opstår noget svamp eller lignende der :D Men jeg tog faktisk en beslutning i går. For jeg sad og læste om brækkede kraveben og returen til træning og sådan, og blev helt deprimeret. 8-12 uger før jeg kan træne bare nogenlunde igen, og op til et år hvis ikke mere, før det er helt godt. Så læste jeg om Vingegaard der selvfølgelig var blevet opereret. Faldt over en række debattråde fra USA, hvor alle åbenbart bliver opereret for brækkede kraveben, og har en langt hurtigere restitution. Faktisk fandt jeg også nogle artikler der viste at succesraten ved en operation var langt højere end ved en konservativ tilgang, som er den vi har i Danmark. Så fandt jeg pludselig en tråd på Feltets forum, om brækkede kraveben. Der var en der skrev at han havde brækket kravebenet før og havde haft super lang genoptræning, så da han brækkede det andet hev han fat i sin sundhedsforsikring og fik en operation. Dagen efter kunne han bruge armen igen, og efter et par uger var den tilbage til normalen. Så i går oprettede jeg en sag hos min sundhedssikring, og de godkendte med det samme. I morgen skal jeg til Capio i Hellerup og have en snak med en af deres kirurger for at høre om de vil operere mig, og det håber jeg virkelig at de vil. Det har dog også sat gang i nogle tanker om hvorfor vi i DK har så konservativ en tilgang til behandling. Jeg nåede frem til at i mange andre lande, har vi ikke et sundhedssystem som vores hvor det hele er betalt af det offentlige, og heller ikke har det store sikkerhedsnet ift. arbejde. Jeg synes jo på en måde at det er provokerende at jeg skal melde mig syg i 3-6 uger fra arbejde, fordi min arbejdsplads efter en måned kan søge refusion for min løn og sådan, kontra at give mig en operation, og så er jeg måske ude i 2 uger, og så er jeg tilbage. Anyways - krydsede fingre for at Capio er med på operation, og at de måske har en tid allerede i næste uge.
  20. Pyha, når jeg ser priser på nye racercykler og -komponenter bliver jeg mere og mere glad for, at jeg samlede mig en 'skrabsammencykel' af brugte dele forrige vinter. Ikke fordi min minimale cykling berettiger til mere, men priserne på nye cykler og dele er da stukket helt af. Og så vanvittig meget bedre bliver de da heller ikke år for år? Hvis jeg skulle opgradere, så ville jeg nok bruge samme approach som jeg gør med min mobil og med min pc til kontoret: gå efter sidste eller forrige års modeller. Lad andre tage den store, første afskrivning, og nyd så, at langt de fleste ting 'fra sidste sæson' stadig gør det glimrende. Det er muligvis alderen, der taler, men alligevel ...
  21. Da jeg sidst eksperimenterede med at springe morgenmaden over, gik det fint i en periode. Men så blev jeg sløj, og jeg må indrømme, at jeg helt instinktivt som det første droppede fasten. Det fungerede bare slet ikke, når kroppen skulle på højkant igen.
  22. Status på træningen siden sidst. Jeg lavede både den vo2 max træning, hvor jeg var flyvende og styrketrænede samme dag. Det gjorde så, at jeg havde vanvittig ømme ben, og de var stadig ømme da jeg skulle kører løb om torsdagen. Så det blev en hård dag. Op til løbet havde jeg spist og fået drukket godt med elektrolytter m.v. og jeg havde to store 950ml dunke blandet op med 160 carbs hver - det skulle gerne holde mig til omkring de 120km hvor 3. depot lå. Jeg endte med at indtage omkring 90carbs i timen henover de 190km. Start lød, og vi kom godt igang - jeg befandt mig i den øverste del af feltet, og jeg havde det egentlig fint. Jeg kunne godt mærke ømheden i bentøjet muligvis kunne sætte en begrænsning, men jeg kom med opover de første større og længere bakker. På lyngvejen, der varer ca. 4 minutter, blev der presset på, og jeg og 10 andre fik vristet os fri fra det øvrige felt. Her holdte hullet, og efter en 10 km kunne vi ikke længere se det jagtende felt. Jeg forsøgte så vidt muligt, at undgå at bremse for meget, og tage sving i fart så jeg ikke skulle spendere for meget energi for at få mig op i fart igen (jeg er lidt tung jo) og synes det lykkedes meget godt. Efter ca. 1 time af løbet, var der 5 mand der stak fra feltet - og jeg gad ikke jagte, og de ville de andre heller ikke rigtigt, så vi lod dem kører og trykte selv bare jævnt på. Men til sidst slap de ud af syne. Efter halvanden time og 260 w og knap 300 NP watt, så kunne jeg alllerede mærke at kramperne var på vej.. fandeme lige godt satans det allerede skal ske.. vi mangler stadig like 130km - men jeg fik åbnet den føromtalte "hotshot" og fik den drukket. Jeg ved ærlig talt ikke om det hjalp, men jeg kom med nød og næppe opover flere bakker, og kunne strække kramperne i venstre baglår lidt ud. Jeg kunne godt kører op til de der 300w uden at krampen holdte sig fastlåst, men når vi kom opover, så blev det sgu svært. Men krampen blev holdt lidt i stak, og jeg havde lidt en lovlig undskyldning for ikke tage for mange føringer. Efter 140km, samlede vi et par stykker op fra de andet udbrud - tænker de var gået lidt kolde. Og det endte da også med de slap vores gruppe. Jeg kom ind med gruppe 2, før feltet men hele 17minutter efter vinderen. Vi kom igennem de 190km og 2300HM på 5 timer og 27minutter. Det blev til 220 rå watt og 260 NP henover distancen. Med transport km nåede jeg opover 200km den dag - og så er der lagt på til LaMarmotte! Efterfølgende dage holdte jeg en hel dag off, og så tog jeg to lavere z2 ture. Og holdte så fri om mandagen, og kørte så igen igår. Det var meningen jeg skulle tage en GRASPOR test, og det gjorde jeg også - men pludselig mistede man bare dataen fra grasporen, og så var den test done. Så endte med at tage en svededragt på og kørte 30m varmetræning på HT istedet. Nu er jeg så desværre ramt af noget sygdom - det anede mig godt, efter vores unger har været syge - og jeg plejer altid at få raget til mig. Så nu håber jeg, at jeg kan nå på højkant inden fredag, hvor vi kører til Harz. Det tegner desværre til at blive en våd fornøjelse, så det er jeg lidt irriterereret over. Stats 15-05: Vægt: 80.3 FTP: 336 WKG: 4.18
  23. Ja det er virkelig det med for lidt og for meget men spændende, at du også har eksperimenteret med det kære Vestjyde og som altid imponerende med alt det træning du når Det samme gør sig så ikke lige gældende her. Er tilgengæld blevet lidt klogere på, hvorfor at jeg (måske) følte mig så træt og uoplagt i weekenden og fredag aften faktisk også havde ansats til ondt i hilsen. Det er lidt svært for mig præcist at skelne, hvor meget der er astma, allergi og hvad der reelt er infektion men er bare ikke rigtig rask. Mandag gik jeg de lidt mere end 2 x 5 km frem og tilbage til mødested i Odense og havde masser af astma om aftenen. I går kunne jeg mærke, at der reelt sad noget i de øvre luftveje og er på antibiotika + masser af astma medicin. Samtidigt skulle jeg bugsere mig selv ud til Gødstrup midt i totalt tog kollaps i går tidligt morges. Ja så har squ været lidt udfordrende. Har haft prøvet at tage det hele ovenfra og ned og endte i går aftes med bare at chille med noget Netflix og chokolade. Inden havde jeg nået at forgribe mig på Matador mix kasse på hospitalet. Uden at det skal lyde som en dårlig undskyldning (det er det) så er det altså sværere på binyrebarkhormon at styre appetit og frontallapper og især når frokosten blev en slags tidlig aftensmad ved 5 tiden pga ekstrem travlhed. Ja så ikke lige mine bedste dage men dem er der også nogle af en gang imellem og jeg prøver at benytte det som inspiration til, hvordan at jeg kan få lagt gode planer og gode vaner, når jeg er lidt mere frisk igen. Forhåbentligt lidt styrke/yoga i eftermiddag. Var for træt i morges. Er faktisk stadig i tvivl om eksperimentet med I.F. gjorde mig lidt ekstra sårbar nogle dage men omvendt, så var der også fordele. The jury is still out men ingen faste i de her dage, hvor jeg ikke er rask. Heldigvis ikke faldet i med kaffe dag 155, eller alkohol dag 158, slik dag 1, chokolade dag 0, IF dag 0 Fik ikke vægt med herud. Dejlig solskinsdag til boardet fra lidt vingeskudt mig
  24. Last week
  25. Det er det. Jeg har altid haft en svaghed for aerodesignet. Hvis vi går 10-12 år tilbage, var jeg voldsomt forelsket i en Kuota Kharma Evo. Det var nok samme begejstring, da jeg så Orbean sidste år Det skrevet, så er jeg alligevel i tvivl, nu det nærmer at muldvarpen skal frem i lyset. Gider jeg lære om bleading og nye procedurer, når jeg står i vejkanten og er punkteret og skal fedte med skiver? Gider jeg risikere at jeg ikke kommer til sidde godt på den og alligevel hellere vil køre på den gamle? Og var det ikke bedre bare at få bikefittet vintergeden og bruge den i stedet, nu jeg åbenbart har lagt wattene i graven. Et eller andet sted er det jo til grin at være langsom på så dyr en cykel. Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig at der var en eller anden snert af barnlig begejstring, når der skal bruges penge i den størrelsorden.
  26. Er det fortsat Orbea Orca Aero cyklen du har i tankerne, Gregers? :)
  27. Det er virkelig provokerende, når nogen prøver at snyde en. Jeg ved godt at forsikringsselskaber er sat i verden for at tjene penge og at “går den, så går den”. Det pisser mig alligevel af, at det skal være sådan. De tre uger i slynge…. Er der udsigt til at du måske kan komme på Zwift, på et tidspunkt? Og ja, det er sikkert et tåbeligt spørgsmål, men jeg har ingen ide om hvor meget du er pakket ind og om det kan tages af når du er i bad. Eller der skal klatvaskes
  28. Kermit

    Got legs?

    Smerterne er egentlig til at holde ud. Det er klart værst om morgenen når jeg skal igang og har været stille i længere tid. Der er det decideret smertefuldt, men når først jeg kommer igang er det egentlig fint nok. Det værste ved det hele er det mentale. Usikkerheden over hvor meget jeg kan gøre med armen, smertene når man lige får lavet en forkert bevægelse, det at jeg hele tiden er afhængig af andre til simple gøremål. Udover det faktum at min krop bruger en masse energi på at holde mig kørende og reparere mig, så bruger jeg også selv meget energi på simple ting, fordi jeg hele tiden skal tænke over hvordan jeg gør ting. Jeg har meget lidt overskud mentalt, så det er egentlig meget rart at jeg kan holde mig nogenlunde isoleret. Forsikringen er på sagen, og først blev den afvist af en robot, fordi jeg havde oprettet det som et færdselsuheld og samtidig skrevet at det var sket under konkurrence, og så dækker de ikke. Altså udover at min forsikring dækker under konkurrence. Så efter et opkald satte de en taksator på. Han skrev så i dag at jeg skulle have cyklen ind til inspektion hos en cykelbutik så det kunne vurderes om skaderne kunne repareres eller der skulle udskiftes til nyt. Jeg skrev retur at der ikke var noget der skulle repareres, for min forsikring hedder at tingene bliver udskiftet til nyt, og det var han enig i. Kan godt mærke at jeg ikke er helt i humør til at skulle kæmpe for meget med forsikringen Så i morgen ryger cyklen ind til AH som kan vurdere. Så er jeg spændt på om forsikringen vil dække hele cyklen og gøre det nemt, eller om de tager de enkelte dele og dækker. Jeg ved faktisk ikke helt hvad jeg håber mest på. På en måde er det nemmere for mig bare at skulle erstatte det hele, og dermed få et beløb jeg kan købe nyt for. Rent mentalt er jeg så småt begyndt at kigge på hvad jeg i så fald vil gøre anderledes. Hvis pengene er til det, ville jeg f.eks. gerne sætte andet styr på, hvor jeg kommer op på en 140 mm frempind og 38 cm styr, og måske også nogle andre hjul der bliver en anelse lettere. Jeg skulle i forbindelse med skaden også lige finde fakturaer for delene. Det er ret nemt når man handler online, men også interessant at se hvordan priserne er steget markant det seneste halve år. Jeg købte geargruppen for 625 euro. Nu koster den ca. 7000 kroner. Derfor håber jeg også at forsikringen dækker del for del, og ikke udgift for udgift. Jeg mener at der står i min police at det er del for del, så jeg har mulighed for at få de samme dele på, selvom prisen i mellemtiden er steget.
  1. Load more activity