Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/14/2024 in all areas

  1. Henrik S.

    Langt pokker i MOL

    ... og når han det ikke, skal han begå harakiri med blyanten ved næste station
    1 point
  2. Du skal altid overgå - jeg havde kun skinne på i to uger Mht radioen er det ikke så sort/hvidt. Den korte udgave er, at nogle få har ødelagt det for os andre, så man ikke længere ser gennem fingre med noget som faktisk altid HAR været forbudt, men har været set gennem fingre med. Argumentet er, at vi ikke kan høre lyd og mislyde. Lytter man med lav volumen og uden støjreduktion, så er det intet problem. Men nogle har prøvet ikke at høre når folk har hamret på førerrumsdøren eller råbt efter dem, når de har holdt ved perron. Der har også været et par personpåkørsler, som føreren hverken har set eller hørt. Enkelte kører også med store hovedtelefoner på, og det sender bare et skidt signal. Det kommer så samtidigt med en kampagne om at se ud af forruden. Da vi gik fra det gamle signalsystem med signaler udenfor og til det (snart ikke mere så) nye digitale signalsystem, blev vi mere eller mindre reduceret til dresserede aber. Når vi har sat toget i gang, kan vi trykke på en knap og så kører toget selv hen i rette fart og standser ved næste station. Vi KAN køre toget manuel (det gør jeg og nok 10% andre) men systemet er bygget til at genere os mest muligt. Der er ingen lyde, der gør opmærksom på at vi skal sætte farten ned (det er ellers helt normalt - nogle lande har også lyde når de må sætte farten op), så vi er nødt til konstant at glo ned i vores skærm for ikke at køre for hurtigt. Hvis vi kom til at køre for hurtigt før, så bremsede toget pænt ned til en passende hastighed og så fik vi kontrollen tilbage. I dag bremser toget all-out til det holder stille. Derefter skal vi kalde op og via en bøvlet procedure, få lov at køre videre. Selvom vi er et sted, hvor vi må køre 120, kan systemet sagtens forlange af vi ikke kører over f. eks. 60 km/t. Uden fysiske signaler kan kravet til den lavere hastighed komme over det hele, så man ikke kan lære det udenad. Og uden lyden til at signalere at “noget sker nu”, så skal man være på. 10-15% af tiden, skal vi køre langsommere end vi egentlig må og ville være passende. Derfor gider de fleste ikke køre selv men lader signalsystemet køre toget. Keder sig så og nogle ser fodbold, cykling eller sidder bare og surfer eller spiller. Det er jo på ingen måde acceptabelt. (Det er selvfølgelig kun nogle få, der er ekstreme og de gør det naturligvis heller ikke hele tiden ) Så radioen er en lille del af at større problem. Jeg kan i øvrigt forstå på snakken, at mange har tænkt sig at fortsætte med at høre radio/podcast/musik, så jeg ser lige tiden an. Jeg gider i hvert fald ikke at blandt de få der retter ind, hvis resten er ligeglade, når jeg kan stå inde for det jeg laver. Og jeg plejer vist normalt ikke at sætte hensyn og sikkerhed over styr, synes jeg. Gaaaaal, det har også været kedeligt i dag. Også fordi det nye signalsystem kører så ineffektivt, at der er lagt mere tid ind i køreplanen end før, så vi ligger og snegler rundt. Havde vi bare haft travlt…
    1 point
  3. De efterhånden små gamle triceps skulle motioneres lidt Close grip benchpres med stop 8x70 (Konventionel bænk som opvarmning) 5x110 5x122,5 (air butt på sidste). Dette er faktisk en form for PR. Jeg har aldrig registreret en tungere 5'er på closegrip 5x115 5x115 5x115 5x115 Fornuftig serie
    1 point