Hr. Kirchebrandts log


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Hep hey - endnu en yogi :4thumbup:

8 gange solhilsen så er man godt varm, ikke? :bigsmile:

Den kobra du har linket til er vist en lettere avanceret udgave.

Den jeg er blevet præsenteret for ser ud som på vedhæftningen.

De timer jeg tager starter for øvrigt stort set altid enten siddende i skrædderstilling eller stående med ekstra fokus på vejrtrækningen.

post-1845-1125852394_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hep hey - endnu en yogi  :4thumbup:

8 gange solhilsen så er man godt varm, ikke?  :bigsmile:

Den kobra du har linket til er vist en lettere avanceret udgave.

Den jeg er blevet præsenteret for ser ud som på vedhæftningen.

De timer jeg tager starter for øvrigt stort set altid enten siddende i skrædderstilling eller stående med ekstra fokus på vejrtrækningen.

Spændende. Jeg var ikke klar over, at det var en advanceret udgave, for den står under grundtræningen i Politikens Yoga-bog.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Jeg talte forresten med et par af styrkeløftgutterne omkring raw styrkeløft. Ifølge dem, så var max-løftene til Nordland Cup i -90 kg klassen 195 kg i squat, 120 kg i bænk og 205 kg i dødløft.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er nu ikke helt rigtigt. :wink: I -90 er rekorderne til Nordland Cup 205 kg i squat, 160 kg i bænkpres og 220 kg i dødløft iflg. styrke.dk. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg talte forresten med et par af styrkeløftgutterne omkring raw styrkeløft. Ifølge dem, så var max-løftene til Nordland Cup i -90 kg klassen 195 kg i squat, 120 kg i bænk og 205 kg i dødløft.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er nu ikke helt rigtigt. :wink: I -90 er rekorderne til Nordland Cup 205 kg i squat, 160 kg i bænkpres og 220 kg i dødløft iflg. styrke.dk. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Nå ja .. men så må jeg vel bare stramme ballerne. :tongue:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Hep hey - endnu en yogi  :4thumbup:

8 gange solhilsen så er man godt varm, ikke?  :bigsmile:

Den kobra du har linket til er vist en lettere avanceret udgave.

Den jeg er blevet præsenteret for ser ud som på vedhæftningen.

De timer jeg tager starter for øvrigt stort set altid enten siddende i skrædderstilling eller stående med ekstra fokus på vejrtrækningen.

Spændende. Jeg var ikke klar over, at det var en advanceret udgave, for den står under grundtræningen i Politikens Yoga-bog.

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Det er rigtigt at det billede der er vist af kobraen på en af oversigterne er den avancerede, men på side 50 i den udgave jeg har haft lånt, så er det den "milde" udgave af kobraen der er vist.

En af yoga-instruktørerne jeg har haft har i øvrigt sagt at Politikens Yogabog er på et meget højt niveau - sådan mht mange af øvelserne, så langt de fleste vil ikke være i nærheden af at kunne lave dem. Jeg vil nu sige at det program der er vist som grundtræningen ikke er meget anderledes end det jeg kan lave, men alle de variationer der er vist i den sidste del af bogen er ret hardcore :bigsmile:

polle -> Mange kvinder: JA, sidste gang sætte vi vist rekord med 4 mænd til stede ud af en fyldt sal på ca 25. Der hvor jeg træner er de så (desværre) ikke særlig hotte og noget ældre end mig, men det er jo heller ikke derfor man laver yoga :poking::tongue:

Som jeg har skrevet før, så er "indpakningen" for yoga mildt sagt på den alternative side, men det ændrer ikke ved at kroppen har rigtig godt af de ting man laver/lærer.

Link to comment
Share on other sites

Yoga-træning - nu på level 2 :cooldance:

Hvilestilling

Nakke + øjenøvelser

Løven

4 x Solhilsner

Benløft

Skulderstand :blink:

Fisken

Foldekniven :blink:

Cobraen :blink:

Trekanten

og afsluttet med hvilestillingen

Aaarg .. satan som den foldekniv svier og brænder i haserne. Jeg skal nok få brystet helt ned til lårene på et tidspunkt, men der er meget at nå endnu. Skulderstand er easy peasy. Nu skal jeg bare have albuerne samlet mere - det samme gælder (gæller :innocent:) for fisken.

Der var desuden noget åndedræts-tam-tam med ens næsebor, men det sprang jeg let og elegant hen over. Der *er* grænser for galskaben.

Foldekniven -->

asanas_v-beuge.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hjemmetræning med håndvægte

DB Squat 3 x 12 x (2x20) kg

Crunches 3 x 20

push-presses 3 x 8 x (2x20) kg

Stomac flyers 3 x 20

Floor presses 3 x 12 x (2x20) kg

DB curls 2 x 10 x (2x15) kg

Havde svært ved at få tiden til at række i dag, så den stod på hjemmetræning med mine gamle støvede håndvægte. :smile: Fin nok træning.

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Hvilestilling

Nakke + øjenøvelser

Løven

8 x Solhilsner

Benløft

Skulderstand

Fisken

Foldekniven

Cobraen

Trekanten

og afsluttet med hvilestillingen igen igen ...

Det går fint nok. Hvilestillingen til sidst er meget mere afslappende, og jeg var tæt på at falde i søvn i dag. Øvelserne går stille og roligt fremad. I fisken skal jeg huske at holde albuerne tættere sammen.

Link to comment
Share on other sites

Hej Hr. K. Jeg har været uden internet i en måned nu efter, at vi er flyttet til København, så først nu ser jeg at du er gået fuldstændig i "spagat" :blink: . Hvad er det for noget med al det yoga? Hvad skal det til for? :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Haha ... Kan godt forstå, at du er lidt paf. :laugh:

Jeg har en tendens til at være rundrygget, så jeg har læst mig frem til, at en udstrækning af brystmuskulaturen og lårene skulle hjælpe. Oven i hatten har jeg haft nogle spændinger i nakke og øverste ryg, og så ledte jeg efter et eller andet udspændingsprogram, der kunne hjælpe. Yoga så udtil at være fornuftigt skruet sammen mht. udstrækningen af hele kroppen og en forøgning af smidighed, så jeg lovede mig selv, at jeg ville prøve yoga i en måneds tid for at se om det hjælper. :smile:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Hej Hr. K. Jeg har været uden internet i en måned nu efter, at vi er flyttet til København, så først nu ser jeg at du er gået fuldstændig i "spagat" :blink: . Hvad er det for noget med al det yoga? Hvad skal det til for? :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Haha ... Kan godt forstå, at du er lidt paf. :laugh:

Jeg har en tendens til at være rundrygget, så jeg har læst mig frem til, at en udstrækning af brystmuskulaturen og lårene skulle hjælpe. Oven i hatten har jeg haft nogle spændinger i nakke og øverste ryg, og så ledte jeg efter et eller andet udspændingsprogram, der kunne hjælpe. Yoga så udtil at være fornuftigt skruet sammen mht. udstrækningen af hele kroppen og en forøgning af smidighed, så jeg lovede mig selv, at jeg ville prøve yoga i en måneds tid for at se om det hjælper. :smile:

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Hvordan har det virket indtil videre?

Link to comment
Share on other sites

Hmmm ... det har i hvert fald forøget min smidighed meget. Jeg kan næsten stå med strakte ben og røre gulvet med håndfladerne nu.

Ellers synes jeg, at det har løsnet godt op i nakken og skuldre, men mht. rundryggetheden, så kan jeg først se det næste gang jeg tager et kropsbillede.

Yogaen er for mig at se bare et udstrækningsprogram pakket ind i en masse alternativ-makværk.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share