Hr. Kirchebrandts log


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Staley's Compound EDT - uge 2

Session A

1 Sæt á 15 min

A1 frontsquat m. sandsæk a 45 kg

15 x 5

i alt 75 reps

A2 Kropshævninger

2 x 6, 2 x 5, 10 x 3, 1 x 2

i alt 54 reps

2. sæt á 15 min

B-1 Curl From Hang m. 35 kg sandsæk

1 x 6, 13 x 5

i alt 71 reps

B-2: Lying Dumbbell Triceps Extension From Floor. m. 14 kg

9 x 5, 5 x 4

i alt 65 reps

I alt 265 reps og en tonage på 11630 kg

Rigtig fin træning. Jeg har opjusteret vægtene, så det passer bedre. Damn et pump jeg har fået i mine arme :w00t: Tror det er første gang, jeg har oplevet det?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Vale Tudotræning

God træning i dag, hvor vi kom lidt rundt om det hele.

Efter det obligatoriske sjippehelvede begyndte vi med noget thai-clinch, hvor vi lavede en counter mod guillotinen.

Vi var på gulvet og kigge på nogle counters fra full guard og mount-position. Især "vende-kastet" fra full guard'en var ret lækkert. Man bruger hoften til at smække modstanderen rundt. Går det rigtig godt, så får modstanderen et kraftigt slag i brystet :4thumbup:

Ellers sluttede vi af med slag- og sparkkombinationer. Jeg er stadigvæk en hat til at sparke med venste ben.

low_kick.JPG

Link to comment
Share on other sites

Compound EDT-træning - Session B

A1 bearhug dødløft m. sæk a 50 kg

15 x 5

i alt = 75 reps

A2 DB Floor flyers m. 12,5 kg

15 x 5

i alt = 75 reps

B1 Militarypress m. sandsæk a 32,5 kg

1 x 6, 13 x 5

i alt = 70 reps

B2 DB cheat Curls m. 15,5 kg

1 x 6, 12 x 5, 1 x 4

i alt 71 reps

I alt 291 reps og en tonage på 8080 kg.

God morgentræning. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Staley's Compound EDT - uge 2

Session A

1 Sæt á 15 min

A1bearhug squat m. sandsæk a 45 kg

4 x 8, 1 x 7, 4 x 6, 5 x 5

i alt 90 reps PR

A2 Kropshævninger

1 x 8, 1 x 7, 2 x 5, 2 x 4, 8 x 3

i alt 57 reps PR

Pause i 5 min

2. sæt á 15 min

B-1 Curl From Hang m. 35 kg sandsæk

5 x 8, 5 x 7, 1 x 6, 1 x 5

i alt 86 reps PR

B-2: Lying Dumbbell Triceps Extension From Floor. m. 14 kg

2 x 8, 2 x 6, 3 x 5, 6 x 4

i alt 67 reps PR

I alt 300 reps og en tonage på 13128 kg :superman:

Wicked træning, og jeg kom endelig over de 13 ton! Troede aldrig det skulle ske. Sådan!

Hele kroppen føles som om jeg har fået tæsk med et bat. Yiiir! :devil:

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Vale Tudo-træning

Gårsdagens træning var stort set en repetition af tidligere, men Kim havde slugt et eller andet, så vi skulle tæskes rundt i diverse drills og konditionscirkler. :nonono::laugh:

Anyhooo ... så kiggede vi på slagkominationer med fx jab-højre-low kick-knæ. Jeg skal have fundet ud af, hvorfor jeg ikke får den rigtige distance på knæet efter mit spark.

Så var der forresten en pige, der mødte op til træningen. Jeg bliver altid imponeret, når det sker. Det kræver trods alt en smule mandsmod at stille op til 1,5 times tæsk.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Compound EDT-træning - Session B

A1 bearhug dødløft m. sæk a 50 kg

11 x 8, 1 x 2

i alt = 90 reps PR

A2 DB Floor flyers m. 12,5 kg

11 x 8, 1 x 2

i alt = 90 reps PR

B1 Militarypress m. sandsæk a 32,5 kg

6 x 8, 1 x 7, 1 x 6, 4 x 5

i alt = 81 reps PR

B2 DB cheat Curls m. 15,5 kg

1 x 8, 1 x 7, 6 x 6, 4 x 5

i alt 71 reps

I alt 332 reps og en tonage på 9196 kg.

God morgentræning, der igen smadrer hele kroppen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Staley's Compound EDT - uge 3

Session A

1 Sæt á 15 min

A1 bearhug squat m. sandsæk a 47,5 kg

3 x 7, 2 x 6, 10 x 5

i alt 83 reps

A2 Kropshævninger

2 x 6, 5 x 4, 7 x 3

i alt 57 reps

Pause i 5 min

2. sæt á 15 min

B-1 Curl From Hang m. 37,5 kg sandsæk

1 x 8, 8 x 6, 2 x 5, 1 x 4, 2 x 3

i alt 76 reps

B-2: Lying Dumbbell Triceps Extension From Floor. m. 14 kg

1 x 8, 1 x 7, 2 x 6, 6 x 5, 4 x 4

i alt 73 reps

I alt 289 reps og en tonage på 12945 kg :superman:

Mine underarme blev brændt totalt af, men det irriterer mig at tonagen er en smule lavere end sidst. Pyt, jeg fik smidt noget mere vægt i sækken under squatten og hang curls.

Link to comment
Share on other sites

Gamle læsere af logen her ved nok, at kæresten og jeg er glade for at vandre, og vi har lige fundet på et projekt. Inden det bliver alt for varmt i vejret vil vi prøve at gå 50 km på een dag. Måske er Pinsen et godt tidspunk?

Umiddelbart kunne en gåtur langs vestkysten fra Grønhøj til Hirtshals være et bud. Planen er så, at vi arrangerer transport fra Hirtshals og hjem igen derefter.

Et slag på tasken vil være, at sådan en tur med let oppakning skulle kunne afvikles på en 10 timer?

I hvert fald skal vi til at træne os op til turen. Faktisk mener jeg ikke, at jeg nogensinde har gået længere end 40 km i eet stræk.

pilgrim.gif

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Gamle læsere af logen her ved nok, at kæresten og jeg er glade for at vandre, og vi har lige fundet på et projekt. Inden det bliver alt for varmt i vejret vil vi prøve at gå 50 km på een dag. Måske er Pinsen et godt tidspunk?

Umiddelbart kunne en gåtur langs vestkysten fra Grønhøj til Hirtshals være et bud. Planen er så, at vi arrangerer transport fra Hirtshals og hjem igen derefter.

Et slag på tasken vil være, at sådan en tur med let oppakning skulle kunne afvikles på en 10 timer?

I hvert fald skal vi til at træne os op til turen. Faktisk mener jeg ikke, at jeg nogensinde har gået længere end 40 km i eet stræk.

pilgrim.gif

God ide. Check med Hebnes, han har lige spadseret 45km...

:nonono:

Link to comment
Share on other sites

Vale Tudotræning.

Overskriften var escapes i dag. Vi kiggede især på armbar og lavede en escape, hvor man krydserarmene og trækker sig ud af låsen inden den bliver iværksat. Herudover var der en "Homer-escape", hvor man vrider sig ud af låsen, dog skal albuen på den angrebne arm være i gulvet.

armbar.jpg

Ellers var der en triagle og escape fra denne ved at lægge pres på hans ben og kravle bagop, så modstanderen bliver vredet om på maven

3234.jpg

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Vale Tudo-træning

Få mennesker til træning i dag, men det gik nu fint alligevel. Lasse var træner, så der blev en del fokus på skoleboksningen. Vi kiggede på hooks, uppercuts og undvigelser til slagene.

Jeg har bloody svært ved at dukke/undvie slag, så er det meget nemmere bare at tage imod dem med monkey-defence. Tilgengæld kan jeg godt se fidusen i at den "løse" stil er langt hurtigere offensivt.

img_kdt2.jpg

Link to comment
Share on other sites

EDT - uge 4

Bearhug Front squat m. 47,5 kg sæk

3 x 8, 6 x 7, 1 x 6

i alt 65 reps

Kropshævninger

1 x 7, 2 x 5, 2 x 4, 5 x 3

i alt 40 reps

Hanging power curls m. 37,5 sæk

1 x 10, 10, 10

DB liggende triceps á 14 kg

1 x 10, 10, 10

Enten så er EDT for ambitiøst til mig eller også har jeg bare ikke mulighed for at restituere fra træningen, når jeg har så meget idræt på prohrammet pt. Kroppen er helt smadret og jeg sover elendigt om natten. I hvert fald smider jeg noget EDT-vægt eller også træner jeg lidt 4 x 6-8 i en periode. Nu får vi at se.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har grublet lidt over min træning, og som den ser ud pt. så er der godt booket op. Et groft overblik:

Mandag - Kampsport + idrætsundervisning

Tirsdag - fri

Onsdag - Kampsport + idrætsundervisning

Torsdag - Styrketræning + idrætsundervisning

Fredag - fri

Lørdag - Marchtræning

Søndag - Styrketræning

Plus en nattesøvn, der er langt fra optimal pga. min datter.

Nattensøvnen kan der gøres noget ved, og idrætsundervisningen drosles snart ned igen. Marchtræningen er ovre efter pinse, så der er bedre udsigter. Men indtil da skal jeg styrketræne med en lavere intensitet. Ellers går det helt galt.

Link to comment
Share on other sites

Evaluering af en måneds EDT:

Jeg fik kæresten til at måle mig igen for at kunne se, om der er sket nogle ændringer, siden jeg begyndt på EDT. Det gik en smule stærkt, så der skal tages forbehold for det.

Lår - +2 cm, +1,5 cm

Læg -2,5 cm, -1 cm

Baller + 1 cm

Mave - 4 cm

Bryst - 4,5 cm

Arme, under +0,5 cm, + 1 cm

Arme, over +0,5 cm, +0,5 cm

Skuldre -/+ 0

Umiddelbart ser det rigtig fint ud. Der er røget for meget på brystet og læggen. Det skyldes sikkert, at jeg ikke har haft nogle gode øvelser til de muskelgrupper. Flyers er elendig, så den skal sikkert udskiftet med fx pull-overs. Læggen kan måske tages som isolationsøvelse. Arme, ben og røv er vokset, mens maven er skrumpet! :w00t:

Måske kan jeg fortsætte med EDT og så køre 2 x 10 min i stedet for 2 x 15 min lige nu?

Link to comment
Share on other sites

EDT V 2.0 - B-session

Clean and press m. 30 kg sæk

13 x 5

i alt 65 reps

DB floor Pull over m. 12,5 kg

12 x 5

i alt 60 reps

Bent over rows m. 25 kg sæk

12 x 5

i alt 60 reps

Hanging Knee ups

10 x 5, 2 x 3

i alt 56 reps

Nye øvelser, der gerne skulle ramme lidt bredere end de foregående. Jeg begyndte med lette vægte, så jeg kan få indarbejdet øvelserne ordentligt.

Link to comment
Share on other sites

God træning i dag. Vi begyndte med thai-clinch og lidt brydeteknik.

Thai-clinch:

300px-Muay_thai_clinch.jpg

Herefter stod den på sprawl mod nedtagninger, hvor vi kiggede på en anakondachoke i forlængelse af sprawl’en. Jeg fik den ikke rigtig til at virke, men det skal skal nok blive brugbart.

Som pynt på lagkagen, så viste Kim os en rigtig bisse-choke. Rigtig sweet, men det var svært at få sat op. Den udspringer af anakondachoken, men ender med at mase sammen på hele modstanderens krop.

Nå ja, så var i øvrigt rigtig lækkert at høre, at jeg har udviklet mig i mit game. Jeg synes ellers selv, at alting går ufattelig langsomt. :smile: Men det har virkelig hjulpet at få skrevet alting ned efter træningen.

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Guest DBM

Anaconda choke rocks!!! :devil: Kender godt til det med at have problemer med at følge sin egen udvikling. Især fordi alle dem man træner med også bliver bedre. Men sejt, at det går fremad.... Keep it up! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Anaconda choke rocks!!! :devil: Kender godt til det med at have problemer med at følge sin egen udvikling. Især fordi alle dem man træner med også bliver bedre. Men sejt, at det går fremad.... Keep it up! :cool:

Takker. :smile: Og det er forresten fedt at se, at jeg har mindst een læser af min log. Nogle gange har det sgu som om, at jeg skriver dagbog herinde. :laugh:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share