jarvig 13 - 2006


jarvig13
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fik dog et chock, da jeg opdagede, at jeg var i Jarvigs logbog og ikke MS gamle log...

:wink:

:laugh::laugh::w00t:

Seriøst, jeg kan sagtens følge Jarvig - det tror jeg egentlig de fleste kan, når han skriver omkring alkohol og dens indvirkning. :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

The Doors har da navnet fra digtet af William Blake...  :4smartass: - ganske rigtigt "the doors of perception"...

<{POST_SNAPBACK}>

Well, det er jo som man ser på det.

William Blake skrev "If the doors of perception were cleansed, everything would appear to man as it truly is, infinite."

Aldous Huxley låner "The Doors of Perception" som titel til sin bog.

The Doors låner "The Doors" fra Huxley til navnet på deres band.

:4smartass::tongue:

PS: Forresten er The Doors et gudeband - ligger ikke mange pladser under gudebandet over alle gudebands, Pink Floyd. :4smartass:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

"The band took its name from the poet-visionary-artist William Blake, who had written, "If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is: Infinite". English author Aldous Huxley was sufficiently inspired by Blake's quote to title his book on mescaline experiences "The Doors of Perception". Morrison was so connected to both works that he proposed the Doors to his bandmates"....

- Fra bogen til the Doors box-settet, hvilket burde indikere jeg ligledes er en fan :4smartass: (jeg havde lidt mere ret end dig :tongue: )

Og er helt enig, de var suveræne.

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

Det er sjovt. Det har jeg og en af mine venner snakket meget om. Specielt en detalje. Dette her med at smutte hjem fra en våd aften i byen og der i nattens stille timer for sig selv inden man når hjem, der er der ofte en eller anden bestemt pige som spøger i ens tanker. Det kan være en gammel flamme, en man er glad for og som man har glemt at sige undskyld til for et eller andet, en som man ikke har haft nosserne til at gå over til og få i snak osv. sov. Og der om natten i ens lidt absurde spritpåvirkede tankegang, der giver det helt vild stor mening at gøre et eller andet overfor hende. Tage telefonen og ringe til hende - her og nu........elller måske i morgen. Eller man udtænker diverse måder at få ditten og datten til at ske på. Måske skulle man her klokken 5 om morgenen lige trille forbi og ringe på døren.

Så vågner man op næste dag. Og et sekund efter man vågner så føler man to ting:

- En uovertruffen lettelsens glæde over at gårsdagens absurde planer ikke blev gennemført - for det ville godt nok havde været en bummerte af klasse

- En lille skam over, at ens spritstive sind dog har udtænkt så latterlige tanker dagen før - tanker som på det tidspunkt gav ufattelig meget mening, men som nu bare er skrækkelige at tænke på.

Du har ret i at hvis man går alene hjem fra byen så kommer man tit til at tænke på en pige. Og hvis man ikke går alene hjem så gør man sjovt nok også :wink:

Uha, ja den med at stå ved døren kl. 05.00 spritstiv hos en sød pige eller gammel kæreste det vil da være en bommert af værste klasse.

Det med at skrive stiv har jeg også gjort og jeg synes dog ikke altid det er en succes og andre gange er det. Jeg går ud fra at du kun mener private skriverier. For studiemæssigt eller arbejdsmæssigt tvivler jeg på at det nogen sinde bliver godt.

Det sjove ved dit "Vojens-eventyr" var den arrogante og ligegyldige måde den var skrevet på. Signalerende at du havde fuldstændig styr på hvordan den skulle køres hjem og det også holdt.

Edited by Antaeus
Link to comment
Share on other sites

Det med at skrive stiv har jeg også gjort og jeg synes dog ikke altid det er en succes og andre gange er det. Jeg går ud fra at du kun mener private skriverier. For studiemæssigt eller arbejdsmæssigt tvivler jeg på at det nogen sinde bliver godt.

Det er klart.

Det der allermest ryger ved at være stiv er præcisionen. Det er ekstremt vigtigt i professionelle skriverier at man er præcis. Det er faktisk den vigtigste grund til, at jeg ikke har skrevet noget professionelt i stiv tilstand. For alle de andre parametre såsom ratinalitet, kombinationsevne, fortolkning osv., det kører faktisk rimeligt (hvis man ikke er fuldkommen vissen).

Link to comment
Share on other sites

Damn, sidder lige og morer mig på dating med min nye profil.

Så er der en lækker pige som i sin profil skriver:

This is my world

Enter password for access:

Wrong password...try again

:laugh:

Lækker stil.

Men den lå lige til højrebenet. Og hun fik en "vold"-besked smækket lige i hovedet. Damn, piger er underholdende at lege med. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

I korte træk: Hun måtte da havde spist søm - at det var velkommen til MIN verden - og at hun skulle passe på, hvis hun seriøst turde udfordre mesteren. :laugh:

BTW: Nr. 2 som besøgte min profil (og her om natten er det kun to som har besøgt den) kunne simpelthen ikke stå for "charmen". Vi har lige siddet og udvekslet ca. 15 breve. Hun var pænt tændt (ellers bliver hun bare ikke ved og ved og ved med at sende breve). Det lækreste var, da hun tiggede om et profilbillede (har ikke noget på profilen) og jeg så (selvfølgelig) havde et billed liggende af "ugly people" og sendte dette. :laugh: Nu blev hun bare vildere. Så jeg smuttede med god timing og slutkommentaren, at det var åbenlyst at hun ville ordnes, men at jeg ikke gad nu, for nu ville jeg ind og sove.

HAHAHAHAHAHAHAHAHA - og det var på nr. 2 ud af 2. :4thumbup:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
LOL - 8 har besøgt min profil. 3 har uopfrodret skrevet til mig. Det er alt for godt. Nu venter jeg bare på en lækker pige skriver - foreløbig er det kun medium lækre piger som har skrevet. :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Link til din profil, din LABAN ?

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, af røgtenbillederne kunne man ikke aflæse noget om min skade, sagde min læge - og han har nu sendt mig til speciallæge.

Til gengæld havde jeg åbenbart en medfødt defekt i min højre knæskal. Ikke noget som åbenbart har nogen betydning hverken for ens førlighed eller skaden specifikt. Men min højre knæskal er delt i to!!! :blink: Pænt bizart.

Link to comment
Share on other sites

Jarvig, du skulle have ringet til mig - jeg havde den "hårde" tjans at feste med 7 - SYV - søde og smækre piger, lige til den lyse morgen :4thumbup: :w00t:

Ikke flere detaljer, ingen grund til at gøre dig deprimeret, mwuaha... godmorgen..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share