Spock 2004


Spock
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ikke 100pct fast, jeg træner efter lyst og tid, men jeg kører forskellige kombinationer af muskelgrupper for at få lidt afveksling. Hidtil har jeg ellers groft sagt kørt følgende:

Mandag:

- Styrke: Bryst/Skulder/Triceps

- Spinning 3 + Spinning Udholdenhed

Tirsdag:

- Styrke: Ben/Ryg/Mave

- Evt en enkelt spinning-time, alt efter tid og lyst og ben-restitution

Onsdag:

- Spinning 3 + 2

Torsdag:

- Hviledag eller styrketræning og spinning alt efter lyst og restitution (frit)

Fredag:

- Spinning 2 + 3

Lørdag:

- Styrke: Bryst/Skulder/Triceps

Søndag:

- Tømmermænd/Spinning

Torsdage ender som regel med styrketrænings også, hvilket forskyder styrketræningen en smule.

Programmet er kun vejledende, når jeg har lyst til at træne mere end programmet foreskriver, gør jeg det :-)

Spinningen styrer til en vis grad hvornår jeg kan styrke-træne

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Fair nok  :bigsmile:  - jeg er MEGET GLAD for at jeg ikke skal flytte til Odense  :bigsmile:

Skru lidt ned for begejstringen...jeg kan ikke holde til det :crybaby::crazy: :4ranting: ( :tongue: )

Jeg har sgu elendige kort på hånden. Men fuck det, jeg overlever nok  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Få det nu bare gjort - du vil ha' det MEGET bedre bagefter :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fast>> ja der er vist noget med at du kender det :bigsmile:

Til dagens træning:

Tid: kl. 16

Sted: Parken

Program: Mave/Kondi

Dragon Flags

- 1 x 10 @ BW

- 1 x 08 @ BW

Swissball Crunch:

- 2 x 20 @ BW+20kg

Swissball Skrå Crunch:

- 2 x 20 @ BW+20kg

Cable Crunch:

- 3 x 15 @ whatever

Kondi:

- Spinning III (Chris Macdonald feat. Arne)

Spinningen var meget meget tung, kørte elendigt. Tror jeg skal have justeret klamperne på de nye sko, den venstre sidder altså mærkeligt..

Det kan ikke blive til mere end 2 x :banana: for en træning under middel.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 18. november 2004 part I

Tid: kl. 06

Sted: Parken

Program: Bryst/Skulder

Incline Bænk:

- 1 x 15 @ 50kg

- 1 x 10 @ 60kg

- 1 x 06 @ 70kg

- 1 x 07 @ 70kg

- 1 x 08 @ 70kg

- 1 x 06 @ 75kg

- 1 x 05 @ 80kg :devil:

Incline DB Flying:

- 3 x 15 @ 20kg

- 1 x 15 @ 22kg

DB Pullover:

- 3 x 15 @ 40kg

- 1 x 20 @ 40kg

Standing Cable FLyers:

- 4 x 15 @ whatever (disco-pump :blush: )

Military:

- 1 x 15 @ 30kg

- 1 x 06 @ 50kg

- 1 x 07 @ 50kg

- 1 x 08 @ 50kg

- 1 x 09 @ 50kg

DB Laterals:

- 4 x 10 @ 14kg

Cable Bagskulder:

- 1 x 15 @ whatever

- 3 x 10 @ whatever

DB Laterals Behind Back:

- 4 x 10 @ 10kg

Blev vækket i nat pga "stormen" - der skulle sendes stormvarsler ud fra Øresundsbron. Efterfølgende kunne jeg ikke sove, så selvom jeg fysisk var meget meget træt, tog jeg i Parken.

Overraskende god energi, selvom jeg naturligvis ikke var på toppen.

Jeg tror faktisk min 5 reps i incline bænk med 80kg er tangering eller ny PR :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 18. november 2004 part 2

Efter job, afsted til dagens andet træningspas :devil::devil: :

Tid: kl. 17-2030

Sted: Parken

Program: Ryg/Ben/Kondi

Squat:

- 1 x 15 @ 50kg

- 1 x 12 @ 60kg

- 2 x 10 @ 70kg

- 2 x 08 @ 80kg

- 2 x 05 @ 90kg

Leg Curl:

- 1 x 10 @ 40kg

- 1 x 10 @ 45kg

- 1 x 10 @ 50kg

Leg Extensions:

- 1 x 10 @ 80kg

- 1 x 10 @ 100kg

- 3 x 10 @ 120kg

Bent Over Barbell Rowing:

- 1 x 15 @ 50kg

- 1 x 10 @ 60kg

- 3 x 08 @ 70kg

- 3 x 06 @ 75kg

- 1 x 05 @ 80kg

1 Arm Bent Over DB Rowing:

- 2 x 12 @ 40kg

- 2 x 15 @ 40kg

- 1 x 18 @ 40kg

Chinups:

- 3 x 10 @ BW

- 1 x 15 @ BW

- 1 x 19 @ BW (PR)

Hyper Extensions:

- 2 x 20 @ BW

- 2 x 15 @ BW+20kg

Widegrip Technoshit Rowing:

- 1 x 10 @ 50kg

- 1 x 10 @ 55kg

- 2 x 10 @ 60kg

Kondi:

- Spinning Udholdenhed 75 mins (Annette Berg)

Annette proklamerede at "hvis man var kommet for at køre hurtigt og let, så var man gået forkert - her blev kørt tungt"... :blink:

Nogenlunde følgende program:

- opvarmning, ca. 10 mins, primært stående arbejde

24 minutters serie, 3 x 8 således:

- 4 mins stående enkelttakt

- 1 mins accelleration

- 1 mins siddende accelleration

- 1 mins stående accelleration

- 1 mins siddende dobbelttakt

(man justerede naturligvis belastningen herefter)

11 minutters serie:

- enkelttakt, tungt, 60rpm, siddende

Så en serie jeg ikke kan huske... og så.

3 x 4 mins serier:

- 2 mins stående enkelttakt

- 1 mins forøgelse af belastningen

- 1 siddende enkeltttakt med samme belastning

Fin træning, god workload, 4 x :banana:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Hehe, det kører da bare med styrken for tiden :devil: .. 18 reps m. 40kg i DB rows er sgu nice, og 5 m. 80 i bend over er også kanon :cooldance: .. Synd i ikke har tungere håndvægte i parken, tror ellers du kunne lave nogle lede rows :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tak tak, ja, det går ok for tiden, på trods af træthed osv... det er da dejligt at det _kan_ gå fremad i styrke.

Vægten er også gået støt opad, så det er nok een af forklaringerne :bigsmile:

Rigtigt set, det er ret irriterende at de "kun" har 40kg DBs i Parken.

Nu er det ikke noget stort problem for mig (endnu), da det kun er DB rows og DB pullover jeg kunne bruge mere... incline DB pres roder jeg stadig rundt med 36kg .. ved ikke hvad fanden jeg har gang i.. mere vægt på, Lars... :devil::devil:

FIk lige talt sammen - har kørt 78 sæt idag - og det var gode sæts, og ingen mave-sæt, ingen sæt med reps < 5....... rimeligt meget.. desuden de 75 mins cykling, samt 2½ times transportcykling på fuld hammer... puha....

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Spock, ved du hvad?

Jeg tror du er stærkere end du selv regner med.

Måske var det meningen du "bare" skulle have en masse volumen på i dag (dvs i går), men hvis ikke så er det jo mildt sagt skudt i bøtten at tage 48 sæt inden man forsøger på det tunge. :bigsmile:

Så hvis du gerne vil finde ud af hvor stærk du egentlig er synes jeg du burde overveje noget i stil med ME-øvelserne i WSB/WSB-BB.

Du skriver ofte hvor puny de vægte du løfter er. Set her fra er det sgu nogle ok kg når du cykler 10+ timer om ugen eller hvor meget det nu er - og vejer et halvt snefnug :tongue:

Så: GO HEAVY OR GO HOME :devil:

PS: Det er muligt jeg bare er alt for træt og burde gå i seng, men jeg synes lige du skulle have lidt :4thumbup: herfra. :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Angel>> så lidt :bigsmile:

MaxP>> du har ret, igang med noget tungere løft. Det med de mange indledende løft er fordi jeg er bange for ikke få volumen nok. Føler mig meget godt rustet til at klare den store workload.

Jeg tror ikke jeg kan løfte meget tungere uden at tage en del på i vægt (som jeg også er godt i gang med, og det går fint). Jeg er ret spinkelt bygget og har relativt lange lemmer (er 188cm ) så de skide vægte skal altså løftes et stykke :bigsmile: - af den grund tror jeg det bliver svært.

Jeg tror jeg vil kigge lidt på de programmer du nævnte.

Men jeg _er_ altså ret nervøs over at skulle skære volumen ned, så føler man jo ikke at man får trænet det hele ordentligt, hehe.

Men tak for tippet, jeg vil seriøst prøve at se på sagerne.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke jeg kan løfte meget tungere uden at tage en del på i vægt
Så du mener altså at dit nervesystem er fuldt optimeret? :wink:
Men jeg _er_ altså ret nervøs over at skulle skære volumen ned, så føler man jo ikke at man får trænet det hele ordentligt, hehe.

Du trænger til en SD :tongue:

Link to comment
Share on other sites

MaxP>> du har ret, igang med noget tungere løft. Det med de mange indledende løft er fordi jeg er bange for ikke få volumen nok. Føler mig meget godt rustet til at klare den store workload.
Sådan har jej det også, men jeg dyrker heller ikke cardio ved siden af.
Spock, ved du hvad?

Jeg tror du er stærkere end du selv regner med.

Måske var det meningen du "bare" skulle have en masse volumen på i dag (dvs i går), men hvis ikke så er det jo mildt sagt skudt i bøtten at tage 48 sæt inden man forsøger på det tunge.  :bigsmile:

Så hvis du gerne vil finde ud af hvor stærk du egentlig er synes jeg du burde overveje noget i stil med ME-øvelserne i WSB/WSB-BB.

Du skriver ofte hvor puny de vægte du løfter er. Set her fra er det sgu nogle ok kg når du cykler 10+ timer om ugen eller hvor meget det nu er - og vejer et halvt snefnug  :tongue:

Så: GO HEAVY OR GO HOME  :devil:

PS: Det er muligt jeg bare er alt for træt og burde gå i seng, men jeg synes lige du skulle have lidt  :4thumbup: herfra.  :sleeping:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg synes også, det er tunge løft, du laver.
Tak tak, ja, det går ok for tiden, på trods af træthed osv... det er da dejligt at det _kan_ gå fremad i styrke.

Vægten er også gået støt opad, så det er nok een af forklaringerne  :bigsmile:

Rigtigt set, det er ret irriterende at de "kun" har 40kg DBs i Parken.

Nu er det ikke noget stort problem for mig (endnu), da det kun er DB rows og DB pullover jeg kunne bruge mere... incline DB pres roder jeg stadig rundt med 36kg .. ved ikke hvad fanden jeg har gang i.. mere vægt på, Lars...  :devil:  :devil:

FIk lige talt sammen - har kørt 78 sæt idag - og det var gode sæts, og ingen mave-sæt, ingen sæt med reps < 5....... rimeligt meget.. desuden de 75 mins cykling, samt 2½ times transportcykling  på fuld hammer... puha....

Det er helt vildt, og det viser at du kan det hele på en gang.

Stor workload

Vild styrke

Og alligevel være rippet :1356:

Hold K..., jeg er imponeret.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Maxp>> kører jo normalt 15-20 sæt pr. muskelgruppe, ellers føler man ikke man har trænet ordentligt... og det er svært at vænne sig af med igen når man først har konditioneret sig til det.

Noget andet er at skulle følge et program hvor man øger progressivt - men det vil sige at man starter "under" sit "max"... det sjove ved træningen er jo at teste sig selv og sine grænser - hver eneste gang. Det er nok ikke det kloge, men det er svært at vænne sig af mig.

Jeg vil prøve at se på nogle programmer og måske følge noget.. for at se om jeg f.eks. kan forøge min bænk styrke (og krydse fingre for at skulderen holder).

Henning>>

- min styrke er ikke specielt stor. Jeg er bygget spinkelt og har lange lemmer, ikke just befordrende for at skulle løfte specielt tungt.

- rippet er jeg heller ikke mere - har forøget (planmæssigt) min vægt en del, så jeg nu roder rundt i underkanten af de 80 (godtnok kun 78kg igår men alligevel... ) men det har dog resulteret i moderat styrke fremgang, kan jeg godt mærke.

- der er med andre ord ikke meget imponerende over det.. men tak for de rosende ord. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Har nu kigget (tak Arne) lidt på TJs alternative hypertrofi-program, og det ser spændende ud. Vil prøve at kigge på det, og så starte med at køre skulder og bryst med det program.

Ved ikke om jeg har modet til at køre ben på samme vis, det er jeg bange for går ud over cyklingen :blush:

Men 10x1 og 5x5 lyder som et fedt program med en god volumen.

Starter imorgen :devil:

Link to comment
Share on other sites

Kort opdatering, tiden er knap, jeg skal tilbage til Los Santos :devil::devil:

Har besluttet at prøve TJs Alternative Hypertrofi-program i Bænken og Military.

Programmet er som sagt 10x1 + 5x5 og jeg kører det over 8 uger.

Træningen igår i Parken. Absolut ingen som helst energi eller kræfter, ved ikke hvad der sker - sandsynligvis for lidt søvn.

Bænkpres:

- 1 x 15 @ 50kg

- 1 x 10 @ 70kg (tungt!!

- 1 x 08 @ 80kg (fatter ikke noget! Tungt! )

- 10x01 @ 90kg (opps, ikke autoriseret startvægt :bigsmile: , justerer næste gang)

- 5 x 05 @ 80kg (til grin, jeg har kørt 5x5 med 90kg for kort tid siden og det var HÅRDT nu)

Kan ikke huske hvornår jeg var så træt og uoplagt og svag. Alt føltes uoverskueligt tungt. Næste uge slår jeg ind på de "korrekte" vægte i bænken

Incline DB Flyers:

- 3 x 15 @ 20kg

- 1 x 15 @ 22kg

DB Pullover.

- 3 x 15 @ 40kg

- 1 x 20 @ 40kg

Standing Cable Flyers:

- 4 x 12 @ whatever

Seated DB Pres:

- 1 x 10 @ 22kg (tuungt !! wtf!! )

- 1 x 10 @ 24kg

- 1 x 10 @ 26kg

- 4 x 05 @ 28kg

Seated DB Laterals:

- 4 x 10 @ 12kg

DB Bagskulder:

- 3 x 10 @ 10kg

Cable Bagskulder:

- 4 x 10 @ 20kg

Swissball Crunch:

- 2 x 20 @ 20kg

Swissball Skrå Crunch:

- 2 x 20 @ 20kg

Incline Leg Raise:

- 2 x 30

Elendig træning, 1 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share