Spock 2004


Spock
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Flexi>> jo, det er min kostplan, hehe.. er den ikke ok? Havregryn+prot er da ok??

Det skal jo lige med til historien at vores frokost-buffet er ganske god, der er masser af forskellige retter - vores kok laver god mad ,og meget varieret.

Tulle>> jeg holder jo pause hele tiden!!!

A_R>> gør ikke så meget med spinning, det ved jeg kommer hurtigt igen. Jeg er mest nervøs for min (ok, nærmest ikke-eksisterende-men-dog-målbare) muskelmasse.

Jeg tør ikke holde total skadesfri, så jeg listede til kort træning imorges:

- Bænkpres: 3 x 10 @ 70kg

- BB Rowing: 3 x 12 @ 50kg

- Seated DB Pres: 3 x 10 @ 20, 24 & 26kg

- Incline Flyers: 3 x 10 @ 18kg

- Chinups: 1 x 12 @ BW

Se det var jo ikke meget, men kan heller ikke træne mere pga feber i kroppen. Men rart at få lavet en mikroskopisk smule.

Tager pause idag, nu skal sygdommen lige ud af kroppen og så ser vi imorgen.

Link to comment
Share on other sites

A_R>> gør ikke så meget med spinning, det ved jeg kommer hurtigt igen. Jeg er mest nervøs for min (ok, nærmest ikke-eksisterende-men-dog-målbare) muskelmasse.

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, det skal du ikke frygte :wink: Som der er blevet nævnt gainer kroppen hurtigt massen igen :bigsmile:

Gik selv fra ca. 111 cm om overkroppen til 104,5 cm da jeg var i kcal underskud fra november sidste år til slutningen af juli i år... Har selvfølgeligt været en blanding af masse og fedt, der er blevet smidt der.

Efter jeg er begyndt at gaine fra slutningen af august af er jeg da kommet op på næsten 110 cm igen :bigsmile: uden at jeg er blevet større om taljen :wink:

Så hvor minimalt lidt du end kan miste på en uge, burde det da kunne hentes igen med et par dages bulkning :w00t:

Sorry for spam, men tænkte det måske var godt med et eksempel hentet fra egen erfaring :smile:

Edited by A_R
Link to comment
Share on other sites

A_R>> tak for erfaringen, det varmer sgu at vide at det ikke er så katastrofalt. Det ved jeg jo godt, det er bare ikke altid man lige kan overskue det når man sidder i situationen... :bigsmile: - men jo, jeg ved godt jeg nok skal komme igen - og at det går ret hurtigt.

Link to comment
Share on other sites

A_R>> tak for erfaringen, det varmer sgu at vide at det ikke er så katastrofalt. Det ved jeg jo godt, det er bare ikke altid man lige kan overskue det når man sidder i situationen...  :bigsmile:  - men jo, jeg ved godt jeg nok skal komme igen  - og at det går ret hurtigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Så lidt da :4smartass:

Du kan jo også vende det om og sige at det måske er bedre at få prøvet igennem nu (altså en hel uges pause :w00t: ), og så skabe egen erfaring, end det måske er sidenhen, når du har fået en del mere masse på kroppen :wink:

Link to comment
Share on other sites

A_R>> rigtigt set, godt at gøre sig nogle erfaringer på egen krop!

Flexi>> jo jo, jeg laver også Wok engang imellem: kyllingefilet, gulerødder, champignons, porrer, løg, citrongræs, chili, soya... og så en masse brune ris til.. mums!!!

Husk på min frokost er meget meget varieret - det er fordelen ved at have kok på jobbet.

Når jeg begynder at træne meget igen, supplerer jeg med havregryn/prot shakes formiddag og før sengetid.

Ved godt det er meget havregryn, men jeg eeeeeeelsker havregryn... slurp!!

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Den wok lyder lækker nok - inviterer du ikke mig og Fast på middag snart? :4mewantfood:

Bortset fra det, så er det også fint med havregryn... Tænker bare, at du muligvis har brug for lidt flere kalorier. Du forbrænder jo en hulens masse med al din spinning osv.

Herligt med sådan en kantineordning - min drøm er, at blive rig nok til at ha Consuela tøffende rundt i køkkenet og lave lækkerier til mig, når jeg ringer med en lille klokke der ligger i lommen på min Heffner house coat.

Link to comment
Share on other sites

Flexi>> jeg troede havregryn var ret energi-tæt når det kom til stykket?

Anyway, jeg supplerer med mellem-måltider med havregryn osv når jeg er i trænings-mode, så det skulle være muligt at få energi nok - jeg vil prøve at regne lidt på det, selvom det er svært pga buffeten til frokost.

Dagens deload træning:

Tid: kl. 12

Sted: SATS Nørrebro :blink:

Program: Deload fullbody

Squat:

- 3 x 12 @ 50kg

Bænkpres:

- 1 x 15 @ 50kg

- 2 x 10 @ 70kg

DB Laterals:

- 3 x 10 @ 12kg

Military:

- 1 x 15 @ 35kg

- 2 x 10 @ 45kg

Cable Rowing:

- 3 x 12 @ 60kg

Dips:

- 3 x 10 @ BW

Machine Shoulder Pres:

- 3 x 10 @ whatever

Cable Pulldown:

- 3 x 10 @ whatever

Mave:

- 2 sæt incline leg raise

- 2 sæt dragon flags

- 2 sæt swiss ball

Incline DB Pres:

- 1 x 15 @ 20kg

- 1 x 15 @ 24kg

- 1 x 35 @ 24kg (oops, ingen skrivefejl :devil: )

Incline DB Flyers:

- 3 x 10 @ 16kg

Hyper Extensions:

- 3 x 20 @ BW

Stille og roligt, stadig ikke frisk pga feber og sygdom.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 6. december 2004

Træning starter stille og roligt igen, desvære ikke på optimale betingelser.

Har været syg de sidste par dage, og idag var ingen undtagelse :mad:

Planen er at starte stille og roligt ,og langsomt skrue volumen og styrke op - håber jeg når mit "gamle" niveau indenfor overskuelig tid :bigsmile:

Kræfterne er helt væk pga denne kraftige forkølelse og feberen men alligevel en ok begyndelses-træning.

Tid: kl. 17

Sted: Parken

Program: Bryst/Skulder/Kondi

Bænkpres:

- 1 x 15 @ 50kg

- 2 x 10 @ 70kg

- 1 x 08 @ 80kg (føltes tung men ellers overraskende ok)

Skruer et sæt 80kg ekstra på næste gang

Military:

- 1 x 15 @ 30kg

- 3 x 10 @ 40kg

Ok, også ret lav vægt

Incline DB Pres.

- 3 x 10 @ 30kg

Overskuelig

Incline DB Flying

- 3 x 10 @ 18kg

DB Laterals:

- 3 x 10 @ 12kg

Let

DB Bagskulder.

- 3 x 08 @ 12kg

Styrketræningen gik overraskende godt på trods af svagheden i kroppen, det samme kunne man desværre ikke sige om kondien:

Kondi:

- Spinning III (Chris Macdonald feat. Fast)

Ville have kørt udholdenheden bagefter, men jeg døde totalt efter 40 minutter af timen, der var udsolgt, og kunne virkeklig mærke at det var totalt dumt at tage op at træne med feber i kroppen. Gjorde det kloge, droppede de 70mins udholdenhed bagefter, og tog hjem efter timen.

2 x :banana:

Håber jeg kan kommer over denne sygdom snart, ellers dejligt at komme igang lidt igen - er dog langt fra fordums styrke men det kommer forhåbentligt snart igen.

Dagens program i 3eren var iøvrigt:

- 6 mins opvarming

3 serier a 10 mins:

- 7 mins stående 80rpm (L7), 3 mins stående angreb (L9)

- Let pause-rul 2 mins

- 7 mins siddende 80rpm (L7), 3 mins siddende angreb (L9)

- Let pause-rul 2 mins

- 7 min stående 80rpm (L7), 3 mins stående angreb (L9)

- Let pause-rul 2 mins (blev til 2,40 )

- 6 mins siddende mellemtakt, L6-7 (afkørsel)

Link to comment
Share on other sites

Yeah, vi skal sgu nok komme i form igen!

- du så nu ikke ud til at have taget skade af lidt pause... så du er klart tilbage snart!!

Men se at få spist noget mad, ikk? Går sgu ikke at gå sukkerkold, og så æder din krop bare løs af musklerne istedet for at bruge muskel-sukkeret... (ikke at jeg er bedre end dig, jeg laver samme bommert næsten hver gang :laugh: )

Link to comment
Share on other sites

Yeah, vi skal sgu nok komme i form igen!

- du så nu ikke ud til at have taget skade af lidt pause... så du er klart tilbage snart!!

Men se at få spist noget mad, ikk? Går sgu ikke at gå sukkerkold, og så æder din krop bare løs af musklerne istedet for at bruge muskel-sukkeret...

<{POST_SNAPBACK}>

Yeah! :devil: og ja, ja...har skruet op for kj-indtaget :bigsmile:

(ikke at jeg er bedre end dig, jeg laver samme bommert næsten hver gang  :laugh:  )
:tongue::laugh:
Den sidste sætning der Spockster, læs lige dén igen...  :wink: Den gælder ikke kun Fast 

:innocent::innocent::innocent::unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

hehe...der fangede Tulle dig vist :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 7. december 2004

Genoptræning dag 2:

Tid: kl. 1530

Sted: Parken

Program: Ben/Ryg/Triceps/Mave/Kondi

Stadig ret afkræftet og træt og hovedet fuld af snot - men feberen har lagt sig.

BB Rowing:

- 1 x 15 @ 50kg

- 3 x 08 @ 60kg

Stille og roligt, gik ok

Squat:

- 1 x 12 @ 50kg

- 3 x 08 @ 60kg

One Arm DB BentOver Rowing:

- 3 x 10 @ 30kg

Meget meget let, mere næste gang

Leg Extensions:

- 3 x 10 @ 80kg

Kunne virkelig mærkes at jeg har været syg

Leg Curl:

- 3 x 10 @ 35kg

Chinups:

- 1 x 08 @ BW

- 1 x 06 @ BW

- 1 x 04 @ BW

Cable Pressdown:

- 3 x 10 @ 25kg

Hyper Extensions:

- 3 x 20 @ BW

Dragon Flags:

- 1 x 08

- 1 x 06

Swissball Crunch:

- 2 x 15 @ 20kg

Skrå Swissball:

- 2 x 15 @ 20kg

Kondi:

- Spinning II (Kurt Mørch !!! )

Kurt dukkede op som afløser for hvad-nu-han-hedder-har-glemt - så jeg måtte køre med, super time, super musik som altid!!

3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

[Kondi:

- Spinning II (Kurt Mørch !!! )

Kurt dukkede op som afløser for hvad-nu-han-hedder-har-glemt - så jeg måtte køre med, super time, super musik som altid!!

3 x :banana:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har faktisk kørt hos jer med en afløser, der hed Kurt, på en III-time tilbage i september. Sej fyr, gråsprængt skæg, ikke helt ung – virkelig opmuntrende for en gammel nisse som mig. Han var MEGET musikalsk. Jeg husker især, da vi skulle accelerere fra tung, stående enkelttakt til mellemtakt. Jeg fulgte som sædvanligt i den situation instruktørens ben og opdagede, at jeg stadigvæk på en eller anden måde kørte i forhold til musikken – det havde han godt nok styr på! Stor aften – jeg kørte 171 i snit, husker jeg. Flink fyr – gad godt snakke musik, takter og alt sådan noget bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Milter && Fast>> Kurt Mørch kører normalt på Vesterbro - han er en ældre, totalt sej gut, helt skaldet. Kører rigtigt gode timer, god musik og som Milter ganske rigtigt påpegede, har han styr på det med takter, musikforståelse etc.

Tror også Arne har kørt en hel del med ham - han er virkelig god!

Tilmed en rigtig flinker fyr.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 8. december 2004

Tid: kl. 16

Sted: Parken

Program: Kondi

Spinning III

- Chris Macdonald feat. Fast & Arne

Nøjjjjjjjjj for en fed time! Ny maxpuls sat sidst i timen under 3mins intervallet: 202 - troede aldrig jeg skulle opleve det i den gamle krop. Hjertet truede dog også med at hoppe ud :4thumbup:

Spinning II

- Chris Macdonald feat. Fast

God time, intensiteten på middel, al krudtet blev brændt aw i første time - men gik ok trods alt. Min første dobbelttime efter sygdom og pause, går virkelig fremad.

Alti alt en rigtig god træning, PR i maxpuls er overdrevet fedt.

5 x :banana: lige ned i løgneren.

Link to comment
Share on other sites

Spinning III

- Chris Macdonald feat. Fast & Arne

Nøjjjjjjjjj for en fed time!  Ny maxpuls sat sidst i timen under 3mins intervallet: 202 - troede aldrig jeg skulle opleve det i den gamle krop. Hjertet truede dog også med at hoppe ud  :4thumbup:

hæhæ...endnu engang tillykke med det...du er også too wild altså :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hehe - jeg troede også først mit pulsur var i stykker, resatte det flere gange og bøvlede med det (til onde blikke fra Chris ) men den var god nok - tidligere max var 198 sat under max-testen på Muskelforskningscenteret tidligere.

Meeeen tror nok det var en engangs-"fornøjelse" - på een eller anden måde må både sygdom og pause have spillet ind... mon ikke??

Efter morgendagens styrke vil jeg forsøge at få et overblik over hvor meget muskelmasse jeg har mistet, men måske er det slet ikke så slemt som jeg gik og troede??? :4thumbup: :4thumbup:

Fast>> jeg tror snart vi to er tilbage 4 real - der går nok lige en lille uge endnu, men så.... :devil:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 9. december 2004

Kæmpe DOMS i stængerne efter spinning igår :4thumbup:

- ud på eftermiddagen skulle jeg noget jule-tamtam med jobbet, spil, lege, æbleskiver, vin, gløgg osv... efter at have holdt mig pænt på måtten et par timer, troede jeg mig sikker og skulle til træning... hvorpå de liiiiiiiiiige annoncerede kæmpe lækkert buffet-bord....

Så jeg blev efter megen palavern nødt til at bulke lidt, hvorefter lysten til at træne alligevel tog over - men det var med bange anelser jeg tog til Parken, minus overskud men lysten var intakt, og ikke så ringe endda:

Tid: kl. 1730

Sted: Parken

Program: Genoptræning, round 2, Bryst/Skulder

Bænkpres:

- 1 x 15 @ 50kg

- 1 x 10 @ 70kg

- 1 x 08 @ 80kg

- 1 x 05 @ 90kg

Dejligt at være tilbage på 90kg, selvom de da var tunge og udholdenhden bestemt ikke var til 5 sæt på den vægt... alligevel fint med lidt fremgang

Incline DB Pres:

- 1 x 10 @ 30kg

- 1 x 10 @ 32kg

- 1 x 10 @ 34kg

- 1 x 08 @ 36kg

- 1 x 04 @ 40kg PR :devil:

Fik en fyr i nærheden til at hjælpe mig op med 40kg DB - men fyren mistforstod vist, for han undlod behændigt at hjælpe mig op med den, hvorefter han "kørte med" de første 2 reps. Hver gang måtte jeg holde pause på toppen og pænt fortælle at han skulle fjerne sine hænder.... hehe.. men det var FEDT at prøve 40kg! PR er sgu for vildt!

Incline DB Flyer:

- 4 x 10 @ 20kg

Stille og roligt

Seated DB Pres:

- 1 x 12 @ 20kg

- 1 x 10 @ 24kg

- 1 x 10 @ 26kg

- 1 x 05 @ 28kg

Seated DB Laterals:

- 4 x 10 @ 12kg

Rear Shoulder CrossCable

- 3 x 10 @ whatever

DB Rear Shoulder:

- 3 x 10 @ 10kg

PR i incline DB er pænt nice når man ikke er på toppen og igang med genoptræning... måske var det ikke helt tosset med den pause alligevel? Vi må se om 1-2 uger hvor jeg gerne skulle være fuldt på toppen igen

5 x :banana: - fordi det var meget overraskende positivt..

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Fandme leee´ DB press spock!.. Det var jo det jeg sagde, jeg blev også lidt lee´ere efter jeg havde været syg.. Styrken stiger faktisk rigtig godt, men massen er til gengæld længere tid om at komme tilbage :dry: .. Men fandme stærkt DB presset! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share