Spock 2004


Spock
 Share

Recommended Posts

Tror I virkelig ikke det ville medføre massiv nedslagtning af muskelmasse med så ekstrem lidt træning?

På den anden side trænger jeg til at føle at jeg ikke konstant bliver overhalet af gamle damer på cykel, fordi der bare ikke er noget at træde med... ..

Lørdag er sådan en hyggelig dag at styrketræne .... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nope - det er hjernen der leger svagpisser med en, lige så snart man når op over 3 dages fri fra træning :smile:

Jeg kan rent fysisk mærke forskel efter at ha taget lidt SD eller Deloading.. Nogle gange er det ikke så planlagt; men måske bare 5 dage fri fordi jeg har brug for det, og når jeg vender tilbage, er det med fornyede kræfter - ikke svagere.

Så længe du sørger for, at holde kosten ved lige imens, så er der ingen fare for muskelsvind på de få dage :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Flexi>> Ja du har nok ret, jeg kører nu en uges tid med full body , dog relativt stor volumen men aldrig til failure, så ser vi hvordan det går.

Jarvig>> Lad os se på sagerne imorgen, er på vej til julefrokost i skrivende stund :bigsmile:

Dagens træning:

Fredag d. 26. november 2004:

Tid: kl. 16-1830

Program: Mave/Kondi

Swissball Crunch:

- 2 x 20 @ mig + 20kg

Swissball Skrå Crunch:

- 2 x 20 @ 20kg

Dragon Flags:

- 2 x 8 @ Bw

- 1 x 6 @ BW

Incline Leg Raise:

- 2 x 30 @ mig

Spinning II (Chris Macdonald feat. Arne)

En god times kørsel, holdt pulsen 75-80% af max, dejligt men benene var udtømte for glukogen, sådan føltes det. Skulle gerne forbedres efter denne uge.

Spinning III (Chris Macdonald feat. Arne)

Haha - må tilstå at det gik helt helt galt. For helvede hvor var det en hård og fed time. Jeg er for træt og udmattet (og har for travlt pga julefrokosten) til at forklare programmet, men det var en afart af det sædvanlige fredagsprogram, første del var det samme med 40/20 interval serien, anden del var ny: 5x5 mins 90-95% af max.

Game over, dog 4 x :banana: for den fredagstime bare indbyder til at køre sig i hegnet.. manner det var en god time!! Må være røget ca. 1 kg muskelmasse, haha..

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Tror I virkelig ikke det ville medføre massiv nedslagtning af muskelmasse med så ekstrem lidt træning?

I

CANNOT

TAKE

THIS

MUCH

LONGER

...

MUST

FIND

THE

POWER... MAAAAAX POWER :tongue:

Seriøst lars, er alle dine hjerneceller holdt op med at virke eller kan de kun finde ud af at snakke en af gangen? Umiddelbart ser jeg en endorfin-overdosis eller druk som mest sandsynlige årsager. :wink:

Jo Lars, du mister alt den musklemasse du har opbygger igennem 13 år, ja og faktisk mere til, hvis du holder en uges pause fra vægtene. Hvis man er super trænet som du er kan det faktisk godt ske i løbet af 4-5 dage... :crazy:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 27. november 2004

Dagens træning:

Deload full body:

3 x 10 @ puny weights i følgende øvelser:

- bænkpres

- incline db pres

- incline db flying

- military

- seated db pres

- standing db laterals

- squat

- leg extentions

- swissball crunch

- cable triceps pressdown

- 1arms db extensions

- cable crunch

- cable rowing

- chinups (her kun 3 x 8)

- hyper extensions (2 x 20)

Deload er uden for rating :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hey Lars, det er altså den mest imponerende form for deload :blink::laugh:

Jeg har lige kørt 10 dages SD og jeg må give MaxP ret, al min muskelmasse er væk, jeg stønner bare af at rejse mig fra en stol og vægten er faldet med 30 kg!!! NOT, der er ikke en skid at se på hverken vægt eller figur :4thumbup: Det eneste der sker er at mine muskler nu responderer bedre på de vægte jeg har kørt med længe end de gjorde før SD´en :devil:

PS: trænede du i parken i dag? Var selv derude fra et par timer i eftermiddag... :smile:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Hej Tulle,

- nej, jeg blev desværre nødt til at træne i Nørrebro idag.

Tiden var for knap, vågnede kl. 1630 (!!!) og susede til træning i Nørrebro, for derefter at tage direkte til julefrokost igen.. puuuuuuuuuuuha...

Mildt sagt vil jeg sige at dagen idag bød på tømmermænd... mildt sagt... :devil:

Nu: sove... imorgen: .. ... vi ser... ...

Men ja: det er altså deload og det føles skam også sådan. Jeg kan altså mærke at jeg bliver svagere og svagere men jeg giver det en chance og kører 4-5 dage mere deload.... det bliver spændende at se om jeg nogensinde vil kunne genvinde det tabte, hehe..

godnat til alle mol'ere...

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Men ja: det er altså deload og det føles skam også sådan. Jeg kan altså mærke at jeg bliver svagere og svagere men jeg giver det en chance og kører 4-5 dage mere deload.... det bliver spændende at se om jeg nogensinde vil kunne genvinde det tabte, hehe..

<{POST_SNAPBACK}>

Su bliver svagere og svagere fordi du ikke køre delaod - men forsat arbejder dig støt og roligt videre ind i din overtræning. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag. d. 30. november 2004

Så er der gået et par dage - tid til et surt opstød så jeg selv, når jeg bliver gammel , kan bladre tilbage og se hvad jeg ikke skulle gøre.. :blink:

Siden jeg starede på såkaldt "deload" / "dekond." er det hele ramlet.

- jeg æder sindssygt ringe, slik og dårlig mad, jeg plejer ellers at spise sundt. Mostly.

Det er typisk for mig, hvis jeg træner, har jeg kun lyst til at spise sundt, hvis jeg ikke træner, ender jeg i den anden grøft. Min lyst til sund mad er proportional med træningsmængden. Som om kroppen skriger efter god næring, og det får den.

Når jeg ikke træner, spiser jeg alt for meget slik, alt for meget mad (mængde-mæssigt) og har det generelt dårligt fordi blodsukkeret hamrer op og ned.

- jeg har været småsyg i flere dage nu, kulminerende med idag hvor jeg ligger med småfeber. I blame the fucking deload :devil::blink:

- min form er totalt smadret, jeg er sat 2423 år tilbage og ligner en hvalros og har mindst taget 5-6 kg på (har dog ikke vejet mig, men sådan føles det).

- jeg er stensikker på at min styrke er aftaget med 30-40% :mad:

Er jeg skør? Er det deloadens skyld? MOST LIKELY :4thumbup: :bigsmile:

Går i seng asap, kan ikke holde mig oppe mere pga feberen.

I blame deload.

I blame deload.

Kids, dont ever try this at home: dont deload!! I'm tellin ya: do not deload!!!

24 timer til KRAFTIG forbedring, ellers ....

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Jo Lars, du mister alt den musklemasse du har opbygger igennem 13 år, ja og faktisk mere til, hvis du holder en uges pause fra vægtene. Hvis man er super trænet som du er kan det faktisk godt ske i løbet af 4-5 dage...

Jeg sagde det jo :blink::blink::blink::blink:

Til det lidt mere seriøse:

Siden jeg starede på såkaldt "deload" / "dekond." er det hele ramlet.
Du har ikke været på hverken deload eller dekonditionering. Let nedsat træningsmængde, fra et niveau som var ekstremt højt, men det gør det ikke til deload.
- jeg æder sindssygt ringe, slik og dårlig mad, jeg plejer ellers at spise sundt. Mostly.

Det er typisk for mig, hvis jeg træner, har jeg kun lyst til at spise sundt, hvis jeg ikke træner, ender jeg i den anden grøft. Min lyst til sund mad er proportional med træningsmængden. Som om kroppen skriger efter god næring, og det får den.

Som jeg også skrev skulle du kun gøre det hvis du selv kunne konstarere det var nødvendigt. Hvis ikke du tror på at det du har gang i vil have den ønskede effekt, hvordan kan du så nogensinde forvente at det virker.

Jeg har på intet tidspunkt truet dig på livet til at tage det med ro en uge, vel :wink:

- jeg har været småsyg i flere dage nu, kulminerende med idag hvor jeg ligger med småfeber. I blame the fucking deload
Du taler i vildelse :devil:

Det er influenza-sæson, hvis du ikke har bemærket det.

- min form er totalt smadret, jeg er sat 2423 år tilbage og ligner en hvalros og har mindst taget 5-6 kg på (har dog ikke vejet mig, men sådan føles det).

- jeg er stensikker på at min styrke er aftaget med 30-40%

Paranoia og konspirationsteorier.

IT'S ALL IN YOUR HEAD, LARS!!!

Er jeg skør? Er det deloadens skyld?
Ja, til det første, nej til det andet - og som nævnt kan det ikke være deloads skyld, da du ikke har været på deload. :4smartass:
Går i seng asap, kan ikke holde mig oppe mere pga feberen.

Eneste fornuftige sætning i det indlæg :tongue:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Maxp>> nej jeg lytter... og håber... selvom jeg forfalder max for tiden :blink:

Doch>> jeg kører noget full body deload for tiden, 3x10 i bænk, squat, military, bb rowing, og et par andre.. altså multi-leds øvelser, ikke supertunge, f.eks. 3x70kg i bænkpres (man må vel gerne mærke bare minimalt, ikk? )

De sidste par dage har jeg bøvlet med lidt feber og forkølelse, håber det går over imorgen - det er jo også derfor det er noget skod. Ingen træning og sygdom er en lam kombination.

Men jeg beder Guderne i Himlen den Blå om at jeg eventually kan gaine de tabte ,møjsommeligt tilkæmpede-og-dog-alligevel-så-latterligt-små muskler igen senere...

Link to comment
Share on other sites

Tror I virkelig ikke det ville medføre massiv nedslagtning af muskelmasse med så ekstrem lidt træning?

Øh..nej.

Jeg har haft mine ture med skader og meget lidt træning i perioder her det sidste halvandet år..og det er altså overraskende hvor hurtigt massen og styrken kommer tilbage når man har først har haft det en gang.

Hvis jeg var dig ville jeg tage..og hør nu godt efter..en uge uden NOGEN former for træning. En uge med playstation og proteiner på sofaen, og så evt. noget fysio for dine skader.

Link to comment
Share on other sites

Blackmoore>> godt råd, meeeeen er det nu ikke lige lovligt drastisk? Det ville nok være godt for min krop med noget pause, men desværre ville det ikke ændre nævneværdigt på mine skader.

Lyder godt, det med at styrken kommer tilbage relativt hurtigt, det er bare ikke altid man lige kan overskue....

Docho>> du siger en uges deload mere, bare fordi du så overhaler mig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tror I virkelig ikke det ville medføre massiv nedslagtning af muskelmasse med så ekstrem lidt træning?

Øh..nej.

Jeg har haft mine ture med skader og meget lidt træning i perioder her det sidste halvandet år..og det er altså overraskende hvor hurtigt massen og styrken kommer tilbage når man har først har haft det en gang.

Hvis jeg var dig ville jeg tage..og hør nu godt efter..en uge uden NOGEN former for træning. En uge med playstation og proteiner på sofaen, og så evt. noget fysio for dine skader.

<{POST_SNAPBACK}>

[sPOCK-MODE=ON]

jamen, jamen, så dør jeg jo...

...sikkert efter en overdosis chokofanter, altså 6-8 kg

[sPOCK-MODE=OFF]

:tongue::tongue::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg deload selv i 2 uger.... Deload er en gave fra Gud. Brug denne gave.

Det er jo helt fundamental viden i vægtræning at man skal deloade/dekonditionere fra tid til anden.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, jeg spiser ikke chokofanter eller anden slik lige nu, jeg forsøger virkelig at holde stien ren. Ihvertfald idag :devil:

Morgen og aften står på havregryn m. prot-pulver og mælk.

Frokost er buffet på jobbet :4mewantfood:

Idag er det godt rigtigt godt mht anti-slik, medens dagen igår var en veritabel katastrofe :dry:

Link to comment
Share on other sites

Tror du ville blive overrasket, hvis du - som blackmoore også nævner - tager en uge helt uden træning overhovedet :wink:

Tror seriøst du ville kunne mærke din styrke increase vold-hurtigt til det positive :devil: De par gange jeg har holdt 100% træningsfri, har jeg altid haft bedre styrke når jeg er vendt tilbage :cooldance:

Det ville nok tære værst på din spinning, men det kræver vel bare lige 1-2 dage at komme igang igen :wink: tror helt sikkert det ville være det værd :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share