Hoosier's log II


Hoosier
 Share

Recommended Posts

  • Replies 4.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jamen tusind tak for de mange søde kommentarer. :bblush: :D

Det er virkelig skønt at få så meget (positiv :cheer:) respons på sit billede! :cooldance:

Hmmm, maaske jeg skulle til at :weight_lift: lidt mere. :grindance:

Det er bare med at komme igang. :4whip::showoff: ;)

:cheer: til dig derovre paa den anden side af jorden

Tak. Det går udmærket herovre, og jeg nyder at være her. :w00t: Men glæder mig nu også meget til at komme hjem igen. ;) :bblush:

****

Som sagt var torsdag fridag. Ikke engang den eventuelle powerwalk blev til noget. :4whistling: Ej, havde en ret travl dag, så der var simpelthen ikke tid, men til gengæld fik jeg gået en del i løbet af dagen :walking: - i hvert fald mindst en time - og rendt op og ned af trapper en del gange (87 trin hver vej :angel:). :cheer:

Men om ikke så længe skal jeg ned at løfte jeeeeeeern igen. :devil: :4flex: :cheer:

I går kom min nye Fury og ditto Centurion med posten - kan næsten ikke vente med at gense TSK, så jeg kan få dem prøvet af!!!

Link to comment
Share on other sites

Hot damn, bare den nu ikke er blevet for fin til at sidde på...  :tongue:

Den er god til mange ting. ;)

(Bare ikke squat. :blink:)

incog>> Thx. :D

Træning den 17-9-04: :cheer:

AnyPower, Round 2, Week 4, Day 3

Tung dødløft:

8/8/8@135lbs (af en eller anden grund virker første rep "tungest", men ellers går det bare derudaf :blink: - kan faktisk godt lide at reppe i dødløft :bblush:)

Sumo:

+ 3@135lbs + 3@145lbs + 3@155lbs + 1@165lbs + miss@175lbs :angry: + 1@175lbs ((=79.4 kg) sumo-PR - har fået nye dødløftslippers, men de er bestemt ikke optimale til sumo, så næste fredag bliver det i de gamle sutter igen)

+ 1@175lbs (alm. stand - skulle have stangen op i stativet igen...)

DE squat:

8@45lbs + 6@65lbs + 3@85lbs + 2@95lbs + 12sæt@2reps@100lbs (prøvede at stå lidt bredere i dag - det virkede meget godt :) - men mit spænd i maven fungerede til gengæld slet ikke i dag :angry:)

Hammerstrenght leg curl:

(2x)12@25lbs + (2x)8@30lbs + (2x)6/6/6@35lbs (PR - men måske lige rigeligt tung :chicken:)

Mave-crunch-maskine:

12@70lbs + 8/8/8/8@80lbs

Hyperextensions - skrå bænk:

20@bw + 9/9/9/9@35lbs

Calf raise:

12@100lbs + 8@115lbs + 8/8/8/7@130lbs

Db shrugs:

15/15@40lbs

Kondicykel: :bike:

- 5 min niveau 12 ved +100 rpm

- 1.5 min cool-down

+ gang til/fra centret, 2x ca. 15 min :walking:

Ugens klart bedste træning! :cheer: Var også kommet lidt tidligere afsted end mandag og onsdag, så jeg havde god tid til det hele - troede jeg - da jeg nåede til cardioen, gik det op for mig, at jeg egentlig var ved at have lidt travlt. :4whistling:

Synes stadig ikke, jeg har spor styr på at dødløfte sumo, men det blev da til en PR alligevel. :D

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

8/8/8@135lbs (af en eller anden grund virker første rep "tungest", men ellers går det bare derudaf  - kan faktisk godt lide at reppe i dødløft )

Jeg blander mig lige lidt B)

Læste mig til at grunden til at rep no. 2 altid føltes lettere var, der hvor man satte stangen ned var det ideelle sted at trække fra. Har selv brugt det for at estimere hvor mit træk skal starte fra.

Det kan seføli' også være pga opsparet elastisk energi (i bænken skal man have 4 sec pause på brystet før al elastisk energi er væk, -ja der er folk der har undersøgt det :blink: )?

Men går ud fra du giver slip på stangen imellem reps og står op. Eller?

Mvh: Poul "næsten lige grim dødløftstil som Troels" Hansen

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

8/8/8@135lbs (af en eller anden grund virker første rep "tungest", men ellers går det bare derudaf  - kan faktisk godt lide at reppe i dødløft )

Jeg blander mig lige lidt B)

Læste mig til at grunden til at rep no. 2 altid føltes lettere var, der hvor man satte stangen ned var det ideelle sted at trække fra. Har selv brugt det for at estimere hvor mit træk skal starte fra.

Det kan seføli' også være pga opsparet elastisk energi (i bænken skal man have 4 sec pause på brystet før al elastisk energi er væk, -ja der er folk der har undersøgt det :blink: )?

Men går ud fra du giver slip på stangen imellem reps og står op. Eller?

Mvh: Poul "næsten lige grim dødløftstil som Troels" Hansen

Du har ganske givet ret i det med forspændet. :) Og det føles også som om, min teknik bliver bedre fra og med rep 2... Vil prøve forsøge det, du siger, med at estimere, hvor trækket skal starte fra - tak for tippet! :thumbwink: Tror måske også, jeg starter med numsen for langt nede?? :unsure:

Men nej, jeg slipper ikke stangen, når jeg repper i dødløft.

P.S. Sidst jeg maxede, mente slænget, at de havde fundet Troels' ukendte søster. :lol:

*****

I morges, den 18-9-04:

(dvs. for ca. 12 timer siden...)

JOGGING

Tid: 28:07

Virkelig dårlig tid, når man sammenligner med de 25:47 fra i søndags. Men i dag var det dog kun meningen, at det skulle være en rolig joggetur + jeg var (er!) virkelig, virkelig træt! Har sovet elendigt hele ugen. :( Og i nat kom min roommate så hjem fra fest ved 6-tiden. Hun skulle møde på arbejde kl. 8, så havde sat vækkeuret til 7:20 (på hvilket tidspunkt jeg så vågnede). Kl. 8:20 lykkedes det mig endelig at få rusket liv i hende. :tongue: :lol:

Anyways, 2x :banana: for turen. ;)

Hele eftermiddagen blev brugt på shopping. Der blev købt lidt godter af både den ene og den anden slags. :icecream: :bootyshake: :4whistling:

Her til aften var jeg ude at spise sammen med min roommate og to af hendes veninder - rigtig hyggelig aften med masser af tøsesnak à la "Sex and the City" - I like. :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Lyder som du rigtigt fik hygget dér :)

Jeg tror du må poste et numsepic mere så vi kan vurdere om isen gjorde for meget skade :tongue:

Tror måske også, jeg starter med numsen for langt nede??
Tricket er at starte med både brystet og røven højt.

Dvs. hvis du starter med at løfte din popo, og først derefter indleder trækket, så starter du for lavt.

Et lille uddrag fra "The dead Zone" af Dave Tate

Mistake #10: Starting with the hips too low

This is the king of all mistakes I see. Too many times lifters try to squat the weight up rather than pull the weight. Think back to the number of times you've seen a big deadlift and thought to yourself how much more the lifter could've pulled if he didn't damn near stiff-leg it. I see it all the time. Someone will say, "Did you see his deadlift?" Then the other guy will comment, "Yeah, and he stiff-legged the thing." Am I telling you to stiff leg all your deadlifts? No, not at all.

All I want you to do is look at your hip position at the start of the lift when you pull and watch how much your hips move up before the weight begins to break the floor. This is wasted movement and does nothing except wear you out before the pull. The closer you can keep your hips to the bar when you pull, the better the leverages are going to be.

Once again, next time you see a great deadlifter, stand off to the side and watch how close his or her hips stay to the bar throughout the pull. If you're putting your ass to the floor before you pull, your hips are about a mile from the bar. You're setting yourself up for disaster when the lever arm is this long. This is also the second reason why lifters can't get the bar off the floor. (The first reason is very simple: The bar is too heavy!)

You need to find the perfect spot where your hips are close to the bar, your shoulders are behind the bar, your lower back is arched, your upper back rounded, your belly full of air, and you can pull toward your body. Nobody ever said it was going to be easy, but then again, what is? (Definitely not training in a commercial health club….)

Ærgeligt at du ikke har TSK-crewets skarpe øjne til at se dig udefra og give dig feedback på din teknik.

Håber en "armchair guru/kran deluxe løfter" som jeg kan være til hjælp.

Kh Poul

Link to comment
Share on other sites

Lyder som du rigtigt fik hygget dér :)

Jeg tror du må poste et numsepic mere så vi kan vurdere om isen gjorde for meget skade  :tongue:

Det kan da være, der kommer et par billeder mere på et tidspunkt... :bootyshake: Hvis jeg synes at kunne se, der er sket en udvikling. ;)

Tror måske også, jeg starter med numsen for langt nede??

Tricket er at starte med både brystet og røven højt.

Dvs. hvis du starter med at løfte din popo, og først derefter indleder trækket, så starter du for lavt.

Tjek. Det vil jeg forsøge at være opmærksom på, næste gang, jeg skal dødløfte (i morgen! :w00t:).

Et lille uddrag fra "The dead Zone" af Dave Tate
Mistake #10: Starting with the hips too low

This is the king of all mistakes I see. Too many times lifters try to squat the weight up rather than pull the weight. Think back to the number of times you've seen a big deadlift and thought to yourself how much more the lifter could've pulled if he didn't damn near stiff-leg it. I see it all the time. Someone will say, "Did you see his deadlift?" Then the other guy will comment, "Yeah, and he stiff-legged the thing." Am I telling you to stiff leg all your deadlifts? No, not at all.

All I want you to do is look at your hip position at the start of the lift when you pull and watch how much your hips move up before the weight begins to break the floor. This is wasted movement and does nothing except wear you out before the pull. The closer you can keep your hips to the bar when you pull, the better the leverages are going to be.

Once again, next time you see a great deadlifter, stand off to the side and watch how close his or her hips stay to the bar throughout the pull. If you're putting your ass to the floor before you pull, your hips are about a mile from the bar. You're setting yourself up for disaster when the lever arm is this long. This is also the second reason why lifters can't get the bar off the floor. (The first reason is very simple: The bar is too heavy!)

You need to find the perfect spot where your hips are close to the bar, your shoulders are behind the bar, your lower back is arched, your upper back rounded, your belly full of air, and you can pull toward your body. Nobody ever said it was going to be easy, but then again, what is? (Definitely not training in a commercial health club….)

Super! Tak! :4thumbup:

Ærgeligt at du ikke har TSK-crewets skarpe øjne til at se dig udefra og give dig feedback på din teknik.
Ja. :( Men nu er der heldigvis kun lige godt tre måneder til, jeg kommer hjem til "mine drenge" igen. :wootdance:
Håber en "armchair guru/kran deluxe løfter" som jeg kan være til hjælp.

Kh Poul

Helt sikkert! Mange tak. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Træning den 19-9-04: :cheer:

AnyPower, Round 2, Week 4, Day 4

DE bænkpres:

15@45lbs + 8@65lbs + 5@75lbs + 3@85lbs + 11-12sæt@3reps@95lbs (kørte virkelig godt i dag! :wootdance:)

Hyperextensions - skrå bænk:

20@bw

Incline db flyes:

12@15lbs + 8@20lbs + 6/6/6@25lbs (PR - ikke den kønneste stil dog :rolleyes:) + 10@20lbs

Machine-lat-pulldown:

10@95lbs + 8/8/8@120lbs

Machine-lat-rows:

8/7@90lbs

Dips - ladder:

1-2-3-4-5-6-1-2-3-4-5-1-2-3-4-1-2-3-1-2-1@bw (mener, det var det, jeg kørte - det gik i hvert fald godt :cheer: - er dog stadig ikke sikker på, om jeg kommer dybt nok ned :unsure:)

Incline seated db curls:

8/8/6/6@20lbs :4flex:

straks derefter:

Standing db hammercurls:

5@20lbs :dumbbell_lift:

Cable face-pulls:

9/8/8@"7"

supersetted med:

Cable upright row:

8/8@"6" + 10@"5" (var vist ved at være flad, da jeg nåede hertil :chicken:)

og:

Cable front raises:

15/12/12@"2" :dead:

Løbebånd: :treadmill:

- 20 min speed 4.0 op til incline 12.7 %

- 5 min cool-down

+ gang til/fra træning; ca. 15 min + ca. 25 min (var nede efter mad)

Var meget tæt på at udskyde dagens træning til i morgen, og tage en løbetur i stedet (der var både gode og knap så gode grunde til dette). Kom heldigvis afsted alligevel, for det blev jo en rigtig god træning - især bænken og dips gik godt. :devil:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Og dagens nyhed: Vi har endelig, langt om længe fået et køleskab. :w00t: Nu mangler vi bare lige at få fat på en forlængerledning (skulle gerne ske i morgen), så der også kan blive sat strøm til det. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lidt forsinket... :bblush:

Træning 20-9-04: :weight_lift:

AnyPower, Round 2, Week 5, Day 1

Tung squat:

8@45lbs + 6@65lbs + 3@85lbs + 3@95lbs + 3@105lbs + 3@115lbs + 1/1/2@125lbs (op til og med 115 lbs føltes teknikken rigtig god, bortset fra, at jeg (som sædvanlig :angry:) ikke rigtig kunne få spændet i maven til at fungere <_<)

DE dødløft:

8/8@135lbs + ca. 12singles@145lbs (ikke super fart i dag, da jeg forsøgte at eksperimentere lidt med teknikken - burde nok være gået lidt ned i vægt, men det var jo ikke tungt :rolleyes:)

Squat - maskine:

12@90lbs + 8@115lbs + 8/8/8/12@140lbs (rep PR - den er såååå nice den øvelse hér :bootyshake: :cheer:)

supersetted med:

Standing calf raise:

10@90lbs + 7@115lbs + 5/5/5/5@140lbs (hårdt i dag!)

Hyperextensions - skrå bænk:

20@bw + 8/10/9/9@35lbs (nå, fandt endelig ud af, hvorfor jeg har blå mærker på armene - det må være fra at bakse skiven op for brystet i denne øvelse - måske, jeg skulle gå over til at bruge db :unsure:)

Mave-crunch-maskine:

10/10/10/10/10@70lbs (sad virkelig godt denne gang! :w00t:)

Er liiiidt stresset i denne uge, så jeg undlod cardio og tog i stedet hjem for at nå at få ordnet nogle ting inden forelæsning. ;)

Træningen kørte faktisk rigtig godt. Og det allerbedste var, at jeg mødte "rigtige" styrkeløftere!! :wootdance: Snakkede lidt med en fyr, som var igang med at lege med nogle Inzer-knæbind - han har godt nok droppet at stille op til stævner, da han hellere vil træne mere bb-agtigt, men hans makker - en tøs, for at det ikke skal være løgn :cheer: - er aktiv styrkeløfter. :devil: Fee'!! :D Håber på at se dem dernede igen - fyren havde i hvert fald set mig køre dødløft engang tidligere, så mon ikke jeg støder på dem igen. B)

4x :banana: for den omgang afbrænding, idet det helt sikkert trækker op at have mødt andre styrkeløftere. :cooldance:

Tirsdag: Hviledag :chicken:

Mine planer for resten af ugen:

Onsdag morgen/formiddag: Løb

Torsdag aften: AnyPower, Dag 2 (tung bænk)

Fredag aften: AnyPower, Dag 3 (tung dl, DE squat)

Lørdag: Løb eller anden form for cardio :bunny:

Søndag: AnyPower, Dag 4 (DE bænk)

Link to comment
Share on other sites

Træningen kørte faktisk rigtig godt. Og det allerbedste var, at jeg mødte "rigtige" styrkeløftere!! :wootdance: Snakkede lidt med en fyr, som var igang med at lege med nogle Inzer-knæbind - han har godt nok droppet at stille op til stævner, da han hellere vil træne mere bb-agtigt, men hans makker - en tøs, for at det ikke skal være løgn :cheer: - er aktiv styrkeløfter. :devil: Fee'!! :D Håber på at se dem dernede igen - fyren havde i hvert fald set mig køre dødløft engang tidligere, så mon ikke jeg støder på dem igen. B)

Lyder godt at du har mødt nogle ligesindet :w00t:

... måske de kan hjælpe dig med at lege lidt med dit nye udstyr??! :D

Link to comment
Share on other sites

nice booty  B)

Jamen mange tak! :D Det kan man aldrig høre for ofte. :cheer:

Angel>> Man kan da have lov at håbe. :) Måske de kan vikle mig ind i et sæt knæbind eller noget... :shutup3: Bænktrøje skal jeg ikke nyde noget af på de lave, smalle bænke i hvert fald. :wacko: Stedet inbyder virkelig ikke til udstyrstræning. :thumb_down: Men bortset fra det, synes jeg ret godt om at træne der. :showoff:

Løb den 22-9-04: :cheer::bunny:

Tid: 37:51

Distance: ukendt, men forhåbentlig mindst 6 km

Stille og rolig morgentur. :bunny: Perfekt vejr :sun: - kunne uden problemer løbe i shorts og t-shirt. :D

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Træning den 23-9-04: :shades:

AnyPower, Round 2, Week 5, Day 2

Tung bænkpres:

15@45lbs + 8@65lbs + 3@85lbs + 3@95lbs + 2/2/3/2/2@105lbs (langt bedre end sidst, ikke spor tungt, men til gengæld meget ujævnt/ustabilt :wacko: - har efterhånden vænnet mig til, at bænken er så lav; men det er virkelig, virkelig generende, at den er så smal, som den er, da det er ret svæt at holde begge skuldre på bænken :thumb_down:)

Paused incline db press:

10@30lbs + 5/5@35lbs (forsøgte på et tredje sæt, men kunne slet ikke få vægten op :blink:) + 5/8@30lbs (kørte også virkeligt ustabilt <_< + mine undergunz bliver virkeligt brændt aw i denne øvelse :chicken:)

Machine-lat-row:

8/6/6/6/5@90lbs (baaah :baaa: - svagt :chicken: + døde gunz og undergunz :confused:)

Dips - ladder:

1-2-3-4-5-6-1-2-3-4-1-2-3-4-1-2-3-1-2-3-1-2-1@bw (synes, det begynder at gå fremad :cheer: - men helt dybe nok, er de vist ikke :4whistling:)

Incline seated db curls:

11/7/6/6@15lbs (:4flex: - jeg er og bliver svag i biceps :chicken:)

Cable face-pulls:

10/8@"7.5" (PR) + 10@"7"

supersetted med:

Cable upright row:

8/8@"6.5" (PR - efter andet sæt af denne øvelse, opdagede jeg pludselig, at der lå en ekstra-vægt ovenpå stakken :4slap: - men så kunne jeg da bedre forstå, at det føltes så hårdt) + 10@"6"

og:

Cable front raises:

8@"3.5" (PR) + 10/10@"2.5" (passende vægt)

Kondicykel:

- 10 min niveau 12; 20 sek spurt pr. min

- 10 min rul, niveau 8 (følte, jeg kunne blive ved i en evighed, men det var sent, og der er tung dødløft i morgen, sååå...)

+ gang til/fra træning; 2x ca. 15 min :walking:

Fuuuuck, hvor var jeg træt, da jeg skulle ud ad døren. Men godt, jeg kom afsted, for så vågnede jeg da lidt op (for første gang siden sidste træning, tror jeg :blink:).

Mødte ham body builderen, jeg omtalte et par sider tilbage i loggen. :) Han virker ganske flink. Og han var i øvrigt enig med mig i, at han manglede masse på baglårene (kunne ikke lade være :bblush: - Anders, det er også din skyld :tongue:).

3x :banana:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share