Arnes log - 4 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Arne, når der er Champions League i TV har man altså vide rammer for hvad der er tilladt at æde... :devil: ... satans synd for Bayern...

Lækkert at du fik bevæget dig til Lyngby - så SATS pigerne på DR sporten her til aften, men de viste desværre ikke klip fra spinning-timen (de ved ikke hvad de gik glip af :lol: ) - men viste kun billeder fra præsentationen..

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 604
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Arne, når der er Champions League i TV har man altså vide rammer for hvad der er tilladt at æde... :devil: ... satans synd for Bayern...

Kan ikke give dig ret mht. Bayern! Real var bedre - og jeg er ude af stand til at holde med Bayern :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Spinning III - med en overkåd Chris MacDonald i Boltens Gård - den 11/3

Det startede med en forskrækkelse.... Jeg tog mine cykelsko på i omklædningsrummet. Allerede der tænkte jeg om det nu var så smart..

På det seneste har jeg brugt mine udendørs sko, monteret med Shimano SL klamper, som godt kan bruges i Look pedalerne. På de sko står jeg godt fast. I dag havde jeg spinmningskoene på - og så går jeg på et stykke glat hård nylon.

Det blev ikke bedre af, at jeg kom ind i et meget fugtigt lokale og satte foden ned i en svedpyt da jeg kom ned af de 2 trin. Et sekund efter lå jeg på gulvet - jeg fald direkte bagover. heldigvis var der en der greb mig og fik styret mig uden om cyklen bagved....

Som nævnt i overskriften, så var Chris i top humør, oven på team præsentationen i går og oven på en dejlig masse medieomtale. Man kan mene meget om Chris. Tingene bliver helt sikker ikke gjort mindre end de er - det med lys under en skæppe har han aldrig hørt om. Men man må lade ham at han får ting til at ske. Man kan ikke andet en blive imponeret af, hvad han har stablet på benene på 2 år fra ingenting. Han engagement i hver eneste cykeltime er ikke meget mindre imponerende - så kan man godt tilgive ham at der er nogle ting der ses gennem forstørrelsesglas ind imellem B)

Spock ville havet hadet timen i dag :lol: . Timen simulerede en løbsafslutning på en stigning. De første 10 minutter var i siddende enkelttakt med en smule pres på benmuskulaturen - jeg lagde en smule forsigtigt ud - og det tror jeg var klogt nok. Efter de 10 minutter kom der mere belastning på, men vi blev siddende i 2 minutter. Derefter var det op og stå i 6 minutter, hvor tempoet steg 3 gange.

Alt i alt var bakken 40 minutter lang. De sidste 20 minutter kørte vi med omkring 70 rpm skiftevis i stående og siddende position, i endte 30, 60 eller 120 sekunder af gangen - og med en del små ændringer i tempoet. Det var drøn hårdt - men i den grad lige min type af træning :devil: :)

Efter bakken var der en kort pause (mit pulsfald ser dramatisk ud - men stopuret var stoppet i ca. 45-60 sek.) og så sluttede vi med 7 minutter i lige ud af landevejen tempo.

SUPER time!

Lidt tal:

Samlet træningstid: 55 min

Gennemsnitspuls efter opvarmningen: 156 = 80 % af pulsreserven

Gennemsnitspuls på den hårde del af "Stigningen" 22.- til 48. minut: 163 =

85 % af pulsreserven

Højeste puls: 174

Tid i rød zone: 10 min. 50 sek.´

Tid i røn zone: 23 min 50 sek.

Energiforbrug: 1044 Kcal

MUBSVET: 4 x :banana:

post-12-1079034663.gif

Link to comment
Share on other sites

Kost i går: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Selv om det ikke er sket via planlægning, så er min træningsfri dag vist blevet flyttet fra lørdag til fredag. I dag får jeg middagsgæster. Det og så den nødvedige råvarekontrol af deserten (se foto) betyder at jeg på forhånd udeler 1 x :4mewantfood: for dagens kost B)

post-12-1079099147.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om jeg får trænet i dag - men det gør jeg jo nok...

Jeg tænker på Madrid i dag. Hvad er det dog man føler? Jeg kendte ingen der - jeg har aldrig været i Madrid - ved ikke hvordan der så ud hvor det skete. Fortvivlsen rækker ud efter en fra Tv skærmen - jeg mærker den og rammes nogle minutter af sorg, men det er ikke den der rigtigt får fat - det kræver mere end endnu et tv-billede af død og ødelæggelse. Det er angsten jeg mærker - en angst af en type jeg ikke har mærket siden 1989 - man vil jo gerne sige at det er deltagelsen og sorgen - men først og fremmest er det den uro, der ikke rigtigt har været der, siden de fantastiske øjeblikke i Budapest, Prag og Berlin i 1989...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også siddet og gloet CNN i 3 timer idag... :cry: jeg fatter ikke rigtigt at sådan noget kan finde sted, det er endnu ikke rigtig fiset ind :blink: Synes sgu at grænsen mellem det virkelige liv og "ting der sker på tv" er blevet rimelig tynd i disse dage - hvis den altså overhovedet stadig eksisterer...syyygt :sneaky:

Men for nu at være lidt positiv: Jeg glæder mig til at køre sammen med jer imorgen :w00t: :bike: :heartpump::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, det er nogle sørgelige undskyldninger for mennesker der gør sådanne ting !

Det er fuldstændigt afstumpet, at påføre så mange mennesker så megen sorg, uanset årsagen. Det kan ikke retfærdiggøres. Jeg sad & læste beretninger på pol.dk i går, hvor der var adskillige spaniere/spaniolere der havde skrevet på engelsk. Gribende, så man blev helt tung om hjertet ! Det sætter nogle tanker i gang, om hvordan vi lever vores liv.......

Trods alt, så god weekend.

Link to comment
Share on other sites

Endnu en dag i livet - den 14/3

I går – ingen træning

Lørdagen forsvandt bag mig – jeg kom aldrig ud af døren, hverken til træning eller noget andet. Jeg sad og så på Peter gade, på Ikast og Viborgs hunbold hold – og på cykelløb.

Sidste år lærte vi at holde men lille amerikaner – fordi har kørte på et ”danske hold”. I år forsøger Mader ihærdigt at få mig til at holde med en anden rytter. ”Pus ham – det er en tysker” ville grisehandler Larsen havet sagt. Ikke et ondt ord om det tyske folkefærd i disse tider – men jeg er ude af stand til at holde med dem i sport… men vist er det en flot start CSC holdet har fået i år. Rolf Sørensen snakker fint – men foråret starter først når Jørgen Leths stemme kommer på – jeg håber at høre ham når Flanderns ”mure” skal forceres – og ikke mindst når de toppede brosten mellem Paris og Roubaix står på dagsorden… Rytterne kom til Cannes i går – dagen før kørte de gennem sne – nu var der grønne grene at se langs vejene, dejligt, så begynder man at tro på at det også snart kommer til os – og netop som jeg skrev de ord – begynder solen at strømme ind i rummet. :)

Sol og optimisme versus historiens tilsyneladende uundgåelige kurs på ragnarok

Sol og optimisme har man brug for – og er noget som vi alle skal holde fast i, ellers er det at det går galt. Man kan nemt blive forstemt. Nogen gange lader verdens historien til at begynde på en glide bane af uundgåelighed – en uundgåelighed som til forveksling ligner ”de ”Brændende byer, skibskatastrofer og pludselig død” som Tom Kristensen skrev om i digtet ”Angst”. Religiøse fantaster og fundamentalister i øst, og skrupelløse kapitalister og kristne fundamentalister i vest, lader til at være fast besluttet på at kaste verden ud i kaos. I en mørk stund, kan man frygte at det hele ender i en meningsløs krig mellem religioner – selvom få vil det i dag.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på en historie som Anders Levinsen fortalte i P1 for nogle år siden. Anders var i Eks Jugoslavien for FN. Han var i et område som endnu ikke var ramt af krigen. Der var både serbere, kroater og muslimer i det område. De havde det fint med hinanden – og alle var enige om at vanviddet skulle holdes væk derfra. Krigen trak nærmere og nærmere. Angsten var det første der ramte – men den kunne man dele. Så kom historierne fra byerne tæt på.. Angst blev til paranoia og nogle begyndte at handle. Lad os drive ”de andre” på flugt eller slå dem ihjel – ellers rammer de bare os først – ingen kunne mere huske den gamle enighed…. Anders måtte i fortvivlelse se alting smuldre…

Hvad har den historie at gøre med det der sker nu? Jo, jeg frygter at situationen bliver brugt af de fremmedfjendske og dem som gerne så mere kontrol og ”sikkerhed”. Jeg frygter at USA's magtfuldkommende selvoptagede cowboy udenrigspolitik, løber endnu mere løbsk. Hadet til vesten vokser – meget af det det udspringer af det glade vanvid – næret af fantaster – men jo flere Irak historier der kommer til at udspille sig, jo mere ”rigtigt” kommer det til at se ud. Jo flere terroraktioner vi oplever i Europa, jo mere vind i sejlene får dem, der vil bruge vil bruge jernnæven… Inden vi ser os om er det alle kristne mod alle muslimer……

Når heldigvis kan den slags glidebaner brydes, og skæbnen blive en anden. Jeg håber ikke det tager lang tid. Min generation og den inden, voksede op med en viden inderst inde om, at verden uundgåeligt ville ende i termonuklear konflikt… sådan gik det ikke og vi i Europa fik nogle år hvor vi næsten kunne tro på en lys fremtid, da først vanviddet i Jugoslavien stansede. Lad os holde fast i det!!!!

Tilbage til nuet

Nå undskyld mig at jeg sådan fylder en træningsdagbog op med den slags dystre tanker – men lige fylder det meget – lige som mine tanker om hvad jeg skal bruge min energi og virkelyst på, optager mig meget. Et 9-5 job som sagsbehandler på et eller andet kontor tror jeg ganske enkelt ikke på er en mulighed – og jeg tror aldrig jeg bliver ansat sådan et sted. Jeg er en urkraft og en kreativ sjæl når jeg føler mig tryg – men jeg er også blød som smør – så mine dage med ledelsesambitioner eller tanker om at være selvstændig er helt overstået… Nå jeg finder nok på noget – eller noget finder mig – det er sket mere end en gang!

Det var træningen vi kom fra….

Træningen er pt. ikke det helt centrale i mit liv som det har været. Men den er uundværlig. Træningen er den bedste medicin når jeg hænger lidt med mulen. Træningen giver både energi og ro. Jeg er ikke så pokkers systematisk for øjeblikket. Jeg skriver f.eks. ikke ugestatus. Det har jeg droppet fordi jeg ikke forfølger specifikke mål. Jo jeg søger da at tabe mig – men det er andre sider af livet der har top prioritet lige nu.

I dag kørte jeg 2 spinning timer i Parken – i godt selskab af Spock og Fast. Det var igen enkelttakt, enkeltakt og atter enkelttakt. Til min tilfredshed, men en noget brugt spock var vist ikke helt enig.

Første time – en III time kørte jeg med et puslsnit på 159 = 82 % af pulssreserven – 3ller 87 % af makspulsen. Et vildt ridt med ca. 20 min i rød zone. Energiforbrug: 1002 Kcal

Anden time var noget mere fredelig – rød zone ramte jeg først i spurten. Pulsgennemsnitte blev vist på omkring 150. Energiforbrug: 847 Kcal.

En god træningsformiddag – spinning er fantastisk – især når man køre med så mage vild fokuserede og godt kæmpende mennesker som i Parken søndag formiddag. Nu vil jeg gå en stille tur rundt om Sortedammen og se på byen og dens mennesker. Fortsat god søndag til de 2-3 stykker der har kæmpet sig helt her ned i indlægget. Pulsgraf for spinning III i dette indlæg – for spinning II i den næste

post-12-1079269152.gif

Link to comment
Share on other sites

Advarsel: Dette indlæg handler ikke om træning! - ikke direkte, i hvert fald.

mine tanker om hvad jeg skal bruge min energi og virkelyst på, optager mig meget. Et 9-5 job som sagsbehandler på et eller andet kontor tror jeg ganske enkelt ikke på er en mulighed – og jeg tror aldrig jeg bliver ansat sådan et sted. Jeg er en urkraft og en kreativ sjæl når jeg føler mig tryg – men jeg er også blød som smør – så mine dage med ledelsesambitioner eller tanker om at være selvstændig er helt overstået

De citerede sætninger rørte ved noget, som jeg ofte har spekuleret over. Jeg er ofte i den situation, at jeg skal ansætte mennesker i min organisation. Det er en helt almindelig foreteelse hos mig, at jeg ikke "tør" ansætte de mest spændende mennesker, på trods af, at de vil kunne tilføre organisationen meget - og måske noget, som vi end ikke ved, at vi mangler! Derfor bliver der satset på det sikre - stabile, dygtige, regelrette ansøgere, der møder til tiden hver dag og leverer den forventede vare, hverken mere eller mindre.

Men jeg vil gerne satse! Jeg er godt klar over, at du, Arne, ikke kan give et specifikt svar på et generelt spørgsmål - men hvordan skal organisationen eller jeg selv som chef ændre os, for at få plads til en urkraft, der osse er blød som smør? Eller som på andre måder afviger fra standarden! Hvordan skal jeg få dem til at føle sig trygge? - og hvordan skal jeg få de andre medarbejdere til at føle sig trygge ved at få en ny type kollega?

Senest har jeg på personalekonsulentens anbefaling sagt nej til en ansøger, der havde 117 jern i ilden - træning, undervisning, fritidsjob etc. Konsulenten mente, at mine mellemledere ikke ville kunne "styre" vedkommende. Styre??? Mit ønske var og er at drage fordel af medarbejdernes talenter, ikke at styre dem - men alligevel var jeg en :chicken: .

Edited by CoqRouge
Link to comment
Share on other sites

CoqRouge: Super spørgsmål - jeg sætter lige hjernen i sving og vender tilbage med et svar, når jeg er en tand mere oplagt. Det er et spørgsmål som jeg virkelig gerne vil svare på! Jeg har mere end en gang været den, som man indkaldte til 1-2 samtaler - stemnigen var god og jeg mærkede en stor nysgerighed - men i den sidste ende....

Dagens motion:

Jeg er ikke lige til "mange mennesker på et lille område med meget høj musik" i dag.

Så jeg klædte mig godt på, støvede Giro hjelmen af og rullede afsted på min MTB i pænt, men ikke voldsomt tempo. Jeg vart afsted i små 80 minutter og har vel kørt 30-32 km: det var SKØNT - selv om blæsten var lige lovlig kølig...

Link to comment
Share on other sites

CLO - tak for din vedvarende opbakning :)

Et hjørne af spinning Katedralen, der idag i dag ikke bliver besøgt af 2 af de faste "kirkegængere" - spock og mig selv (vi havde ellers siddet på 2 af de 3 cykler der er midt i billedet - med Fast på den sidste...):

post-12-1079369500.gif

Link to comment
Share on other sites

Så jeg klædte mig godt på, støvede Giro hjelmen af og rullede afsted på min MTB

:bike: :)

Lækkert med en god tur - og gerne i skoven! Var selv ude i dag - det SKAL sgu' også være godt, for har lige brugt 1000.- kr. på reparation af min 2 uger gamle MTB... :( Jeg havde et mindre (!) uheld i skoven - resultat: ødelagt XT-bagskifter, flere eger plus geardrop. Ak... Nå, ja, ikke at forglemme de 50 min. jeg skulle gå med cyklen på skuldrene! :tongue:

Det kan være, du påtænker at flytte noget af træningen udenfor de kommende måneder?

God træning, Arne!

Link to comment
Share on other sites

Sejt billede, Arne!

Vi skal da snart have nogle billeder af os på cyklerne.... en skandale at vi ikke har det??

Sad og idle-surfede på www.cyclingnews.com og faldt over en artikel..

http://www.cyclingnews.com/riders/2004/dia...mma/?id=emma049

Længere nede i artiklen er et billede..

http://www.cyclingnews.com/photos.php?id=p.../emma9/im000104

Se godt på billedet, er det ikke Arne i baggrunden?? :devil:

Link to comment
Share on other sites

Sjovt fundet spock! Sjovt at læse Emmas beretning fra sit møde med Danmark og spinningens velsingelser - at hun så har talt cyklerne dobbelt - der er kun ca 38 i Lyngby - der er jo lige meget B)

Og billedet bliver jeg jo lige nød til at sætte ind her :lol: Jeg var vist noget tilbagelænet lige da det blev taget.

post-12-1079382356.gif

Link to comment
Share on other sites

CLO - tak for din vedvarende opbakning :)

Et hjørne af spinning Katedralen, der idag i dag ikke bliver besøgt af 2 af de faste "kirkegængere" - spock og mig selv (vi havde ellers siddet på 2 af de 3 cykler der er midt i billedet - med Fast på den sidste...):

Hvor er det nice at se et billede af mit tempel :devil:

Kanon fed ide med at køre MTB Arne :bigsmile: Jeg køber også snart en racercykel... :devil:

Nå, men I var fan'me savnet idag :(

Link to comment
Share on other sites

Øv- jeg kunne for en gangs skyld ikke falde i søvn i nat. Så morgenspinning blev desvære uden mig :( Men nu har jeg meldt mig til 2 timer med Lasse Traff i eftermiddag - så skal der f.... spinnes! :devil:

Link to comment
Share on other sites

2 x spinning med Lasse Traf i Boltens - den 16/3

Dagens spinning kalder på en meget lang fortælling - eller en meget kort. Undtagelsesvis vælger jeg den korte B)

Første time bestod af en første del i hovedsageligt stående enkelttakt med siddende mellemtakt imellem, og en anden del på 2 x 6 min i mellemtakt - stående og siddende i et temmeligt telfældigt mønster. Det var en spinning II. Jeg kørte den fornuftigt og fulgte da pænt med i de sidste 12 min. Timen blev kørt mest i gul og grøn zone - undtagen til sidst hvor jeg kørte en smule i rød zone. Gennemsnitspulsen endte på 153 = 77 % af pulsreserven

Anden time var rent tempoarbejde. Efter opvarmningen kørte vi 3 ens blokke af 12 min - men 1 min pause imellem. Blokken var opbygget således:

3 x 50 sek siddende - 10 sek stående

4 x 40 sek siddende - 20 sek stående

5 x 30 sek siddende - 30 sek stående - kadancen hele tiden omkring 85-90 rpm

Pulskurven ser fornuftig nok ud - men jeg havde en fornemmelse bagefter af at jeg havde været en smule for forsigtig, i sær i 40/20 kørslen.

Pulsgennemsnit 160 = 83 % af puslreserven. Højeste puls 181. Ca 14 min var i rød zone.

Timen hed "Udholdenhed" - men jeg vil ni kalde det for en spinning III time.

Mubsvet: 3 x :banana:

Pulskurven for første time i dette indlæg - anden time i næste indlæg.

post-12-1079467042.gif

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share