Arnes log - 4 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Hej Kaare!

Da jeg så brugernavnet, så tænkte jeg: Nej det kan da ikke være..." :tongue: Men det var det jo! At tænke sig at man skulle støde på sin gamle specialevejleder, senere kolega og jævnlig overmand (ØV) i pool, her i min log, det var da en behagelig overaskelse!

Tak for dine venlige kommentarer! Var det ikke noget selv at begynde en løbelog? :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 604
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej Arne.

Godt at du fik givet dem et dask over snuden. Egentlig svært at tro at læger kan komme med så stupide bemærkninger i selskab med kollegaer. Så vidt jeg ved skal en læge jo bekymre sig om sine patienters velvære, ikke om ”Er der nogen kompensation til os læger? Vi skal jo bruge meget tid på det!” .

Læst i helse om en læge, vistnok på skive sygehus, som er tidligere eliteløber. Han fik sine patienter i gang med motion, men hospitalet lavede løbehold med læger & patienter. Det er i orden & EN FED STIL !!!!

Det er godt at du er her til at lære dem det ! :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Jeg kører min løbedagbog på Dourun - den giver bedre statistik. Men omvendt kører de med en helt utrolig hemmelighedskræmmeri på dourun. Man skal være tilmeldt en løbegruppe for at kunne se de andre løbedagbøger, men der er ingen oversigter over løbegrupper! Man skal så være heldig at finde et indlæg i et forum hvor nogen foreslår en nye løbegruppe med et password.

Besynderligt - især når man se åbenheden på MOL.

Kaare

Link to comment
Share on other sites

Læst i helse om en læge, vistnok på skive sygehus, som er tidligere eliteløber. Han fik sine patienter i gang med motion, men hospitalet lavede løbehold med læger & patienter. Det er i orden & EN FED STIL !!!!

Det var såmænd Jesper Tørring, tidligere atletikstjerne. Holder stadig den danske rekord i længdespring tilbage fra engang i 70'erne, så vidt jeg husker. Og det var iøvrigt en glimrende artikel. :)

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Til gengæld vandt han jo EM i højdespring i 1974 i Rom med 2.25m.

Kan huske jeg havde en kæmpe poster med ham på mit værelse - sammen med en poster af Allan Simonsen :lol:

Højdespringet er stadig flot efter danske forhold, så vidt jeg huske er den gældende DK-rekord 2.27m ...

Link to comment
Share on other sites

Hatfiled bænk og lidt cardio - den 5/5

Hatfield - tung dag - uge 3

Jeg skulle lave 5 x 4 x 63,5 kg - det blev til:

4 x 4 x 63,5 kg - ok den sidste rep i 4. sæt var ikke helt i bund...

1 x 2 x 63,5

3 x 1 x 63,5 med 30 sek imellem...

Jeg kan vist godt konkludere at uge 3 skal gentages :( - men sådan er det bare

Lidt andet styrkearbejde:

Mavemaskine: 3 x 5 x 75 kg

Hammercurls: 3 x 6 x 14 kg

Cardiotid

10 min crostrainer og 18 min på motionscykel - moderat til middel intensitet.

Pulsmaks 157, gennemsnit 142 = 69 % af pulsreserven. Bedre udluftning og lavere temperatur gør direkte sammenligning med spinning vanskelig. Jeg vil tro at jeg havde ligge 3-5 slag/min højere i puls i spinninglokalet.

det var faktisk ok at træne å den måde - når man skifter redskab en enkelt gang, så bliver det ikke alt for kedeligt.

Mere end :banana: :banana: kan det ikke blive til.

Dagens lille grin: Ifølge et meget synligt skema på kondicyklen, så bør en mand i min alder ikke træne ved en puls over 131.... :blink: Og "bliver de stakåndet under træning bør de med det samme stoppe træningen og evt. kontakte en læge" (min oversættelse fra engelsk) AK ja, mon ikke det er det amerikanske erstatningsvandvid der titter frem her igen...

post-12-1078504442.gif

Link to comment
Share on other sites

Og "bliver de stakåndet under træning bør de med det samme stoppe træningen og evt. kontakte en læge"

haha :lol: det siger temmelig meget om hvor sej du er! :4thumbup:

-------

Det var godt at se dig idag :)

Link to comment
Share on other sites

I lige måde fast! :) I øvrigt så var der en repræsentant fra Fitnessbike i centeret i dag med deres nyeste model - jeg så lidt med over mange skuldre - den ser god ud - og vi får formentligt 50-60 nye cykler inden for en overskuelig fortid - dvs. denne halvdel af 2004... håber det er sandt!

Kost de sensete 2 dage : Klare :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: Jeg har spist en masse fisk og grønt. På søndag skal jeg have årets første 1 liter is fra Paradis MUMS!

Link to comment
Share on other sites

5. cardiodag i træk - spinning 70 min udholdenhed

Jeg har jo besluttet at ændre balancen lidt mellem "Jeg burde gøre" - og "Jeg har lyst til at gøre". Det betød at jeg i dag, ikke tog helt ud til Lyngby, for at køre hos Chris MacDonald. At køre hos Chris havde jeg da lyst til - men ikke at tage til Lyngby og være der 9.10...

I stedet kørete jeg, som også sidste lørdag, udholdenhedstimen her til eftermiddag i Parken. Det blev endnu en fin gang træning. Daniel lagde ud med 20 minutter mest i afslappet stående enkelttakt, derefter omkring 30 min i mellemtakt - i forskellige tempi og siddende/stående, og så en afslutning med lidt blæandet kørsel. Undervejs lykkedes det mig at gennemføre 5 minutter i stående mellemtakt - med omrkring 80 rpm - og jeg kørte også alle de 30 sek stående intervaller med 90 rpm, som vi blev budt undervejs. Jeg kommer efter det....

Mit spritnye pulsur nægtede at registrere signalet fra senderen - (hjemme kan jeg konstatere at det er uret - ikke senderen, det gamle ur modtager signalet fint :( ) - så jeg har inge pulsdata. Det var ok underveejs. Ind imellem er det rart at køre en time uden nogen som helst fokus på uret, men det er iriterende ikke at have kurven til evalueringen efter træning.

Jeg talte min puls op gammeldags maner (på halsen) nogle gange undervejs. De tællinger passede fint med min fornemmelse af at jeg har ligget mellem 150 og 160 det meste af vejen. gennemsnittet har nok været omkring 155-156. Det, sammenstillet med en faktisk træningstid på 71 min, svare til et energiforbrug på omkring 1250-1300 Kcal.

MUBSVET: 3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er blevet den glade ejer af et Polar S710 pulsur - men kan endnu ikke få den infrarøde overførsel til at virke - så ingen pulskurver i dag.

UIIJJ!! :D

Ya gotta love Polar S710!! :w00t::w00t:

Ja - bortset fra når det holder op med at virke på 3 dage!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et S720i - hvis man tager de ting som virker, er det faktisk lige så godt som et Sigma til kr. 500,-

Ikke t ondt ord om Sigma - meen det Polar kan lidt mere B) Jeg har lige lavet et reset på det - og nu virker det heldigvis igen....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et S720i - hvis man tager de ting som virker, er det faktisk lige så godt som et Sigma til kr. 500,-

Ting som virker? :blink:

Off the top of my head kan jeg ikke huske mit S710 på noget tidspunkt ikke har virket... Jo da min pulsbælte løb tør for strøm, men det har jeg da tilgivet det. :D

Link to comment
Share on other sites

1: Den infrarøde overførsel virker, men ikke uden diverse fejllæsninger

2: Metalstængerne, der forbinder urkassen med remmen, er tilsyneladende lavet af smørblødt metal. Jeg har fået dem skiftet for den beskedne sum af kr. 70 og nu kan jeg da i det mindste spænde uret uden at trække stang + rem ud af urkassen!

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt så var der en repræsentant fra Fitnessbike i centeret i dag med deres nyeste model - jeg så lidt med over mange skuldre - den ser god ud - og vi får formentligt 50-60 nye cykler inden for en overskuelig fortid - dvs. denne halvdel af 2004... håber det er sandt!

Ja, jeg så Kim S. stå og fumle med den :bigsmile: De kommer vel snart de nye cykler :w00t: - og det er også på tide :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

En dag i livet

- herunder lidt spinning - rettelse: en hel del spinning

Der er dage der aldrig skulle havet været… jeg ved ikke om mandage er overrepræsenteret blandt disse dage, der aldrig skulle havet været – det kan man have en fordom om. Man kunne ligefrem få den tanke at vi bare skulle opgive at have mandage, hvad ville der være galt ved at have 2 søndage? OK – måske 2 lørdage, søndage er måske lige døde nok til at blive fordoblet i antal..

Nå, men jeg lå denne morgen og slumrede lige unde overfladen – jeg forsøgte at forstå hvad det nu var ham Dan Turell syntes var så fantastisk ved hverdage… jeg var fuldstændig sikker på at avisens hovedoverskrift ville være en rigtig møg historie, og jeg var ligeledes sikker på at posten kun ville være reklamer og rudekuverter denne dag…

Telefonen ringede – med det samme var det min tanke at den gode ven jeg skulle se til frokost – en som jeg virkelig har savnet længe, nu var blevet ramt af en eller anden frygtelig virus og ikke kunne komme alligevel – og 1 min senere var den første af mine fordomme om dagen blevet bekræftet – hun lød ikke godt i telefonen – og hun syntes vist heller ikke selv at hun havde det fantastisk. ”Jeg holder af hverdagen”.. det er godt med dig Dan… De andre ved jeg ikke noget om – jeg har ikke så meget som kikket på avis og postbunke denne dag…

Mine triceps er stadig godt ristet fra bænkpresdagen i fredags, jeg begyndte virkelig at se frem mod dagens spinning….Fra morgenstunden havde jeg faktisk meget lyst til det, men efterhånden som dagen gik, så blev jeg mere og mere død og stiv i musklerne – typisk når man ikke har trænet i 36-48 timer… Jeg var så småt ved at overtale mig selv til at holde fridag – og smilede stille ved tanken om det… Men så kom der den der overfriske lyd fra mobiltelefonen, der fortæller at jeg har modtage en mail – jeg må havet haft en god dag den dag jeg valgte den lyd….. Det var Chris der skrev – han startede mailen med ”Have not seen you mate…” Og så viste jeg at jeg ikke længere kunne overtale mig selv til at holde fri DAMM! :devil:

At skrive ugestatus orkede jeg ikke denne dag - jeg havde ellers lavet graf osv. - men det får vente til i morgen, måske... B)

Klokken 18.25 sad jeg på en af cyklerne i første række. Typisk for sådan en dag, så havde jeg fået en cykel med meget løst spændte fjedre i pedalerne – så jeg skulle bruge kræfter i yderste fodled og tæer på at holde positionen på pedalerne – især når jeg skulle op og stå…. 30 min inde i dagens timer, var jeg totalt ristet i triceps og mine tæer føltes døde…. PRAGTFULDT…

Men se nu sket der endu en gang det forunderlige - dagen viste sig fra en ny og dejlig side - jeg var på spinningcyklen - og så kan alt (godt) ske! ! :lol:

Det blev en forrygende første time! I første serie skulle vi 3 gange op og stå i mellemtakt i 2 minutter. I lørdags og de andre gange hvor jeg har kørt med i stående mellemtakt, har jeg kørt med meget lille belastning. I dag havde jeg væsentligt mere belastning på… jeg hold ikke 2 min i træk, men måtte ned og sidde 10-15 sek. midtvejs. Den sidste gang forlængede Chris til noget der lignede 3 min 20 sek. – og jeg kørte de sidste 70-80 sek. i et stående hug -. Med omkring 90 rpm! Jeg var godt nok stegt lige efter.

I sidste del af timen, kørte vi første en serie med 5 x 30 sek. stående for fuld skrue – efterfulgt af 1 min siddende i dobbelttakt uden belastning. Afslutningen var 6 minutter stående enkelttakt – med angreb de 3 sidste minutter. Jeg måtte side lidt ned i løbet af de 3 første minutter., men fik kørt en forrygende spurt!!!!

I et pludselig anfald af livs- og træningsglæde, hørte jeg mig selv fortælle først Spock og så Chris at jeg ville fortsætte. Jeg fik kørt en nogenlunde fornuftig udholdenhedstime. Programmet var nådigt. En del stående enkelttakt og siddende mellemtakt. Jeg sad en del mere ned end resten af flokken – men holdt et fornuftigt pres på alle 64-65 minutter – jeg forsøgte at holde mig midt i grøn puls zone – og det lykkedes godt. Det fald der er efter ca. 45 minutter skyldes en tissepause… (nok så meget for at få lidt liv i mine arme og tæer)

Vi sluttede med endnu en god spurt!

Mine triceps brænder - men hvad - det holder jo op en dag....

Lidt tal:

Spinning III timen:

Køretid 53 min, 54 sek.

Pulsgennemsnit: 161 = 84 % af pulsreserven

Højeste puls: 183 = makspuls

Tid i rød zone: 17 min. 55 sek!!!!

Tid i grøn zone: 28 min 12 sek.

Energiforbrug: 1088 Kcal

Spinning udholdenhed:

(pulskurve i næste indlæg)

Køretid: 64 min 25 sek.(jeg holdt som nævnt, en lille pause på 3-4 min. – som er fratrukket)

Pulsgennemsnit: 156 0 80 % af pulsreserven

Højeste puls: 181

Tid i rød zone: 5 min 10 sek.

Tid i grøn zone: 48 min. 26 sek.

Energiforbrug: 1149

MUBSVET: Tja ja bum bum – det må blive til :banana: :banana: :banana: :banana: - på denne dag der sluttede helt ok

Pulskurve spinning III

post-12-1078783084.gif

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne,

- fedt du kom afsted- og specielt sejt at du tog de 70-75 mins ekstra med efter den første over-seje time :devil: Godt gået.. man er svært tilfreds med indsatsen når man overvinder sig selv og gennemfører mandagens program... benene er ristede, men man er tilfreds og små-lykkelig..

Link to comment
Share on other sites

Lidt styrketræning - samt en spinningevent - den 10/3

I går var jeg nød til at holde fri for træning, kroppen krævede det!

Jeg tog ud til SATS i Lyngby i dag. Team SATS holdt sin offecielle præsentation for pressen. I forlængelse at det var der arrangeret en spinningtime i centeret - med 7-8 af rytterne som deltagere. Sponsorer og presse var inviteret til at køre med. Jeg så nu ikke mange jounalister på cyklerne - men nok nogle sponsorrepræsentanter, hvoraf de fleste nu har kørt med før.

Inden cyklingen nåede jeg lige:

Hatfield bænkpres let dag:

5 x 2 x 52,5 kg - jeg er gået 2,5 kg ned for at vinde lidt eksplosivitet

Træk til bryst:

3 x 5 x 70 lg

Military press:

3 x 6 x 35 kg

BB row

3 x 6 x 50 kg

Cykeltimen var kort, lun godt 42 minutter, med et intensitetsniveau som en spinning II time. Efter den første opvarmning kørte vi et stykke vej i dobbeltakt - med nogle stående intervaller på 10 og 20 sek. Der efter fulgte en bakke i stående enkelttakt i 8-9 minutter, så nogle minutter i siddende mellemtakt. Afslutningen var 3 x 1 min. stående med 90 sek recovery imellem. De 3 min. blev kørt som 1 min med tung belastning, 1 min 30 sek med meget tung belastning og så 30 sek i fuldt angreb.

Det var en ok time og det var da meget sjovt at køre med næsten hele TEAM SATS.

Det kan dog ikke blive til mere end 2 x :banana:

post-12-1078936899.gif

Link to comment
Share on other sites

Kost i dag :4mewantfood: :4mewantfood: Tirsdag taler vi ikke om... Skal til at tage mig sammen. Jeg ser nu frem til at jeg inden længe skifter medicin til noget der ikke booster appetiten helt vildt...

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share