Arnes log - 4 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Tilbage igen

Jeg har jo truet med at ville skrive et meget langt indlæg om situationen nu og i den nærmeste fremtid. Det vil jeg ikke gøre - jeg har været for længe om det – og jeg gider ikke læse mine egne efterrationaliseringer… Så det bliver en smuler kortere.

Jeg var kørt træt. Jeg kunne ikke følge med til spinning – hverken fysisk eller mentalt. Jeg brugte alt for meget tid på a sidde ved computeren og skiftevis zappe TV kanaler og pløje MOL igennem. Jeg havde konstant dårlig samvittighed over at jeg ikke trænede nok – samtidigt med at jeg var led ved den golde atmosfære i SATS –Parken.

Jeg besøgte så mit gamle center, Multisport Vesterbro. Jeg styrketrænede lidt om formiddagen og kørte en spinningtime om aftenen. Jeg blev kongeligt modtaget – de var oprigtigt glade for at se mig. Martina gav mig et ordentligt kram inden spinningtimen og beklagede at hun var blevet tvunget til at skifte sin gamle musik, som altid var rock, med trance og techno… Jeg havde ellers lige glædet mig til noget forandring.

Det var hyggeligt, helt bestemt, men det var også dybt mystisk – deja-vu med en tvist. Der er en vej ud af næsten alting – men ikke altid en vej tilbage. Hyggen var der – men intensiteten til gengæld ikke – folk sad jo nærmest og hyggede sig på cyklerne i sammenligning med hvad jeg nu er blevet vandt til. Jeg kan da godt fiunde på at gøre det igen., men ikke permanent – og det havde jeg nok heller ikke regne med….

Hvad så nu?

Jeg har lige kørt en time hos Chris igen, det skriver jeg om længere nede. Men det var godt! Jeg var frisk i hovedet og superkompenseret i kroppen.

Planen er nu at styrketræne 2 gange om ugen, noget fullbody med begrænset workload på understellet. Nu handler det om at komme i form til cyklingen udendørs og få smidt nogle kg. Desværre har vægten sneget sig over de 120 igen i den forløbne uge. Men den kommer hurtigt ned igen.

Jeg vil køre de timer hos Chris som ligger bedst til mig. Det er søndag, mandag og torsdag . Onsdag dropper jeg. Så må jeg supplere med spinning II/udholdenhed hos andre instruktøre , samt så snart som muligt begynde at bruge MTB tingen til træning Jeg vil helst køre om morgenen – så det må godt blive en lille bitte smule mere varmt.. I marts vil jeg køre med en lidt løs planlægning – og så mere organiseret fra april

Kosten er på ret kurs – og det skal bare fortsætte. Så meget om det nu.

Dagens træning: Spinning III med Chris MacDonals i Boltens Gård

Dejlig time – lå perfekt til mig. Efter de små 14 minutters opvarmning, så programmet således ud:

8 min siddende enkelttakt – startende ved 60 rpm, stigende til ca. 72 rpm.

2 min stående tung enkelttakt – stadig 72 rpm hele vejen gennem den stående serie.

1 min ekstremt tung stående enkelttakt

2 min stående tung enkelttakt

1 min ekstremt tung stående enkelttakt

2 min stående tung enkelttakt

1 min ekstremt tung stående enkelttakt

1 min stående enkelttakt – let

3 min siddende let mellemtakt

6 x 2 min siddende dobbelttakt – 30 sek. stående tung spurt – maks belastning. Den sidste spurt dog 45 sek. – pulskurven slutter her – fik stoppet uret for tidligt.

3 min siddende mellemtakt

4 min stående enkelttakt

Stående arbejde ved 72 rpm ligger lige inden for min grænse for, hvad jeg kan klare i stående arbejde uden problemer med min tyngde. Så det var perfekt for mig.

Jeg havde ekstremt meget lyst til at fortsætte med en time mere – men efter en uges pause, skal jeg lige i gang igen.

Dagens tal:

Gennemsnitspuls for alle 48 min på pulskurven (mangler som sagt de sidste minutter): 149

Gennemsnitspuls efter opvarmning: 156 = 82 % relativ intensitet

Maksimal puls: 175

Tid i rød zone: 11 min 23 sek

Tid i grøn zone: 13 min 46 sek

Tid i gul zone: 14 min 36 sek

Tid i blå Zone: 8 min 35 sek

Energiforbrug: ca. 1000 Kcal.

MUBSVET: 3 x :banana:

post-12-1077220088.gif

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 604
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

godt kørt Arne.. og velkommen tilbage !

Det lyder lidt fornuftigt, at du "holder en lille pause" - både mentalt og fysisk, for du har sgu været meget igennem!!! det er dig velundt -

Vi er hos dig (i tankerne.!!!) keep on rolling !!! :)

Hej fra

Vivsen

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne.

Det er skønt at læse at du er oppe på jernhesten igen & endnu bedre at læse at det gik kanon ! :4thumbup:

Det lyder som en go' plan du har skruet sammen, det skal jo være hårdt, men også sjovt på et eller andet plan. :)

Go' fornøjelse :)

Claus

Link to comment
Share on other sites

Lørgsdagspinning II og III- og lidt Hatfield bænk

Jeg fik prøvet et SATS center mere denne dag. Jeg har ikke billet til Chris timerne i morgen i Parken, så jeg tog til Lyngby i dag og kørte hans 2 timer der i stedet for.

Inden spinningen blev det dog til en ganske lille smule styrketræning. jeg har besluttet at køre en Hatfield cyklus (TJ-edition) mere i bænk. jeg gør det muligvis også i dødløft, det har jeg ikke besluttet endnu. Jeg skulle havet startet i går, men det blev ikke til noget. Så dagens beskedne styrketræning:

Bænkpres: 5 x 2 x 63,5 kg = ca 85% af 1 rep maks. Skulle egentligt være 62,5 kg - men det kan man jo ikke i SATS...'

De har et godt lokale til spinning i Lyngby. Dog står cyklerne dumt - og også dette center har spejle på den væg man kigger imod. Jeg fik dog placeret mig så podiet var i vejen - jeg gider ikke at se mig selv i spejlet undervejs...

Spinningen i dag var hovedsageligt tungt arbejde. i den første time kørte vi lidt hurtigt arbejde stående - men kun 20 sek.af gangen - og så længe jeg har ATP i musklerne at arbejde med, så går det jo fint :tongue:

Det kørte fint for mig i dag, i sær i første time hvor spinners high ikke var langt væk, men dog ikke helt indgandt sig. Vi sluttede begge timer med 2 minutters arbejde på skalatrin 9 og 1 minut på 10 - især første gang fik jeg kørt mig helt ud - what a rush!!! :w00t:

Jeg kan ikke få overført pulsfilen til computeren i dag, emn jeg kørte med et samlet gennemsnit på 156, et maks på 178 og jeg kørte samlet 18 minutter i rød zone. Samlet forbrænding 2095 Kcal.

Det må blive til klare :banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Tak skal i ha CLo og Vivsen :)

Kost i går og i dag: :4mewantfood: :4mewantfood: I går omkring 2600 Kcal, i dag noget mindre. Men jeg er for doven med madlavningen, hvilket resultere i for få proteiner. Må lige tage mig sammen på det punkt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde sådan en lyst til en smule styrketræning denne formiddag - og det er jo en sund fristelse at give efter overfor, så det gjorde jeg :)

Machine backflyes (Høj roning kunne man også kalde den):

1 x 10 x 30 kg

3 x 6 x 60 kg

Goodmornings:

1 x 8 x 51 kg

2 x 6 x 66 kg - kørte SUPER - jeg var jo næsten nede og røre jorden med næsen :devil::tongue: Jeg vil støt og roligt arbejde mig op til 80 kg i de nærmeste uger - det tror jeg godt jeg kan løfte.

Træk til bryst med bredt greb:

3 x 6 x 60 kg

Mavemaskine:

3 x 6 x 70 kg

3 x :banana: for en god formiddag i Parken

Link to comment
Share on other sites

Spinning III samt lidt af en udholdenhed

Kørte en sindsyg hård spinning III. Måtte trække mig små 20 minutter ind i udholdenhedstimen...var var sindsygt sur lige da det sket. Pulskurven fortæller historien - og det får den lov til indtil i morgen. God træning, 1440 forbrændte kalorier.

3 x :banana:

Skriver, måske, mere i morgen.

post-12-1077568605.gif

Link to comment
Share on other sites

Arne !

Den der pulskurve !!!!!! Respekt !! Jeg kan godt forstå at du ikke kunne nappe den 2. time, med så lang tid i det røde felt !

Det er sku' flot & du behøver vist ikke være sur over ikke at nappe den fulde 2. time.

:4thumbup: Skal man forstå det sådan at du er tilbage for fuld skrue & topmotiveret ? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jo jeg er igang igen og rimeligt motiveret. Træningen har fyldt alt for meget i mit hoved et stykke tid. Eller måske skal det udtrykkes, som at jeg har forsøgte at få træningen til at fylde det hele, i fraværet af job mv. Jeg har stille og roligt fået overskud tilbage - og der med mere plads i hovedet at fylde ud - det blev bare for meget at forsøge at fylde det ud med træning og MOL... Den lille uges break gjorde mig godt - nu er jeg aktivt jobsøgende på fuld skrue - men selvfølglig træner jeg videre!!

Mht. til pulskurven i går - som jeg lige indsætter igen nedenstående. Jeg satte mig ned bagerst for at kunne tage det lidt roligt. Det gjorde jeg også indledningsvis. Jeg kørte ikke med første gang vi skulle køre mellemtakt stående. Men anden gang kørte jeg med. Jeg troede nemlig at vi var ved toppen af første bakke - det var vi bare ikke, vi skulle fortsætte stående i enkelttakt. Jeg måtte lige ned at sidde - hvilket medførte at Chris "bemærede" "Alleop at stå - det er cycling 3 det her" - jaja Chris - der er grænser! Nå men jeg kom op og stå - og kørte også med i de sidste 2-3 min af bakken i etående mellemtakt - og så er vi fremme ved det 37 minut på kurven - pulsen nåede 182 - og jeg som troede jeg ikke længere kunne komme over 180.....

De sidste 10 minutter skulle køres på skalatrin 8.5 til 10. 1 min på 8,5 - 1 min på maks - og jeg kørte MAKS - alt stående. Jeg var nød til at sætte mig ned mellem de stående spurter, men kørte altså fortsat med tung belastning - igen til misbilligelse fra Chris (Stay up stay up råbte han lettere negativt lydende - og da der ikke var andre der sad... - men som man kan se - så lå jeg tæt på maks i de 10 min - jeg har aldrig kæmpet så hårdt!!! Han kom forbi mig i pausen og bankede mig på skulderen,på en måde man som regel ville gøre til en der ikke yder nok - han skulle bare vide..... Nå men never mind - det er super at vi har en dedikeret instruktør - det er jeg jo ellers glad for.

Jeg forsøgte at komme igang med anden time. Men jeg havde brugt alle mentale resourcer. Fysisk var jeg også godt ristet - men først og fremmmest så orkede jeg ikke mere - det er nok også derfor jeg var lidt sur på mig selv i går. Jeg HADER at give op og har svært ved at tilgive mig selv, når det er den mentale styrke der ikke rækker B) Men man kan jo ikke blive ved og ved oved ud over alle grænser. Så efter 19 minutter istede jeg ud og i bad.

post-12-1077637481.gif

Link to comment
Share on other sites

Skidegodt Arne!...selverkendelse er en virkelig god ting at besidde (selvom Lasse Träff siger at "smerte er midlertidig, stolthed er uendelig".. :lol: )

Jeg undrer mig egentlig over Chris. For et års tid siden kørte han 14-16 spinningtimer om ugen..hvordan er muligt med den energi han lægger for dagen i sine timer ??...

VH

Morten

Link to comment
Share on other sites

Skidegodt Arne!...selverkendelse er en virkelig god ting at besidde (selvom Lasse Träff siger at "smerte er midlertidig, stolthed er uendelig".. :lol: )

Jeg undrer mig egentlig over Chris. For et års tid siden kørte han 14-16 spinningtimer om ugen..hvordan er muligt med den energi han lægger for dagen i sine timer ??...

VH

Morten

Godt spørgsmål - PT "nøjes han" med 2 mandag, 2 onsdag, 2 torsdag, 2 lørdag og 2 søndag - med 100 % engagement næsten hver gang - imponerende! Det samme gælder jo også for Lasse som du nævner Morten. Jeg må snart se at få kørt en time hos ham også - det er ved at være længe siden.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, kan genkende fornemmelsen: Når man har sat sig mentalt op, så er det ikke fedt når fysikken ikke kan følge med hovedet ! <_<

Men men men, Arne for dælen, se det fra den lyse side: Du trykkede den max. af ! Det tæller sku' osse ! :)

Og vigtigst af alt: Man SKAL lytte til sin krop, det er kun dig der kan mærke hvordan den har det !

Men bortset fra det, så er det rart at se at du er tilbage mentalt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share