Hessel's mission: At løbe jorden rundt - 40.043 km


Hessel
 Share

Recommended Posts

  :blink: Øh, nej det gør det altså ikke. Det ser ikke let ud når man skriver det. Jeg kan ialt fald ikke se det.  ;)

:bblush: Det var nu også ment som når man efter træningen i ro og mag bare sidder og skriver nogle tal og bogstaver ned. Bagefter læser man det og tænker: Det var jo egentlig nemt nok at skrive, men puha alle de anstrengelser, som umildbart munder ud i nogle tal og bogstaver i ens log.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 425
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja, selvfølgelig er det bare tal og bogstaver - men for os, der selv løber, fortæller tallene jo en lang historie. I dit tilfælde er det således ekstra flot at løbe en serie 400 m med kort pause på omkring 1:10, når man nu fra loggen har indtryk af, at du opererer forholdsvis tæt på din maksimale hastighed her - og så i øvrigt lige har fyret hvad der svarer til 3450 m på en Cooper af lige inden!! 3450 m er min PR....... <_<

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 17.09.2004

LSD-træning

Distance: 22,7 km.

Tid: 2:01 timer :blink: :(

Kommentar

Tja, vabler sætte en stopper for et ellers godt løb. Årsagen skyldes nogle nye sko, som jeg siden juli har løbet med. Dog har jeg førhen kun fået hård hud, men nu har skoene givet sig udslag i deciderede vabler.

De forrige par løbesko var en mild pronationssko. De nye sko skulle også være velegnet til en som løber (meget lidt) indad, hvilket langt de fleste løbere iøvrigt gør. Jeg får hård hud og nu vabler på indesiden af hælen. Lige under pronationskilen. Spørgsmålet er så:

1. Skal jeg forsat benytte skoene til de kortere distancer?

2. Fortsætte som hidtil og håbe på at fødderne vender sig til det?

3. Investere i nye sko`

Indtil videre fortsætter jeg med at løbe i skoene, men benytter andre sko på de helt lange distancer.

En tak til CogRouge og Meadow for jeres komplimenter. Jeg må jo have lidt løbetalent, trodsalt, selvom talentet nok ikke rækker til andet end personlig fornøjelser ifb. med velvære og træning.

Noget helt andet. Idag har jeg været i Tyskland for at bestille et OL-vægtsæt med 145 kg. Jeg får det først om en måneds tid. Det er meningen at det skal bruges til at træne basisøvelser derhjemme. Jeg har (endnu ingen bænk eller vægtstativ) så jeg har tænkt mig at lave dødløft, floorpress, men er der nogen måde hvorpå jeg kan træne en eller anden form for squat uden et stativ?

Km. to go: 38.973,6

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Secher squat er det det samme som Barbell Hack Squat?

Nu har jeg fået mit OL-vægtsæt hjem fra Tyskland. Imponerende service. 1 stk. xxl vægtmåtte. Stang inkl. 145 kg. Leveret fra Schlewig til Aabenraa. 3 t-shirts og en pose matadormix og en EUR-palle (Hvordan kommer jeg af med den?) for ikke mindre end 2650 kr.

Link to comment
Share on other sites

Hej Hessel.

Hack squat og Zecher squat er ikke det samme. I zechersquat holdes vægtstangen i området mellem biceps og underarmen med bøjede arme, altså holdes vægtstangen ikke i hænderne men omkring albuen. Den bliver svær at lave hvis du ikke har nået powerrack.

I Hack squat ligger vægten død på gulvet. Dine fødder er placeret foran vægten, hvor fødderne peger væk fra vægten. Man bukker sig så ned og tager fat i vægten ligesom ved almindelig dødløft og løfter den.

Håber det hjalp :smile:

Michael

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har lige været 9 dage i Al Sace. Mere om træningen, vinen, maden og oplevelserne følger i næste uge. :)

CugRouge, Funder og MR mange tak for input. Er der et sted, hvor der er en illustration af zecher squat?

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Hej Hessel.

Her får du lige en lille hurtig billede af zercher squat. Et billede siger jo mere end tusind ord :)

Alm Zercher squat: http://www.abcbodybuilding.com/exercise3/zerchersquat.htm

http://www.abcbodybuilding.com/forum/showf...065&Main=936321 Bliver kørt helt fra gulvet.

Tilføj mig gerne på listen over løbelogs.

Venlig hilsen Michael :)

Edited by MR
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej Tolle,

Håber ikke at du har opgivet det??

Nix! Winners never quit. Quitters never win. På det personlige plan har der været mange omvæltninger og det er desværre gået ud over min løbetræning. Nu er det hele ved at være mere på plads, - jobmæssigt, uddanelsesmæssigt og personligt. Regner med for alvor at begynde at løbe igen i midten af eller måske i slutningen af januar.

Med hensyn til vægttræningen har jeg fået et vægtstativ i julegave :nissegrin: . Så nu står den på squat og dødløft i Hessels hjem. Jeg fik heldigvis overtalt kæresten til at det måtte stå i vores kun 60 kvm2 lejlighed. :nissegrin:

:cooldance: Hessel

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Nix! Winners never quit. Quitters never win. 

Det var godt at høre!!!

Jeg fik heldigvis overtalt kæresten til at det måtte stå i vores kun 60 kvm2 lejlighed.  :nissegrin:

Husk nu at gvis blomster en gang imellem, så kan det være at det får lov at blive lidt... :smile:

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 16.01.2005

Jeg har en mission som skal gennemføres. Derfor er missionen genoptaget her i det nye år. Jeg har faktisk savnet træningen, men ikke mindst har jeg savnet at besøge de andre log's her på Mol. Der er noget som skal indhentes - ingen tvivl om det.

Dagens træning

Distance: 3,5 km.

Tid: 16.00 min.

+ vægttræning (Primært dødløft og squat)

Km. to go: 38.938,6

For at summere 2004 op i forhold til "jorden rundt" missionen har jeg i det forgangne år løbet 1.101 km. Det skulle gerne blive til en del mere i det nye år. :poking:

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 19.01.2005

Distance: 3,5 km.

Tid: 18.22 min.

Kommentar

Så blev det igen til en lille løbetur. Var stadig en del øm i bentøjet så det bedste var med al sandsynlighed at sætte tempoet lidt ned, hvilket jeg også gjorde.

I dag står den endvidere på lidt styrketræning, som primært består af dødløft og squat, samt maveøvelser.

km. to go: 38.935,1

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 23.01.2005

Løbetræning

Distance: 3,5 km.

Tid.: 16.07 min.

Styrketræning

Primært squat og dødløft, samt lidt maveøvelser.

kommentar

Så blev det til endnu en lille løbetur. Utroligt så dårlig form jeg er i, men heldigvis er DOMS forsvundet. Det har ellers været helt ulideligt. Har haft svære smerter også ved alm. gang. De første par uger er vel de hårdeste at komme igennem.

km. to go: 38.931,6

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 26.02.2005

Distance: 4,5 km.

Tid: 24.25 min.

+ Styrketræning, som primært bestod af squat, dødløft og lidt maveøvelser.

Kommentar

Snevejret forhindrede mig ikke i at komme ud på endnu en lille løbetur. Havde lidt ondt i maven, men det gik over da jeg var lidt over halvvejs.

Km. to go: 38.922,6

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Dipy og tak for din hilsen.

Ja, jeg var lige kommet igang med at løbe da jeg blev syg. Feber, hoste, snottet, ondt i hovedet, træthed osv. Så jeg har ligget på langs fra søndag til torsdag. Fredag mente jeg så at jeg var klar igen. Lørdag og søndag arbejdede jeg så 20 timer og søndag aften havde jeg det skidt igen. Kom da på arbejde i dag. (Mandag), men valgte alligevel at tage et smut til lægen i pausen. Det viste sig så at jeg har fået mellemørebetændelse og bihulebetændelse. Stærk combo jeg der har fået. Nå, men nu har jeg fået pencillin og skulle gerne være klar i løbet af en dag eller to.

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share