Hessel's mission: At løbe jorden rundt - 40.043 km


Hessel
 Share

Recommended Posts

  • Replies 425
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Søndag d. 13.02.2005

Distance: 3,5 km. løb

Tid: 22.20 min. :blush:

Styrketræning:

Benchpress: 5x5x55 kg

Deadlift: 5x5x65 kg

Squat: 5x5x55 kg

Diverse maveøvelser

Kommentar

Ja, som sagt tidligere, var jeg lige kommet igang med træningen da jeg pådrog mig influenza med efterfølgende mellemøre og bihulebetændelse. 2 uger uden træning. Nu må jeg se fremad og se at komme igang med træningen. Jeg glæder mig til at køre styrketræning igen nu hvor jeg har fået en bænk så jeg nu har alt nødvendigt udstyr til at lave squat, deadlift og benchpress. :4thumbup: (Jeg har husket blomsterne)

Km. to go: 38.919,1

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 15.02.2005

Løb

Distance: 3,5 km.

Tid: 15.42

Styrketræning

Benchpress: 5x5x55

Deadlift: 5x5x65

Squat: 5x5x65

+ Diverse maveøvelser

Kommentar

Jeg var lidt øm i skuldrene og benene, men følte mig generelt godt tilpas. Dejligt at komme igang igen.

Km. to go: 38.915,6

Link to comment
Share on other sites

Hej Sindbad

Har du en strategi eller løber du bare derudaf i det blå?

Jeg ved ikke helt, hvad du tænker på. Mit generiske mål for året 2005 er, at tilbageligge mere end 1.100 km (Som var det jeg fik løbet sidste år) Et mere nærværende mål er såmænd bare at komme i god almen form. I denne uge løber jeg en 3,5 km. rute og i næste uge regner jeg med at forlænge denne rute til en 4,0 km. rute. Uden at ligge mig fast på, hvad den næste uge skal indebærre er det meningen at jeg gradvist skal putte km. på. Vil gerne op på mindst 50 km. i ugen.

Link to comment
Share on other sites

Godt at se, at tiderne hurtigt nærmer sig normalen ovenpå din sygdomsperiode.

Hej CoqRouge. Ja, nogen gange overasker jeg mig selv. Specielt efter idag. Jeg har med stor glæde læst dine oplevelser med de træningsbøger du har læst. Jeg glæder mig meget til du kommer igennem Vironique Billat. Det sprog du benytter er en ren fornøjelse at læse. Tak!

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 21.02.2005

Distance: 4,5 km.

Tid: 17.34

Kommentar

Denne aften stod træningen på 4 km. løb. Det føltes egentlig umådeligt hårdt, men hastigheden viste sig ikke at være så hurtig.

Edit: Efter en fejl har jeg fundet ud af at det faktisk var hurtigt. Faktisk under 4 min. pr. km. :bigsmile:

Km. to go: 38.904,6

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Onsdag d. 23.02.2005

Distance: 4,5 km.

Tid: 22:00 min.

Kommentar

De dejlige snediger gav lidt ekstra træningen her til aften. Det kunne mærkes lidt i lårene, men også i ryggen. Sandsynligvis pga. af krav til øget balance. Det var i øvrigt en udfordring at cykle på arbejde i her til morgen. Jeg var tvunget til at gå et stykke af vejen, men på arbejde kom jeg da.

Km. to go: 38.900,6

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 02.03.2005

Distance: 4,5 km.

Tid: 18.59 min.

Kommentar

Sneen gav ingen problemer i dag. Der er desværre gået en hel uge uden træning. Mest pga. lange arbejdstider ugen igennem.

Km. to go: 38.896,6

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 06.03.2005

Distance: 4,5 km.

Tid: 18.39 min.

Kommentar

En lille aften tur oven på en hård arbejdsuge. Det var meget glat i dag, men det er nu altid dejligt at løbe om aftenen. Stille og afslappende. :smile:

Km. to go: 38.892,6

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 07.03.2005

Distance: 4,5 km.

Tid: 19.06 min.

Kommentar

Jeg har rimelig meget arbejde for tiden, men forsøger at få lagt lidt løb ind. Det er selvfølgelig (som altid) et prioriteringsspørgsmål om man har tiden til træning, men lige i øjeblikket har arbejdet (og fuldførelse af en arbejdsetape) førsteprioritet. Hvordan ser i andre på arbejde kontra træning?

Km. to go: 38.888,6

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Hvordan ser i andre på arbejde kontra træning?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Hessel

Dejligt at du er kommet igang med at løbe igen....trods det at arbejdet åbenbart fylder lidt rigeligt i dit liv lige nu :smile:

Arbejdet skal jo passes og må jo nødvendigvis prioriteres højere end fritidsfornøjelser. De fleste mennesker (som generelt klager over manglende tid) har dog tit alligevel set diverse ting i tv....og så er det jo igen et prioriteringsspørgsmål om man sætter sig foran tv´et eller løber sig en tur :wink:

- Dipy :smile:

Link to comment
Share on other sites

:wacko: Jeg har lige opdaget en fejl i min log. Der hvor jeg har skrevet 4 km. er ruten rent faktisk 4,5 km. Jeg undrede mig også meget over at jeg gik så meget ned i tempo da jeg begyndte på min nye rute. I begyndelsen troede jeg at jeg løb langsomt (på trods af at det føltes hurtigt) pga. stress på arbejdet. Nuvel, det er rettet og derfor tilføjer jeg 2,5 km til det totale km.tal.

Km. to go: 38.886,1

Link to comment
Share on other sites

Hej Dipy,

Jeg er meget enig i din betragtning. Jeg er dog selv af den opfattelse at undskyldningen med at det er tiden der er problemet for langt de fleste ikke holder vand. Der kan være perioder, hvor man er nødt til at f.eks. arbejde, men i det lange løb handler det i bund og grund om prioritering. Vil man bruge livet på at arbejde eller på træning eller noget helt tredje og med hvilken fordeling de forskellige aktiviteter skal indgå.

Tirsdag d. 8.03.2005

Styrketræning

Benchpress

5x5x65 kg (Det føles stadig rimelig let)

Deadlift

5x5x85 kg. (Her føles det meget let)

Squat

5x5x65 kg (Her er jeg stadig lidt forsigtig da jeg gerne vil træne teknikken lidt endnu)

Eftertænksomhed

Jeg er blevet helt glad her til aften efter at jeg har opdaget min tanketorsk. Jeg er faktisk tilfreds og meget overasket over de seneste ugers løb. :4thumbup:

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 10.03.2005

Distance: 4,5

Tid: 16.56

Km.tid: 3.46 min. :cooldance:

Hastighed: 15,95 km/t

Kommentar

Jeg lagde ud med højt tempo fra starten. I begyndelsen af ruten er der lidt trapper, men ellers går det videre på asfalt i byområdet med 2 lyskryds (som ikke er nogen hindring). Ruten afsluttes med med en lettere stigning for derefter at gå nedaf bakke.

Tempoet er kommet ned på et rimeligt niveau. Jeg er ved at være lidt træt af det høje tempo på ruterne. Jeg regner derfor med at jeg snart ligger nogle lidt længere ruter ind og så bibeholder den korte rute, hvor jeg løber i et hurtigt tempo. På den måde får jeg også flere km. ind samtidig med at lysten bevares. Jeg kan nu bedst lide at LSD-træning - helst, hvor tankevirksomheden bliver sat i gang. Her i vinters har jeg efter min influenza døjet en del med excercise induced asthma og jeg håber at LSD-træning i stedet for tempo træning vil være med til at afhjælpe astmaen.

km. to go: 38.881,6

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hvordan ser i andre på arbejde kontra træning?

Nu er vi jo nogen der er så heldige at vi kan træne på arbejdet... :wink:

Dog er der i perioder for travlt til at jeg kan få trænet, og så kan det sku godt blive et problem... Men det er heldigvis ikke så tit :cooldance:

Godt at se dig på vej

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share