Watts


Watts
 Share

Recommended Posts

Gode dødløft gjorde træningspasset rigtig godt. Jeg kørte 5x4x140 dødløft som er ny PR. De var tunge, men der skulle ikke 'arbejdes'. træneren havde videokamera med idag, så jeg fik også set dem bagefter. De så helt gode ud hvad angår en ret ryg. Jeg skal sandsynligvis løfte til liga-runden 2. hold i styrkeløft den 24. januar, sammen med Tenace . Det bliver vist squat. Glæder mig som var det juleaften. Igår lavede jeg dumbbell curls. 3x10x10.

Dødløft:

6x60

2x140 dobb. overhåndsgreb

4x140PR

4x140PR

4x140PR

4x140PR

4x140PR

Side lateral raise: 3x10x4

Bænkpres: 6x5x60

Maveøvelser

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det er nogen tunge kæder man smider på stangen, sammen med vægtene. Dette giver en jævn belastningskurver, som passer til kroppens biomekaniske styrkekurve. Tager man f.eks bænkpres, hvor kæder ofte anvendes, så er man generelt svagere i bunden end i toppen. Når man smider kæder på, så øges belastningen langsomt igennem hele bevægelsen, og er tungest i toppen, hvor næsten hele kæden er fri fra gulvet.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

badminton med pulsmåler var aftenens træningsmæssige højdepunkt. Købte en billig pulsmåler i Netto til sportsklubben på kollegiet og ville prøve den af idag til badminton. Var nervøs for at den ville glide ned fra brystet, men det gjorde den ikke. Jeg spillede i 50 minutter og den sagde at gennemsnitspulsen var 160 og maxpulsen 209. Det synes jeg umiddelbart lyder af meget, men jeg har jo ikke forstand på cardio.

Klaus og Onkel-> Tak for roserne!! :)

Link to comment
Share on other sites

De 160 lyder meget fornuftigt. De 209 lyder som en fejl, en fejl der også kan opstå med dyre pulsmålere. Jeg vil springe det tekniske over, men populært sagt så kan måleren komme til at tælle et hjerteslag dobbelt. Det sker især hvis remmen sidder forbigående forkert - hvad den nemt kommer til i en badtminton kamp.

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Jepper. Det højeste jeg så pulsmåleren på i kampens hede var 191, så det er nok en mere reel max-puls. Vil MAXE i ro-ergometeret i kælderen i den kommende tid. Og ja, jeg er er styrke-svin og ikke cardio-svin, men man kan hurtig blive inspireret af TJ's cardiogeil. ;)

Link to comment
Share on other sites

men man kan hurtig blive inspireret af TJ's cardiogeil.  

Hov, hov...ikke bruge mig som undskyldning :tongue:

Efter jeg er begyndt med kardiotræning, så kan jeg ikke lade være med at tænke på Bill Starr´s ord i hans artikel omkring kardiotræning for styrkeatleter. Det er noget i retning af "If you can squat 600 pounds, but your step on your tongue when you climb a few stairs, then you are fooling yourself if you think you are strong". Og manden har jo ret. Hvor fedt er det at kunne squatte og dødløfte halve busser, hvis man ikke kan transportere sit store stærke legemer op på 3. sal uden at blive forpustet.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Bænkpresskjorte og squatdragt blev prøvet af idag. Det gik super med trøjen. For en måned siden moslede jeg med at få 90 kg op. Det er ikke længere noget problem, så det er fantastisk med fremgangen. Gav trøjen og mine arme en god gang talkum idag og Tenace var tålmodig og arbejdssom med at få trøjen ordentlig på - tak Tenace. Lavede 2 singler på 92,5, men uden pause på brystet og ramte racket ved lockout, men den kom selv op. Derefter blev vægten sænket til 90 og Tenace aggerede dommer hvad angik startsignal og rack, samt spotning af pause på brystet. Den første single på 90 gik jeg i gang før tid, men gennemførte løftet. De 3 næste singler fik jeg i hus med hele svineriet. Min træner har en gammel squatdragt som jeg fik lov til at låne idag. Så der blev smækket skiver på stangen. Da 113 (33kg kæder) føltes lette, udfordrede jeg skæbnen ved at smide ekstra 20 kg på. Der tog jeg 3 reps, så det er jo kanon. Vil skyde på at dragten giver 10kg.

Rotatorarbejde

Bænkpres:

6x60

Med trøje

1x92,5

1x92,5

1x90

1x90 med pause PR

1x90 med pause PR

1x90 med pause PR

1x90 med pause PR

Squat:

5x60

med dragt

5x93 (33kg kæder)

3x113 (kæder) PR

3x133 (Kæder) PR

Side laterals 10x4 2x10x5

Mavebøjninger

Link to comment
Share on other sites

Squat PR 160 fik jeg i hus, efter at jeg blev 'efterspændt' med knæbind og squatdragt. Som alle har sagt, så gør det sgu ondt at få et sådan knæbind på benet. Jeg fik at vide at jeg skulle spænde i quadriceps når bindet blev lagt på, men da jeg ikke er vant til at gøre det, så spændte jeg i hele benet - inkl. læggen, hvilket forårsagede en mindre krampagtig tilstand i benet. Det gik lidt bedre med det venstre - men det højre ben sover stadigvæk... -_- Varmede op på 60 og 80 uden udstyr. Derefter på med udstyret og op på 120, som var frygtelig lette. Dernæst 140 - stadig lette. Så 160 og der ramte jeg noget skævt da jeg skulle presse, men den kom op. Synes ikke den føltes særlig tung, så jeg smed 170 på næste gang. Det kunne jeg ikke... - nå men en PR forbedring på 30 kg skal man heller ikke kimse af. En fed oplevelse med knæbind og dragt. Dragten skal dog syes lidt ind ved lejlighed.

Squat:

6x60

2x80

På med knæbind, squatdragt og bælte

120 - nem

140 - nem PR

160 - umiddelbart nem, men rammer den skævt. Kommer dog op. PR :devil:

170 - dårligt squat. Er lidt for bange for vægten, så den bliver trukket for skævt i bunden, får den ikke op.

- sikke en dejlig dag :rolleyes:

- fik i øvrigt også mit dommerslips idag. Nice blue one. Skal i aktion i slutningen af september.

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

watts 1. års MOL-medlemsfødseldag bliver fejret i netop dette øjeblik med gårdsdagens flødekartofler og en god råkost med gulerødder og hvidkål foran skærmen. For netop et år siden tastede jeg ind på yahoo.dk's søgemaskine under motion og den kom derefter frem med www.motion-online.dk og det blev begyndelsen på en ny era. Grunden til at jeg søgte på nettet for et år siden, var at jeg godt kunne tænke mig at komme igang med 'noget' styrketræning. Jeg havde inden da roet lidt i et ro-ergometer, men synes at styrketræningen virkede mere spændende. Og istedet for at lytte til kloge ord fra kammeraterne, vil jeg selv undersøge hvordan man trænede bedst. Det var noget forvirrende at starte på MOL. En ny terminologi med ord som squat og dødløft. Heldigvis var der Getbig, hvor man kunne klikke på en mand og finde ud af hvilke øvelser der trænede hvilke muskelgrupper. Derefter hoppede jeg på Max-OT programmet, da det ifølge brugere på motion-online ikke var helt hen i vejret.

Min interesse for basisøvelser voksede og jeg begyndte i april at eksperimentere med dødløft og squat i Skidt-stativ (jøsses). Dødløft var en god oplevelse og jeg besluttede mig for at tage med til MOL-træf 1, som blev afholdt i lokalerne på Fyens Helsesport Odense den 6. Juli. Det var tilrettelagt lidt som et træningsseminar og min praktiske erfaring med squat, bænkpres og dødløft - samt træk og stød mangedobledes primært takket være TJ, JFK og MVP. Derefter startede jeg i Tårnby styrkeløftklub, efter at have snakket med Tenace. Siden er det gået slag i slag og er tilfreds med de resultater jeg har opnået efter et år.

Squat: 160 (m. udstyr)

Bænkpres: 100 (m. udstyr)

Dødløft: 155

Det må være på sin plads at sende en tak ud til at alle brugere på MOL og håber jeg at lærer lige så meget i dette år. :)

XAX, Klaus, sputnik, Lawman-> takker for komplimentet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share