Watts


Watts
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mvp-> Jeg er ikke sikker på at kran-metoden er den bedste vej mod at nå sin krops potentielle max, så jeg prøver at få noget mere leg-drive ind i løftet, men det har vist ikke gjort den store forskel i mine maxløft-stil. Men fremgang uden skader, er heller ikke sådan at kimse af... ;)

Rommel-> :bigsmile: :4george: - der er ingen tvivl om at mit løft kan gøre samtlige kraner i byens natteliv misundelige :tongue: Michael Buffer er?

Herkules-> Jo tak. Tror nu ikke du skal føle dig truet, da jeg bliver nede i 75 et stykke tid endnu, men såååå.... :devil::4whip:

Link to comment
Share on other sites

Mvp-> Jeg er ikke sikker på at kran-metoden er den bedste vej mod at nå sin krops potentielle max, så jeg prøver at få noget mere leg-drive ind i løftet, men det har vist ikke gjort den store forskel i mine maxløft-stil.

Tillykek med dine flotte nye max'es! :devil:

Nu ved jeg naturligvis intet som helst om at løfte uden legdrive, da min teknik er perfekt... [hosten og sprutten]

Thomas mener jo, det kan handle om manglende styrke i haserne, når man ikke kan holde ryggen. Måske skulle du arbejde med det? Du laver mange sæt lette dødløft, hvor du skriver legdrive. Det kunne ske du skulle lave det om til noget decideret hasetræning istedet.

Ømhed i haserne er også den fedeste ømhed. Man er så dejligt lammet. :D

Link to comment
Share on other sites

KJ-> Jeg er enig i betragtningen om at haserne spiller en central rolle hvad angår aktiveringen af benet i dødløft. Jeg kører specifik hasetræning igennem leg-curls når jeg er i TSK. Ellers foregår det ved legdrive dødløft hvor jeg løfter stangen nærmest med lårbensknoglen parallelt med jorden (som i vægtløftning). For at kunne gøre dette er jeg nød til at spænde hårdt imod med haserne, men det kan bestemt ikke udelukkes at goodmorning og stiff leggede dødløft også kommer til at indgå som en fast del af min dødløft-træning.

Tak for dit input! :)

Link to comment
Share on other sites

5x5 og ikke eksplosiv bænk :blink: Skal afsted til Roskilde festival og ville lige give kroppen en omgang muskelprotein degration, derfor 5x5 i squat og op til toppen i bænk, samt 2'ere i dødløft.

Squat

5x5x75

Bænkpres

10x40

8x50

3x55

3x60

3x65

3x70

1x75

1x80

Dødløft

70

100

2x2x120

120

Prehn-> Thx. Nuppede 190 i dødløft, hvilket er en fremgang på 10 kg. - det bliver spændene at dyste mod dig (på wilks) til SM ;)

Link to comment
Share on other sites

190, det var en sjat må man sige, tillykke med det :)

Det bliver helt sikkert spændende til SM, både at dyste mod dig og se hvad dig og alle de andre fra MOL er for nogle.

men så vidt jeg kan se, så skal du dømme os i ligaturneringen til september, og det kan jo være at jeg får lov til at stille op, hvis dde ikke kan få nogle af de andre til det :)

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Igang igen efter at have tævet en masse bajere på roskilde festivalen. Fik løftet en røvfuld ølkasser, da jeg arbejde i en flaske-ølbod. Har regnet den samlede tonage til at være omkring 25.000 kg. De andre som jeg arbejde sammen med klagede over at det var meget hårdt og ømhed i ryggen, men jeg mærkede intet til det. Mon vi kan takke dødløft som årsag? ;) ellers fik jeg lavet en del pushpresset i forbindelse med hovedstand -> håndstand og gåen på hænder.

Nu er jeg hjemme og det viser sig at jeg ikke har taget en masse bajer på, trods at der blev drukket langt over hundrede øl på festivalen (77,6 kg siger vægten). På vejen hjem skulle vi lige på McD og jeg satte PR med en MEGA menu McFeast med 4 bøffer. Der blev også lige trænet i kælderen.

MegaMenu McFeast 4 bøffer pris 80,75 PR

Bænkpres

3x3x40

Squat

3x5x50

Link to comment
Share on other sites

Maxpower-> Der var godt med mælkesyre i quads efter en roskilde festival der sluttede af med at bære 70 kg på ryggen i en hvis afstand, så derfor ikke noget at give af i squatten. Men mon ikke jeg snart kan skrive 180 kg på i min log som squat max. Me think so...

Link to comment
Share on other sites

Instruktion en ven på kollegiet med forholdsvis spinkel bygning kunne godt tænke sig at blive større og havde derfor spurgt mig hvad jeg vurderede der skulle til før at han kunne se 'synlige' resultater. Han er indstillet på at få rigeligt med kalorier og proteiner på de 'rigtige' tidspunkter, så jeg har lovet ham at en måned seriøs indsats med både kost og træning vil kunne ses en smule. Håber på at han tager 3-4 kg på denne måned hvor ½-3/4 er muskler, men nu får vi se. Jeg har i første omgang givet ham TJ s fundamenttræning for begyndere og kører fase 1, så han kan få styr på de store øvelser. Derefter er tanken at gå videre med HST, hvis han er frisk på det. Jeg selv lavede ikke andet end at vise øvelser og så en omgang CAT bænk.

Bænkpres CAT

4x5x40

Link to comment
Share on other sites

Watts flytning sammen med Camillas. En dejlig 2-værelses på Nordre Fasanvej på 4. sal. En masse kasser og sager blev det til og skal nok betragtes som værende mere Cardio end styrketræning. Jeg kunne dog tydeligt mærke den funktionelle styrke come into play! :devil:

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

Kæde-squat i TSK lang tid siden at jeg har haft tid til at besøge TSK, men nu lykkedes det og så er det bare med at udnytte det udstyr som de har, her tænkes på kæderne. Der blev kørt både kæde squat og bænk. En ny kæde PR i squat kom også i hus og med nogle kg i reserve.

Squat (inkl 33 kg kæder) bælte

93

113

123

128

131 PR

1,1 x133 PR

Bænkpres (inkl. 33 kg kæder)

6x2x83

Link to comment
Share on other sites

Watts flytning sammen med Camillas. En dejlig 2-værelses på Nordre Fasanvej på 4. sal. En masse kasser og sager blev det til og skal nok betragtes som værende mere Cardio end styrketræning. Jeg kunne dog tydeligt mærke den funktionelle styrke come into play! :devil:

Tillykke - til jer begge to!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share