Watts


Watts
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tung partial dødløft da jeg til gårdsdagens træning fik en lille fiber i højre quadriceps blev dagens squat og alm. dødløft droppet til fordel for partial dødløft, som jeg ikke kan mærke i fiberen. Vandringen på den partielle dødløft er omkring 15 cm, men når de tunge vægte kommer på er den nok nærmere 10 cm, da trapezius ikke kan holde skuldrene oppe. Det var tilmed første gang jeg brugte magnesium da jeg bevægede mig op på 230 og jeg endte på 250 kg, hvilket jeg er tilfreds nok med og en PR med stort P.

Derefter stod den på bænkpres på 10 cm klods, hvilket kørte med lidt i reserve.

Partial dødløft 10-15 cm

3x100

3x140

3x170

1x190

1x210 PR

1x230 PR

1x250 PR YEAH :devil::devil::devil: - mit første kvarte ton

Bænkpres på 10 cm klods

3x60

3x70

3x80

3x85

3x87,5

3x90 PR

Faber-> Du har ikke set mine ben. Forestil dig en gut med et BMI under middel og hans ranglede blege ben :w00t::w00t::w00t: Ser frem til at dyste til DM! :blink::4whip:

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

Hippo -> Tak. Tror heller ikke at der var meget mere at give af. Her til morgen er mine traps og andre skulder-synergister temmelig ømme. Lang tid siden at de har været det, men de er jo heller ikke vant med at holde over 3 gange kropsvægt. B)

DaDane-> Så mangler jeg bare at kunne samle de 250 op fra gulvet... :o Takker.

Link to comment
Share on other sites

Kæder i TSK en meget træt watts (low watts) slæbte sig til træning (armeret med tude cheeseburger og øko-skummemælk). Det lykkedes ham at lave 10 sæt bænk, men ikke meget power der.

Bænkpres (inkl. 33 kg kæder)

10x3x83

Link to comment
Share on other sites

back from Sweden med flere volt i navlestrengen. Havde dejlige 5 dage med camillas sammen med familie i Sverige. Det blev til diverse fætter squats og gåen på hænder og andre kunstner.

Har lige været nede i kælderen og lavet lidt.

Squat

8x2x80

Bænkpres

2x45

2x50

2x55

2x60

2x65

2x67,5

3x2x70

Link to comment
Share on other sites

er der meget stor på forskel på bænkpres med kæder og alm. bænkpres? (nu har jeg ikke muligheden selv for at prøve da vi ikke har i det styrkecenter jeg går i..)

Og passer det at det hjælper på at accelerationen gennem ens sticking points eller er der helt andre grunde? :confused2:

Edited by JohnJohn
Link to comment
Share on other sites

Velkommen til min log B)

er der meget stor på forskel på bænkpres med kæder og alm. bænkpres?
Ikke så voldsomt som man måske umiddelbart forestiller sig med 33kg forskel mellem top og bund. Personligt synes jeg at løftet virker en del mere 'naturligt' med kæder, hvilket skyldes at den relative modstand stort set er den samme igennem hele ROM'en. Du kender det sikkert selv at får man først stangen igennem sticking pointet er det intet problem at få den til lockout, med kæder skal du 'fighte' hele vejen og være super eksplosiv fra bunden af for at holde farten i stangen.
Og passer det at det hjælper på at accelerationen gennem ens sticking points?

Det afhænger i høj grad af hvor ens sticking point sidder. Jo højere sticking point, desto bedre er øvelsen. Som jeg skrev i ovenstående så er det nødvendigt med en meget eksplosiv start i bunden, hvilket vel er årsagen til at bænkpres med kæder (i en hvis udstrækning) har en positiv effekt på bundstyrken.

Link to comment
Share on other sites

giver det mere styrke at løfte vægten færre antal gange og så have flere sæt? ( ift. de BB logs hvor reprangene er meget større..

Mit mål er at blive blive stærkere til at løfte en given vægt 1 gang. Derfor trænes der sjældent mere end 3 gentagelser for at optimere den neurale tilpasning. Faren ved at lave så få gentagelser, er at muskelproteindegrationen udebliver og der skal derfor flere sæt til, for at opnå den samme muskelproteindegration. Denne degration medføre et øget tværsnit på muskelfibren, men for at opnå denne hypertrofi skal man dels være i rimelig kalorieoverskud og have indtaget tilstrækkeligt med protein før og efter træning. Dette vil på længere sigt medføre at man stiger i vægt, hvilket ikke nødvendigvis er en fordel, da man i sporten styrkeløft er opdelt i vægtklasser. På det 1½ år jeg har trænet har jeg steget meget i min total, uden at tillægge mig meget muskelmasse. Min fedtprocent er lidt lavere end da jeg startede, men vejer faktisk mindre, så for mit vedkommende ligger meget af min styrke i den neurale tilpasning (hvilket er en fordel i styrkeløft sammenhæng). Denne fremgang er ikke ved at flade ud endnu, så derfor fortsætter jeg med at blive i samme vægtklasse. Hvis fremgangen over en længere periode ophøre, må jeg overveje om jeg skal på en diæt, således at jeg kan tillægge mig muskelmasse og blive i samme vægtklasse, eller om jeg bare skal tillægge mig muskelmasse og rykke en vægtklasse op, men den tid den sorg.

Mine træningspas er ofte forholdsvis lette, forklaringen på dette er at jeg har mulighed for at træne hver dag (eller flere gange dagligt). Dette medfører at jeg kan have en del flere træningspas om ugen, end man ellers vil være i stand til og det er igen en fordel for den neurale tilpasning. - nu skal jeg f.eks. ned og have mit 2. pas idag.

Håber det forklarede en del. :)

Link to comment
Share on other sites

2. pas idag Da jeg ikke har mulighed for at træne igen før fredag, skulle der lige klemmes det sidste ud af patten, da den har haft det for 'let' de sidste par dage. Benene fik også en tur, men ikke så voldsomt da jeg stadig er på vagt overfor den mindre forstrækning jeg fik for 10 dage siden i højre lårmuskel grundet squat.

Squat

6x2x85

Bænkpres

5x5x65 ja du læste rigtigt, jeg lavede mere end 2 gentagelser!

Link to comment
Share on other sites

Jvf. forrige indlæg omkring min tilgang til træning skal der tilføjes et par ting.

En anden grund til at hypertrofien ikke er i fokus skal også findes i min unge karriere som styrkeløfter. Der er ikke meget mening i at bygge en masse muskler på en stil og teknik som ikke er i orden. Jeg tror på at man får mere ud af tværsnittet på muskelfibren hvis det er tillagt gennem ordentlig teknik.

En anden overvejelse jeg har gjort mig omkring skadespotentiale og hypertrofi omhandler led og seners styrke. Man ser ofte folk på steroider som får skader på led og sener grundet for stor hypertrofi i musklerne. Hvis man nedsætter hypertrofien, må man derigennem også nedsætte skadespotentialet (specielt fordi at stor volumen medfører større hypertrofi). Derfor vil en tilgang til træningen med neural tilpasning i fokus også medhjælpe til mindske skadespotentialet, hvilket er altafgørende for en styrkeløfters fremgang.

Link to comment
Share on other sites

Gensyn med TSK og et par PRs med i hatten. Lagde ud med squat og havde tænkt mig at lave 6x2x105 hvilket vil være ny PR. Det lykkedes uden de helt store vanskeligheder.

Bagefter var det tid til kæder og jeg kunne mærke at der var god power, så jeg lavede også ny PR der. En god træning og gensynsglæden vil ingen ende tage da jeg så Zoa, maxpower og Anyone... :w00t:

Squat (med bælte)

6x2x105

Bænkpres (inkl. 33 kg kæder)

2x93

2x93

2x93 PR

2x93 PR

2x93 PR

2x93 PR

Link to comment
Share on other sites

The lonely cowboy endnu engang et træningspas alene. Det er nu ikke fordi at jeg er mindre motiveret når jeg selv skal slæbe mig derned, men jeg savner the boyz from TSK.

Squat

7x2x92,5

Bænkpres

2x50

2x55

2x57,5

2x60

2x62,5

2x65

2x67,5

2x70

2x72,5

Pin press

2x3x92,5

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share