Watts


Watts
 Share

Recommended Posts

Tak for de fine komplimenter :) - er også selv glad for de resultater som jeg har opnået på 6 måneders styrketræning, en total på 279kg. Som side 1 i min logbog beskriver har jeg mere blod på tanden. Jeg var nede i AK-GOTHA som er en vægtløfterklub i København idag, for at snakke med træneren. Årsagen skal findes i at jeg nu næsten kun træner basisøvelser, men aldrig har haft nogen til at spotte min teknik (eller mangel på samme :huh:). Derfor synes jeg det er 'for farligt' at bevæge sig op i tungere løft, før at jeg er sikker på at løftene bliver udført korrekt.

Det er nu ikke en decideret styrkeløftklub, men jeg går ud fra at meget af en vægtløfters træning er baseret på de tre basisøvelser. Træneren var lige smuttet da jeg kom, så jeg kigger forbi igen imorgen. Det bliver spændende...

Arne -> Du skal nok indhente mig, de 90 kg var rent begynderheld... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tirsdag d. 11/6 - 06

Øvre ryg og arm

Opvarmning:

Træk til bryst: 20-55kg 12, 10, 6, 3, 1 rep

Work

Træk til bryst 4x4x65kg

Close grip til bryst 3x4x65kg

Div. mave øvelser

Var nede i AK-GOTHA vægtløfterklub og snakke med formanden. Jeg vil jo gerne have rettet teknik i mine basis-øvelser og det mente han godt at han kunne finde ud af, så nu varer det ikke længe før ELEIKO tager min mødom. Glæder mig meget til det.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 12/6 - 02

Let eksplosivt

Bryst og Triceps

Opvarmning: DB brystpres 10-15kg 12,10,6 rep, BB brystpres 50-60kg 6, 3,1 rep

Work: 5x50 - 5x50 - 5x50 - 5x50 - 5x50

Military pres: 20x15

Det var ikke så eksplosivt som det skulle have været. Skyldes nok varmen og mangel på væske.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 20/6 - 02

Efter en uges sygdom med diarre og synsforstyrrelser er jeg frisk.

Sumo-dødløft

Opvarmning: 10x40kg

Work: Singles med 3 minutters pause 10x92kg

Regner med at næste gange jeg dødløfter bliver i en styrkeløftklub, det bliver spændende!! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

MOLTRÆF 6/6 - 02

Alle tiders arrangement.

Prøvede for sjov at maxe i bænkpres. Det er 1½ måned siden at jeg har bænket over 50kg, har udelukkende kørt bænk let og eksplosivt. Defrfor var jeg noget pesimistisk overfor om jeg kunne maxe i bænk. Men de 75 kg var hjemme og der var måske et kg mere eller to.

Efter at have været til TJ's seminar om dødløft fik jeg blod på tanden til at prøve at maxe i dødløft. Normalt har jeg kørt sumo-stilen, men det var der ikke meget saft og kraft i den dag, så jeg prøvede den konventionelle. Og sørme om der ikke blev hevet 140kg. Det er kun 5 gang jeg dødløfter i det hele taget.

Bænkpres maxforsøg:

Opvarmning

MAX: 1x60 1x65 1x70[PR] 1x75[PR]

Dødløft maxforsøg:

Opvarmning

1x120 1x130[PR] 1x140[PR]

Ny total: 305kg

2 nye PR's og en total der runder 305 efter 5 måneders 'uspottet' træning er jeg godt tilfreds med. :deal:

Link to comment
Share on other sites

Watts> tillykke med rekorderne Watts :)

Klaus> nej, det er sjovt du siger det. Nu siger Watts at han er en af dem som var henne og få råd om dødløft af mig. Men når jeg ser på hans avatar billede, så kan jeg slet ikke huske ham overhovedet. Så enten ligner hans billede ikke særligt godt, eller også husker jeg som en si. Kan også være en kombination af begge dele ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

TJ - > Tak. Jeg var den ranglede fyr i sorte adidas bukser og hvid T-shirt, spurgte omkring sumo-dødløft. Ses i videoen med Armoured females bænkpres.

XAX -> Tror ikke at der er nogen på foraet som betragter udtalelser fra en mand der fik 85 kg i hovedet for særlig sandfærdige. :wacko: :)

Link to comment
Share on other sites

Armoured female -> Ja, jeg stod og havde lidt tudefjæs da jeg så at du bænkede 70kg. På det tidspunkt var mit max 69kg. Men en times tid senere kom den op på 75kg. Dit løft må siges at have haft en motivationsfaktor til at gennemføre et uplanlagt max-løft. Var nu stadig den der bænkede mindst af drengene til træffet. Men hvad, så længe dødløftet kører er der håb! :D

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 9/7 - 02

Tårnby styrkeløft klub

Efter at have udvekslet få ord med Tenace fra foraet omkring styrkeløft i Tårnby på MOL-træf, så var det stedet som skulle være alternativet til kælderen på kollegiet. Som det fremgår af mine tidligere indlæg på min logbog har jeg været meget interesseret i at starte i klub, for at få gjort mine løft pænere og ikke mindst tungere.

Startede med dødløft, men i sumo-stilen. I lørdags maxede jeg i alm. stil, så hvorfor ikke lave lidt sumo. Fik Tenace til at se på om det var helt håbløst. Det var det til at starte med (ryg og ben arbejdede ikke sammen), men der kom form på det senere.

Mine ben var brændt temmmelig meget af efter dødløft, men tiden kom til let squat. En konkurrenceløfter pillede stangen længere ned på ryggen. Det stresssede mine skuldre mere, men det er nok naturligt i starten.

Sumo-dødløft (ME)

10x60kg 5x100kg 4x105kg 4x100kg 4x100kg

Squat (CAT)

10x20kg 5x40kg 5x40kg 5x40kg 4x40kg

Blandet vægtløftningsøvelser. Clean and pres -jerk, stød.

Blandet maveøvelser.

Rart at træne i klub. :)

Link to comment
Share on other sites

kælder-pumper

:D:D en gang kælder-pumper, altid kælder-pumper.

Må blankt erkende at det er federe at køre squat i squat rack, end fra et bænkpresstativ i en skummel kælder. Savner nu de rustne skiver lidt... :bblush:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 12/9 - 02

Tårnby styrkeløftklub

Trænede sammen med Tenace og en anden gut som har dyrket styrkeløft i klub et par år i Hvidovre. Mine quads, hams og glutes er brudt sammen anden dag i træk efter onsdagens sumo-dødløft OG squat træning. Heldigvis lød dagens menu på CAT bænk.

CAT Bænk: [12x20 10x40 6x40] 5x4x50

Hjælpeøvelser

Military press: 4x10x20

Chin-ups (Her gik Tenace helt amok, bandt 25kg om nosserne og gik igang)

Link to comment
Share on other sites

såså jeg træner i kælderen på mit kollegie, så kom ikke for godt i gang :angry:

Ej jeg synes det har sine fordele - og ulemper

Man kan godt savne at få ekspert hjælp engang imellem. Og det er heller ikke specielt motiverende, at se på folk køre utallige cable crossovers :thumb_down:

På den anden side er det dejligt man kan tage sit eget musik med :headbanger: plus at man kun bor 50 meter fra sit favorit rum :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Watts>> Kunne du ikke tænke dig at skrive en lille stemningsrapport fra klubben? Sådan folk kan fornemme, hvad det er for et sted, hvem træner der, hvad er det for noget grej etc. Jeg kommer aldrig til at træne der (skal jeg være udlandsdansker bliver det ikke på Sjælland), men jeg ved der er flere, der træner rådne steder, som måske kunne fristes... :)

Link to comment
Share on other sites

hey, jeg mener kun det var en 20 kg's skive..

det var det største jeg kunne finde i enkeltskive...der kunne passe på bæltet ;o)...den var dog også tung nok...hehe..

I kan sagtens få fortalt hvordan det er i klubben...men der er begrænset antal medlemspladser...så der er nok ikke plads til alle all.....da der bliver lukket for medlemmer ved et hvis antal.....og de lukker vist ikke så mange motionister ind...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share