Watts


Watts
 Share

Recommended Posts

Torsdag d. 29/8 - 02

Godt at se at styrken ikke er mistet trods 18 dages pause fra bænken. Lidt armstrækkere på ferien er nok årsagen til at det kørte fornuftigt. Imorgen står den på squat og dødløft i TSK. Spændt på hvordan det går.

Bænkpres:

Opvarmning 10x25

Work: 4x50 4x60 2x65 4xsingles (2minutters pause) 70 med pause på brystet.

Lidt træk til bryst.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fredag d. 30/8 - 02

Pga ferie er det efterhånden lang tid siden at ben og ryg har været igang, og de var heldigvis glade for at blive brugt. Kørte submaksimale vægte, dels for at arbejde med lidt teknik og for at starte 'blødt' ud fra ferien. Mærkede ikke noget særligt til min retarderede højre hoftebøjer, YEAH!

Dødsløft:

Opvarmning: 10x60

work: 15 singles (1 minuts mellemrum) 80

Squat:

Opvarmning: 10x20

work: 3x5x40

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 03/09 - 02

07.00 op og løbe med kæresten. Hun brokker sig over sin røv og jeg skal se om ikke jeg kan nærme mig 75 kg over et par måneder. Det var bare en lille langsom tur på 22 minutter (ca 4 km).

17.00 Ned i kælderen med min gamle træningsmakker Rasmus, som ikke har trænet i flere måneder. Dagens menú stod på Bænk.

Bænkpres:

Opvarmning; (incline) speed 12x30 10x38

Work: 4x48 4x58 4x66 singles 1x68 1x68 1x68 1x68

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 4/9- 02

Træning i TSK. Havde set meget frem til goodmornings for at styrke haserne, så den første del af mit DL får lidt mere eksplosivitet. Og af samme årsag blev det også til rumænsk inspireret DL (står på en 10 cm box der gør at man skal række længere ned for at nå stangen).

En af styrkeløfterne kom hen og kommenterede min teknik (mangel på samme). Skulle koncentrere mig om ikke at svaje for meget i ryggen - dette kunne jeg undgå ved ikke at kigge lige så meget op i forbindelse med første del af løftet. Desuden skulle jeg huske på at holde stangen ind til benet under hele løftet. Han talte varmt om SUMO-stilen, men mine hoftebøjere er jo ikke så glade for varianten, så det må vente lidt.

Goodmorning:

Opvarmning: 12x20

Work: 8x40 6x60

Rumænsk DL: 4x60 4x60 2x80 5 singles med korrektion af teknik.

Alm DL: 15 singles med korrektion af teknik

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 6/9 - 02

DOMS DOMS DOMS DOMS - den hasetræning i onsdags har gjort mig halv invalid og jeg spiser tudekiks til morgenmad. Og Tenace har ret, jeg havde glemt forskellen på Rumænsk dødløft og alm. med højere ståstand, så der er længere ned til stangen. Havde plan om at tage i TSK idag, men jeg ville ikke være i stand til at lave noget der involverede benene, så jeg tog bare ned i kælderen og lavede noget eksplosiv bænk.

Bænkpres:

Opvarmning: incline 12x25, 10x30 6x35 3x39

Work: CAT5x5x50 med 2 minutters pause mellem sættene (ikke på brystet ;) )

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 10/9 - 02

Efter 6 dages pause pga. DOMS i haserne :retard: :retard: :retard: gik jeg igang med dødløft igen (trods DOMS). Jeg lagde ud med Bænk og jeg havde forestillet mig at lave ny PR i bænk idag, men der var absolut ikke meget juice i bryst og triceps idag. Rystede så skiverne klirede i den eccentriske fase ved 93% af max, så det blev ikke til ny PR. Vil prøve at samle hænderne mere i bænk, hvilket jeg tror giver mig et mere kraftfuld drive.

Så gik jeg over til dødløft og var spændt på hvordan mine haser vil reagere med DOMS. Simulerede SUMO stilen uden stang, for at mærke hvordan lysken tog imod stilen. Kunne godt mærke det, men ikke noget der gjorde ondt. Valgte at køre den alm. stil idag. Kunne mærke at jeg var ret stærk idag, så jeg prøvede at lave en PR 142.5 . Det lykkedes, så det var alletiders.

Rundede af med squat, bare lige for at kigge lidt på teknik. Det gik også godt.

Bænkpres:

Opvarming: 12x20 10x20 5x40 3x60

Work: 1x70 1x70 1x70 3x60 3x60

Dødløft:

Opvarmning 6x60 4x100

Work: 1x120 1x20 1x140 1x142.5 PR :lol:

Squat:

Opvarmning: 8x20 4x40

Work: 3x60 1x70 1x70 3x5x60

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 15/9 - 02

Efter en hård rustur blev det tid til lidt træning igen igen. Var nede i kælderen med makker Rasmus. Dagens menu hed bænkpres og det gik ok. Lavede en gammel klassikker ved navn 5x5 på 60 kg, og det var ikke vanskeligt. Military press blev udnævnt som eksplosiv dessert.

Bænkpres:5x5x60

Military:12x25 - 12x25

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 16/9 - 02

Altid dejligt med en ny PR. En tur i TSK. Havde planlagt at lægge vægten (bogstavelig talt) på squat, da dødløft har været i fokus på det seneste. Det gik fornuftigt og da lysken opførte sig pænt kastede jeg mig over SUMO-stilen i dødløft. Spredte ikke benene helt ud (for at undgå at belaste lysken for meget) og løftede. Det gik rimelig smertefrit (bogstavelig talt), skulle bare være opmærksom på ikke at læne mig for meget tilbage i den sidste fase i løftet, så 'smuttede' lysken. Da det kørte fornuftigt besluttede jeg mig for at se om ikke min gamle max i sumo på 120 skulle tangeres. Det gjorde den så let som ingen ting og jeg vågede mig op på 140. Den kom i hus. Pænt var det ikke, men meget nemt. Tror der er en 10-20 kg's penge mere i den, så 200kg i julegave er ikke helt utopi. En af de hjælpsomme styrkeløftere kom hen og fortalte mig om hans erfaringer med SUMO-stilen. Lyttede og lyttede og prøvede at implementere hans råd i mit løft og pludselig var 60 kg svær at få op... !!!

En god dag og dejligt med lidt PR's. Tror at det er SUMO-stilen som er dødløft-varianten for mig.

Squat:

5x3x60 (fokus på teknik)

Sumo-dødløft:

10x60 5x100 1x120 1x140 PR :D

Tenace -> Kan desværre ikke, farfars fødselsdag... :(

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 17/9 - 02

En tur i kælderen. Lidt ekstra eksplosiv træning på bænken. Regnede med at jeg ville have været øm efter søndagens 5x5, men det lader til at jeg har fået oparbejdet mig en hvis stamina. Hvis bare det var såvel med benene, så vil jeg være en glad mand. Da kun baglåret går fri for DOMS tror jeg tager i TSK og laver ekstra let sumo og goodmornings.

Bænkpres:

5x5x50 (eksplosivt og med pause på bryst)

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 19/9 - 02

Efter træningen i mandags hvor jeg blev gjort opmærksom på at mit 'bundtræk' i dødløft er temmelig underudviklet, tog jeg idag fat på problematikken og trænede bundtrækket. Det vil sige at røven kom meget længere ned end jeg er vant med og der er absolut ingen saft i mine muskler i den position. Lysken lavede balade hver gang ved 4 eller 5 rep, men den skal vel også lige lære det. Imponeret over hvor svært det var at få vægten blødt fra gulvet uden at bruge ryggen.

Sumo teknik:

5x5x55kg (sindsyg hårdt) :blink:

Link to comment
Share on other sites

Dårlige nyheder. Min hoftebøjer/lyske gør ondt efter torsdagens bundtræk-øvelser. Den gør konstant ondt, også når jeg ikke bruger den (fx. lige nu eller når jeg ligger ned). For 10 år siden havde jeg en fibersprængning der, så mon ikke det er den jeg har pillet op igen. Uvist hvor lang tid der går før jeg kan lave squat og dødløft igen.

Link to comment
Share on other sites

Dårlige nyheder. Min hoftebøjer/lyske gør ondt efter torsdagens bundtræk-øvelser. Den gør konstant ondt, også når jeg ikke bruger den (fx. lige nu eller når jeg ligger ned). For 10 år siden havde jeg en fibersprængning der, så mon ikke det er den jeg har pillet op igen. Uvist hvor lang tid der går før jeg kan lave squat og dødløft igen.

:( :angry: :(

Det er jo 4 dage, tror du det kan betale sig at gå til læge?

God bedring! :wave:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 29/9 - 02

Efter en uges influenza er jeg tilbage i kælderen. Vurderede at jeg var tilpas rask til at træne. Som frygtet har jeg i ugens feberfulde tid mistet en del styrke. Tog en stille 5x5 på 60 med pause på brystet, for hyggens skyld. Hoften har det bedre. Prøver at træne noget let squat imorgen i TSK.

Bænkpres:

Opvarmning: 12,10,6,3,1 fra 25-50kg

Work: 5x5x60 (pause på brystet)

Sputnik-> Nu har abductoren det bedre, så jeg tror ikke at et lægebesøg er nødvendigt (endnu). :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share