Watts


Watts
 Share

Recommended Posts

Fredag d. 25/10- 02

Efter lidt sygdom var det tid til at klø på i TSK igen. Skulderen er næste iorden igen og jeg vil imorgen lave rotatormanchetøvelser, for jeg har en ubegrundet tro på at min svage skulder er årsag til min elendige bænk. Idag stod den på mellem hård dødløft som jeg fik Jens Jepsen til at kigge lidt på teknikken. Han var rimelig positiv overfor teknikken, men alt ser jo pænt ud når det er let. Han pointerede også at der jeg kunne få en lille smule mere ud af at udånde på vejen op i løftet, istedet for at puste ud efter exit.

Da jeg maxede i squat i fredags havde jeg stor tendens til at squatte med ryggen, istedet for at bruge benene, så idag to jeg 10 sæt og fokuserede på at lade benene arbejde. Ny styrkeløfter i klubben idag, han er en gæv jyde ved navn Jens Fonseca. Fed dag YEAH! B)

Dødløft:

5x3x120

Squat:

10x5x60 PR (Teknik workshop)

Squat walkouts (10 sek.)

5x140 PR

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lørdag d. 26/10 - 02

Dagens mål: få venstre rotatormanchette til at køre igen, derfor kørte jeg på med øvelser fra MOL's rotator-program. Mærkede ikke noget til skaden jeg pådrog mig i mandags. Derefter skønnede jeg at skulderen var klar til en omgang let bænk. Det gik fint, udover at højre skulder brokker sig lidt nu, men alt andet vil også være urimeligt, da jeg har fuld førerlighed i resten af kroppen og som styrkeløfter skal hypokondrien have sin årsag.

Rotatormanchet-øvelser

Bænkpres:

5x5x50 (Pause på brystet)

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 27/10 - 02

I kældren sammen med Sputnik og træne rotatormanchette igen. Denne gang lagde jeg let DB bænkpres ind for at stresse de stabiliserende muskler lidt. Det knaser som sædvanligt i denne øvelse, men hvis jeg istedet drejede armene parallelt med kroppen knaser skulderen ikke. Det er den samme bevægelse som jeg prøver at tilstræbe i bænkpres.

Rotator-øvelser

DB-Bænkpres: 5x8x10

Bænkpres 5x5x45 (pause på bryst)

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 28/10 - 02

Efter en weekend der stod i rotatormanchettens tegn, så var det ryggens tur i dag. Har gået i weekenden og været lidt tændt på tungt på dødløft og jeg synes at energien var der i dag. Så det blev til 3 singles på 140, som ikke føles alt for tung, så jeg håber at der bliver til 160 til MOL-træf 3-kamp. Skal stadig arbejde med at få benene til at lave et ordentligt arbejde.

Derefter en tur i squatten hvor jeg fik hjælp af Claus Jørgensen til at se på teknikken. Så snart det bliver tungt har jeg tendens til at bruge ryggen. Fin træning og rart med en PR.

Dødløft

6x60 3x100 2xsinglesx120 3xsinglex140 PR

Squat

6x60 4x80 2xsinglesx100 2x2x100 2x4x60 (leg drive)

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 30/10 - 02

Ned i kælderen og køre lidt let dødløft efter at have været i Jylland de sidste par dage til 'svine-kongres' i Herning. Alfa Romeo laver nogle dårlige bagsæder der giver stive ben og ræv' som følge deraf.

Rotator-work

Dødløft:

12x25 10 singlesx75

Sputnik-> Jepper, jeg har hørt rygter om at to nye kollegianere flytter ind ved navn Leoko og Leiko... :D

Tenace, Pinocchio-> Ja, jeg er også selv imponeret over mine skrive evner. SM 2002

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 1/11 - 02

Bænk på klods og squatsko er dagens tema. Prøvede Tenaces squatsko idag. De giver lidt mere stabilitet, men ikke den store forskel fra bare fødder. Regner med at låne Tenaces gamle squat-sko til MOL-træf 3-kamp. Så skal i se løjer...

Den anden store feature idag var bænk på klods. I første omgang vil jeg bare prøve på 80 og jeg lagde mig forkert, hvilket resulterede i at jeg bankede den ind i racket hver gang og satte min i forvejen slappe rotator-manchet i torturkammeret. Anden gang tog jeg 3x80 uden problemer. Derefter skulle jeg lige prøve en enkelt på 90 og de var også relative lette, så jeg vurderer at 100kg er mit klods-max. Dette er gode nyheder hvad angår en bænkprestrøjes potentiale, da den virkelig skulle give noget i mit tilfælde. Så Stærkjær BE aware!!

Squat

3x60 8 singlesx80

Bænkpres på klods:

3x80 (alle ramte racket) 3x80PR 1x90PR

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 2/11 - 02

Papkasser og trapper var dagens udfordring da formanden fra klubben skulle flytte, så en 2 timers cardio body-combat-stairmaster kan skrives på loggen. Skal vist også lige en tur i dyrehaven i det næsten alt for gode vejr... B)

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 4/11 - 02

Rundt om bordet og 3L Matilde medførte idag en øm albue og struttende energioverskud til dagens træning. På studiet spillede jeg idag 'rundt om bordet' og slog albuen, dette kunne jeg mærke da jeg kørte bænkpres, av for søren. Så det blev ikke til meget. Håber den når at komme sig inden på lørdag. Strategien for ugens træning er lav vægt og intensitet, så jeg ikke tømmer kroppen for juice inden det går løs på lørdag. Har tænkt mig at køre alle tre løft igennem på onsdag med 3x3x50%. Squatten idag var også let. Sørger for at spise en masse i denne uge op til lørdag, så kroppens depoter bliver fyldt op (3 liter Matilde på en dag er vist lige i overkanten).

Bænkpres:

1x3x50 2x3x60 (med pause)

Squat:

5x3x60

Cillius-> Ja, livsnyder og vægtnyder går hånd i hånd som solopgangen i en tequila sunrise...

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 9/11 - 02

Frie Fjervægte var dagens mål, da 3-kampen til Mol-træf2 nærmer sig med hastige skridt. Har gjort mig overvejelser omkring startvægten på mine løft på lørdag. Det bliver til Squat: 120, Bænk: 65, Dødløft: 145 og så må vi se hvad dagsformen siger til løft nr. 2.

Squat:

3x3x60

Bænk:

3x3x40

Dødløft:

3x3singlesx60 (Pause på 10sek. mellem singles rep)

Link to comment
Share on other sites

MOL-TRÆF 2

Lørdag d. 9/11 - 02

Toyota og 1. 3-kamp B_skaal, Tenace, Ramius og Arne kørte i B_skaals bil til MOL-træf i Horsens. Hyggelige mennesker, specielt Tenace på hjemturen var en seværdighed. Mit første 3-kamp stævne. Var ret nervøs op til, men det gik som jeg havde håbet bedst. Fik en PR hjem i squat 130 (+10kg), lavede 70 i bænk og Dødløft 155PR (+12.5) (mellemtung). Så det blev til en total på 355kg.

Aftenens højdepunkt var da jeg skulle låne Lucis TiTAN bænktrøje. Fik moslet den på ved hjælp af Stærkjær og så var det på bænken. Endte med at jeg lavede 100kg PR (+25)bænk (lidt tung)). YEAH!!!!! :devil: Fedt at løfte over 100 kg i alle 3 discipliner. Jeg bliver NASTY til DM-C Februar boys.

3-kamp:

Squat: 120, 130MISS, 130 PR

Bænk: 65, 70MISS, 70

Dødløft: 140, 150 PR, 155 PR

TITAN NXG FURY Bænkprestrøje

1x100kg PR :w00t::w00t:

TAK FOR ALLES DELTAGELSE, DET VAR DEJLIGT AT SE JER ALLE. SUPER!! :wave:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 11/11 - 02

Doms og regenerering Havde fået mig nogle ordentlige doms efter MOL-træf specielt i erector spinae, så jeg tog mig en omgang ultra let squat og nogle øvelser for rotatoren, som måske alligevel var lidt belastet efter de 100kg bænkpres også.

Squat:

2x10x0kg 2x10x10kg

Rotatorcuff-øvelser

Sputnik-> Ja, der var mere i dødløft. Måske til 165.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share