Watts


Watts
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Onsdag d. 2/10 - 02

Dagens besøg i TSK var noget ganske særligt. Da jeg kom ned i klubben vandrede Johan Westerberg (DK's landsholdstræner i SL). Desuden vandrede en lille gut (1.20 meter høj) ved navn Anton rundt. Tenace var spændt op til maxforsøg sammen med nogle af de andre gutter. Jeg startede ud med en masse lette goodmornings og fortsatte ovre på bænken sammen lille Anton. Lille Anton er godt nok stærk. Endte med at han kørte 120kg mens jeg lå og CAT'ede den med 50. Han mente at jeg kørte stangen for langt ned på maven, men det synes jeg at har læst belaster rot-cuffen mindre. Ser frem til at køre lidt tungere på bænken næste gang. Bagefter blev der plads til lidt Military press. Tenace lavede ny PR i DL på 200!! Skal hjælpe til på Sjællandsmesterskaberne, det bliver spændende B)

Goodmornings:

3x10x30

Bænkpres:

7x5x50

Military press:

3x20

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 4/10 - 02

En fantastisk træning. Har gået og brudt mit hoved de sidste par uger om hvordan jeg skulle få min adductor sene på ret spor igen. Har givet den ro og fred. Idag prøvede jeg at stresse den lidt, men jeg mærkede ingenting. Heller ikke til Badminton igår mærkede jeg noget (Vandt alle 4 sæt). Fik også kørt noget bent over row i min 'shrug' udgave og en omgang tøselet bænkpres. Overvejede om jeg skulle udfordre TJ og MVP. i deres begge overhåndsgreb 170kg, men det bliver en anden gang.

Bent over row:

Opvarmning: 12,10,6,3,1 fra 20-50kg

work: 4x6x60kg

Dødløft

work: 4x10x60kg

CATBænkpres:

work:7x5x50

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 6/10 - 02

Hjemvendt fra weekend i jylland. Var nede i kælderen og træne med Rasmus og Martin. Har længe gået og overvejet hvornår jeg skulle prøve at øge min 5x5 i bænk. Efter en let uge med to dage på 5x5x50 var det vist på høje tid. Min tomme mave talte dog imod det, men jeg væbnede mig med dextrosol (det der monosacharid) og gik igang. Det lykkedes heldigvis at få 5x5x65 i hus, men kun første sæt var med pause på brystet. Derefter blev der spist en dåse torskebørn (rogn).

Bænkpres:

work: 5x5x65 PR :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 7/10 - 02

YIRH! - ny PR i squat på 95kg. Egentlig skulle jeg have været i TSK og træne, men klokken blev mange så det droppede jeg. Istedet tog jeg en god gang aften træning med Rasmus. Havde planlagt at køre squat for at se hvordan adductor magnus reagerede på det. Fandt hurtigt ud af at bred fodstilling er bandlyst. Derfor kørte jeg bare på i smal og endte på 95kg, 5 kg mere end min gamle PR. Den føltes meget let, så mon ikke den reelt er en 10-15 kg højere.

Squat:

work: 12x0 10x10 6x45 3x80 1x95 PR

:lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 9/10 - 02

Så røg turen til TSK igen. Dagens program stod på let teknisk svært dødløft (leg drive). Kørte dødløft på 60kg og koncentrerede mig om teknikken. Det er dæleme svært at få et ordentligt 'leg drive'. Det er som om at ryggen meget gerne vil klare hele molivitten. Derfor var det alligevel hårdt på trods af den super lette vægt. Det er fedt at træne teknik.

Derefter var det en tur på bænken. Det gik rimeligt godt. Håber på at trække 80 til MOL-træf (85 uden pause). Trænede i den godkendte bænk/Squat stativ-system. Tydelig forskel på bænkens belægning. Meget lettere at spænde op.

Derefter blev det til military press. 40 kg var meget tungt når benene skulle holdes i ro.

Jeg har ikke prøvet Front Squat før, men fik en pludselig lyst til at prøve øvelsen. Den kan jeg godt li'!!

Dødløft: (teknik)

6x5x60 (leg drive)

Bænkpres:

5x5x60 CAT

Military press:

5x20 5x30 5x40

Front Squat:

3x5x40

Sputnik, Klaus og Tenace -> THANKS!! Jeg har ikke tænkt mig at maxe i nogen af mine løft før MOL-træf 2 og jeg kan i den forbindelse glæde jer med at jeg helt sikkert starter på 100kg i squat :wave:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 12/10 - 02

Morgentræning i TSK. Startede med en double cheeseburger på hovedbanen som morgenmad (det sædvanlige). Idag vil jeg gerne arbejde med squat. Det gik fint, men har en lumsk mistanke om at mit knæ vandrer rigtig langt, men det må jeg se om ikke jeg kan arbejde mere med. Derefter goodmornings, bare lige for hyggens skyld og en omgang dødløft (legdrive). Sluttede af med walkout squat efter at have chattet med Herkules igår, det er sgu tungt med 140kg på ryggen. Har tænkt mig at gøre det til vane at lave walkouts i forbindels med hvert træningspas, for at kroppen (hovedet) skal vænne sig til belastningen. Det kan nok bedste beskrives som at vinterbade. Ens hjerne fortæller en at det er en rigtig dårlig ide, men når man så endelig kommer i, så kan det godt lade sig gøre.

Squat:

Opvarmning: 12,10,6,3,1 0-60kg

Work: 5x5x70 PR (2 sekunders pause i toppen, breath out & in)

Goodmornings: 3x10x20kg

Dødløft (legdrive): 3x10x60

Squat walkouts: 100, 120, 140

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 13/10 - 02

Idag mødtes jeg med nogle kammerater i kælderen for at instruere dem i dødløft og squat. Det gik udmærket. Bagefter blev der også lidt plads til bænk for sjov. Desværre sad dagens tømmermænd meget i kroppen så jeg var noget af svans. DOMS i lårene efter igår.

Dødløft: let og i god stil

Squat: let og i god stil

Bænkpres: 5x50 5x60 1x70

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 14/10 - 02

En tur i TSK. Havde ansøgt om licens og idag fik jeg den! B) Som Bardibilder lige har kommenteret på MSN "Så er du også autoriseret NASTY§§§§" Yirh! Fik en lang og udbyttesrig sludder med Kim Hansen idag. Han spottede samtidig dødløft og squat. Det ser ikke helt håbløst ud, men den indre 'fjeder' skal der er bla. arbejde meget med. Men det er jo også charmen ved at være styrkeløfter. Følte virkelig at jeg kom langt idag.

Dødløft:

5x5x50 (leg drive)

3x5x100 spottet

Squat:

3x5x60

2x2x90kg PR (pisselette) Med bælte

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d.16/10 - 02

TSK igen igen. Idag skulle der køres dødløft til den store guldmedalje. De 5x5x120 kom i hus og mon ikke også de havde gjort det hvis jeg havde taget 130 istedet for. Rød i bæret. Prøvede at fokusere meget på det som jeg fik at vide i mandags. Yirh! Bænkpres kørte jeg med pause på brystet og mon ikke jeg også kunne have gjort det med 65kg? Super brugsen havde tilbud på 8xMathilde til 40kr, så jeg donerede TSK 4 liter. :bblush:

Dødløft:

5x5x120 PR

Bænkpres:

5x5x60 (pause på brystet)

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 18/10 - 02

Ny PR i squat på 120kg (+25kg), husker tilbage på hvor umenneskelig tung 90kg føltes for 4 måneder siden. Idag kom 120 rimelig let op, men jeg tænkte at jeg ikke vil udfordre skæbnen og istedet satse på at få teknikken mere på plads, før jeg maxer ud igen (MOL træf2). Lidt bænk, men jeg var noget slidt fra i forgårs.

Squat:

5x60 1x90 1x100 PR 1x110 PR 1x120 PR

Bænkpres:

5x3x60 (pause på bryst)

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 19/10 -02

SM i styrkeløft

Stævnet blev afholdt i VK-ares i rødovre og jeg troppede op i TSK tidlig om morgenen for at følges med dem fra klubben som skulle løfte. Rart at se hvordan sådan et stævne bliver afholdt, når jeg nu skal gøre min debut om små 4 måneders tid. Der var 28 løftere og stævnet var delt op i to grupper, dem under 82,5 og så den anden gruppe i vægtklasse 90 og over. Jeg blev spurgt om ikke jeg ville spotte den tunge gruppe, det vil sige at læsse skiver på stangen og følge hvert løft ned, så hvis personen ikke kunne tag løftet træder spotterne til, som er placeret ved hver sin ende af stangen. Det tog ca. 3 timer at spotte uden pause og min tonnage i flytning af skiver overstiger 10.000kg, så den oplevelse kommer med i logbogen :) - er du gal hvor adrenalinen kører når man skal spotte et tungt squat på 310 kg. Det eneste negative der er at sige er at jeg ikke nåede at se nogle løft fordi blikket er fæstnet på skiverne under alle løft... :blink:

Bagefter festede vi i TSK og endte ude i Tenace's roklub, hvor de tunge styrkeløftere splittede deres roergometerer til atomer :devil:

Klausjensen, Arne, Sputnik, xax, tenace-> Tak for jeres skulderklap!

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 21/10 - 02

Et PR forsøg på dødløft 3x3x130 kom i hus, men jeg var meget træt i ryggen (havde tendens til at runde ryggen). Måske skyldes det mit maxløft i squat i fredags, måske min 3 timers spotning til SM. Men noget kom det bag på mig. Prøvede for sjov skyld sumo af, men nixen, den går lige i den ømme adductor. Derefter vil jeg gerne prøve at lave ny PR på 3x3x70 kg bænkpres med pause på brystet. De første to reps gik fint, men så skulle den tredje op jeg havde vist mistet spændet, så min spotter greb ind. Andet sæt var uden pause på brystet og de kom alle tre op, den tredje bragede dog lige ind i racket, men op kom den. Tredje sæt var også uden pause på brystet, her koncentrerede jeg mig meget om mit opspænd og den kom selv op. Her til aften har jeg lidt bøvl med venstre skulder, den brokker sig altid hvis min bænk kommer lidt for skæv op, men det plejer at gå væk hurtigt igen.

Dødløft: 3x3x130 PR

Bænkpres:

2@70 (pause på bryst)

1@70 (missede)

2@70 PR

1@70 (ramte racket, men kom op)

3@70 PR

Har normalt ikke skrevet det op sådan, men nu skete der så meget med de forskellige reps i de tre sæt. Dejligt med alle disse PR's.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 23/10 - 02

Var lige nede i kælderen og hjælpe en kammerat med et nyt program. Han dyrker Ju-jutsu og vil gerne rette sin styrketræning mod dette. Derfor anbefalede jeg TJ's "Fundamenttræning for begyndere" til ham og da han har løftet vægte før, startede han på fase 2.

Min ømme venstre skulder fra i mandags gør stadig ondt, men kun i bestemte perifiere bevægelser. Ingen tvivl om at rotatormanchetten er ramt, men hvilken af de fire muskler kan jeg ikke helt finde ud af. Prøvede at køre let bænk på 35 kg og jeg kan som sådan ikke mærke noget. Dette er et eller andet logisk, da det er den stabiliserende muskulatur som er ramt og så længe stangen ikke bevæger sig uden for sin biomekanisk naturlige bane er der ikke nogen problemer. Jeg er optimististisk med skaden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share