Watts


Watts
 Share

Recommended Posts

Jarvig13-> I lige måde. Har siddet og kigget klippet med dit dødløft igennem et par gange, specielt det første løft ;)

Blackice-> Sandt, men det var kærlighed ved første blik og i krig og kærlighed gælder alle kneb :wub:

Luci-> Årsagen til at jeg sænker den så langt nede på maven, skyldes at jeg er meget bevidst om at holde albuerne så tæt som muligt ind til kroppen, for at undgå at belaste rotatormanchetten, men giver dig selvfølgelig ret i at det langt fra er optimalt at sænke den til navlen, så det bliver spændende at arbejde med trøjen. Det lader til at mit 'pattøj' ikke rigtig fungerer, eller også er rotatoren så svag at den ikke kan overføre styrken til armene. Dette må være hovedårsagen til at min bænk altid har været elendig og der var så meget at hente ved at have en trøje på. Jeg fik første gang mistanke om denne sammenhæng, da jeg kørte bænk på klods for 10 dage siden og nuppede 90kg uden de store vanskeligheder. Triceps fungerer fint, så nu håber jeg bare at rotatoren kan holde til det tunge arbejde den bliver udsat for, når de 3-cifrede kg bliver worksets.

Hvad skal man med brystmuskler og rotator, når man har en trøje og et par triceps maximus? :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Onsdag d. 13/11 - 02

Nice and easy TSK husede idag dagens træning. Starter blødt og roligt op efter træffet i lørdags. Squat kørte ok og dødløft ligeså. Lige en tur på bænken og se hvad venstre skulder siger til det. Det havde den ikke de store problemer med, men kan mærke at jeg overbelastede den lidt i lørdags.

Squat:

5x5x50

Dødløft:

4x5x50

Bænk:

2x10x20

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 14/11 - 02

Fjerbold og ondt i røven En tur i badminton-hallen og spille mod min makker og ærkefjende Bjarke. Idag var det meget tydeligt at jeg er blevet meget mere eksplosiv efter 4 måneders squat- og dødløftstræning. Hoppede rundt på banen som en påskehare. Vandt alle 5 sæt :devil: Har dog strukket et eller andet i ballen... :retard:

Anyone -> ja ja ja, da det er en sort/hvid film, tager det nogen tid at fremkalde.... - men jo, dine evner som paparazi er sikkert undervurderede.... :D

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 15/11 - 02

Squatnik=90 Var i TSK sammen med Sputnik (det nye sjællandske håb ), da det var på tide at han blev introduceret for Eleiko-stænger. jeg skulle bare lave lidt DL og SQ for at holde mig igang. Kan godt mærke at lørdagen sidder lidt diverse steder. Vi cyklede derud for at få lidt cardio 7.5 hver vej. Sputnik lavede ny PR i squat på 90 kg. Det var vist dagens højdepunkt. Har stadig ondt i skulderen, så ingen seriøs bænk til mig idag.

Dødløft:

5x60 3x80 2x100 1x110 1x115

Squat:

6x40 3x60 2x80 1x90 5x85

Bænk:

5x20

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 18/11 - 02

Kæder og dommerpapirer Mit første forsøg med kæder i squat (og bænkpres). Det var en fed oplevelse, very nice, very nice. Skulde lige prøve min skulder af i bænk, det kunne den godt lide, så den fik også lige en tur med nogle kæder. Og så fik jeg mit pensum til Dommerkursus på fredag.

Squat: 5x3x60kg (+33kg kæder) PR

Dødløft: 5x5x70

Bænk: 6x20 6x40 1x50 (+33kg kæder) PR

Skal hente min Titan FURY imorgen.... :D

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 20/11 - 02

FURY's 110miss Første dag i min nykøbte trøje TITAN FURY. Den er magen til den trøje som jeg prøvede til MOL-træf hvor jeg fik 100kg op. Well, det vil sige at den er ikke helt magen til, da den her er sprit ny og luciferases var vist brugt nogle gange. Dette medførte at den var MEGET stram og svær at få på (måske det gik lidt hurtigere fordi Stærkjær hjalp mig den på sidst?). Havde tænkt mig at køre på klods 5x5x80, men det kunne der ikke være tale om, så det blev noget tungere. I første omgang på 90 på klods, det gik ok. Så 100 og det gik også ok. Derefter tænkte jeg at det måske kunne være rart at presse trøjen lidt i syningerne, så klodsen blev fjernet og 110 på stangen og så ned med lortet. Den stoppede dog 8-10 cm over brystet og kom ikke op af sig selv. Skuldrene har det pt. fint.

Bænk på klods:

2x90PR 2x100PR 2x100PR

Bænk

1x110 (miss) PR :devil:

Iaften skal Sputnik have trøjen på, så mon ikke en ny bænk PR kommer i hus. :wave:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 23/11 - 02

National Dommer Kat. B Havde tilmeldt mig kurset som dommer og var til skriftlig prøve fredag og praktisk prøve lørdag if. med Copenhagen Cup og bestod. Det var et godt kursus, som skal tages rimelig alvorligt, da man skal have 90% rigtige i teoretisk og praktisk prøve. Kan helt klart anbefale andre at tage kurset. Det vil give mig en større tryghed når jeg skal til stævne som styrkeløfter at kende alle regler og procedure.

B)

Arne> Glæder mig til at se det på mandag ;)

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 25/11 - 02

2-1 til Arne Havde besøg af den fornemme gæst Arne i TSK idag. Vi kørte en omgang dødløft og bænk og jeg sluttede af med squat og "mavetræning!". Lang tid siden at jeg har løftet 100 kg i dødløft (Moltræf2) og det første sæt var tungt, men så kom der gang i lænden. Stangen vandt over Arne i 5 sæt, men så tog han revanche og vandt 2-1, en spændende afslutning. Lidt let bænk, så jeg er klar til Onsdag i trøjen. Squat blev kørt eksplosivt som bare faen, det var en sand fornøjelse. Til slut mavetræning efter min trænes opfordring og det vel ikke skade andet end mit image.

Dødløft

5x5x100

Bænkpres:

5x40 4x60

Squat:

5x5x60 (eksplosivt)

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 28/11 - 02

Misset træningspas Skulle have været i TSK igår onsdag, men arbejde med projekt til sent på aftenen. Følte mig lidt dvask, så selv et kollegie-pas blev droppet. Dette er ikke set før i et halvt års tid, men sådan kan det gå. Tog revanche idag. Kørte en let omgang squat og lidt mave. Imorgen skal trøjen på igen i TSK, det bliver spændende.

Squat: 5x5x65

Div. Mave

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 1/12 - 02

December hvilket betyder at der ikke er lang tid til DM-C/B. Var nede i kælderen og lave lidt let squat og dødløft og foruden lidt abs. Kørte 1-arm deadlift for første gang, det er ikke sidste gang. Fik snakket lidt med Sputnik som bliver den kommende kasserer i kælderpumperklubben. Vi skal have fat i nogle lidt mere seriøse stænger, skiver og rack. Stod lidt for bredt i squat og 1-arm-DL, så jeg fik lidt bøvl med adductor magnus. Skal i TSK imorgen og køre trøje. Yeah.

Squat: 5x5x70

Dødløft:5x5x55 (legdrive)

Mave: 1-arm-dødløft, sidebends.

Rotatorøvelse

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 2/12 - 02

Ned på brystet kom stange endelig i trøjen.. Fik den sat lidt bedre og så var der ikke de store problemer, selv ved den lette vægt af 80kg. Dette får mig selvfølgeligt til at tænke på om trøjen er for stor, men nu har jeg i hvert fald en god trøje at vænne mig til at løfte i. Startede ud med at smøre rotatormanchetten som en del af opvarmningen til bænkpres. Det gør jeg konsekvent nu og jeg tror det hjælper min skulder lidt. Prøvede først med 80. Den kom op. prøvede på 90, den missede, prøvede 90 igen og fik den prøvede på 90 og missede, 80 igen og 80 igen. Det er utrolig vigtigt at ramme den rigtige bane i bænkprestrøjen, eller er man på herrens mark.

Bænkpres: Singles 80, 80, 90miss,90,80,80

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share