QuantanaMORON!


Quantanamo
 Share

Recommended Posts

Jørgen Leth er desuden god til at score unge damer!

Citat fra ham: "Jeg er god til at kneppe, fordi jeg har styr på det!"

Helt sikkert!

"Det flyder ud. Det er det troperne gør ved en. Langsomheden lægger en dæmper på al aktivitet. Jeg bliver trukket ned i gulvets sprækker, i sengens behagelige fjedren. Jeg gider ikke være så fornuftig."

Næste passage vil jeg ikke afsløre - det vil være synd for fremtidige læsere af bogen vi citerer fra :cool:

Der er heftigt mange gode sætninger og passager. Snakken om cykling, doping og specielt Lance Armstrong og Michael Rasmussen.

Link to comment
Share on other sites

Hej venner!

Jeg har været på Bornholm. Her har jeg svømmet ind i en klippesprække i noget koldt vand, svævet 290 meter hen og 60 meter ned i en tovbane, sprunget på hovedet fra en klippe på 7,5 meter ned i noget vand, og klatret op ad en 10 meter høj klippevæg en masse gange. Første gang jeg skulle klatre op ad klippen, skulle jeg lave et testfald, for at sikre, at jeg ikke døde, hvis jeg faldt for alvor. Klippen jeg klatrede opad lænede sig udad, så jeg kunne regne ud, at jeg ville komme til at svinge frem og tilbage. Jeg tænkte: Lad nu være med at svinge ind i klippevæggen og komme til skade og gjorde klar til testfald: "Bum," sagde jeg og sprang ud i intetheden og min klatresele reddede mig og jeg svingede ind i klippevæggen og kom til skade. Lige på albuen. "Av for Søren da også," sagde jeg og ømmede mig. Det var nu ikke så slemt, og snart klatrede jeg op og op - godt nok med lidt ondt i armen.

Der sker noget med ens hjerne, når man hænger sådan en 5-10 meter over en klippegrund. Bevidstheden er klar over, at man er sikker, takket være sikkerhedsrebet, men hjernen snydes. Thi, der går en neural bane direkte fra sanseinputcentret og til følelsescentrene i hjernen. Det er den neurale "pathway", (som man kalder den på bornholmsk), der gør, at vi får et kæmpechok i biffen, når en bøhmand dukker frem og siger "bøh", selvom vi jo egentlig er klar over, at vi sidder trygt og roligt i biffen. På samme vis får man altså et skud adrenalin, når man klatrer rundt højt oppe i luften og kun hænger fast med det yderste af fingrene. Især min sidste tur, havde jeg et alt eller intet lauch, hvor det virkelig føltes som om, at det var med den allersidste ene procent at jeg kunne holde fast. Sikke et sus.

Nu skal man jo ikke prale, det sømmer sig ikke, på den anden side skal man stå ved det, hvis man synes, at man har gjort noget godt, og jeg synes faktisk, at jeg var god til at klatre. Jeg klatrede sværere og sværere ruter og endte med at klatre op et sted, hvor jeg ikke ville have troet, at det var muligt. Sikke en succesoplevelse for sådan en som mig, der aldrig har klatret før. Bagefter var jeg mørbanket med skrammer og buler og snavs og sved - nåja og så den albue som jo burde have været iset og kompresseret (som det hedder på bornholmsk). Men så slemt er det ikke - bare rolig Carsten Brolægger!

Al denne tekst skal ses som udredning af årsagen til, forklaring på og undskyldning for, at jeg ikke tog til træning med min ven PATKANONEN i dag. Jeg kunne simpelthen ikke lave en armbøjning op ad væggen med min albue, men jeg fornemmer, at den er i bedring.

Det var alt for nu. Hav det godt, og husk at sige Jolly til din cola! Det minder mig om, at vi på jobbet har fået et smart nyt telefonsystem, hvor der kan chattes. Jeg fandt det morsomt - i bedste jolly cola Tina Kjær reklame stil, at skrive til en kvindelig kollega: "Jeg har noget under bordet du ikke kan modstå." Det fattede hun ikke en skid af! WTF? Hun er vist lidt for ung til at være borgmester, men det er hun jo på den anden side heller ikke.

hej hej

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Jeg har reppet din post. Mest for amygdala-referencen, det er sådan noget jeg virkelig godt kan lide i en flotmandstræningsmand.

Men også lidt for det med Jolly'en.

Hej hej. :smile:

Hej :smile:

Er glad for, at du fangede referencen. Så kan vi nørde lidt og jeg kan føle mig lidt akademisk, selvom mine specialeskriverier er på stand by på grund af flytning til Bangkok.

Jolly er den morsomste colavand!

Hej igen

P.S. Det var ikke så slemt med albuen. Trænede en herlig gang disko med Hipster Bergur i lørdags. Patter, arme og skuldre trænede vi. En masse i maskiner. Officielt fordi vi er småskadede, men også fordi disko er sjovt og langt fra ligeså anstrengende som rigtig træning.

P.P.S. I visse kredse kalder man diskotræning for cowboytræning. Det kan jeg godt lide.

Link to comment
Share on other sites

Jeg stemmer for rendyrket disko/cowboytræning i aften :cool:

And it was so!

Vi trænede en masse bisp. Diskuterede hvorvidt stillingen indenfor den gejstlige verden med titlen "Bisp" benævnes "Bispe" i flertal. I så fald har vi i dag trænet vores bispe.

Lidt ryg blev det også til. Hyggeligt var det.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej venner :smile:

Så er jeg i Bangkok. Jeg ankom i tirsdags tidligt om morgenen, hvor jeg blev hentet i lufthavnen af en chauffør. Varmen og fugtigheden i Bangkok ramte mig 'lige i panden', som PATKANONEN siger. Er dog ved at vænne mig til det efterhånden. Det har været nogle lange arbejdsdage og med lidt praktisk der også har skulle klares, har min hverdag været noget mere travl end jeg er vant til.

Folk hernede er flinke selvom vi er nogle farangs. Vi arbejder et stykke uden for Bangkok og der er stort set ingen vesterlændinge. Har faktisk ikke set nogen uden for arbejdet (udover inde i selve Bangkok naturligvis). Vi har været inde i byen for at optræde med moderne dans og danskerdruk. Det viser sig at det at drikke sig fuld og være en abe er jeg i stand til uanset lokation. Min første brandert (fredag) smed jeg således tøjet på flere forskellige klubber, kravlede op på det højeste sted i klubben for at lave træskodans og gjorde en engelsk pige sur fordi jeg kaldte hende en bitch. I går var hele Bangkok lukket pga. et lokalt valg bortset fra en klub, der havde bestukket politiet. Her fyrede vi den så af og trak noget vod. Jeg blev en lektion klogere efter at have trawlet en pige og hyggesnavet lidt med hende - havde vel brugt en times tid på denne aktion - og tænkte: Hun skal da med hjem! Det ville hun gerne, men "you have to pay" - det gad jeg ikke, så jeg måtte op i kutteren igen. Welcome to Bangkok!

Hernede kan man også træne. Faktisk bor vi lige ovenpå - eller rettere 12 etager over - træningscentret. Center er måske så meget sagt, det er vist nærmere et træningslokale. Meget spartansk, ikke særlig mange vægte, men da jeg er heftig dekonditioneret efter yacht week og har tabt mig helt ned til omkring 90 kilo er det egentlig udmærket. Goon og jeg flyttet over i en anden lejlighed, der er noget større og ligger i en mere luksuriøs bebyggelse om et par dage, her ser vi lige på træningsmulighederne og hvis de ikke er gode melder vi os ind i et stort center, der ligger inde mod byen på 36. etage af en skyskraber.

For at være helt ærlig er det ret mærkeligt at sidde i Bangkok og vide at man skal tilbringe de næste par år her. Det er som om, at jeg ubevidst tror, at jeg er på ferie, men det er jo ikke tilfældet. At ens sociale netværk pludselig er reduceret til en eller to personer er virkelig en forandring. I går fik jeg et par numre i byen - ikke nødvendigvis for at skulle lave Farangmandsscoring, men simpelthen for at få nogle venner herude, der ikke er expats. Nogen man kan ringe til, hvis man skal have en lille én inden man skal i byen og så videre. Det er desuden et socialt handicap af dimensioner, at jeg ikke taler sproget. Af de mennesker, der arbejder i virksomheden, kan få godt engelsk. Nogle få taler gebrokkent og majoriteten slet ikke. I byen taler nogle engelsk, men ikke mange. Derfor har jeg tænkt mig at forsøge at lære så meget thai som muligt så hurtigt som muligt. Min væremåde egner sig simpelthen ikke til, ikke at kunne tale med folk. I mangel på sproglige evner har jeg forsøgt mig med mere primitive metoder og har blandt andet spillet bordtennis med et par gutter fra arbejdet. De morede sig gevaldigt over at en af slipsefarangerne spillede bordtennis med dem - det er vist aldrig sket før.

Nåh men jeg tror jeg skal lave noget farangmandstræning, måske endda med Goon! Hav det godt venner :smile:

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

I mangel på sproglige evner har jeg forsøgt mig med mere primitive metoder og har blandt andet spillet bordtennis med et par gutter fra arbejdet. De morede sig gevaldigt over at en af slipsefarangerne spillede bordtennis med dem - det er vist aldrig sket før.

Og så endda en af slagsens, der er god til bordtennis! Hvabehar!

Link to comment
Share on other sites

Expat for hvem og hvad laver I derude?

Hvad var det i øvrigt for en bornholmer tur, du havde? Det lød lidt som sådan en "danish wildlife-pakke"(outside actionpark tønder)

For en virksomhed, der hedder dz card, som sælger plastikkort. Vi er begge i internationalt salg.

Min bornholmertur var bare med familien, men min bror er en outdoor-bror, så han hev lidt reb og vandrestøvler op ad tasken og afsted gik det!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Patkanonen! Han har sovset den af på Zefside hele weekenden.

Patkanonen har fin gunsovs, men pecsovs er nu engang hans specialesovs. En fin pattesovs er der i dem.

Claus Bisp.

Fint forslag!

POWER grill. De har stadig extragun-sovs!

Det er netop denne sovs jeg leder efter. Du, der kalder dig MarianneB er et fremragende menneske, fornemmer jeg. Eksisterer du mon IRL, eller er du en slags internetorakeldamesovs?

Bringes denne saakaldte X-TRA GUN sovs ud? Med luftfragt?

Krudt-kim kunne også være et bud!

Krudt Kims speciale er at faa smaa piger fra Soenderjylland til at blive ubehagelige, beskidte og ualmindeligt staerke. Det er slet ikke, det jeg er ude efter. (Jeg vil heller ikke risikere at sidde i et forhold med en 60-aarig Horsensbo paa 160 kilo, der blier kald 'Heavy Duty' og som kalder mig for Yrsa) - og det er den slags man risikerer, hvis man haenger for meget med Kim "Deca" Dahl

MarianneBB pointerer det åbenlyse!

Fin pointe du pointerer. Point til dig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share