Træne med vægte?


Jonas
 Share

Recommended Posts

Ok du går ind på www-bm-fitness.dk

Så under produkter, og under vægtudstyr. De har ikke nogt brugt for tiden.

http://www.bm-fitness.dk/P_Vagtudstyr.html

Det grummeste sæt er jo nok:

OL-140 140 kg. OL-vægtsæt

1x220 cm. vægtstang med speciallåse, 4x1,25kg. + 4x2,5kg. + 2x5kg. + 2x10kg. + 2x15kg. + 2x20kg. støbejernskiver

Løse OL-vægtskiver: 3.495,-

Men ellers mener jeg at det her er en god start:

VGT-70 70 kg. justerbar vægtsæt

1x180 cm. + 2x40 cm. vægtstænger med låse, 4x1kg. + 4x2kg. + 4x3kg. + 4x4kg. + 2x10kg. støbejernskiver 1.495,-

Fragtgr. F

Så skal du ind under motions bænke:

http://www.bm-fitness.dk/P_Traningsbanke.html

Så ville jeg nok vælge noget i stil med:

Et squatstativ giver mange muligheder, hvis der skal trænes ben og skuldre. Den stabile opbygning med skråstivere gør, at stativet tåler op til 250 kg. belastning. Højden på standerne kan justeres fra 94 - 134, men kan dog forhøjes med 30 cm.

• Mål: 97 x 125 x 102 cm. (LxBxH)

• Opbygget i 50 X 50 X 2 mm. stålprofiler

• Vægt: 29 kg.

Pris kr. 1.995,- (incl. moms)

Mange penge ja.

Og så en bænk:

Et squatstativ giver mange muligheder, hvis der skal trænes ben og skuldre. Den stabile opbygning med skråstivere gør, at stativet tåler op til 250 kg. belastning. Højden på standerne kan justeres fra 94 - 134, men kan dog forhøjes med 30 cm.

• Mål: 97 x 125 x 102 cm. (LxBxH)

• Opbygget i 50 X 50 X 2 mm. stålprofiler

• Vægt: 29 kg.

Pris kr. 1.995,- (incl. moms)

Det er jo en ordentlig portion.

Men eller er B2000 ret ok synes jeg.

Denne træningsbænk er for dig, der træner med mange kg. Ud over bænkpres, kan der også trænes ben, mave og bryst. Se i øvrigt ekstraudstyret til højre. Bænken har hele 110 cm. mellem vægtstangsholderne, som kan justeres fra 90 - 130 cm. i højden. Derudover er der justeringsmulighed af både forreste og bagerste sæde, samt aftagelig bencurl.

Den stabile opbygning gør, at bænken klarer op til 200 kg. belastning ved flad bænkpres. Derfor klarer den sagtens det hårde brug i klubber eller i det mindre motionscenter.

Alt i alt et oplagt valg til dig der stiller store krav til kvalitet og udvidelsesmuligheder.

Komplet træningsvejledning på dansk medfølger naturligvis.

• Mål: 191 x 125 x 97 cm. (LxBxH)

• Opbygget i 50 X 50 X 2 mm. stålprofiler

• Vægt: 40 kg.

   

Se ekstraudstyr...

Pris kr. 1.995,- (incl. moms)

så har du lidt at læse på.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ja. XAX det ærger mig lidt at vi bor så langt fra hinanden, jeg ved det ikke, men jeg tror vi kunne gejle hinanden mega meget op til træning. :biggrin:

Jeg synes også du jørgen skal spare sammen til en togbillet og komme til MOL træf. Det kunne være KEWL.

Godt jørgen . det er så i orden

Link to comment
Share on other sites

Det bliver faktisk en del penge

VGT-70= 1.495 kr

B-2200= 1.995 kr

B-2000= 1.995 kr

====== 5.485 kr

Jeg skal bare lige have snakket lidt med mor og far :)

Skulle jeg ikke også have nogen håndvægte eller hvad?

I er sikker på at det er det hel rigtig jeg køber og at jeg ikke kan få det billiger andre steder ik?

Link to comment
Share on other sites

Mig?

Hvis det er mig:

Det er både fordi jeg ikke er helt sikkert på hvor godt jeg har af tunge vægte. Og hvis jeg ikke har godt af det er jeg helt sikker på, at jeg får svært ved at stoppe igen, fordi jeg så synes jeg bliver slappere igen.

Jeg har også hørt, at de fleste centre har aldersgransen 15+ og jeg er 14........

Men egentlig vil jeg gerne. Men hvis jeg ikke skal bruge vægte kan jeg lige så godt være derhjemme....for ellers kan det ikke rigtig betale sig. Men hvis det ikke var til mig så undskyld :)

Link to comment
Share on other sites

Du behøver altså ikke et helt motion-center til at starte selv..  (hvem var det lige der nævnte powerrack!!?????)

Selv en bænk er altså ikke liv eller død..  Du er 14, altså!

Jeg synes stadigvæk at det ville være at skyde over målet at investere i både stang, skiver,håndvægte, bænk, rack og powerrack...  Slap nu lige lidt af  :D

Hvis det var mig, ville jeg anbafale vægtsættet til 1800 og så racket til 2000...  Resten kan du sku altid få fat i!

Har ikke tid lige nu, men senere ligger jeg lige et par links ind, så du kan se hvad jeg mener. Hygge

Link to comment
Share on other sites

Jonas, hvis du er lidt fiks på fingrene, og hvis din far gider hjælpe dig, hvorfor laver du så ikke dit squatstativ i træ?? Det er langt billigere, og så kan du lave det så det passer bedre størrelsesmæssigt til der hvor det nu skal stå.....Så laver du det bare, så det er for lavt, og så kan du lægge noget stabilt under benene, så du kan få den perfekte højde til dig....det ville jeg gøre hvis jeg var i din situation.....

Lav evt et stativ nogelunde magen til B-2200

Så sparer du ihvertfald en DEL penge

Link to comment
Share on other sites

Undskyld mig, men jeg synes det lyder lidt vildt, det her...

Jonas startede med at træne for en måned eller 2 siden(?)...

Og nu skal der så investeres 3-6000 kr. i professionelt træningsudstyr.... ???

Jonas, er du virkelig SIKKER på at du vil ofre så mange penge på det - hvad nu hvis du ikke gider mere om et halvt år??

Jeg erindrer noget om en pige, der skulle scores - og derfor skulle du have store muskler... Hvad nu hvis du efterhånden mister interessen?

Kunne et par håndvægte med mange skiver ikke være nok i første omgang - så vidt jeg ved er der her på siden et udmærket program til komplet træning med håndvægte...

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk snart et år siden jeg begyndte at træne. Det er bare 2 måneder siden at jeg for første gang spurte herinde. Det er rigtig nok med den pige:) Men det er nu også fordi jeg gerne vil have en stærk krop. Det følges jo så dejlig :) Der er 3 i min klasse der har trænet med vægte i ca. 3 måneder nu, og det vil jo sige at de er stærker end mig :( og jeg vil selvfølgelig helst være den stærkest i klassen. Jeg er ikke så god til at lave noget i træ :( men min fætter er smid så det kunne da godt være jeg kunne snakke lidt med ham. Er der nogen grund til at jeg laver squats´? For jeg er jo ude efter en flot og stærk krop, og i squats for jeg ikke kun store lår muskler af det? Jeg synes iværtfald øvelsen er meget kedlig uden vægte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share