Træne med vægte?


Jonas
 Share

Recommended Posts

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Til B...  Netop derfor siger jeg også; start med at købe en stang og en mængde løse skiver.

Det er nu engang det bedste/mest universielle træningsmiddel du nogensinde får mellem hænderne!

Og her snakker vi om 1500-1800 kroner...  Faktisk er det nok til en RIMELIG seriøs omgang STYRKEtræning!  Check lige dette link. Jeg har posted det før, men det har det med at glide ud af folks bevidsthed..  :D

Can I train with nothing but a barbell and 115 kg?

Og med det samme, ville jeg enten lave et enkelt jernstativ eller også skaffe nogle halvhøje blokke til at køre benbøjninger fra!  Det behøver da absolut ikke at være noget avanceret rack..  jo jo  :o)

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig, et stativ i stål er nok at foretrække, men du kan sagtens lave et i træ, som kan klare flere tons, uden det fylder ret meget.....

Det bliver ikke meget nemmere end at tage ned til den lokale tømmerhandel, og købe nogle stykker træ. Så køber du to store stolper på 10x10cm (også kaldet fire fire(tommer)). Dem sætter du i hver side, og deromkring opbygger du en solid konstruktion af nogle mindre lægter(4x5 cm). Saml lortet med nogle torx skruer, så går det INGEN steder. Og du kan uden problem sætte det ned i en hvilket som helst SL klub, uden fare for at det braser sammen..... :)

Det er MEGET billigt!

Link to comment
Share on other sites

Hey Jonas. Som sagt har jeg købt nogle vægte til 200 kr. Jeg har kun brugt dem lidt (lige for at smage hvordan det er at pumpe jern - FEDT), men de er da helt sikkert gode nok til mig et godt stykke tid. Og hvis jeg lige pludselig ikke gider træne mere (tror ikke det sker) så er det trods alt kun 200 kr. Jeg købte dem i ALDI. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror desværre ikke at det er nok med et par håndvægte for at blive stor og stærk,men du behøver ikke at købe et squat stativ for at opbygge en hvis masse og styrke, men det kan HELT SIKKERT ANBEFALES, for det vil garanteret gi´din styrke/masse en ekstra tand, for squat den gør sku noget helt specielt for kroppen, men somsagt du behøver ikke at købe et stativ i starten, du kan godt opbygge styrke/masse uden, men hvis du skulle få blod på tanden, kan du altid købe det...

det du behøver er en bænkpress bænk, med stang, og et par håndvægte. det er ok at starte på.

Du kan jo udføre rigtig mange øvelser med bænkpress stangen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik en mail i dag fra BM FITNESS:

Tak for din mail.

Jeg er imponeret over dit træningsprogram. Har du selv sammensat det ?

Inden du investerer i vægttrænings udstyr skal du gøre dig klart, at det

ikke er sundt at træne med mange kg. så længe du vokser. Men træning med

begrænset vægt skader ikke.

Hvis du vil have Squatstativet B-2200 vil jeg foreslå at du vælger

skråbænken B-2100 i stedet for træningsbænken B-2000. Jeg ved ikke om du

har set at der er håndvægte inkluderet i VGT-70. Så hvis du derudover

ønsker 2 stk. VGT-22 får du 4 håndvægte i alt.

Vend tilbage med din kommentar til mit forslag og jeg laver et godt tilbud

til dig.

Med venlig hilsen

BM FITNESS-IMPORT

Bo Madsen

Link to comment
Share on other sites

Men synes i jeg skal gøre ligesom han siger. Altså med at jeg skal tage skråbænken B-2100 i stedet for træningsbænken B-2000? Efter hvad jeg kan se ser træningsbænken B-2000 bedst ud, men det ved jeg ikke helt. Men hvis jeg nu køber træningsbænken B-2000 er der så nogen grund til at få det Squatstativet B-2200 også?

Link to comment
Share on other sites

med skråbænken har du ikke mulighed for at lave bænkpress, der er jo ingen stativ til stangen, og om du også skal have et squat stavit, det kommer an på hvor højt trænnings b-2000 kan hæves, jeg ville helt klart foretrække b-2000 frem for skråbænken, eller så skal du både vælge skråbænk og stativ.

Link to comment
Share on other sites

For at gøre lidt billigere...

Så kan du(Jonas) altså godt nøjes med en bænk og håndvægte, hvor du selv kan sætte skiver på.

Du kan sagtens her i starten nøjes med at lave bænkpres med håndvægte, ligesom du kan squatte og dødløft kun med håndvægte, såfrem du har skiver nok.

Alternativt så kan du gøre som Francis som foreslår, nøjes med at købe en vægtstang og skiver, og så selv bakse nogle stativer sammen.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg ser det, så er basisudstyret altså en jævn god stang, og en masse skiver. Så kan alt det andet vente. Man kan lave et godt all-around program med en vægtstang. Det kunne evt. være et 3-dages program i stil med det her. Så kan man jo løbende anskaffe sig mere på tid. Man kan lave noget der ligner Pavel Tsatsouline´s bear training program, som efter sigende skulle være effektivt til stimulering af styrke og hypertrofi.

Mandag, Onsdag og Fredag

Dødløft  5-8 sæt x 5 reps

Military presses  5-8 sæt x 5 reps

Push ups med en skive på ryggen  3 sæt til failure

Bent rows  3 sæt x 10 reps

Rigeligt til at træne hele kroppen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

ok så køber jeg

VGT-70 70 kg. justerbar vægtsæt  

B-2000 Træningsbænk

Tror at 90 kg er for meget. Jeg venter nok lige 14 dage med at bestile det for jeg skal lige på skiferie :) og så vil jeg også gerne lige høre om der sku være nogen der synes jeg køber noget forkert. Men ellers siger jeg mange tak for de mange svar. Den her tråd er godt nok blevet noget stor :)

Link to comment
Share on other sites

Så kan du(Jonas) altså godt nøjes med en bænk og håndvægte, hvor du selv kan sætte skiver på.

Du kan sagtens her i starten nøjes med at lave bænkpres med håndvægte, ligesom du kan squatte og dødløft kun med håndvægte, såfrem du har skiver nok.

Det var lige præcis dér, jeg ville hen :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share