xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

Ikke noget kamera idag.

Morgenvægten er desværre ikke kommet under 92.5 kg, men reelt skulle jeg jo også højst tabe mig omkring 50 gram om dagen.

Sidste uge drak jeg 2 glas vin om mandagen, og ikke noget resten af ugen.

Det kunne måske tyde på, at jeg skal til at finde på mere drastiske indgreb i min hverdag, eller købe en vægt med bedre opløsning.

Link to comment
Share on other sites

træning 28-1-2004

dødløft 3x60, 3x80, 10x3x105

bænkpres 10x20, 5x40, 3x60, 10x3x77.5

dips 10x3

chinups 10x1

træk til brystet 5x30, 5x35, 5x40, 5x45, 5x50

bb biceps curl 10x3x25

Dødløft var tung nok til at jeg syrede helt til i ryggen, men ikke tung nok til at jeg kunne finde ud af at løfte med ordentlig form. Det blev næsten stivbenet dødløft, fordi det alligevel ikke vejede nok, til at jeg kunne tage mig sammen.

Alt i alt var det dog en hård øvelse, og jeg måtte sætte mig lidt, før jeg kunne sætte skiverne på plads.

Bænkpres var helt "normalt", dog fik jeg vist sjusket lidt i med at strække armene ud.

Dips var lidt kritisk. Jeg satsede på at køre med 30 sekunders pause, men i 7. sæt gik jeg død, og kom ikke helt op, så jeg øgede pauserne lidt.

Chinups var værre. Jeg forsøgte at køre med 30 sekunders pause, men endte med længere pause og lidt dårlig stil (knap nok hagen over stangen).

Jeg vil øge pauserne lidt under både dips og chinups næste gang, så jeg trods alt kører pæne reps. I chinups vil jeg så reducere pauserne til 30 sekunder før jeg begynder at øge reps. Det plejer også at være sådan med chinups, at der er en tilvændingsperiode, hvor de kører temlig hårdt, før jeg begynder at kunne øge.

Til gengæld for at blive på 10x1 forløbig, har jeg valgt at køre nogle sæt træk til brystet med 30 sekunders pause imellem. Så idag kørte jeg 2 øvelser, som ikke er med i programmet. Biceps blev kørt efter samme princip som de øvrige øvelser, og det var faktisk hårdt i længden, selvom 25 kg ikke er det store.

(Nå, ja Darth Slaugther kom da jeg var ved at pakke sammen)

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

bænkpres 10x20, 5x40, 3x60, 10x3x77.5

Spørgsmål 1:

Hvorfor varmer du egentlig op til 10 x 3 x 77,5? Det er jo kun ca. 65% af dit max.

Spørgsmål 2:

Hvorfor træner du det ikke som 3 x 10 x 77,5 istedetfor, så øvelsen kan blive hurtigere overstået? Der er jo ingen udfordring i det du laver alligevel :tongue:

Du skulle nu alligevel tilmelde dig MOL træf 4. Som sidste mand på stand-by listen er jeg nu rykket op som nr. 9, så der er da en chance for, at vi får lov til at komme med alligevel.

Link to comment
Share on other sites

BK: Jeg ved godt, at det med pauser mellem sættene, det ikke er noget du bruger så meget, men du skulle nu prøve bare at køre 10x3x75 i bænk med 30 sekunders pause.

Jeg kan dog godt mærke, at der måske er lige lidt nok motion i det, hvis jeg holder mig til 4-5 øvelser på denne måde.

Det giver ikke rigtig det håbede vægttab.

Jeg har ikke lyst til at tage til MT 4, som jeg har det lige nu, men det kan være det kommer. Det kunne jo også være sjovt at møde Henning, men jeg er p.t. i Århus hver tirsdag, og det er rigeligt til mig for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke lyst til at tage til MT 4, som jeg har det lige nu, men det kan være det kommer. Det kunne jo også være sjovt at møde Henning, men jeg er p.t. i Århus hver tirsdag, og det er rigeligt til mig for tiden.

Hvorfor ikke til Moltræf ?

Men hvad så til vores fællestræning i Århus ?

Nå, nej du er jo ikke medlen af DIFD player logen, men derfor

kunne du nok komme med.

Du kan bare lade som om du måske vil være medlem, og så komme

og møde os. :)

Hvis du er i Århus om tirsdagen, kan vi vel også aftale noget engang.

Tænker du på fælles træning, eller bare snak over en kop øl ?

Henning :pumpin:

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkte ikke på så meget andet end, at du jo er med til MT 4.

M.h.t. tirsdagene, så går der vist nogen tid før jeg kommer over mine tendenser til at falde i søvn efter skolebænken, men mandag eftermiddag/aften kunne måske bruges, da jeg overnatter i Århus for at kunne møde 8.00 (på teknikum)

Træning skal planlægges lidt i forvejen for at passe med mandag. Lige uger træner jeg i Herning om onsdagen, så da vil jeg nok ikke træne mandag, selvom programmet ikke er hårdere end at jeg kunne træne 3 dage om ugen, hvis jeg skulle få lyst.

Henning: Træner du i Århus?

Nå, ja, og hvordan fanden får i navn og tidspunkt med i Quotes?

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkte ikke på så meget andet end, at du jo er med til MT 4.

M.h.t. tirsdagene, så går der vist nogen tid før jeg kommer over mine tendenser til at falde i søvn efter skolebænken, men mandag eftermiddag/aften kunne måske bruges, da jeg overnatter i Århus for at kunne møde 8.00 (på teknikum)

Træning skal planlægges lidt i forvejen for at passe med mandag. Lige uger træner jeg i Herning om onsdagen, så da vil jeg nok ikke træne mandag, selvom programmet ikke er hårdere end at jeg kunne træne 3 dage om ugen, hvis jeg skulle få lyst.

Henning: Træner du i Århus?

Nå, ja, og hvordan f.....  får i navn og tidspunkt med i Quotes?

Det gør vi sådan.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

træning 31-1-2004

squat 3x20, 3x40, 3x3x65, 7x3x62.5

military press 10x3x32.5

barbell rows 10x3x62.5

incline dumbbell press 10x3x21.5

leg extension 5x8x20

træk til brystet 5x35, 5x40, 5x45, 5x50, 5x55

triceps pushdown 3x5x50

mave 2x10

Nå, jeg kan ikke finde ud af de der quotes!

Træningen gik ok, men jeg satte vægten ned for squat, da jeg kan se, at jeg ikke kan holde 5 kg stigninger fremover. Squatten er overhovedet ikke hårdt, men jeg kan mærke, at det kræver tilvænning. Mit venstre knæ brokkede sig lidt efter squatten, da jeg kom til at vride lidt i knæet, så jeg skal ikke nyde noget.

Det ser alligevel ud til at jeg så småt vokser lidt samtidig med, at jeg taber mig lidt. (Det er dog kun bryst og arme, der har fremgang, og det er kun lige synligt.)

Military press var let som sidst.

Jeg kørte barbell rows med underhåndsgreb. Det er lidt hårdere end med overhåndsgreb, men til gengæld kommer jeg bedre forbi mine knæ. (Mine overarme er temlig lange i forhold til overkroppen, så det fungerer ikke så godt med overhåndsgreb) Forøvrigt holder jeg ryggen næsten vandret under barbell rows.

Håndvægtene til dagens incline dumbbell press vejede tilsyneladende 21.5 kg istedetfor de forventede 21 kg, så jeg aner ikke, hvilke skridt de vægte skal forestille at stige med.

Jeg ville lige have lidt ekstra med til sidst, men jeg spekulerer på, om det faktisk er for hårdt. Det ville det være, hvis jeg trænede 3 dage om ugen, men jeg håber, det er ok, når jeg kun træner 2 gange om ugen.

I benmaskinen kunne jeg se, at mine lårmsukler bliver mere definerede samtidig med at de føles lidt mere slaskede. Underligt.

Der var en del træningsamøber dernede, som trænede de sædvanlige 50% forced reps.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Nå, jeg kan ikke finde ud af de der quotes!

Tryk på Quote i øverste højre hjørne af indlæget, i stedet for at trykke

på svar.

Skriv i øverste billede, og slet evt. noget af quoten i nederste vindue.

Når du har trykker prevue nederst kan du se det,

og koden står i det billede, som du indtaster i.

Når du bruger copy and paste, kan du markere det, du har pasted

og quote med knappen over indtastningsvinduet og prevue igen.

Når du har prevuet, kan du tilføje =xjyden,31. Jan 2004, 14:38

inde i den anden quote.

Henning :QUOTING: :)

Link to comment
Share on other sites

Henning :QUOTING: :)

Det bliver sjovt at se, om dette virker.

Jeg ved forøvrigt ikke, om det fremgår af loggen, at mit mål med det nuværende program først og fremmest er at øge arbejdskapaciteten og at tabe mig.

( det med quotes virkede nu, og det får mig til at tænke på, at jeg nok aldrig skulle være begyndt at arbejde med computere, når jeg nu har sådan en elendig intuition i forhold til udfrodringer som denne )

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Henning :QUOTING: :)

Det bliver sjovt at se, om dette virker.

Jeg ved forøvrigt ikke, om det fremgår af loggen, at mit mål med det nuværende program først og fremmest er at øge arbejdskapaciteten og at tabe mig.

( det med quotes virkede nu, og det får mig til at tænke på, at jeg nok aldrig skulle være begyndt at arbejde med computere, når jeg nu har sådan en elendig intuition i forhold til udfrodringer som denne )

Kender det godt.

Der er rigtig meget som andre, bl.a. mine kolleger er meget bedre til på computere.

Men jeg synes, man skal arbejde med computere alligevel fordi jeg kan lide det.

Og det samme med træning og alt det andet.

Glem det konkurrence ræs. (nu bliver der nok ballade her med BK)

Fordelen ved at andre i ens omgangskreds er bedre, er at så kan man jo spørge og få svar.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkte selv samtidig, at jeg da i det mindste kan finde ud af at spørge en gang imellem.

Men på den anden side, så er jeg jo løbende i færd med at forsøge at sælge mig selv som softwareudvikler, selvom jeg måske ikke har talentet (men til gengæld en masse erfaring)

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg er softwareingeniør uddannet i Ålborg.

Forøvrigt mener jeg, at det eneste fornuftige argument for ikke at konkurrere med andre er, hvis man alligevel ikke kan slå dem.

Det der med at hvile i sig selv, og alt det der, det er et senere kursus, som de siger ved Silva kursus. (Det er en af de sjove ting ved Silva kursus (i hvert fald med Pete), at man aldrig afviser ideer, hvis ideerne ikke er dækket af det aktuelle kursus, så siger man bare det der med et senere kursus, uanset om det er rigtigt elller ej.

Altså temaer som "helbred dig selv", "bliv rig", "få en kæreste" o.a.

Det var forøvrigt forbandet hurtigt, du svarede Henning!

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Glem det konkurrence ræs. (nu bliver der nok ballade her med BK)

Næh, jeg synes da det er helt legalt, hvis man ikke ønsker at konkurrere med andre. Og for xjydens vedkommende, var det da også på tide han indså, at jeg rykker fra ham ;) .

Så er det bare at slutte sig til diskopumperne som så mange gør lige i tiden.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

He, he, det bliver snart tid til at græde!

Jeg nærmer mig de 91 kg, og brystmusklerne vokser imens!

Desværre ser armene ud til at krybe en anelse undervejs, men når jeg træner både dips og chinups, så må det give lidt råstyrke til senere brug.

Jeg har forøvrigt overvejet, om det er "rigtigt" at træne chinups, som jeg gør det, når jeg ikke kan tage flere reps. Måske var det bedre at tage et par triples efterfulgt af kabeltræning, så volumen bliver højere? Eller måske skulle jeg droppe de korte pasuer og den vej øge det samlede volumen?

Link to comment
Share on other sites

91 kg er nået her til morgen.

Ugens druk:

mandag en rom

tirsdag en øl

torsdag en halv øl

fredag en øl og 3 glas rødvin

Jeg bryder mig ikke om, at mine lår bliver slaskede, selvom jeg træner mere volumen til ben end jeg plejer, men derudover er jeg godt tilfreds med udviklingen.

Link to comment
Share on other sites

træning 4-2-2004

dødløft 3x60, 3x100, 10x3x110

bænkpres 5x20, 5x40, 3x60, 10x3x80

dips 10x3

chinups 10x1

træk til brystet 5x45, 5x50, 5x55, 5x60

barbell biceps curl 10x3x27.5

Dødløft og bænkpres var næsten for let, selvom det foregik blandt en bunke storarmede bodybuildere, der havde travlt med "grimme" øvelser.

Dips var ok men hårde efter bænk. Jeg tog et sæt hvert minut, hvilket svarede til ca. 45 sekunders pause.

Chinups tog jeg også en rep hvert minut, men 9. og 10. var lidt dårlige. Der er desværre ikke kapacitet til mere på chinup området. Jeg overvejer, om det er en ide at satse på flere reps per sæt og færre sæt.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

p.g.a. gæster i weekenden og næste uge:

træning 6-2-2004

squat 10x3x65

military press 10x3x35

barbell rowing 10x3x65

incline dumbbell press 10x3x22

Træningen var overstået på mindre end 3 kvarter, da jeg skulle hente gæster efter træning.

Alle øvelser gik relativt nemt.

Incline dumbbell press blev med 22 kg, da det alternativ, jeg kunne finde, var 24.5 kg. Hellere nøjes med 0.5 kg øgning end satse på 3 kg øgning.

Det er dog kun squat, der virker relativt tungt, så jeg kunne måske øge mere, men dels er det ikke mig, dels er ro-øvelserne og mp nogle gange lidt grimt, fordi jeg ikke er vandt til øvelserne.

Jeg tror ikke, jeg har oplevet tilsvarende muskeltilvækst på andre programmer, og i forhold til indsatsen, så er det vildt imponerende.

Desværre er druk-afholdenheden sat i bero til gæsterne er væk igen, så jeg er spændt på, hvad det betyder for vægten.

Link to comment
Share on other sites

p.g.a. gæster i weekenden og næste uge:

træning 6-2-2004

squat 10x3x65

military press 10x3x35

barbell rowing 10x3x65

incline dumbbell press 10x3x22

Træningen var overstået på mindre end 3 kvarter, da jeg skulle hente gæster efter træning.

Alle øvelser gik relativt nemt.

Incline dumbbell press blev med 22 kg, da det alternativ, jeg kunne finde, var 24.5 kg. Hellere nøjes med 0.5 kg øgning end satse på 3 kg øgning.

Det er dog kun squat, der virker relativt tungt, så jeg kunne måske øge mere, men dels er det ikke mig, dels er ro-øvelserne og mp nogle gange lidt grimt, fordi jeg ikke er vandt til øvelserne.

Jeg tror ikke, jeg har oplevet tilsvarende muskeltilvækst på andre programmer, og i forhold til indsatsen, så er det vildt imponerende.

Desværre er druk-afholdenheden sat i bero til gæsterne er væk igen, så jeg er spændt på, hvad det betyder for vægten.

Er du lidt svag for tiden ?

og med tynde arme ?

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstod ikke rigtig Hennings kommentar.

Dagens træning er udskudt til i morgen.

Mandagens morgenvægt 91.5 kg, det er den forkerte vej.

Sidste uges druk:

Mandag 1 rom

Tirsdag 2 øl og 3 glas rødvin

Onsdag 3 glas rødvin

Torsdag 9 glas rødvin

Fredag 12 glas rødvin

Lørdag 6 glas rødvin

Søndag 5 øl

Det var lidt i overkanten, men burde ikke være nok til et halvt kilo, så vidt jeg kan regne.

Link to comment
Share on other sites

træning 12-2-2004

dødløft 3x60, 10x3x115

bænkpres 10x20, 5x40, 5x60, 10x3x82.5

chinups 2x2, 8x1

dips 10x3

træk til brystet 5x45, 5x50, 5x55, 5x60

biceps bb curl 10x3x30

Jeg må hellere flytte chinups, så de kommer til at ligge på den anden dag.

Jeg overvejer også, om dips og bænkpres er en god kombination. Problemet er bare, at dips er bedst at træne i HSMK, og squat er bedst at træne i Videbæk, og det giver nogle begrænsninger.

Jeg har også den ide, at jeg ikke skal træne 2 "frie" øvelser til brystmuskulaturen på samme dag, så jeg er nødt til at fordele bænkpres og military press på 2 dage, for at få plads til dips og dumbbell press på forskellige dage, men måske vil fordelingen af workload være så gavnlig, at det alligevel ville være bedre at kombinere dips med en lettere øvelse.

Jeg er tidligere blevet meget øm ved brystbenet af kombinationen dips og chinups, men det skyldes måske nærmere andre øvelser, som jeg har lavet samtidig.

Konklusionen bliver vist, at det fra næste uge hedder:

dag 1:

dødløft

incline db press

bo rowing

dips

dag 2:

bænkpres

squat

military press

chinups

Det går måske lidt hårdt ud over lænden, men det gavner jo bare på længere sigt.

Det var ellers hårdt både med bænkpres og dødløft idag. Dødløften er især svær, fordi det virker lidt stresset med 3 reps, så jeg har en tendens til at lave dårlige reps.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share