xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

BK: Jeg vil ikke gøre noget, som kan risikere at ødelægge mit tunge program, som du åbenbart ikke synes, er tungt.

Jo, dele af programmet er tungt. For dødløfts vedkommende sandsynligvis også tungere end jeg selv kunne have lavet det. Jeg har dødløftet 5 x 5 x 125 som et absolut maximum for 5 x 5, så hvis du dødløfter 5 x 5 x 130 i næste uge, er det tungere end hvad jeg kunne have gjort. Men hovedparten af programmet er så let, at det må være rent spild af tid. Og det er det, jeg ikke forstår.

Når nu du træner tungt bænkpres og dødløft, hvorfor spilder du så tiden med at lave squat og military press med stangen, pull overs med 12½kg, cable rowing med 25kg o.s.v.? Hvorfor ikke lave nogle færre øvelser, og så lave dem med en vægt, som rent faktisk giver noget? Selvom jeg hader at indrømme det, så er du jo (endnu :devil: ) stærkere end mig, og jeg laver pull overs som 3 x 10 x 30 med 1 minuts pause mellem sættene.

På den baggrund kan pull overs som 3 x 8 x 12½ stort set ikke engang bruges som opvarmning. Derfor forstår jeg ikke, hvad formålet er med at lave så mange øvelser med så lav vægt? :confused2: . Det er ikke en kritik af dit program, for du må da bruge din tid som du vil, men blot et udtryk for, at jeg ikke kan gennemskue den dybere mening i dit program.

Link to comment
Share on other sites

Som nævnt er netop pullovers på grænsen til, hvad maven kan være med til.

Du er opmærksom på, at det er på tværs af bænken?

Jeg ved, at det er svagt alligevel, men det er faktisk meget hårdere end på langs.

Som nævnt er ideen at øge lige så stille, med hensyntagen til, at dødløft og bænkpres ikke må påvirkes negativt.

Jeg mangler egentlig mest chinups for tiden, men det tør jeg slet ikke starte på nu.

Faktisk så mener jeg, at tung dødløft og bænkpres en gang om ugen er nok til at få fremgang.

Den lette dag er mest med for at give noget motion og måske lidt muskelvækst.

Jeg er dog overbevist om, at den største faktor for muskelvækst er mit proteinindtag og ikke træningen.

Chinups kunne måske være godt for vingerne p.t., men der gælder det samme, der er for lidt protein til rådighed.

Nå, ja, og så mener jeg jo, at man skal træne alle øvelser mindst to gange om ugen, hvis man ikke vil have problemer med opvarmning/ tilvænning.

Link to comment
Share on other sites

træning 24-7-2003

bænkpres 5x20, 5x40, 5x60, 5x5x70

dødløft 5x60, 5x80, 5x5x100

squat 3x10x20

military press 3x10x20

smalt flad dumbbel press 3x10x12.5

pullovers (lidt rodet træning)

træk til brystet 3x10x20

cable rowing 2x10x20

biceps curl 2x10x20(bp stang)

forside lår 3x10x15

mave 15

standing sidebends 10x12.5

triceps pushdown 3x15x25

Der var en venlig fyr, som jeg tidligere har snakket med, der viste mig hvordan man kører pullovers rigtig. Jeg har ligget med hovedet for langt ud over bænken, så måske er det derfor, jeg havde så svært ved det.

Jeg kører egentlig 3 sekvenser, først bænk og dødløft, så de 5 øvelser hvor squat indgår, og til sidst resten af øvelserne. Idag var der noget rod med at komme til under sidste sekvens, hvor jeg ellers havde været alene meget af tiden. Så jeg gad ikke køre alle sættene.

Jeg var noget deprimeret fordi kvinden, som alligevel ikke ville være venner ringede i går. Det lader til, at hun gerne vil ringe sammen og udveksle emails, men hun vil ikke mødes ansigt til ansigt. Det er på en måde ok, men jeg fik bare ikke sagt halvdelen af de ting, jeg har gået og grublet over, og på en måde er det også irellevant, men på en anden side set, så tydeliggør det, at jeg mangler at kunne sige til og fra, og at kunne reagere umiddelbart. Det tydeliggør også, at jeg ikke hviler særlig meget i mig selv. ØV!

Nå, ja, der er også lige det, at hun faktisk har været klart mere inspirerende at møde ansigt til ansigt end via email og telefon. Der er godt nok nogle ting, man kan misforstå, når man ikke har øjenkontakt. (Det er der nu også alligevel)

Jeg spekulerer også lidt over arbejdsløshed for tiden. Der var en, som ringede til en af mine referencer i tirsdags, og jeg har ikke fået checket op på, hvad der blev spurgt om.

Jeg har ingen anelse om, hvad det er, der kan være tvivl om, og jeg spekulerer på, om det er et af de områder, hvor jeg tydeligvis har kvajet mig i mit tidligere job. Jeg må hellere forsøge at ringe i morgen.

(Surmuleriet påvirkede klart træningen i negativ retning, for faktisk kunne jeg speede træningen noget op, når jeg lige tog mig sammen, men det gjorde jeg ikke særlig meget ud af)

Link to comment
Share on other sites

Kører du Military med håndvægte? 3x10x20kg betyder 20kg håndvægte??

Eller det det en stang der vejer 20kg??

Sorry min nysgerrighed.

Iøvrigt: kvinder der ikke engang gider mødes er ikke værd at spilde sit liv over. Videre i bogen, der er masser af lækre sild ude i livets hav... :4whip: - go get 'em!

Link to comment
Share on other sites

Man kan jo sagtens blive depri, selvom der ikke er en fornuftig grund.

Jeg kører kun military med squat-stangen (det andet ville hedde skulder pres)

Jeg indførte øvelsen i sidste uge, og jeg træner (næsten) altid forsigtigt, når jeg starter med en øvelse.

Link to comment
Share on other sites

Man kan jo sagtens blive depri, selvom der ikke er en fornuftig grund.

Ja, men lad lige være med det, det er ikke så sjovt.

Iøvrigt skulle træning være godt også for psyken, og når træning er en succes, er det vitaminer for krop og sjæl...

Synes jeg...

Henning :)

Link to comment
Share on other sites

Henning: Det varer vist lige et par år endnu, til jeg kan styre min psyke på det punkt.

Jeg synes, jeg har lært en del på det sidste, men der er et langt stykke endnu.

træning 28-7-2003

bænkpres 5x20, 5x40, 5x60, 3x80, 5x5x90

dødløft 3x60, 3x80, 3x110, 5x5x130

military press 2x20

squat 2x20

pullovers 2x10x5

standing sidebends 2x10x12.5

biceps curl 2x10x12.5 (dumbbells)

triceps pushdowns 2x15x30

Jeg gik klart død under de lette øvelser, så jeg valgte at stoppe. Under de tunge øvelser havde jeg overvejet slet ikke at træne andet end de tunge øvelser idag, men jeg fik alligevel lyst til lidt mere.

Jeg tror godt nok på dødløft i næste uge, men bænkpres kan jeg godt tvivle lidt på, så jeg vil "splitte" programmet i næste uge, så tung dødløft og tung bænkpres bliver på hver sin dag.

Jeg prøvede med lidt forskellig grebsbredde under bænkpres, og der var helt klart mere styr over øvelsen, når jeg holdt relativt smalt, men samtidig virkede det som om, det belastede skuldrene for hårdt.

Jeg gad nok vide, om mine triceps faktisk er voldsomt stærke i forhold til brystmusklerne, men jeg tør ikke indføre ekstra brysttræning før efter næste uge. Jeg mangler også stadig at tage stilling til, om jeg vil køre en ren Hatfield, eller om jeg vil køre singles cycle istedet for den "tunge" del. Lige nu hælder jeg til at køre en ren Hatfields nu, og så en singles cycle, og så måske bagefter de første 5 uger af en Hatfield igen.

(Jeg glemmer helt, at det jo ikke er rigtig Hatfield, da jeg kører 5x5 istedet for CAT dagen)

Mine arme så voldsomt store ud idag, så jeg har besluttet at veje mig i morgen, så jeg kan se, om jeg har taget på (fedt), eller der bare er flyttet rundt på tingene.

Det kunne jo tænkes, at min mavetræning giver for lidt plads til fedtet mellem tarmene, eller hvor det nu befinder sig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke skrevet så meget om mine svampe-ture på det sidste, men jeg kan da nævne, at efter dagens tur 2 timer og 20 minutter i Stråsø plantage, så er årets høst forløbigt oppe på 7,7 kg kantareller.

Jeg går ca. 1-2 timer hver til hveranden dag.

Link to comment
Share on other sites

He, he, jeg har faktisk slet ikke noget træning at berette.

Men jeg fik mig jo vejet, og jeg vejer 92 kg, hvilket indikerer, at armenes størrelse ikke skyldes ekstra fedt.

Armene måler faktisk hellerikke mere end ca. 40 p.t., så de er ikke større spændte, de ser bare større ud.

Link to comment
Share on other sites

træning 31-7-2003

bænkpres 5x20, 5x40, 5x60, 5x5x70

dødløft 5x60, 5x80, 5x5x100

goodmornings 3x5x20

squat 3x10x20

military press 3x10x20

smalt fat bænkpres 3x15x40

pullovers 3x10x5

cable rowing 3x10x25

træk til brystet 3x30, 3x40, 3x50

biceps curl 2x10x20(bp stang)

forside lår 3x10x15

mave 3x15

standing sidebends 3x10x12.5

triceps pushdown 3x15x35

BK's kommentarer i BK's log fik mig til at tænke lidt på at gå tilbage til min tunge træning fra før ferien, men lige nu er jeg tændt på kombinationen af Hatfields første 4-5 uger og singles cycle på den tunge dag og sandsynligvis 5x2 til dødløft og 5x5 til bryst på den lette dag.

Jeg har under dagens dødløft tænkt på. at det i hvert fald er for meget med 5 reps., hvis det skal være eksplosivt, og det skal det under dødløft efter min mening.

Bænk giver bare ømme skuldre, hvis jeg kører den særlig eksplosivt, så der fortsætter jeg med 5x5.

Alle sæt i bænkpres var bredest tilladt idag, og det virkede ok. Jeg prøvede et sæt, hvor jeg overhovedet ikke gjorde noget ud af at spænde op, det var faktisk hårdt.

Jeg prøvede lige lidt smalt fat bagefter. Det gik godt nok, men jeg overvejer at tage en maskin-øvelse med for at træne lidt tungt langsomt uden at risikere skulderskader imens.

Link to comment
Share on other sites

træning 4-8-2003

dødløft 5x60, 5x80, 5x100, 5x117.5, 5x6x130

smalt fat bænkpres 5x15x20

goodmornings 3x10x20

squat 3x10x20

træk til brystet 3x10x30

standing sidebends 3x10x12.5

cable rowing 3x10x30

forside lår 3x10x15

biceps curl 3x10x20(bp stang)

Jeg havde en plan om slet ikke at røre brystet idag, men jeg følte mig for lidt opvarmet til dødløft, så jeg indlagde lidt let smalt fat bare med stangen.

Jeg var ved at opgive dagens program allerede ved 100 kg i dødløft, men så begyndte det gradvist at gå bedre frem til andet sidste sæt, hvor jeg måtte holde et par pauser, og sidste sæt, som jeg helt delte op i singles med nogle sekunder imellem.

Jeg er imponeret over, at jeg er kommet så langt i programmet, men det lader sig også kun gøre med meget lange pauser (8-10 minutter idag). Det er helt klart grebet, der er største problem. Det er lige før, jeg overvejer at bruge hjælpemidler så som talkum eller lignende. Nå, ja jeg bruger jo i forvejen mixed greb, men det regner jeg ikke ofr hjælpemidler.

Da jeg var færdig med dødløft kom der en stor fyr, som træner HST. Han tog lige 10 reps med 135 kg i squat.

Så begyndte jeg så småt at føle mig svag igen, selvom jeg havde været stolt over dødløftet.

Resten var det sædvanlige.

Siden sidste træning har jeg haft ondt i ryggen, og jeg har spekuleret på, om det var DOMS p.g.a. dødløft, men jeg tror nu, det var fordi jeg lige skulle lege lidt med smalt træk til brystet sidst. Der er altså ikke noget, man skal gøre, når man træner et tungt program i forvejen.

Efter træningen idag er jeg overbevist om, at jeg skal satse i hvert fald 2 runder dødløft mere med de første ugers tunge Hatfield-dag. Måske i form af en hel Hatfield efterfulgt af en singles cycle, og så Hatfield igen.

Jeg ved ikke, om den lette dag skal være 5x2, som i Hatfield eller måske en lettere "hurtig" bb rep dag.

Jeg mangler helt klart evnen til at få hoften frem til stangen, og det må jeg øve på en eller anden måde.

Link to comment
Share on other sites

BK: kroppen er næsten ligeglad under øvelsen, det er kun hænderne, det kniber med. Dagene efter er det straks en anden sag. Jeg skal ikke bevæge mig meget forkert før jeg får krampe i rygmusklerne, og jeg kan mærke ryggen, hver gang jeg står op af sengen.

Jeg vil neget gerne nå et niveau, hvor jeg kunne tage f.eks. 5x5x130 på under en halv time, men samtidig vil jeg gerne nå væsentlig større workload, og samtidig vil jeg gerne være stærkere. Spørgsmålet er så, hvordan man nemmest opnår det hele.

Min ide er nu, at jeg vil træne squat og goodmornings med vægt, for at kompensere for den manglende workload de sidste uger af programmet. Jeg har ikke studeret teorien, så jeg ved ikke, om den lave workload er en del af Hatfields plan. Men så skulle det vel alligevel være ok at øge workload på hjælpeøvelserne.

træning 6-8-2003

bænkpres 5x20, 5x40, 4x60, 4x80, 6x90, 5x90, 3x6x90

squat 5x20, 5x30, 5x40, 5x5x50

pullovers 3x10x5

cable rowing 3x8x40

træk til brystet 3x10x40

biceps curl 3x10x20(bp stang)

forside lår 3x10x15

standing sidebends 3x10x12.5

triceps pushdown 3x10x40

Jeg eksperimenterede lidt med grebsbredde, idet jeg måtte opgive overhovedet at sænke vægten med fuld bredde. Istedet prøvede jeg greb med hver af de andre fingre på ringen på skift, og fandt ud af, at jeg løfter nemmest med langefinger eller ringfinger på ringen, selvom jeg måtte droppe 6. rep første gang jeg prøvede med ringfingeren på ringen.

Faktisk troede jeg, at løbet var kørt, da jeg havde taget 2. tunge sæt, men med fantastisk dårlig stil lykkedes det at tage 6 reps i de sidste sæt endda med højst 10 minutters pauser.

Jeg overvejede en overgang at nasse af noget talkum, som var glemt i træningslokalet, men da grebsstyrke er et af mine hovedproblemer, vil jeg ikke gøre for meget for at afhjælpe problemet "kunstigt".

Nu må jeg så til at finde beskrivelsen af de sidste 5 uger. Det er så længe siden, at jeg ikke kan huske meget af programmet. Jeg skal også have fundet frem til, hvilken vægt jeg vil køre de sidste uger udfra. Hvis jeg regner direkte om, så er de første uger kørt udfra hhv. 106 og 153 kg, hvilket jo er temlig lidt i forhold til mine max. Men det kan jo også være en ide at køre sidste del af Hatfield rimeligt blidt og så teste max og køre en tung singles cycle. (eller evt. træne en singles cycle udfra en estimeret max?)

BK igen: Jeg er altså overbevist om, at det er nødvendigt at være god til dødløft, hvis man ikke skal kæmpe for meget med bænkpressen.

Link to comment
Share on other sites

lige for at huske det

uge 1: 5 sæt x 2 reps x 85 %

uge 2: 5 sæt x 3 reps x 85 %

uge 3: 5 sæt x 4 reps x 85 %

uge 4: 5 sæt x 5 reps x 85 %

uge 5: 5 sæt x 6 reps x 85 %

uge 6: 3 sæt x 2 reps x 90 %

uge 7: 3 sæt x 3 reps x 90 %

uge 8: 3 sæt x 2 reps x 95 %

uge 9: 3 sæt x 2 reps x 100 %

uge 10: deload 3 sæt x 2 reps x 85 %

uge 11: nyt max forsøg.

Link to comment
Share on other sites

træning 14-8-2003

bænkpres 5x20, 5x40, 3x60, 2x80, 3x2x95

dødløft 5x60, 3x80, 3x100, 2x120, 3x2x137.5

squat 5x20, 5x40, 3x5x50

cable rowing 3x10x30

træk til brystet 2x10x40

triceps pushdown 3x15x30

Jeg gad egentlig ikke træne idag, men hvis de første uger skulle bruges til noget, så var det ved at være tid.

Jeg valgte at omregne med udgangspunkt i de første 5 ugers vægt sat til 85 % af 1 rm.

Det blev til beherskede 95 og 137.5 kg lidt afrundet. Det svarer til ca. 105 og 152 kg som maks, hvilket især for dødløft er meget under min reelle 1 rm, men jeg vil satse på at arbejde mig op forbi mine 1 rm via min Hatfield variant og singles cycle med 1 rm test imellem.

Det er egentlig interessant, at der ofte sættes kort tid af til 1 rm test, hvor jeg har bedre erfaring med 1-3 uger, men så får jeg jo til gengæld en 1 rm, der er noget højere end den 1 rm, som Hatfields skal baseres på.

Link to comment
Share on other sites

træning 19-8-2003

bænkpres 5x20, 5x40, 3x60, 2x80, 3x3x95

dødløft 5x60, 3x80, 3x100, 2x120, 3x3x137.5

squat 5x40, 3x5x60

smalt fat bænkpres 4x5x60

cable rowing 3x10x30

træk til brystet 2x10x40

triceps pushdown 3x10x40

biceps curl barbell 3x6x30

standing sidebends 2x8x12.5

Det var lidt kedeligt idag, og jeg kunne ikke rigtig tage mig sammen.

Der kom et par søde (almindelige, lidt runde) piger, som begyndte at træne, og det hjalp lidt på humøret indtil 2 fyre dukkede op. Den ene af fyrene har det med at skrue helt vildt op for musikken uanset, hvad der bliver spillet. Han holdt sig dog rimeligt i skindet idag.

Nu fik jeg jo ikke trænet en let dag mellem de sidste to tunge dage, og måske derfor havde jeg en lyst til at træne lidt mere bryst end sædvanligt, og derfor prøvede jeg med smalt fat.

Det var helt tydeligt, at skade-fornemmelser kom øjeblikkeligt, selvom jeg ikke trænede hårdt. Jeg holder på, at Hatfields tung dag skal køres med meget beherskede hjælpeøvelser, hvis man ikke helt skal droppe hjælpeøvelser, der ligner hovedøvelsen så meget, som tiulfældet er med bænkpres og smalt fat bænkpres.

Selvom jeg føler mig noget fed for tiden, så så jeg faktisk nogenlunde ud i spejlet efter træningen.

Link to comment
Share on other sites

træning 23-8-2003

bænkpres 5x20, 5x40, 5x60, 5x5x70

dødløft 5x60, 5x80, 5x5x100

squat 3x5x40

træk til brystet 3x10x40

incline db press 3x10x12.5

Jeg har haft noget ondt i venstre knæ sden sidste træning. Det er hovedsagligt om natten, jeg nogle gange vågner og har ondt i knæet nærmest på venstre side ved siden af menisken. Men jeg har også haft ondt i dagtimerne et par gange.

Squat bliver herefter nedjusteret indtil problemet går væk.

Jeg gad egentlig ikke idag, og dødløft kom først til at virke nogenlunde under de sidste to sæt. Til gengæld mærkede jeg intet til brystmusklerne under bænkpres. Det var kun skuldrene, der kunne mærkes, så jeg må nok til at finde en fornuftig hjælpeøvelse til brystet.

Link to comment
Share on other sites

træning 26-8-2003

bænkpres 5x20, 4x40, 3x60, 2x80, 3x2x100

dødløft 5x60, 4x80, 3x100, 2x120, 3x2x145

squat 5x20, 3x5x40

goodmornings 3x5x40

incline dumbbell press 3x10x15

træk til brystet 3x10x40

cable rowing 3x10x25

biceps curl (dumbbells) 3x6x12.5

military press 3x10x30

forside lår 3x15x15

standing sidebends 3x8x12.5

triceps pushdown 3x10x40

triceps one arm over head extension (eller hvad den nu hedder) 5x5, 5x6

Det er efterhånden helt klart at jeg skal holde mig fra enarms øvelser. Allerede ved 6 kg begyndte venstre albue at larme, og venstre biceps synes ikke om øvelser med håndvægte.

Hatfields var lidt vandet. Det var lidt tungt at træne bænk, men det føles alligevel ikke af noget. (Sandsynligvis p.g.a. den lave workload) Jeg overvejer om singles cycle skal være med doubles, når jeg skifter om et par uger.

Link to comment
Share on other sites

Det er efterhånden helt klart at jeg skal holde mig fra enarms øvelser. Allerede ved 6 kg begyndte venstre albue at larme, og venstre biceps synes ikke om øvelser med håndvægte.

Det er virkelig påfaldende, hvor mange, der for tiden har probs med albuer i forb. m. tricepsøvelser.

Hvis din albue ikke kan tage overhead ext. 1-arms, så tager du vel bare 2-arms??

Jeg ka se, du har problemer med kvinderne. Måske var det en idé at tage en slapper på det punkt? Jeg kender fra mig selv, at man kan blive meget nedkørt, når man er på jagt og ikke har det held, man gerne ville ..... Men før eller siden ramler du ind i en OK person. Det er et spørgsmål om held og modet til at slå til. :)

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

mdk: m.h.t. albuerne, så vælger jeg at droppe alt, der belaster dem for meget, da jeg tror på, at hovedøvelserne egentlig bør være nok i sig selv, og da jeg anser det for vigtigere at være i stand til at gennemføre hovedøvelserne end at få optimal fremgang.

m.h.t. kvinder, det er ikke så meget noget med kvinder som det er noget med, at der er nogle personlige egenskaber, som jeg mangler, og som ville være gavnlige både i forhold til arbejdsmarkedet og i forhold til kvinder, og det er træls at blive konfronteret med sine mangler.

Det er noget med, at når jeg får en ide om, at verdenen er skruet sammen på en bestemt måde, så har jeg meget svært ved at acceptere, hvis den ide viser sig at være forkert.

Link to comment
Share on other sites

træning 30-8-2003

bænkpres 5x20, 5x40, 5x60, 5x5x70

dødløft 5x60, 5x80, 5x5x100

goodmornings 5x20, 2x10x40

incline db press 5x15, 5x17.5, 5x20

cable rowing 3x8x40

squat 3x5x40

incline db press 5x22.5, 5x25, 5x27.5

træk til brystet 3x10x40

triceps push downs 3x10x40

biceps curl barbell 2x10x20

military press 2x10x30

Det gik ok. Jeg koncentrerede mig om at køre hurtigt om end ikke helt explosivt.

Jeg har desværre en lille skade i venstre lår ved lysken, så det gør ondt under squat. Det er dog ikke noget at regne i forhold til, hvor ondt det til tider gør i knæet om natten. Det er mærkeligt, for jeg kan overhovedet ikke mærke noget problematisk under squat øvelserne. Nogle gange kommer der et lille knæk under enkelte reps i dødløft, men ikke noget, der gør ondt.

Jeg fik træningen timet således at jeg gik netop som der kom to kvinder.

Ellers var der kun en kedelig (=tynd) bb-fyr ud over mig.

Nå, jeg var ved at glemme, at jeg jo har spekuleret en del på, at beregningsgrundlaget for Hatfields jo kan variere meget alt efter, hvordan man træner og tester max.

Min max er jo i grim stil og uden pause i bunden i bænkpres. Der er jo nok i hvert fald 5-10 kg ned til en godkendt øvelse. Faktisk ville jeg ikke turde satse på mere end 100 kg godkendt.

Det gør jo også en forskel, hvordan man gennemfører hver rep i programmet. Jeg tager de pauser, der er nødvendige mellem sættene, og jeg kører bestemt ikke efter godkendt stil eller med pause i bunden i bænkpres.

Min tanke er at køre næste Hatfields med bevidst kortere pauser men stadig med 90 kg de første 5 uger i bænkpres. Det er egentlig imod den opfattelse, jeg nu har af Hatfields, men det kan ikke passe, at jeg skal være så afhængig af pauser mellem sættene.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 3-9-2003

bænkpres 5x20, 5x40, 4x60, 3x85, 3x2x105

dødløft 5x60, 5x80, 4x100, 3x120, 2x140, 2x160, 2x2x152.5

goodmornings 3x10x40

incline dumbbell press 3x5x20

cable rowing 3x10x25

squat 5x20, 3x5x40

military press 3x5x40

træk til brystet 3x10x40

forside lår 3x10x15

Jeg kan åbenbart ikke regne.

Eller rettere: Det kniber vist efterhånden med at huske.

105 kg i bænk, så må jeg jo skulle løfte 105% i dødløft?

Nej, det skulle jeg ikke have gjort, så det blev lige lidt hårdere at tage de 2 sidste sæt i dødløft, og jeg valgte at tage 10 min pause mellem sættene med 100%.

Det er vist godt, at jeg har taget udgangspunkt i en lav vægt.

Lige nu har jeg godt nok lidt ondt i røven, og samtidig giver det jo lidt at spekulere på i forhold til, hvor min relle 1 rm er p.t., og hvilken vægt jeg så skal tage udgangspunkt i under den efterfølgende singles cycle. (som måske bliver til en doubles cycle efter dagens erfaringer)

Link to comment
Share on other sites

Jeg fandt lige TJ's nye singles cycle. Det er den tredie udgave af singles cycle, jeg har set,

så jeg vil nok referere den som SC3, hvis det bliver den, jeg prøver. Den har jo dog den ulempe, at den er lige så lang som Hatfields. Det er lang tid at satse på noget nyt, synes jeg.

- Uge 1: 15 singles med 65 % af 1RM (med 1-2 mins mellem singles)

- Uge 2: 10 singles med 75 % af 1RM (med 2-3 mins mellem singles)

- Uge 3: 5 singles med 85 % af 1RM (med 3-4 mins mellem singles)

- Uge 4: 15 singles med 65 % af 1RM + 5 kg (med 1-2 mins mellem singles)

- Uge 5: 10 singles med 75 % af 1RM + 5 kg (med 2-3 mins mellem singles)

- Uge 6: 5 singles med 85 % af 1RM + 5 kg (med 3-4 mins mellem singles)

- Uge 7: 15 singles med 65 % af 1RM + 10 kg (med 1-2 mins mellem singles)

- Uge 8: 10 singles med 75 % af 1RM + 10 kg (med 2-3 mins mellem singles)

- Uge 9: 5 singles med 85 % af 1RM + 10 kg (med 3-4 mins mellem singles)

- Uge 10: 10 singles med 60 % af 1RM + 10 kg (med 3-4 mins mellem singles)

- Uge 11: MAX FORSØG

Link to comment
Share on other sites

Det var da godt klaret med de 3 x 2 x 105 i bænkpres.

Den dødløftcyklus du beskriver er den samme, som jeg er i gang med. Om den virker er jeg meget spændt på. Men foreløbig føles det godt nok. Den eneste problem er, at den er røvkedelig. At lave 15 singler med lav vægt hver eneste uge er virkelig en gaber. Med de pauser du holder mellem sættene kommer det til at tage flere timer :lol: .

Men der er jo en idé bag det (at træne eksplosionen i løftet), så jeg følger troligt planen. Men det er en meget anderledes oplevelse end alle andre systemer, jeg har haft gang i.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har som nævnt ingen erfaring med den lange version af singles cycle.

Du kan godt bilde mig ind, at det bliver kedeligt i længden.

Når man har trænet Hatfields, så minder den gamle version af singles cýcle mest om frikvarter.

Jeg har lige spurgt TJ, om det ville være en god ide at køre doubles, men han hævder, at det jo er singlerne, man bliver stærk af, hvilket jeg også selv plejer at sige.

Så jeg vælger nok at køre singles i dødløft og doubles i bænkpres.

Jeg kan jo altid regne om, hvis det viser sig, at det er for hårdt at køre så mange doubles.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share