xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

115 i bænk, 170 i dødløft og nu begynder du også at arbejde dig ind på mig i military press. Det er jo en ren provokation... Jeg sender sgu dopingkontrollen til Videbæk :angry:

Nej, i stedet går jeg ud i køkkenet og henter en kold øl, og så sætter jeg mig ind i sofaen og forsumper til et eller andet hjernedødt TV-program og slår hjernen fra. Hvorfor skulle jeg nu også læse din log lige nu? Det var da fandens til måde at indlede en weekend på :devil:

Nå ja, måske skulle man også lige sige tillykke med de gode resultater ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, også tillykke med resultaterne herfra :respekt:

Efter at have læst Bruno J s indlæg, skulle jeg lige

prøve at sætte det i perspektiv ved at omregne dine løft

til min lavere kropsvægt, så jeg skulle løfte tilsvarende mindre.

Også sat i forhold til kropsvægt, kan jeg se at du er

meget stærkere end jeg nogensinde har været i

alle øvelserne.

Men i modsætning til Bruno J, løser jeg de problemer

på en anden måde, jeg tog et glas vin i stedet for øl :lol:

og computeren frem for TV, og venter med at lade hjernen

gå st-by til natten kalder :)

og glæder mig på dine vegne over at din træning bare

vil noget for tiden.

God weekend og behagelige DOMS :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Nå, nå, ro på! Det tangerer jo ikke engang PR (For mig :devil: )

Men inspireret af jer, måtte jeg lige ud efter en Hancock Høker (en af fordelene ved at arbejde i Skive).

Det eneste imponerende, jeg har gjort i denne uge er de 110 kg i barbell rowing. Jeg løftede 175 i dødløft i foråret og forsøgte adskillige gange at tangere min 180 kg 1 rm i dødløft uden success.

Military gik helt a h til idag, og det var egentlig tåbeligt at begynde, da jeg havde ondt i skulderen, da jeg begyndte.

Jeg mærkede lidt ømhed i nedre ryg, som kunne indikere, at jeg ikke er kommet over tirsdagens rowings, men bortset fra det, så regner jeg ikke med at få DOMS.

Jeg var faktisk også temmelig øm i brystet før træningen, men det havde ingen negativ effekt.

Men jeg er onverrasket over reaktionen, da jeg jo tidligere har proklameret, at jeg ville teste henholdsvis 115 og 170 nu.

Min forventning er nu at køre Hatfields første 5 uger med 95 kg i bænkpress, mens jeg lægger 7.5 kg på dødløft træningen. Jeg overvejer dog, om jeg istedet skulle træne dødløft efter bænkpres programmet, for at få mere volumen på. P.t. er jeg dog mere til at køre barbell rowing efter program som hjælp til et dødløft med singler. Squat må komme igen lidt efter lidt. Der er ingen tvivl om, at jeg træner let i den øvelse, men nogle gange kan jeg mærke en anelse træthed i benene. Det er ikke optimal træning, men hensynet til knæet er vigtigere. Knæet var underligt i morges (virkede ledløst), men det var overhovedet ikke at mærke under træningen.

Jeg var lidt imponeret over at jeg så temmelig smal ud om livet, da jeg så mig i spejlet i Videbæk. Det er jo lidt tid siden, jeg har været der sidst, så måske indikerer det, at jeg endelig er ved at tabe mig.

Link to comment
Share on other sites

Men jeg er onverrasket over reaktionen, da jeg jo tidligere har proklameret, at jeg ville teste henholdsvis 115 og 170 nu.

Jamen, i betragtning af de tøsevægte du normalt træner med, var der da ingen, som havde troet du rent faktisk kunne løfte de vægte :tongue: .

Jeg må nok konstatere, at bænkpres en gang om ugen simpelthen ikke er nok for mig. Det fungerer i squat og dødløft, men ikke i bænk. Jeg er gået dramatisk tilbage i styrke i den disciplin siden jeg bænkede 5 x 5 x 95 for 1½ år siden, og det er højst tvivlsomt om mit tidligere max på 115kg holder længere.

Det skal der laves om på. Jeg VIL være kalif i stedet for kaliffen! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har her til formiddag overbevist mig selv om, at jeg træner for vattet.

Mit princip er på en måde at lave så lidt som muligt (så lidt som jeg kan få mig selv til), det er nok bl.a. derfor, jeg holder mig nogenlunde skadesfri, men det er også derfor, jeg ikke bliver stærkere uden at snyde mig selv.

Nu vil jeg tage mig sammen og køre Hatfields tung dag for dødløft sammen med bryst, og om 5 uger, må jeg så tage stilling til, om jeg vil køre den tunge del også.

Dødløft bliver med 140 kg til at starte med. Det er meget tungt i min bevidsthed, men så må jeg jo bare øge pauserne, hvis det bliver nødvendigt. Jeg tænker mig at skifte greb mellem hver rep, og hvis det ender med 30 singles med 5-10 minutter mellem hver, så må det ende med det. Nu vil jeg videre i dødløft.

Bænkpres bliver med 95 kg, selvom det bliver træls med alle de skiver. Jeg er vist ikke lige til at være "doven" og runde op til 100.

Jeg regner med at køre

let dag:

squat 5x5 (start ved 60 kg 1 min pauser)

barbell rowing 5x3 (start ved 80 kg 1 min pauser)

bænk cat 5x3

incline dumbbell press 5x3

træk til brystet 5x5

dips

chin/pull-ups

mave

tung dag:

bænkpres tung Hatfields

dødløft tung Hatfields

military 5x3 (40 kg ned til 1 min pauser)

cable rowing 5x3 (2 min pauser)

mave

+diverse

Jeg har en ide om at starte Hatfields med 2 minutters pauser og så lægge et minut til pr. gang, men det kan jo være, jeg hurtigt ombestemmer mig.

Det bliver med skiftevis 1 sæt bænk og 1 sæt dødløft i starten.

Link to comment
Share on other sites

Men jeg er onverrasket over reaktionen, da jeg jo tidligere har proklameret, at jeg ville teste henholdsvis 115 og 170 nu.

Jamen, i betragtning af de tøsevægte du normalt træner med, var der da ingen, som havde troet du rent faktisk kunne løfte de vægte :tongue: .

Jeg må nok konstatere, at bænkpres en gang om ugen simpelthen ikke er nok for mig. Det fungerer i squat og dødløft, men ikke i bænk. Jeg er gået dramatisk tilbage i styrke i den disciplin siden jeg bænkede 5 x 5 x 95 for 1½ år siden, og det er højst tvivlsomt om mit tidligere max på 115kg holder længere.

Det skal der laves om på. Jeg VIL være kalif i stedet for kaliffen! :devil:

Ja, det kunne godt tyde på at xjyden træner rigtigt, med de tøsevægte :lol:

Jeg har her til formiddag overbevist mig selv om, at jeg træner for vattet.

Mit princip er på en måde at lave så lidt som muligt (så lidt som jeg kan få mig selv til), det er nok bl.a. derfor, jeg holder mig nogenlunde skadesfri, men det er også derfor, jeg ikke bliver stærkere uden at snyde mig selv.

Har du overbevist dig selv.... ?

Er der ikke Bruno J, der har overbevist dig i indlæget ovenfor ?

Og dit princip om ikke at lave mere end nødvendigt ser ud til at virke.

Din styrke er vel indikation på, at du træner rigtigt :)

Da jeg i går regnede på din styrke og skrev i din log, tænkte jeg på, om jeg kunne finde ud af,

hvad der var ved din træning, der gav den styrke.

Fortsat god træning.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Har du overbevist dig selv.... ?

Er der ikke Bruno J, der har overbevist dig i indlæget ovenfor ?

Og dit princip om ikke at lave mere end nødvendigt ser ud til at virke.

Du misforstår noget, Henning. For xjyden og undertegnede (og 99,9% af alle andre ;) ) handler træning om at blive stærkere. Og selvom xjyden med 115kg bænkpres og 170kg dødløft stadig er stærkere end mig, så er begge løft under hans eget tidligere max.

Hvis de to løft er hans 1RM idag, så er han gået tilbage i styrke. Derfor har han sandsynligvis ret, når han konstaterer, at hans måde at træne på ikke er god nok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk selv temmelig meget i tvivl, efter jeg så TJ's argumenter omkring singles cycle.

Det jeg gerne vil gå efter lige nu, det er at tæske mig selv til større styrke, emn det jeg nok har gjort med f.eks. Simmons program og også med inspirationen fra TJ's alternativ hypertrofi i foråret, det er at tage så lette sæt, at det egentlig virker ubetydeligt, men den samlede virkning er stor.

Der er nok også lidt fordel i, at når men løfter noget, som virker relativt let, så løfter man mere dynamisk, med mindre man bruger "2 op 4 ned" reglen, som jeg gjorde i gamle dage.

TJ siger jo, at det egentlig er den dynamiske træning, som er vigtig, og jeg er sikker på, at der ikke bliver særlig meget dynamik i Hatfield for dødløft, så måske er det en forkert beslutning.

Men jeg har samtidig lidt brug for at tryne mig selv ved at beslutte noget og gennemføre det.

Jeg siger ofte til mig selv, at jeg skal have mere arbejdskapacitet, og på det punkt er Hatfields sikkert god, men måske er det ikke det, jeg mangler, og måske er træning med stor workload egentlig ikke mig.

Simmons program er helt sikkert ikke med stor workload sammenlignet med Hatfields. Bare det, at man satser på de "korte" pauser i starten, det forhindrer jo stor workload, som jeg ser det.

Link to comment
Share on other sites

Simmons program er helt sikkert ikke med stor workload sammenlignet med Hatfields. Bare det, at man satser på de "korte" pauser i starten, det forhindrer jo stor workload, som jeg ser det.

Fortsæt du bare med Simmons cyklus. Den er opbygget efter Prilepins tabel, så du altid får det optimale antal løft med den givne procent. :)

Link to comment
Share on other sites

Workload i Simmons Cycle er faktisk ikke så lav, som det umiddelbart ser ud til. De indledende uger i Hatfields Cycle slår ganske vist alle rekorder m.h.t. workload, men HC strækker sig over otte uger, og i høj-intensitetsugerne er workload ret lav.

Simmons Cycle når dog alligevel ikke op på HC, når man beregner den gennemsnitlige workload pr. uge, men den er bestemt ikke nogen walk-over i sammenligning.

Link to comment
Share on other sites

Nå, det kan være, jeg så alligevel skal være doven. Jeg kan jo altid tage en Simmons ekstra, og så tage Hatfields bagefter.

Jeg er dog lidt tvivlsom omkring dødløft, men hvis jeg satser lidt på barbell rowing og squat ved siden af, så er det måske alligevel nok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nem at overtale til at dovne, så det bliver

Week 1: 70% x 8x3 ,2 minutes between sets (80)

Week 2: 75% x 8x3, 2 minutes between sets (87.5)

Week 3: 80% x 6x3, 2 minutes between sets (92.5)

Week 4: 85% x 5x2, 3 minutes between set (100)

Week 5: (80% x2, 85% x 2, 90% x2) 5 minutes between sets (92.5, 100, 105)

Week 6: contest

Week 1: 65% x 15x1, 50 seconds rest between singles (110)

Week 2: 70% x 15x1, 50 seconds rest between singles (120)

Week 3: 75% x 12x1, 50 seconds rest between singles (127.5)

Week 4: 80% x 8x1, 50 seconds rest between singles (135)

Week 5: 85% x 6x1, 50 seconds rest between singles (145)

Hvis det ikke bringer mig tilbage til 180 i dødløft og op på 120 i bænk, så bliver det Hatfields næste gang.

(efter lidt PM med SF er vægtene rettet lidt)

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 20-9-2004

enarmsøvelser i smith-stativ

bænkpres 5x20, 5x40, 3x50, 2x3x60, 2x3x50 (CAT)

squat 5x5x60

incline dumbbell press 3x3x29.5

barbell rowing 5x3x70

træk til brystst 5x5x40

bagben 3x8x15

bench dips 5x5

Jeg havde altså et behov for at checke den der snak om triceps i praksis, og det viste sig, at jeg ikke kunne finde en vinkel, hvor triceps ikke føles som aktiv. Bare ved at skubbe udad løftede stangen sig. Der er måske en tendens til at det er lidt sværere når underarmen er lodret, men jeg kunne ikke finde et punkt, hvor det virkede umuligt at hæve stangen ved at presse udad.

Det kan jo ikke udelukkes, at noget af effekten skyldes aktivering af brystmusklerne, men det var en overbevisende modbevisning af, at triceps ikke bruges. Til gengæld var bare 10 kg på smith stangen nok til at mine brystmuskler straks tog over, og jeg dermed ikke kunne koncentrere mig om at bruge triceps.

Resten af dagens øvelser gik a h til. Jeg var øm i højre triceps før jeg startede, selvom eksperimenterne var med venstre arm, og jeg fik ondt i højre håndled fra første barbell row.

Jeg overvejer at holde resten af ugen fri, og jeg overvejer, om jeg skulle skifte til overhåndsgreb.

Incline dumbbell press var alt for tung. Det gjorde faktisk ondt i skuldrene. Men de afsluttende bench dips kørte ok.

Link to comment
Share on other sites

træning 24-9-2004

bænkpres 10x20, 5x40, 3x60, 8x3x80

dødløft 3x60, 1x80, 1x100, 15x1x110

bench dips 5x5

træk til brystet 5x5x40

triceps pushdown 5x5x40 (med mere gearing end ovenstående)

military press 5x3x40

mave 4x10

Undervejs til Videbæk kom jeg forbi en pige som løb med en hund. Da jeg lige fik øje på det , var jeg irriteret over, at pigen overhovedet ikke havde styr over at holde hunden væk fra kørebanen. Da jeg passerede fik jeg øje på at pigen nok var en af de sødeste, jeg har set (altså at kigge på.) Og det var imponerende så hurtigt hun løb.

Det triggede lige lidt depression over min evne til at tænke en masse ved mig selv uden nogensinde at agere. Jeg har bare ikke noget instinktivt eller noget dyrisk over min adfærd, og hvis jeg havde, ville jeg nok være bedre til at løfte vægt, men måske også bedre til at få alvorlige skader.

Da jeg kom til Videbæk fandt jeg ud af, at jeg havde glemt titurs biletten hjemme, så jeg måtte købe en ny portion. Der var ellers 2 interessante piger/kvinder nede at træne, da jeg var inde for at se efter de konvolutter, vi betaler i.

Efter betaling og omklædning kom jeg ind og fik øje på pigerne for alvor. Den ene var en mørk flot sag, som til med nærmede sig min egen adler. Den anden var en lidt mere buttet lys pige med et mut men (i mine øjne sødt ansigt).

Jeg fik startet på bænkpress, og var lidt flow over, at hver gang mit og den mørkhåredes blik mødtes, så smilte hun helt vildt sødt. Jeg spekulerede lidt over, om hun var genert, for det var ikke fordi jeg overbegloede hende, men på samme tid så hun meget moden og selvbevídst ud.

Da jeg fik øje på, hvad hun trænede (HST) var jeg ikke i tvivl om, at hun måtte være Martins kone. Hun måtte godt være min, men hun har en dejlig mand (bortset fra, at han har været idiotisk nok til at smadre sin skulder på et eller andet styrketræningspjat ) (Sådan tænker konen nok ikke, når hun træner HST alene fredag aften)

Jeg troede faktisk, den anden pige ville løbe skrigende væk, efter Martins kone var gået, og det så også sådan ud, men så kom hun tilbage og trænede cardio næsten lige så længe, som jeg trænede dødløft.

Træningen var ellers lidt speciel.

Det virker på en eller anden måde, som om jeg har gjort et eller andet helt forkert i min max periode. Forside skuldre og biceps er ømme på en måde, så jeg kun kan forbinde det med dumbbell træning i Videbæk, fordi vægtene i Videbæk har et latterlig tyndt greb som samtidigt har nogle grove riler, så grebene fuldstændigt ødelægger hænderne. Jeg kunne forestille mig, at det har givet et alt for anstrengt greb om vægtene, som så har forplantet sig videre.

Nå, men programmet i sig selv er jo let. Jeg lå og tænkte meget på forskellen i forhold til Hatfields, som jeg har kørt Hatfields. Simmons program er meget lettere, selvom pauserne er meget kortere. Jeg er altså spændt på, om det gavner i sidste ende.

I dag trænede jeg bænkpres efter klokken, som jeg også gør ved dødløft. Hver gang uret var skiftet til et lige minuttal lavede jeg et sæt. (Ved dødløft er det hver gang uret er skiftet et minut)

Under dødløft fandt jeg på, at jeg ville løfte med små skiver, så mellem singlerne blev først den ene side og så den anden udskiftet med 35 cm vægtskiver (så vidt jeg husker dem). Det gav en voldsom effekt på nedre ryg i starten, men ikke mere end jeg fandt på at træne bench dips ind imellem singlerne til sidst, fordi jeg ikke lige vidste, hvad jeg ellers skulle bruge den lange pause til. (Jeg er vist smittet af BK)

Nå, men pigen med det søde mutte ansigt forsvandt også (vi udvekslede en eller anden form for grimasse da hun var på vej ud af døren, så jeg regner med, at hun ike flygtede helt skrigende bort)

Da jeg var øm i skuldrene, havde jeg egentlig besluttet at droppe military, men undervejs blev jeg enig med mig selv om, at der nok ikke var noget alvorligt i vejen, så jeg kørte military til sidst.

Den sidste del af træningen blev dog lidt presset, da jeg skulle nå forbi pizzariaet undervejs hjem, og her ude på landet finder de på at lukke kl 21.

Alt i alt en ganske inspirerende dag.

Nå, ja, jeg kom lidt sent til træning, fordi jeg lige faldt over et kilo pigsvampe ude i skoven her i eftermiddags før træningen. Desværre er vores svampe-skov jo listet i fredagsudgaven af jyllandsposten i en artikel, hvor en eller anden tåbe plukker en rørhat, som er så stor, at man nok vil få kvalme af at spise den, med mindre man er inkarneret skumfidus fan (eller til andre fluffy ting (som anyones b-pige o.a.))

Link to comment
Share on other sites

Inspireret af BK's langsigtede mål kombineret med mødet med Martins kone i fredags, kom jeg til at spekulere på, hvor lang tid det mon vil tage at komme op på Martins styrke. (Han sagde at han problemløst kunne tage 160 kg i bænk, så vidt jeg husker) (og jeg har jo set ham tage mindst 2x5x145 under hans HST træning)

Hvis jeg antager, at jeg når op på de 120 kg, når jeg tester igen om 5 uger, og jeg antager, at jeg kan lægge 5 kg til pr. år, så vil det tage 8 år. Hvis jeg regner med det nuværende stigningsniveau, så vil det tage 16 år.

Det vil nok afskrække mange, men jeg troede faktisk, jeg havde regnet forkert, da jeg fandt frem til, at det vil tage så kort tid. Det betyder jo, at jeg slet ikke har behov at bekymre mig.

Indtil nu har jeg tænkt, at jeg nok højest kunne regne med at nå op på 130 kg, men der er egentlig ikke noget tegn på, at jeg ikke skulle kunne lægge 2.5-5 kg til max'en nogle år endnu, så der er nok ikke nogen grund til at sætte ambitionerne lavt.

I dødløft skal jeg bare over 200 kg. Jeg ved ikke, om knæene holder, men ellers skulle der være mulighed for at øge styrken ved langsomt at øge squatten ved siden af. Jeg tror dog ikke på, at jeg kommer højere end 150 kg i squat , når jeg bliver stærkest.

Men alt i alt er det da et opløftende regnestykke.

Link to comment
Share on other sites

Shit! Jeg sad for leden og spekulerede over, hvor mange indlæg, jeg egentlig havde lavet på MOL. Jeg regnede med, at det var omkring 1000. og så er det næsten 1800.

Træning 28-9-2004

bænkpres 10x20, 5x40, 8x3x60 (ca. et sæt pr. minut)

squat 5x5x60 (ca. et sæt pr. minut)

incline dumbbell press 5x20, 5x22, 5x24, 5x26, 5x28 (varierende pauser omkring 1 minut)

barbell rowing 5x5x60 (ca. et sæt pr. minut)

træk til brystet 5x5x50 (varierende pauser)

dips 3x5 (varierende pauser)

Jeg satsede på at prøve med CAT bænkpres med korte pauser. Jeg startede lidt blidt, da jeg har nogen skepsis i forhold til overhovedet at klare sættene med 65% eller derover.

Det gik ok med træningen og pauserne, men super hurtigt var det ikke. Jeg regner med at sætte 2.5 kg ekstra på af gangen. Så når jeg 70 kg i sidste uge af programmet. Jeg havde faktisk planlagt at starte med 50 kg, men så virkede det alligevel for tamt.

Der var egentlig en del af træningen, der blev noget voldsommere end planlagt.

Squat endte med at være lidt hårdere, end jeg havde regnet med. Måske sjuskede jeg for meget p.g.a. forvirringen med en bunke håndboldspillere, der vadede rundt og skulle forestille at træne.

I incline dumbbell press fik jeg kørt med 5 reps istedet for 3 reps, som jeg ellers er ved at have vænnet mig til. % reps er nok ok. Der er jo alligevel ikke tungere end 38 kg håndvægte, så der ikke så meget at opnå ved at holde sig til lave reps.

Håndvægtene i Skive er så meget bedre at holde på i forhold til dem i Videbæk.

Barbell rowing gik ok, bortset fra, at jeg måtte finde et tilfældigt sted på gulvet og gå derfra når jeg ikke trænede for at det hele ikke skule virke for klemt.

Træk til brystet er lidt for let, men jeg regner med at lægge 5 kg på hver gang.

Dips var vist lidt for hårdt. Jeg havde faktisk besluttet, at jeg ville nøjes med vægttræning for ikke at risikere at få ondt i brystbenet og derved risikere at udskyde mit rekordforsøg. Men det glemte jeg i irritation over alle de folk, der var til træning.

Jeg havde også momentvis en følelse af, at jeg da var meget bedre til det der end alle de andre. Det er sandsynligvis rigtig i forhold til de fleste, der var til stede, men det er en træls følelse, som det er nogle år siden, jeg har haft sidst. Altså på en måde er følelsen meget behagelig, men det er ikke hensigtsmæssigt at ende med at rende rundt og føle sig meget bedre.

Alt i alt var det dog en ok træning, som tyder i den rigtige retning. Så må jeg bare håbe at brystben og knæ ikke begynder at skabe sig igen.

Link to comment
Share on other sites

Knæ og bryst har haft det ok, men jeg har godt kunnet mærke, at jeg har trænet.

Inspireret af Carmens spørgsmål om slasket fandt jeg på at måle lidt i går aftes.

For første gang kunne jeg presse mig op på 120 cm. (brystmål altså) ved 95 kg vægt.

Der er altså noget om, at jeg vokser, og bliver meget stærkere end BK samtidig.

Link to comment
Share on other sites

Der er altså noget om, at jeg vokser, og bliver meget stærkere end BK samtidig.

In your dreams! Jeg har haft en mindre svaghedsperiode, hvor jeg er skrumpet ind til skind og ben, og det har naturligvis kostet noget styrkemæssigt. Men nu har jeg fundet den rette vej igen, og jeg er på vej tilbage i fuld fart :devil:

Edited by Bruno J
Link to comment
Share on other sites

Træning 1-10-2004

bænkpres 10x20, 5x20, 5x40. 3x60. 3x80. 8x3x87.5

dødløft 3x60, 1x80, 1x100, 15x1x120

military press 5x3x40

cable rowing 5x5x40

bench dips 5x5

triceps pushdown 5x40, 5x45, 5x50, 5x55

mave 4x10

Jeg var noget deprimeret i starten. Jeg var alene i lokalerne, og bænk virkede lidt for hårdt, eller rettere jeg virkede lidt for slidt.

Under dødløft gik det dog straks bedre. Det var med 38 cm skiver fra starten denne gang, og det virkede let. Dog var der lidt bøvl med at få det til at "virke" i toppen. Jeg synes min mave fylder for meget i forhold til at komme hurtigt frem med hofterne, og jeg trækker nok ikke overkroppen helt langt nok tilbage.

Under dødløften kom jeg i så godt humør, at jeg besluttede at køre et almindeligt program, hvor jeg under bryst havde overvejet at nøjes med bænkpres og dødløft.

Det er dog noget sjovere at træne, når man ike er helt alene. Det er også en af grundene til, at jeg ikke er hoppet på vognen med hjemmetræning, som jo ellers er billigere i længden.

Link to comment
Share on other sites

træning 5-10-2004

bænkpres 5x20, 3x40, 8x3x65 (et sæt pr. minut)

squat 5x5x65 (et sæt pr. minut)

barbell rowing 5x5x65 (et sæt pr. minut)

incline dumbbell press 5x22, 5x24, 5x26, 5x28, 5x30

chinups 5x1

træk til brystet 5x55, 5x60, 5x65, 5x70

dips 3

Der var som sædvanlig for mange til træning. Jeg havde egentlig droppet at træne træk til brystet, da maskinen hele tiden var optaget, men da jeg kom ind i omklædningsrummet var der så fuld af folk foran mit skab, at jeg valgte at gå tilbage og vente på træk maskinen istedet.

Jeg håber håndbold folkene skæpper godt i kassen, når de kommer og sætter sig på centret på den måde.

Jeg tror dog, jeg har fattet, at jeg bare skal nå at træne inden 19.00, for at undgå dem. Det vil jeg forsøge at huske næste gang, ellers må jeg overveje at droppe stedet. Det er også helt tydeligt mere til cardio end til styrketræning.

Min nedre ryg var forøvrigt helt færdig undervejs hjem i bilen.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Ryggen har det fint igen helt uden DOMS. Samtidig er brystmuskleren ved at være større end nogen sinde før. Det er ikke helt definitivt, da sidste max størrelse var ved noget lavere kropsvægt. Der er til gengæld ingen tvivl om, at min kropsdybde nu er mindst 3 cm større end dengang.

Det er imponerende, at jeg stort set vokser fra uge til uge.

Der var lige lidt krise i weekenden, da jeg nåede op på96 kg igen, men det er drevet over efter bare et par dage med lidt behersket fødeindtag.

Jeg er begyndt at spise proteintilskud de fleste af ugens dage, dog som regel ikke det sidste døgn før ny træning. Jeg satser på, at det kan hjælpe til at jeg dels får mere muskelmasse, dels ikke tager for meget på.

Jeg vil egentlig gerne ned i vægt. Maven fylder for meget, og selvom jeg ved, at det nok mest er mig selv, der tænker over det, så påvirker det mig en del med den mave. Som nævnt virker det også som om, det er hæmmende i forhold til især dynamisk dødløft.

Det bliver godt nok spændende at se, hvor stærk jeg er blevet, når det nuværende program er overstået.

Desværre virker det som om mit højre håndled er ved at stå af. Jeg skal nok til at være opmærksom på, hvordan jeg bruger musen til hverdag. Ellers må jeg vel ende med at bruge et eller andet støttebind.

Link to comment
Share on other sites

træning 8-10-2004

bænkpres 5x20, 3x40, 3x60, 3x80, 2x3x90, 4x3x92.5

dødløft 3x60, 1x100, 12x1x127.5

military 5x3x40

mave 3x10

cable rowing 5x5x40

triceps push down 5x45, 5x50, 5x55, 5x60

bench dips 5x5

ez bar curls 5x5x19

Bænk var sku hårdt, og så kom jeg i tanke om, at jeg havde glemt 2.5 kg. Martins kone var til træning, og idag fik jeg vist snakket lidt for meget med hende.

Det er ikke særligt sexet, når en kvinde spørger, om man ikke vil have hendes mands telefon nummer.

Dødløft gik forbløffende godt. Til sidst gik selv afslutningen i toppen godt. Det var stadig med små skiver.

Resten er der ikke så meget at sige om.

Jeg fik nok plaget Martins kone med lidt for meget snak om træning (Jeg antager, at det er Martin, der lægger programmet)(De kan forøvrigt ikke finde ud af, hvad problemet med skulderen er.) (Konen fortalte, at hun træner HST mandag, onsdag og fredag og boksning tirsdag og torsdag)(Jeg antager, det er kick-boksning)

Jeg kommer til at tænke på torsdagens ferie program. La Santa eller campingvogn. Tænk at træne hver hverdag i ugen.

Konen er forøvrigt advokat, og de har så vidt jeg har set mindst 2 børn.

Livet er noget mærkkeligt noget.

Jeg kan gå med til at træne en enkelt gang i ugen, hvis jeg er til Roskilde, men resten af ugen går da på seriøst druk.

Jeg regner det for dybt perverst at bruge ferien på konditræning. (Ikke at jeg tror, Martin og konen gør sådan, jeg fik bare en association)

Tænk at træne hver hverdag. Hvis jeg ikke blev for træt, så ville jeg blive for stor.

(Styrke kan efter min ringe mening ikke opnås ved træning hver dag, selvom østeuropæerne er ueninge)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes allerede jeg kan mærke, at volumen er gået ned på den tunge dag. Jeg er ved at være godt brugt i brystmusklerne, men samtidig virker det som om brystmusklerne begynder at skrumpe igen.

Jeg kommer til at tænke på, om berg har ret, når han siger, at det bare er pump, jeg oplever. Hvordan definerer man pump? Er det det, der sker de første uger af Simmons cycle og Hatfields cycle?

For mig at se, kan det ikke kaldes pump, hvis det varer over nogle uger, jeg antager, at det er musklerne, der umiddelbart vokser for så hurtigst muligt at degenerere igen, når bodybuilding effekten aftager. Men det kan jo også være, at det er fordi musklerne bliver fyldt med væske i starten af programmerne.

Link to comment
Share on other sites

træning 12-10-2004

squat 5x5x70

bænkpres 5x20, 5x40, 3x55, 8x3x70

barbell rowing 5x5x70

incline dumbbell press 5x26, 5x28, 5x30, 5x32, 5x34

chinups 5x1

træk til brystet 5x5x60

Jeg havde egentlig tænkt at træne mave og biceps, men droppede det.

Der var ingen håndboldspillere idag.

Squat føltes for voldsomt, dels p.g.a. 1 minuts pauser, dels fordi jeg er vandt til at se mig selv i spejlet undervejs. Jeg kan ikke styre knæene uden spejlet undervejs.

(De havde flyttet squat stativet, jeg synes det virkede håbløst med en placering op mod en væg uden spejl. Jeg ved godt, at det siges, at man bare skal træne uden spejl, men det har jeg ikke prøvet, og det går rigeligt hurtigt med de korte pauser.)

Bænkpressen går stadig rimeligt, men ikke så hurtigt, som jeg normalt ville sigte efter under CAT træning.

Incline dumbbell press var temmelig hård. Jeg overvejer at gå ned til 3 reps sæt igen.

Træk til brystet var tæt på at blive for hårdt. Jeg skal nok sikre mig, at jeg ikke træner mere end et sæt pr. minut.

Der var forøvrigt en fyr med store overarme og store brystmuskler. Det er ellers lidt af et særsyn der. Der var også et par piger/kvinder, som var interessante at kigge på. De fleste træner ellers cardio i centret.

Jeg er begyndt at mærke, at det bliver tungt med træningen. Det har nok været let fordi jeg har ligget en del under min reelle max indtil denne runde.

Jeg var forøvrigt vildt øm i nedre ryg under squat og barbell rowing, men det gik da over, og det var ikke noget problem hjem i bilen idag.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share