xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

Det er til gebgæld sværere at komme langt ned, når røven stikkes bagud synes jeg)

Det er sikkert fordi du glemmer at bøje dig forover. Der skal jo være balance, og hvis ikke du bøjer dig tilstrækkeligt forover mangler du en kompensation foran tyngdepunktet, når du sætter dig ned i den korrekte stil.

Link to comment
Share on other sites

BK: Det var sku da irriterende, at du skulle quote noget, hvor jeg har lavet en stavefejl.

Undskyld forøvrigt, at jeg ikke har kommenteret din tidligere kommentar. Jeg fik først øje på den i går, af en eller anden grund.

Problemet m.h.t. squat er, at jeg ikke kan finde ud af at fokusere på at holde knæene stille, stikke røven bagud, og komme langt nok ned samtidig.

Du er vel formentlig også stadig højere end mig?

Meget af den nuværende størrelse er fedt, men det nu udemærket, når det sætter sig på arme og bryst istedet for kun på maven.

Link to comment
Share on other sites

Problemet m.h.t. squat er, at jeg ikke kan finde ud af at fokusere på at holde knæene stille, stikke røven bagud, og komme langt nok ned samtidig.
Det må kunne læres, kan bredere fodafstand hjælpe, eller kører du i forvejen bredt ?
Meget af den nuværende størrelse er fedt, men det nu udemærket, når det sætter sig på arme og bryst istedet for kun på maven.

Lidt cutning, kostomlægning, godt med protein og måske vigtigst:

diskopump og mavetræning (dragonflags) er vejen frem :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror egentlig, at jeg nærmere skal til at begrænse mig selv en del, men jeg ved ikke helt hvordan.

Jeg var i skoven i dag, men der var desværre stort set ingen svampe. Godt, jeg har fået plukket 10,5 kg kantareller indtil for en måned siden, for der kommer ikke mange for tiden. Sæsonnen er dog ikke helt slut endnu. Der skal nok komme lidt i de sene områder i løbet af september, hvis det ikke bliver for koldt, som det sidste par år.

I går var jeg også en tur i skoven, og undevejs fik jeg vild lyst til at træne. Jeg er inde i en periode, hvor kroppen har lyst til mere (eller rettere hyppigere) træning, men samtidig er jeg på grænsen til problemer med venstre skulder, og hvis jeg ikke havde begrænset mig sidst, havde jeg nok også haft problemer med brystbenet.

Hovs, jeg kom lige til at hælde kaffe i tastaturet.

Nå, jeg skulle lige findee ud af, hvad jeg skal løfte i morgen.

Week 3: 80% x 6x3, 2 minutes between sets -> 88 kg

Week 3: 75% x 12x1, 50 seconds rest between singles -> 120 kg

Jeg er lidt i tvivl m.h.t. øvrig træning.

Link to comment
Share on other sites

Træning 29-8-2004

bænkpres 10x20, 5x40, 3x60, 3x75, 6x3x87.5 (88 kunne ikke lige laves) (2 min. pauser)

dødløft 3x60, 2x80, 1x100, 12x1x120 (1 min. pauser)

military press 10x20, 5x3x40 (2-3 min. pauser)

barbell rowing 5x3x70 (1 min. pauser)

bench dips 5x5

mave 12, 4x10

goodmornings 10x20, 3x8x40

Både bænk og dødløft var blevet tung i dagens anledning. De tidligere tunge gange har været temmelig lette, og dagens træning var markant hårdere. Det var dog ikke værre, end at jeg nok kunne have taget hhv. 2 sæt og 3 singles mere.

Sammenlignet med Hatfields er disse programmer stadig super lette. Hatfields er jo for mig noget med at det kniber at gennemføre sættene med 5 minutters pauser. Under dagens træning var det hhv. 2 og 1 minutters pauser.

Træningen tog lang tid idag. Der var ikke andre end mig, og jeg sad og læste diverse artikler i workout under opvarmings sættene og under military. Derefter begyndte det at gå lidt kvikkere.

Jeg tror den samlede træning var god. Dog skulle der måske afsluttes med triceps pulldown, eller noget i den retning, for lige at få det sidste med.

Til morgen var jeg øm midt i brystet, og det er jeg igen nu, så måske skulle jeg helt droppe dip varianterne, men det tror jeg ikke jeg vil før programmerne er slut om 2 uger.

Link to comment
Share on other sites

Knæet var helt umuligt igen i nat. Jeg har ikke taget tid på, hvor længe det gør ondt,. Det føles som meget lang tid, men det er nok kun et sted mellem 5 minutter og et kvarter. Begefter er der ikke noget at mærke. (Der var dog en gang eller 2, hvor det gjorde ondt at gå lige bagefter)

Her til morgen havde jeg ondt fra højre øje og op over hovedet og ned af ryggen. Det må jo være en eller anden form for spændinger. Spørgsmålet er så, om spændingerne skyldtes good mornings, bench dips eller mange mavebøjninger.

Det med good mornings kan dog være ligemeget, da jeg klart vil droppe dem igen og håbe på, at det var dem, der fik knæet til at gå helt amok.

Jeg håber på, at barbell rowing (og mit forkølede squat) kan være tilstrækkelig som hjælpeøvelser til dødløft.

Der er forøvrigt ingen tvivl om, at mine muskler vokser, men jeg regner ikke med nogensinde at blive større, end jeg er nu, da jeg satser på, at slippe af med en stor del af fedtet fremover.

Jeg var forøvrigt i brugsen på vej hjem fra arbejde, og der stod jeg bag en fyr på ca min egen bredde. Forskellen var bare, at hans knogler stak stort set lige så langt ud som skuldrene, hvorimod mit skelet stopper ca 5 cm længere inde end skuldrene.

Det fik mig til at stå og ærgre mig over uhensigtsmæssig genetik, og min manglende aktivitet før jeg blev 20. (Jeg tror lidt på, at hvis man lærer at bruge sin krop tidligt, så vil en også blive mere velbygget.)

Link to comment
Share on other sites

Det fik mig til at stå og ærgre mig over uhensigtsmæssig genetik, og min manglende aktivitet før jeg blev 20. (Jeg tror lidt på, at hvis man lærer at bruge sin krop tidligt, så vil en også blive mere velbygget.)

Glem ærgelserne, det er aldrig for sent :bigsmile:

Jeg startede med at træne, da jeg var 36

og dyrkede ikke sport som ung.

Jeg oplevede nogenlunde det samme som dig,

jeg så en, der så ud til at være i form og glad,

så kom jeg til at tænke på, hvorfor han var gladere

end mig, og tog en beslutning om at jeg ville gøre det,

som jeg mente han gjorde for at virke lykkeligere.

Jeg kendte ham, og mente at hvis han kunne have

et lykkeligt liv så kunne jeg også.

Der var flere i min bekendtskabskreds, som jeg kunne

tage ved lære af i den retning.

Jeg besluttede at jeg vil i bedre form, gå i tøj,

som jeg kunne lide osv.

Gik på kurser i salg og ledelse, for når man er på dem, bliver man positiv,

og er i den syvende himmel lige efter.

Jeg undlod heller ikke at spørge underviserne, hvorfor det var sådan,

for den tilstand måtte kunne dyrkes, så den blev vedvarende.

Jeg lavede en plan for fremtiden og fulgte den,

og det hjalp :bigsmile:

God bedring med knæet :)

og lad så være med at løfte så tungt, at du splitter dig selv ad.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Henning: Jeg forsøger jo hele tiden at undgå at splitte mig selv ad.

Problemet med knæet opstår normalt kun midt om natten efter hård eller anderledes bentræning(og nogle få gange efter dødløft).

Jeg regner faktisk med at køre relativt tungt og med relativ høj volumen resten af året, så jeg for alvor kan få trynet ham BK. Han er jo lige så bange for vægten som du, så det skal nok lykkes.

Jeg satser på at tage 2 ugers max-test efter dette program, så vil jeg køre Hatfields til bryst (kun de første 5 uger), og måske er jeg rå og kører det samme for dødløft. Så vil jeg tage 2 ugers max-test igen, og gå tilbage til de aktuelle programmer. Om nødvendigt skærer jeg alle hjælpeøvelser væk, før jeg dropper programmerne, hvis jeg altså kan holde planen.

Link to comment
Share on other sites

træning 1-9-2004

barbell rowing 5x3x75 (ca. 1 min pause)

squat 5x5x45 (ca. 1 min pause)

bænkpress 10x20, 5x40, 5x3x60 (CAT ca. 2 min pause)

træk til brystet 5x5x50 (varierende pause)

incline dumbbell press 3x24, 3x26, 3x28, 3x30, 3x32, 3x34 (1-2 min pause)

chinups (eller pullups, eller hvad de nu hedder) 5x1 (varierende pause)

dips 3x3 (varierende pause)

side laterals 2x10x4

mave 3x10

Det gik lidt skævt, fordi bænkpress var optaget fra starten, så jeg fik ikke trænet specielt godt igennem.

Bænk er stadig ikke så hurtig, som jeg vil have det.

Incline dumbbell er relativt let. Det er en skam, at jeg ikke tidligere har tænkt over muligheden for at reducere reps i denne øvelse også. (Jeg har dog tidligere ofte glemt at stoppe, hvis jeg satsede på lave reps.) Jeg tror problemløst, jeg kan køre 3 reps med 38 kg vægtene, men jeg tager den med ro og øger 2 kg pr. uge. Derefter vil jeg køre incline dumbbell press efter samme program som bænkpres.

Fido var der igen idag, men idag hed han Beckham, ikke at det hjalp på forståelsen for træningsprincipper.

Der kom forøvrigt en sod lille pige, som viste en anden pige, hvordan man laver squat i smith-stativ. Det der blev vist så godt ud, bortset fra, at det var fra strakte ben (180 graders vinkel) ned til halvbøjede ben (135 grader) og med spredte ben, så det nok kun var inderlårene, der fik gavn af det. Til gengæld så det tæske godt ud. Det gjorde det ikke, da den anden pige prøvede. Hun blev ved med at trække halen mellem benene, så øvelsen blev meget akavet.

Jeg var lige ved at rejse mig for at kommentere det, men jeg holdt mig i skindet, for hvor meget skulle jeg kritisere? Kun det sundhedsskadelige, eller også det tåbelige? Jeg har endnu ikke set en kvinde til træning, som kunne trænge til større inderlår. Og dog, men kun nogle, som helt manglede at have en krop.

Der var ellers for en gangs skyld en som trænede med 100 kg i bænk. Det sæt jeg så var vist 8 reps, heraf 2 forced.

Træk til brystet går helt godt i maskinen i skive, så jeg vil satse en del på den øvelse fremover. Det kan jo måske også gavne chinups/pullups, eller hvad det nu kaldes.

Link to comment
Share on other sites

Jeg regner faktisk med at køre relativt tungt og med relativ høj volumen resten af året, så jeg for alvor kan få trynet ham BK. Han er jo lige så bange for vægten som du, så det skal nok lykkes.

Med de vægte du træner med, troede jeg egentlig, at du havde opgivet at følge med mig og istedet var begyndt at konkurrere med Henning.

Link to comment
Share on other sites

BK: Du kan roligt begynde at blive urolig. Det lader til, at SquatFather er god til at finde programmer, og måske gavnede 10x3x100 satsningen mere, end jeg havde regnet med, selvom det er længe siden.

Men jeg kom egentlig herind for at hulke over, at morgenvægten viste 96 her til morgen.

Måske er jeg bare ved at blive federe istedet for at få muskler? Jeg håber på, at lidt af det er muskler.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Henning skulle finde forbi, så kan jeg interessere med et special-mål:

Dybde mellem spændte bryster ned til brystbenet: 3 cm.

Jeg er på vej til at blive værd at gramse på igen. Så må jeg bare håbe, det bliver ved, når jeg kommer ned på en ordentlig vægt igen.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 5-9-2004

bænkpres 10x20, 5x40, 5x60, 3x80, 6x2x95 (3 min pause)

dødløft 5x60, 3x80, 1x100, 1x120, 10x1x127.5 (1 min pause)

military press 10x20, 3x40, 3x42.5, 3x45, 3x47.5, 3x50 (varierende pause)

Barbell rowing 3x60, 5x3x80 (1-2 min pause)

leg curl 2x10x10

bench dips 5x5

maveøvelser 4x10

Jeg checkede programmet, før jeg tog afsted, men alligevel havde jeg glemt hvor mange sæt, jeg skulle tage, da jeg begyndte træningen.

Der kom en anden fyr lige da jeg skulle til de tunge sæt i bænkpres, og selvfølgelig skiftede han musik, mens jeg var ude på toiletet, efter at han havde været der under 1 minut. Heldigvis var lyden ikke højere, end det var til at leve med.

Jeg startede opvarmningen til dødløft i bænkpres pauserne. Det var vist både godt og skidt. Huden på fingrene var ikke glad for dødløften idag. Men selve øvelsen gik så nemt, at jeg besluttede at tage 10 singler, selvom jeg mente at kunne huske, at jeg kun skulle tage 8. Jeg vil tro, at jeg kunne tage 15 singler uden det store besvær idag. Jeg kunne dog tydeligt mærke, at vægten er steget, især i starten af singlerne.

Ved military kom jeg i tanke om, at jeg da vist løftede en del mere i foråret, så jeg prøvede at øge vægten undervejs. Det gik da, men jeg er klart faldet tilbage i øvelsen.

Ved barbell rowing startede jeg med 1 min pauser og smalt greb (ca. 30 cm mellem hænderne), men fra tredie pause ogede jeg længden til 1.5 til 2 minutter, og de sidste 2 sæt var med almindeligt greb (det samme som i dødløft).

Det er egentlig dumt, at jeg forsøger mig med smalt greb inspireret af TJ, når jeg træner øvelsen for at forbedre mit dødløft, hvor jeg må formode, at det vil være gavnligt at tæne med samme greb som i dødløft.

Efter rowing glemte jeg, at der var 2 skiver på hver side, og jeg tog bare fat i 20 kg skiven og trak ud. Jeg tænkte, at det var underligt så sejt skiven gled, men det var først da 10 kg skiven faldt ned ved siden af mine fødder, at jeg kom i tanke om, at der var en 10 kg skive også.

Jeg startede på lidt leg curl, fordi jeg læste en artikel omkring bentræning, som nævnte, at squat og leg curl burde være tilstrækkeligt til at træne ben, og så kom jeg i tanke om, at jeg også trænede leg curl og læg, da jeg var stærkest i dødløft.

Det var måske en dum ide at begynde på flere øvelser nu, især da DOMS i baglårene plejer at være den største hindring for mig, hvis jeg har det under dødløft.

Jeg så en eller anden her på MOL snakke om at få DOMS i baglår på grund af dødløft. Det kan jeg ikke huske, at jeg har prøvet i lang tid, men det kan jo være fordi lårene trænger til at blive aktiveret bedre.

Jeg håber godt nok, at programmerne kommer til at give noget styrkemæssigt, men lige nu tvivler jeg på, om så let træning kan hjælpe på styrken. Jeg spekulerer også på, i hvor høj grad det er meningen, at kroppen skal kompencere her til sidst (a la Hatfields ugerne 6-10). Hvis det er tilfældet, at de sidste uger er til kompencering, så skulle jeg nok ikke køre så mange tunge hjælpeøvelser.

Nå, nu må jeg se, hvad der sker. Planen er at teste 112.5 og 115 i bænk, 165 og 170 i dødløft, og 105 og 110 i barbell rowing over 2 uger, når programmet er slut. Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg vil satse på muskelvækst eller styrke, når jeg kommer til de første 5 uger af Hatfields (TJ udgaven (som altid er det, jeg mener, når jeg siger Hatfields)). Det afgørende bliver, om jeg skal satse på 2-3 eller 5 minutters pauser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg vil satse på muskelvækst eller styrke, når jeg kommer til de første 5 uger af Hatfields (TJ udgaven (som altid er det, jeg mener, når jeg siger Hatfields)).

Du skal vel satse på muskelvækst (diskopump) og

så lade Bruno J komme foran :)

Hvis Henning skulle finde forbi, så kan jeg interessere med et special-mål:

Dybde mellem spændte bryster ned til brystbenet: 3 cm.

Ja, lidt diskopumper er man vel altid :bigsmile:
Med de vægte du træner med, troede jeg egentlig, at du havde opgivet at følge med mig og istedet var begyndt at konkurrere med Henning.

God ide med diskopump og klar_til_strandtræning :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Der er lidt forskel på Henning-disko-pump, og Hatfields-disko-pump, hvilket du vist også selv har erfaring med. Men jeg vil da ikke lægge skjul på, at jeg har en lille skabs-tilbøjelighed.

Derfor ar jeg også klart uenig med Squatfather, når han siger, at der ikke er noget positivt i at træne squat foran et spejl. Der er da den fordel, at man kan stå og kigge på sig selv.

Desværre er der samtidig den ulempe for mig, at maven flyder lidt for meget af billedet, hvilket jeg blev særligt opmærksom på under søndagens træning.

Link to comment
Share on other sites

Desværre er der samtidig den ulempe for mig, at maven flyder lidt for meget af billedet, hvilket jeg blev særligt opmærksom på under søndagens træning.

Dragon flags og anden hård mavetræning, masser af reps, masser af salat og svampe

og protein (kun lidt kulhydrat) så er det klaret, men det koster måske også noget styrke :(

Der er vist nogen herinde, der har cuttet uden at miste styrke.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror godt, jeg kan cutte uden at miste styrke, men jeg føler ingen lyst til at cutte overhovedet. Det må gerne ske uden bevidst indsats. Forøvrigt er morgenvægten nede i underkanten af 95 kg igen.

Det er straks værre, at jeg er inde i en periode, hvor jeg har lyst til at trænew hele tiden, og det går jo ikke, hvis jeg vil nå mine mål. (tror jeg )

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 7-9-2004

bænkpres 10x20, 5x40, 3x3x60, 3x3x50

barbell rows 5x3x85

squat 5x5x50

incline dumbbell press 3x26, 3x28, 3x30, 3x32, 3x34, 5x36

chinups 5x1

træk til brystet 5x5x55

dips 3x5

mave 4x10

Pauserne var noget varierende. Under bænkpres sænkede jeg vægten for at se, om det kunne hjælpe på hastigheden. Det kunne det vist, men jeg ved ikke rigtig, om det er smart at træne med mindre end 50%. Måske skal jeg bare tage mig sammen til at træne med tungere vægt, selvom det går langsommere. Jeg er dog mest til at gå rent efter hastigheden.

Jeg blev en anelse øm i nedre ryg af at træne barbell rows, og jeg var nødt til at brede grebet helt ud til ringene (der er ikke 81 cm imellem på denne stang), fordi jeg også er blevet øm i højre håndled efter det blev for meget med smalt fat i sidste uge.

Squat gik helt problemløst, bortset fra, at jeg fik trænet dybere og mere sjusket med knæene, end jeg havde tænkt mig. Nu er jeg spændt på, hvordan natten går.

Under dumbbell press kom der en flok fyre, som alle trænede med hovedet under armen. Det viste sig at være håndbold spillere. Jeg spurgte nogle, som trænede stående skulderpres med stang bag nakken, hvorfor de trænede bag nakken. Det havde deres træner sagt, de skulle, og han havde selv et træningscenter, så han vidste, hvad han snakkede om.

(Måske hørte jeg forkert, for hvis han havde et center, hvorfor trænede de så ikke der?)

Alle de fyre fik mit pis i kog indvendigt, så jeg kom til at tage 5 reps med 36 kg. Jeg tror, jeg kunne have taget 10, hvis jeg ville, men nu var det jo i forvejen "program-brud", så jeg ville ikke løfte mere.

Jeg fik til gengæld trænet lidt flere reps i dips, og jeg ved hellerikke, om det var klogt, men det føltes ikke hårdere end sædvanligt, snarere tværtimod.

Mine Chinups (eller pullups) var pænere end sædvanligt, men stadig ikke helt på det niveau, jeg ønsker. (Kun ned til kravebensniveau istedet for midt på brystet) Træk til brystet var til gengæld pæn til det nederste af brystet. Der var en enkelt fyr, som så ud til at træne fornuftigt, da jeg kom. Han lod dog kun overarmene gå ned til vandret, mens han trænede incline dumbbell press, men det så ud som om halv-rom-princippet faktisk virkede for ham. Jeg kunne godt forestille mig, at han kunne løfte mere end jeg i bænkpres.

Mens jeg var på vej i bad var der en far med to drenge, hvoraf den yngste skreg hysterisk under hele min afklædning, og til jeg var igennem halvdelen af mit bad (og de fleste, der kender mig, vil nok bekræfte, at jeg ikke er hurtig). Det var vist godt, at jeg ikke reagerer på mine impulser. Nogle gange kunne det nok have været gavnligt for mit temperement, hvis jeg havde fulgt samfundsnormen og havde fået børn selv.

Nå, men dagens træning gjorde det klart, at der nok ikke kommer meget ud af at træne incline dumbbell press i Skive. Jeg vil nok tage en runde eller 2 og træne efter program, men som det ser ud nu kommer jeg nok hurtigt til at kede mig med de små vægte.

Link to comment
Share on other sites

træning d. 10-9-2004

dødløft 1x70, 1x110, 6x1x140

bænkpress 5x20, 5x40, 5x60, 2x80, 2x90, 2x95, 2x100

barbell rowing 5x3x90

military press 5x3x50

træk til brystet 5x5x60

dips 3x5

biceps curl ez 5x5 med 20 kg på stangen (som virkede meget let)

mave 6x10

Nogle eller alle barbell øvelser var med 1 kg lavere end angivet.

Jeg rundede meget af i dagens øvelser, for ikke at få for meget bøvl med vægtskift.

Under de 140 kg dødløft brugte jeg alle de store skiver, men jeg snakkede senere med en, som vist var bossen, og han sagde, at de regnede med at skaffe flere skiver snart.

Dødløft gik ok, men stangen var lige glat nok. Underligt nok var det værst for højre hånd.

Bænkpres føltes alt for let, selvom det nærmest er smalt fat for at få plads til armene imellem holderne. JEg spekulerer på, om det virkelig kan være nok til at forøge styrken. På det punkt virker dødløft programmet mere regulært, ligesom det korte TJ program jeg engang kørte.

Barbell rowing var med mere end jeg kunne klare. Højre håndled var ikke glad, og ryggen var i næsten 45 grader, det er jo nærmest stående i forhold til, hvad jeg plejer.

Military var tungt, men ikke ekstremt.

Ved træk til brystet kunne jeg godt mærke, at jeg havde brugt ryggen tidligere, så det blev ikke helt så langt ned, som jeg havde ønsket.

Forøvrigt var der en kvinde, som trænede træk til maven eller noget i den stil. Jeg har set flere gøre det. Det ligner træk til brystet i starten , men stangen holdes omkring 30 cm foran kroppen, så det nærmest ender i en tricepspushdown øvelse.

Det viste sig senere at kvinden var instruktør af en slags, da hun stod og snakkede med bossen. Hun havde forøvrigt nogle af de flotteste ben jeg har set. Nogle dejligt muskuløse lår og en dejligt struttende og tilsyneladende vildt fast røv. Overkroppen var bare rimeligt folt, ikke så imponerende som understellet, og så regner jeg med, at hun var et stykke ældre end mig. Hende ville jeg gerne sætte tænderne i. Desværre var jeg dum nok til at fortælle, at jeg boede ved Ringkøbing, mens jeg snakkede med bossen om vægtskiver. (Jeg brød ind i deres offentlige medarbejdersamtale, for at kommentere, at der var prisstiging, selvo der mangler udstyr.)

Jeg tænkte, at jeg hellere måtte begynde at træne forsiden af armene, så træningen ikke bliver alt for skæv i retningen af triceps, så jeg tog lige lidt biceps curl.

Link to comment
Share on other sites

træning 14-9-2004

barbell rowing 3x70, 3x80, 1x90, 1x100, 1x110 (pr), 3x100

incline dumbbell press 3x28, 3x30, 3x32, 3x34, 3x36, 8x38 (antageligt pr)

squat 5x5x55

Jeg mødte en herlig fyr, som jeg fik trænet en del kæbe med, så jeg nåede ikke det store.

Efter110'eren i rowing forsøgte jeg på, om jeg kunne tage det samme med overhåndsgreb, men jeg kunne knapt rokke stangen.

Jeg tror jeg fik trænet lige rigeligt kæbe før 8x38, jeg havde ellers håbet på at kunne køre 10x38, men måske skulle det så have været med lidt mindre opvarminng.

Jeg er noget øm i brystet, måske p.g.a. rundbold spil i weekenden, eller måske fordi jeg trænger til lidt pause.

Næste træning bliver bp og dødløft max på fredag. Jeg regner med at det bliver i Videbæk, men måske satser jeg på Skive, da jeg lige øjnede en stang, der så lidt ru ud idag.

Jeg kan ikke huske, om jeg nogensinde har løftet 8x38 før nu. I perioden, hvor jeg var stærkest i øvelsen mener jeg ikke, jeg gik højere end 5 reps i de tunge sæt.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak Henning!

Jeg er selv meget glad for rowing rekorden. Det tegner rimeligt godt for den funktionelle styrke, selvom jeg næsten havde DOMS i nedre ryg i går.

Dumbbell press har meget tilbage at give, men jeg har tidligere kørt reps med 41 kg, så det er bare rep antal, der er rekord. Desværre har de ikke større vægte end 38 kg i Skive, så det er lidt svært at øge der, og Videbæk vil nok nogen tid fremover være reserveret til bænkpres og dødløft, som hovedøvelser.

Jeg tror, jeg har fundet en tæt på optimal udnyttelse af træningen i forhold til at få mest mulig fremgang i forhold til indsatsen. Dips er også ved at være i fremgang, selvom jeg må holde meget igen for ikke at overtræne og dermed få ondt omkring brystbenet.

Link to comment
Share on other sites

træning 17-9-2004

bænkpres 5x20, 5x40, 3x60, 1x80, 1x100, 1x115

dødløft 3x60, 1x100, 1x140, 1x170

incline dumbbell press 3x29.5, 3x32.5

military 1x40, 1x50, 1x60

træk til brystet 5x5x40

bench dips 5x5

mave 4x10

Jeg trænede i Videbæk, og der var en herlig fyr, som kører 3 split 3 gange om ugen (kroppen igennem en gang pr. uge) Han var en del bedre defineret end sidst, og han træner principielt 2 øvelser pr. gang. (Jeg glemte helt at foreslå squat istedet for benpres. Det ville nok gavne hans dødløft) Han trænede vist 5-6x10 i alle øvelser. (Han begyndte at træne for kort tid siden)

Nå men bænk kørte rimeligt. Det var tæt på at 115'eren var pæn, og jeg overvejede længe om jeg skulle prøve med 120, men jeg ville ikke spørge fyren, om han ville stå bag, og så begyndte hans kammerat at ville træne bænk, så jeg droppede det.

Dødløft føltes lidt tungere, end jeg havde håbet på. Der var til mere end 170, men det var ikke let.

Jeg begyndte at træne incline dumbbell for at få lidt mere bryst træning, men så fandt jeg på at teste military, men jeg var blevet for smadret til at løfte noget i øvelsen.

Spørgsmålet er, om jeg ikke skulle stoppe med max-test nu, og starte på nye programmer i næste uge. Det er nok ok at starte lidt roligt.

Jeg vil så køre bænk efter Hatfields og dødløft efter Simmons program igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share