xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

Jeg er optaget af job og pendling og studieprojekt og bilrenovering, så jeg har ikke trænet siden 10x3x100 dagen.

Jeg håber ikke, det bliver som da jeg havde løbet marathon. Jeg gad bare ikke løbe mere efter den tid.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

træning 29-5-2004

bænkpres 5x20, 5x40, 5x50, 5x5x60

squat 5x5x40

military press 5x5x30

træk til brystet 10x25, 10x30, 5x10x35

incline dumbbell press 3x5x17.5

Jeg tænkte, at jeg ville starte blidt efter pausen, men halvvejs i squat gik det op for mig, at selv om øvelsen var let nok, så vil den nok give alvorlige DOMS. Jeg var hele tiden ved at få krampe.

Det gik egentlig godt nok, men problemet er jo også altid at holde nok igen efter lange pauser.

Det var mit sidste klip i Herning, så jeg overvejer, om jeg skulle kigge efter et sted i Skive, men jeg frygter samtidig, at Skive vil være lidt for domineret af soldater.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vist ved at blive for gammel.

Jeg har ondt over det meste i dag, selv i mavemusklerne, selvom jeg ikke har trænet mave.

Selve brystmusklerne har det godt nok, men de var nok også i bedst træning inden pausen, desværre er de i høj grad blevet udskiftet med fedt i pausen. Dret er imponerende, så hurtigt, det kan gå. Hvis jeg holder pause igen, så vil jeg forsøge at huske, at tage armbøjninger i pausen.

Bortset fra det, så tak for velkomsten.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Træning 20-7-2004

bænkpres 5x20, 5x30, 5x40, 5x50, 5x60, 3x8x65

barbell rowing 8x30, 8x40, 8x50, 8x60, 8x70

incline dumbbell press 3x8x20

benpres maskine 3x20x40

military press 3x8x29

træk til brystet 3x8x40

leg extension 3x8x40

cable rowing 2x8x40

dips 5, 3

lidt triceps

Jeg har taget et titurs kort til Skive badeland, selvom stedet er meget dårligt udrustet.

Det eneste andet sted, jeg har fundet i byen byder kun på månedskort eller mere.

Stedet er meget bedre udrustet, men jeg kan ikke træne i skive 3 gange om ugen, så vidt jeg kan gennemskue.

Jeg fik som sædvanligt overdrevet træningen første gang efter en pause.

Jeg kan godt lide stedet, og det hjælper lidt, at være den der løfter næstmest selv på en begynderdag.

Jeg har en ide om at starte med lidt bb præget træning. Det var tanken at køre TJ's alternativ hypertrofi for begyndere, men jeg endte med at køre 3x8 i de fleste øvelser istedet for 8x3, så det bliver nok på den måde. Det er især bryst, jeg gerne vil have gang i igen.

Jeg har aldrig efter min egen mening været så vammel at røre ved, som efter træningen i går. Brysterne var totalt slaskede at røre ved, som om det bare var bløde smørklumper med skind over.

Jeg fik øje på, at Mette har forladt MOL, og det påvirker mig en del. Ikke noget, jeg p.t. kan sige noget klogt om.

Jeg kan selv mærke, at jeg har en trang til at gå på MOL og føle lidt fællesskab, selvom jeg ikke har trænet længe. Tiden har dog ikke været til det, og det kniber stadigt tidsmæssigt.

Det hjælper forhåbentligt, at træningscentret ligger på vejen hjem fra arbejde.

I dag er de forventede DOMS ved at i indfinde sig. ( Jeg holder et par fridage nu, og træner forhåbentlig næste gang i Videbæk i weekenden)

Link to comment
Share on other sites

Nøj, hvor er jeg træt i kroppen! Men det gør faktisk mindre ondt, end jeg havde regnet med.

Jeg fik gjort et eller andet forkert under træningen, og jeg regnede med, at det ville give vild ømhed i brystmusklerne.

Faktisk er brystmusklerne allerede ved at føles fastere igen. Det er lidt imponerende efter bare en gangs træning.

I går var jeg ude på en lille svampetur. 2.5 kg kantareller fundet på små 3 timers gåtur.

Link to comment
Share on other sites

træning 24-7-2004

bænkpres 5x20, 5x30, 5x40, 5x50, 5x60, 5x65, 3x8x67.5

barbell rowing 8x40, 8x50, 8x60, 6x70

squat 3x8x40

træk til brystet 3x8x40

incline dumbbell press 3x8x21

cable rowing 3x8x40

triceps push down 3x15x30

Grebet fungerede ikke under rowing, så jeg tænkte, at jeg bare ville tage et sæt ekstra, men jeg valgte istedet at hoppe over til squat.

Lige nu er jeg kun interesseret i at få gang i brystmusklerne igen.

Morgenvægten er sneget op på 94.5 kg.

Link to comment
Share on other sites

træning 26-7-2004

bænkpres 5x20, 5x30, 5x40, 5x50, 5x60, 3x8x70

squat 8x40

squat i smithstativ 2x8x40

træk til brystet 8x45

chinups 2x2

barbell rowing 8x48, 3x8x58

incline dumbbell press 3x8x20

træk til brystet 3x8x45

military press 3x8x35

cable rowing 2x8x45

dips 3x3

one-arm over head triceps extension 3x8x5

Der gik lidt rod i tingene, dels fordi der var en, som satte sig på træk maskinen, dels fordi squat stort set ikke er en option, da der ikke er rack eller bur, og da stativerne med vægte passer dårligt til formålet.

Det første sæt blev kørt ved først at lave 1 rep military, så 8 rep squat, og til sidst en rep military igen.

Link to comment
Share on other sites

træning 28-7-2004

bænkpres 5x20, 5x30, 5x40, 5x50, 5x62.5, 3x8x72.5

squat i smithstativ 3x8x40

træk til brystet 3x8x50

barbell rowing 3x8x60

incline dumbbell press 3x8x20

military press 3x8x35

cable rowing 3x8x45

dips 4x3

one-arm over head triceps extension 3x8x5

biceps curl 2x10x8

Min grebsstyrke kom vist til kort efter sidste træning, så jeg satsede på at køre mere regulært og droppe chinups forløbigt.

Jeg huskede forkert omkring vægten i military, og alligevel virkede vægten for tung.

Link to comment
Share on other sites

træning 30-7-2004

bænkpres 5x20, 5x30, 5x40, 5x50, 5x60, 5x70, 3x8x75

barbell rowing 3x8x62.5

squat i smithstativ 3x8x40

træk til brystet 3x8x55

military press 3x8x35

cable rowing 3x8x45

incline dumbbell press 4x8x20

benpress 4x15x40

dips 5x3

one-arm over head triceps extension 3x8x6

biceps curl 3x10x8

Link to comment
Share on other sites

træning 2-8-2004

bænkpres 5x20, 5x30, 5x40, 5x50, 5x60, 5x70, 3x8x77.5

barbell rowing 3x8x67.5 (så kan jeg bedre forstå, at det føltes noget tungere end sidst)

squat 5x8x40

military press 3x8x35

træk til brystet 6x55, 6x50, 2x6x45

incline dumbbell press 4x8x20

cable rowing 3x8x45 (kan egentlig ikke huske vægten)

dips 5x3

one-arm over head triceps extension 3x8x6

Det kneb noget med pauserne under bænkpres.

Lidt senere var der en stakkels dren, som kom for skade at spørge en anden, som trænede dernede, hvordan han skulle blive større.

Jeg kunne slet ikke holde mig i skindet, og plagede den stakkels dreng med gode råd en times tid. (ind imellem trænigen)

Link to comment
Share on other sites

træning 12-8-2004

bænkpres 5x20, 5x30, 5x40, 5x50, 5x60, 5x70, 5x80, 5x90

dødløft 5x5x60

military press 5x37.5, 4x5x40

barbell rowing 5x60, 5x65, 5x70, 5x75, 5x80

incline dumbbell press 5x21, 5x22.5, 5x24, 5x25.5, 5x27

træk til brystet 3x5x45, 3x5x50, 3x5x55

triceps pushdown 10x30, 10x35, 10x40

Jeg var nede for at træne i går, men det var så varmt, at jeg gik hjem efter 2 opvarmningssæt i bænkpres og dødløft.

Måske var det fordi, jeg skulle møde fyren, som jeg snakkede med en times tid idag.

Jeg har egentlig haft det dårligt i forhold til ham, fordi jeg troede, han arbejdede ved Vestas, hvorfra jeg selv var blevet fyret.

Vi er helt forskellige m.h.t. tilgang til træningen, men der var en hel del andre områder, hvor det kunne have været godt at kunne snakke med ham om andet end træning.

Jeg spekulerer meget på, hvordan jeg skal gå videre med min træning. Det står klart, at almindelig bb ikke er mig, og TJ's alternativ er nok for træls med de lange programmer.

Lige nu er jeg nok mest til at prøve TJ's Hatfield igen. Især de første 5 uger kan jeg godt lide ideen i.

Hvis jeg nu starter lidt blidt og samtidig træner nogle tunge øvelser ved siden af, så tror jeg det vil hjælpe. Jeg har nok lidt de samme problemer som Beleriand_K, bortset fra, at jeg ikke er bange for lange pauser.

Jeg har lige læst i BK's nye log, og det bekræfter min ide om at lave noget Hatfields lignende. I første omgang kan det lige så godt være ren Hatfields, bortset fra, at jeg vil lægge stor vægt på at få trænet andre tunge øvelser på den lette (hurtige) dag.

Det er måske en overvejelse værd at træne squat istedet for dødløft (jeg kan ikke forestille mig at køre begge øvelserne tungt)

Lige nu tænker jeg mig følgende program:

Tung dag (Videbæk)

Dødløft (Hatfields)

Bænk (Hatfields)

Squat (5x5?)

(incline dumbbell press ?)

Let dag (Skive)

Dødløft (Hatfields 5x2)

Bænkpres (Hatfields 5x2)

Barbell rowing (5x5 eller Hatfields tung?)

Military Press

Dips

Chinups

De sidste 4 kunne også være 8x3 inspireret istedet.

Jeg er dog langt fra chinups med reps lige nu.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vist ved at blive for gammel.

Jeg har ondt over det meste i dag, selv i mavemusklerne, selvom jeg ikke har trænet mave.

Selve brystmusklerne har det godt nok, men de var nok også i bedst træning inden pausen, desværre er de i høj grad blevet udskiftet med fedt i pausen. Dret er imponerende, så hurtigt, det kan gå. Hvis jeg holder pause igen, så vil jeg forsøge at huske, at tage armbøjninger i pausen.

Bortset fra det, så tak for velkomsten.

træning 12-8-2004

bænkpres 5x20, 5x30, 5x40, 5x50, 5x60, 5x70, 5x80, 5x90

dødløft 5x5x60

military press 5x37.5, 4x5x40

barbell rowing 5x60, 5x65, 5x70, 5x75, 5x80

incline dumbbell press 5x21, 5x22.5, 5x24, 5x25.5, 5x27

træk til brystet 3x5x45, 3x5x50, 3x5x55

triceps pushdown 10x30, 10x35, 10x40

Velkommen tilbage igen her på forumet.

Nej, du er vist ikke for gammel, med de løft du stadig præserer.

Ja, du er stadig en del stærkere end mig, men så længe du ikke er ældre end mig, er du ikke for gammel :)

Er det ikke gået hurtigt frem for dig efter pausen ?

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Henning: Jeg ved ikke, om man overhovedet kan tale om, at deter gået frem efter pausen. Det er jo en helt anden form for træning, men selvom 3x8 har en ikke ubetydelig effekt, så længe jeg holder pauserne korte, så passer 5x5 eller tilsvarende altså bedre til mig.

Jeg vil tro, at mit max i bænkpres ligger omkring 110 lige p.t., men det har jeg jo ikke forsøgt, og jeg mener også, det ville være risikabelt at forsøge, før jeg er kommet op i omdrejninger igen.

Det forekom tydeligt, at 5x100 kunne jeg ikke løfte sidst, så jeg opgav at forsøge, men det var jo også efter en del sæt, så jeg tror godt, jeg kunne tage dem næste gang, hvis jeg ikke når at starte på program inden da.

Det er svært at sige, hvor stor forskel der er styrkemæssigt. Det er helt tydeligt, at der opstår en tilpasning til rep-range under træningen, således at jeg blev tilpasset 3-rep sæt i løbet af foråret. Jeg antager, at jeg ikke kan tage mange 3x100 sæt lige nu, men jeg ved ikke, hvad det betyder styrkemæssigt. (altså i forhold til mit max)

Link to comment
Share on other sites

træning 15-8-2004

bænkpres 5x20, 5x40, 3x50, 3x60, 1x70, 1x80, 1x90, 1x100, 1x110, 3x100

dødløft 3x60, 3x80, 1x100, 1x120, 1x140, 1x160

squat 5x40, 3x5x50

incline dumbbell press 5x22.5, 5x24, 5x25.5, 5x27, 5x28.5

triceps pushdown 8x40, 6x30, 10x30

mave 10, 15, 10

Min træning er vist lidt for BK-inspireret. Jeg siger, at noget ville være forkert, og så gør jeg det alligevel. Bænkpres kunne mærkes, da jeg tog de 110 kg, og der var ikke energi til at køre 5x100 bagefter.

Dødløft gik på en måde ok, men jeg blev bange for vægten undervejs op i sidste sæt, og jeg fik den sænket meget klodset. Bagefter var jeg lidt øm i lænden, så det var helt klart mere end min krop+psyke har lyst til at løfte p.t.

Jeg tænkte, at det ville være en god ide at teste max, hvis jeg vil starte med noget Hatfield agtigt, men på en måde er det dumt, da jeg nok alligevel vil holde mig i underkanten af vægtområdet, og da jeg ikke fandt ud af noget nyt.

Link to comment
Share on other sites

Min træning er vist lidt for BK-inspireret. Jeg siger, at noget ville være forkert, og så gør jeg det alligevel.
Ja, lærer du det aldrig ?

OK, spøg til side, godt gået med 110 i bænk og 160 i dl. Stor :respekt: for det.

Du kunne evt. også vælge noget DIFD inspireret diskotræning, det rykker... ? :lol:

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Jeg gider jo ikke træne så meget.

Hvis det ikke var sådan, at det er voldsomt inspirerende, når der en gang imellem kommer en enkelt pige eller 2 forbi, så ville jeg nok holde mig til Videbæk og tung træning.

I Skive er der ikke meget vægt i centret, hvor jeg træner, og så må man jo køre let/accelerations træning eller bb.

Jeg startede med lidt bb, bl.a. fordi jeg regnede med, at det ville være lettere at få større brystmuskler end mindre mave.

Det lader ikke til, at pausen har kostet voldsomt med styrke, med mindre jeg faktisk var meget stærkere end jeg troede før pausen. Jeg checkede jo ikke maks dengang, så jeg kan ikke sammenligne.

Link to comment
Share on other sites

Inspireret af Hennings log kom jeg i tanke om, at jeg trænede lidt forskelligt triceps i går, fordi jeg kom i tanke om TJ's tale omkring ikke at grinde under træningen. Jeg forsøgte derfor at køre triceps øvelserne med acceleration. Det er svært at finde en øvelse, hvor jeg kan accelerere unden enten at accelerere for meget, eller at belaste albuerne for hårdt, så jeg overvejer, om der overhovedet skal være plads til regulær triceps træning fremover.

Jeg kunne jo alternativt køre smalt fat efter cat bænk.

Tung dag (Videbæk)

Dødløft (Hatfields)

Bænk (Hatfields)

Squat (5x5?)

(incline dumbbell press ?)

Let dag (Skive)

Dødløft (Hatfields 5x2)

Bænkpres (Hatfields 5x2)

Smalt fat bænkpres (?x?)

Barbell rowing (5x3)

Military Press (5x3)

Benpres (3x15))

Dips (5x3)

Chinups (5x1 fordelt mellem den øvrige træning)

Link to comment
Share on other sites

Lige til inspiration sf's programmer fra BK's log

Jeg tror dog stadig mest på Hatfields til bryst, og 50 sekunder kan jeg alligevel ikke måle.

Week 1: 70% x 8x3 ,2 minutes between sets

Week 2: 75% x 8x3, 2 minutes between sets

Week 3: 80% x 6x3, 2 minutes between sets

Week 4: 85% x 5x2, 3 minutes between set

Week 5: (80% x2, 85% x 2, 90% x2) 5 minutes between sets

Week 6: contest

Week 1: 65% x 15x1, 50 seconds rest between singles

Week 2: 70% x 15x1, 50 seconds rest between singles

Week 3: 75% x 12x1, 50 seconds rest between singles

Week 4: 80% x 8x1, 50 seconds rest between singles

Week 5: 85% x 6x1, 50 seconds rest between singles

Link to comment
Share on other sites

Træning 18-8-2004

bænkpres 5x20, 5x40, 5x60, 8x3x77.5

dødløft 3x39, 15x1x104

benpres 20x50, 2x20x60

dips 5x3

chinups 5x1

military press 5x3x39

Nu fik jeg endnu en gang gjort noget helt andet, end jeg havde planlagt.

SF's programmer så så interessante ud, at jeg straks måtte prøve, og jeg satsede på tung træning i Skive, selvom der principielt ikke er vægte nok.

Mens jeg trænede bryst gik det op for mig, at der var kommet et squat rack, hvilket betyder, at jeg helt indlysende bør køre squat og let dag i Skive. (Der er stadig ikke vægt nok, men det er da et klart fremskridt med et squat rack)

Bænk var nogenlunde let, og dødløft var så imponerende let, at jeg valgte at veje udstyret.

Stangen til dødløft vejede kun 19.2, men jeg havde nærmere regnet med 15 kg, så let føltes det. 25 kg skiverne vejede i overkanten af 25 kg, og så gad jeg ikke veje mere.

(Jeg vejede selv 98 kg (aftenvægt med tøj))

Efter den "tunge" træning følte jeg, at jeg havde lavet så lidt, at jeg roligt kunne køre hjælpeøvelser. (Dipstativet er bedre end det i Videbæk, og der er ikke stativ til chin ups i Videbæk, selvom man kan lave en intermistsik løsning)

På vej hjem kunne jeg mærke, at det nok var blevet i overkanten med træning.

Jeg regner med at tage en tung dag igen i weekenden og træne squat og eksplosivt i Skive i næste uge.

Jeg fik ellers trænet en del kæbe med en "Københavnsk" murer, som er den eneste anden, jeg har set træne seriøst i centret.

Mens jeg trænede bænk var der nogle fyre, som trænede noget, der kunne minde om bænkpres i smith stativet, men de sænkede bare kun stangen ca. 10 cm fra strakte arme, hvorefter de kørte vægten op igen, og det var ikke fordi de trænede lockout (vægten var i hvert fald temlig lav (omkring 20 kg på hver side så det ud til))

Fyren snakkede om, at han havde købt en god bog om træning skrevet af en amerikansk læge. Deri havde han bl.a. læst om skuldertræning. Det var næsten som at se b_skaal, når hen ikke lige trænede skulderpres med 30+ håndvægte.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

stats fra i aftes:

bryst slap 115

bryst spændt 119

overarme slappe 39

overarme spændte 41

livvidde 102

mave størst 110

lår 61 både afslappet og spændt

(jeg checkede ikke aften vægt, morgen vægt 95)

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Træning 22-8-2004

bænkpres 10x20, 5x40, 5x50, 5x60, 3x70, 8x3x82.5

dødløft 5x60, 1x100, 15x1x112.5

smalt fat bænk 8x40, 3x5x50

triceps pushdown kæde uden gearing 10x10, 5x15, 5x20, 5x25, 5x5x20

barbell rowing 5x60, 5x70, 5x80, 3x90, 1x100 (PR)

mave 3x10

Planen var at køre Bænk, dødløft, military og barbell rowing, men midten af brystet føltes lidt ømt a la for mange dips sidst, så jeg droppede military press, da den plejer at være hård for midten af brystet også (vedhæftningerne, antager jeg).

Der var en fyr nede og træne, som lød lidt for klog, og en pige som virkede vildt sød.

Måske var det sidstnævnte, som inspirerede til at jeg kørte lidt langt ud i rowing.

Det kan jo også tænkes, at det er programmet, som bare er for let at køre. Dødløft kunne lige mærkes, og jeg gruede lidt for at køre 15 singles med 120 om en uge, men jeg har lige set, at det skal jeg slet ikke. Det er kun 12 singler næste gang.

Bænk kunne tydelige mærkes især i midten, men det skyldes nok mest at jeg trænede lidt rigeligt sidst, samtidig med, at jeg har haft to tunge dage på en uge.

Jeg tror, de her programmer er vanvittigt gode for mig, men jeg er jo kun lige startet.

Jeg har igen haft problemer med mus i vesntre knæ om natten, så jeg spekulerer på, om jeg kan køre squat for tiden.

Lige nu er planen for onsdag følgende:

bænk 5x2x50 CAT (måske lidt tungere eller måske 5x3)

squat 5x5x50 (eller 5x3 eller 8x3)

incline dumbbell press

barbell rowing 5x3, eller 8x3 (idag fik jeg ikke stoppet ved 3 reps, så måske alternativt 5x5)

dips 5x3

chinups 5x1

mave 3x10

Jeg tror på, at barbell rowing og mave-øvelser kan hjælpe mig i dødløft. Jeg ville egentlig også gerne køre partielle dødløft og goodmornings, men det passer ikke rigtig ind, med mindre jeg dropper squat. Jeg håber på, at squat også kan hjælpe på dødløft, men det kan være, at det belaster knæet for meget, og så skal den måske skiftes, så der bliverplads til de andre øvelser.

Fik jeg sagt, at barbell rowing er med underhåndsgreb? Jeg blev lidt inspireret af TJ's snak om at holde smalt. Jeg ved ikke, hvor smalt det er, så jeg prøvede med omkring 30 cm mellem hænderne, og jeg prøvede at holde ryggen noget højere end vandret (dog stadig under 45 grader). Jeg kan ikke rigtig få hænderne længere sammen, hvis det ikke skal belaste håndledene for meget med underhåndsgreb.

Singlen med 100 kg gik relativt nemt, så jeg gad nok vide, hvad jeg kunne tage, hvis jeg ikke havde kørt reps først.

Link to comment
Share on other sites

Træning 25-8-2004

bænkpres 5x20, 5x40, 5x3x60

barbell rowing 4x60, 4x3x60

squat 5x3x40

incline dumbbell press 5x20, 5x22, 5x24, 5x26, 5x28, 5x30, 5x32

dumbbell rowing 5x5x14

chinups 5x1

dips 2x3

mave 3x10

Bænkpres var så hurtigt op, som jeg kunne. Det virker stadig sløvt i forhold til, hvad jeg har set på mol-træf. Det føltes som om, jeg var mindst et halvt sekund om at få stangen op.

Barbell rowing var alt for nemt, og jeg glemte at stoppe ved 3 reps i første sæt, men så kom jeg efter det.

Squat var med vilje for nemt, men det var stadig en udfordring at holde knævandringen lav, efter jeg har holdt igen med squats på det sidste. (Mit kriterie er max 10-15 cm, og det var jeg over et par gange, hvor jeg glemte at stikke røven bagud. Det er til gebgæld sværere at komme langt ned, når røven stikkes bagud synes jeg)

Inspireret af den gamle fandt jeg på at træne incline dumbbell press lidt alternativt.

Da jeg fandt ud af, at vægtene kun gik til 38 kg stoppede jeg, da det jo ikke er noget ved at nå hele vejen den første gang. Det kan klart anbefales at køre 3'ere i denne øvelse, hvis man vil nå langt op i vægt. Jeg kan ikke beslutte mig til, om jeg skal køre op til de 38 først, eller jeg skulle køre 8x3 i øvelsen.

Jeg havde besluttet at køre dumbbell rowing som supplement til barbell rowing, men efter dagens øvelse, som mest var for lige at prøve igen, har jeg besluttet, at det er vigtigere at supplere mine chinup singles med noget tungt træk til brystet.

Jeg var nødt til at lave en enkelt single noget alternativt, da diverse drenge legede på gulvet ved kabelstationen, hvor der også er en stang til close grip chinups.

Der var forøvrigt en enkelt fyr med meget kraftige briller og påskriften fido 10, eller noget i den retning på ryggen. Der skulle have stået idiot istedet både på ham, og hans trænings-kammerat og et par stykker til. Jeg spekulerede en overgang, om retarderede får rabat til centret. (I Rofi i Ringkøbing kom der a og til nogle udviklingshæmmede, men de havde da i det mindste nogle dejlige hjælpere med sig)

Den nævnte fido, eller hvad der nu stod, kørte bl.a. incline barbell press i smith-stativet, og efter at han tydeligvis havde fået ondt af et sæt, hvor han kørte med en ROM omkring 5 cm, læssede han mere vægt på, så vidt jeg så.

Jeg havde satset på for lav workload totalt set, så jeg kunne ikke holde mig fra dips.

Det havde fra starten været planen at køre dips, men jeg kan mærke, at jeg er ved at få samme ømhed, som jeg tidligere har haft ved brystbenet p.g.a. dips. Alligevel kunne jeg ikke helt finde ud af at droppe den.

Det var vist det for nu.

Jeg regner nu med at tage en tripple ekstra hver uge, så længe ømheden ikke bliver værre. Jeg havde glemt under dumbbell rows, at jeg droppede øvelsen for nogen tid siden, fordi den forværrede ømheden fra dips.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share