xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

træning 15-10-2004

bænkpres 5x20, 5x40, 3x60, 2x80, 5x2x100, 2x100

dødløft 3x60, 3x80, 1x100, 1x120, 8x1x140

military press 6x3x40

cable rowing 5x5x50

triceps push down 5x50, 5x55. 5x60, 5x65

bench dips 5x5

biceps curl 5x5x24

mave 4x10

Link to comment
Share on other sites

Nå, lige lidt kommentarer til fredagens træning:

Da jeg ankom var der 3 fyre, som trænede. Jeg gik igang med bænkpres, og efter første 100 kg sæt begyndte jeg at varme op til dødløft. Den ene fyr var gået, og de to andre spurgte, om den ene lige måtte træne imellem. Det måtte han da godt, han fik vist 2-3 grimme reps. (Det var vist også i forvejen deres biceps dag)

Jeg havde regnet ud, at jeg skulle køre sæt hvert tredie minut frem til 19.47, men jeg kom i tvivl, om det var rigtigt regnet ud, så jeg kunne jo lige så godt tage et ekstra sæt efter dødløft.

I dødløft havde jeg planlagt 135 kg, men det var jo egentlig for lidt, så jeg havde besluttet mig for 137.5, men da det kom til stykket var det nemmere at sætte 140 på. Det var med små skiver. Næste gang bliver nok med store skiver. Formen er begyndt at blive lidt grim.

Jeg kom til at regne på, hvor meget jeg skulle have løftet, hvis jeg skulle køre Hatfields istedet. Det var ikke rart at tænke på.

Ved military kune jeg mærke, at jeg nok alligevel er ved at have lidt af et problem omkring brystbenet igen, men nu holder jeg mit program næste uge med.

Under første sæt rowing kom der et par fyre (de andre var gået i mellemtiden). Jeg så ikke om de trænede forced, men de trænede helt klart uden forstand.

Triceps pushdowns blev kørt imellem rowing, og jeg er nu 3 blokke fra at køre med hele stakken. Hvis jeg når dertil, må jeg måske til at køre med lavere gearing, det kan jeg bare ikke lide, så måske skulle jeg bare køre op til samme vægt, og derefter begynde at øge reps.

Bench dips biceps og mave blev kørt mellem hinanden. Imens køret de to fyer decline i smith stativet med bænken omvendt, så de hvilede på nakken. Jeg sagde ikke noget. Samlet træningstid omkring 3 kvarter.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 20-10-2004

squat 5x5x50

bænkpres 5x20, 5x40, 3x60, 8x3x75

barbell rowing 5x5x75

incline dumbbell press 5x28, 5x30, 5x32, 5x34, 5x36

chinups 5x1

træk til brystet 5x5x60

biceps curl 5x5x29

mave 4x10

Squat var reduceret for at vænne mig til ikke at bruge spejlet. 2 sætt uden spejl 3 sæt med spejl. Jeg ved ikke, hvad det er, der går galt uden spejl, men det føles forkert.

Bænkpres gik problemløst. Barbell rowing gik ok, men nu har jeg ondt i højre håndled.

Chinups og incline blev kørt mellem hinanden. Jeg spekulerer på, om jeg skulle køre langsomt ned og holde pause under dumbbell press, for at øge tut, og for at have en løsning på, at jeg snart når max belastning.

Jeg havde glemt, at jeg kørte 60 kg i træk til brystet sidst, så det blev lidt let denne gang, selvom jeg nøjedes med at tælle til 30 mellem sættene, da der var et par (tynde) fyre, som stod i kø. Den ene spurgte den anden, om han var sikker på, at han kunne køre med 80 kg. Det var han. Jeg overvejede et foredrag omkring det at spise, hvis man vil vokse, men jeg droppede det.

Det kan også være at biceps curl er skurken omkring håndledet, men jeg vil gerne prøve at øge biceps lidt, for at se, om det gavner triceps.

Jeg overvejede en armmåling forleden, da de ser større ud, men jeg afventer næste max periode om et par uger.

Jeg regner med at køre 90, 100, 110 i bænk og 150 kg i dødløft næste gang.

Link to comment
Share on other sites

Træning 24-10-2004

bænkpres 5x20, 5x40, 3x60, 3x80. 2x90, 2x100, 2x110

dødløft 3x60, 3x80, 2x100, 1x120, 1x140, 5x1x150

military press 7x3x40

cable rowing 5x5x55

triceps pushdowns 5x55, 5x60, 5x65, 1x70, 5x50

mave 3x10

nedre ryg 5, 8

Jeg tænkte, at jeg jo er vandt til at køre i nærheden af 3x80, så det kunne jeg roligt køre idag også, men i sidste ende var de 110 tungere end jeg brød mig om. Jeg ved ikke hvorfor, men nu tænker jeg, at det nok var dumt at træne med mere end programmet foreskrev. Ved sidste max test var jeg overbevist om, at jeg ville have kunnet løfte 120 kg, men efter træningen i dag er jeg i tvivl.

Dødløft var hårdt, og der var ingen forbedret form, selvom jeg trænede med store skiver. Måske skulle jeg ikke have lavet havearbejde i går.

Jeg fik ondt i højre brystmuskel under military. Det virker ikke slemt, men det var nok en indikering ekstra på, at det var at gå lige hurtigt nok frem at træne med 110 idag.

Cable rowings var også hårde idag. Det var ikke rigtig muligt for mig at trække med vingerne, hvilket jeg ellers forsøger, så vægten skal nok lidt ned igen. Det er jo trods alt kun en "for sjov" øvelse.

Triceps var hårdt, og 70 kg var alt for hårdt. Desværre vokser triceops absolut ikke, så jeg skal nok have fundet på noget der. Jeg er sikker på, at mine brystmuskler nok skal løfte en del mere end de 120 kg, men armene er jeg usikker på, selvom jeg nærmest træner smalt fat, når jeg træner i Skive.

Jeg gad egentlig ikke mere efter triceps, men besluttede alligevel at afslutte med lidt mave, og da jeg ikke ville belaste hverken bryst eller håndled yderligere prøvede jeg lige lidt nedre ryg, for at have noget at lave mellem mave sættene.

Jeg tror, jeg skal satse på lidt mere nedre ryg, og lidt mere ben fremover.

Hvis jeg bilder mig ind, at squat er en dødløft hjælpe øvelse, så burde jeg kunne tage mig lidt sammen i squat, og måske skulle jeg prøve en squat/good mornings afart, der lige svarer til bevægelsen i dødløft. (Altså ikke ned til vandret, og ryggen lidt mere foroverbøjet end almindelig squat.)

Nå, ja, 180 i dødløft tror jeg hellerikke på idag.

Link to comment
Share on other sites

Vi er jo nogle, som ikke satser på at maxe i disko-øvelserne.

Knæet brokkede sig igen i nat, men ikke slemt. I går aftes havde jeg ondt i nedre ryg. Når jeg ikke mærker noget i dag, kan det vel ikke betegnes som DOMS.

Jeg overvejer at træne onsdag fredag, men jeg skal til reception fredag, så det bliver nok træning i weekenden igen.

Vægten viste til min store overraskelse 94.5 kg i morges. Jeg føler ellers, at jeg har taget vildt på i løbet af de sidste to uger, men vægten er uenig.

Link to comment
Share on other sites

træning 27-10-2004

squat 5x50, 4x10x50

bænkpres 5x20, 5x40, 3x60, 8x3x80

barbell rowing 5x5x80

incline dumbbell press 5x30, 5x32, 5x34, 5x36, 5x38

chinups 5x1

træk til brystet 5x5x60

Jeg kom til at kommentere en fyrs brysttræning, fordi jeg tænkte, at hans incline dumbbell lignede mit, og det er nok ikke den bedste teknik. Derefter fik vi brugt lidt for meget tid på at snakke, måske af samme grund fik jeg ikke koncentreret mig om starten af sidste sæt, og jeg har fået ondt i venstre håndled, så nu kan håndledene konkurrere om, hvilket der er dårligst.

80 kg er lige tungt nok til CAT træning, så jeg må nok prøve at starte igen fra 60 eller noget i den retning.

Barbell rowing og incline dumbbell skal nok være med 3 rep sæt fremover.

Squat var lidt af en overraskelse. Jeg valgte at dreje mig, så jeg kunne se mig selv i spejlet, og ef en eller anden grund valgte jeg at forsøge med 10 reps. Det var faktisk helt problemløst i 2 sæt, derefter kunne det mærkes i nedre ryg. Det belastede også barbell rowing en del, at jeg på forhånd var træt i nedre ryg.

Da klokken efterhånden var blevet 20.20 valgte jeg at droppe mave og biceps og køre hjem. Jeg havde også lige fortalt, at jeg jo ikke træner biceps. Jeg kan ikke gennemskue, om det er noget, jeg skal holde fast i.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

træning 7-11-2004

bænkpres 5x20, 5x40, 3x60, 2x80, 1x100, 2x1x120, 2x100

dødløft 1x60, 1x100, 1x140, 1x180

Det var en lidt forbløffende træningsgang. Jeg har været plaget af mine håndled siden sidste træning. Der var stadig lidt ømhed at spore idag, men jeg tænkte, at nu måtte jeg til at tage mig sammen.

Musikanlæget virkede ikke, og jeg var alene til træning. Det var ikke den bedste start, men det føltes ikke så ensomt, som det nogle gange gør. Det hjalp nok lidt, at november udgaven af workout var kommet.

Efter 100 kg overvejede jeg meget, om jeg skulle prøve med 110 også, der var jo ingen til at hjælpe, hvis det gik galt. Men jeg besluttede, at jeg lige så godt kunne tage mig sammen.

De 120 kg fløj nærmest op, men røven lettede også. Det virkede så let, at jeg besluttede at prøve en gang til, for at lave et pænere løft. Omkring 7 minutter senere forsøgte jeg så igen, og denne gang holdt jeg røven i sædet. Der var ingen problemer med skævhed i løftet, som under 117.5 kg løftet for tæt ved halvandet år siden.

De 2x100 bagefter var dog så hårde, at jeg tænkte, at jeg hellere måtte stoppe for idag.

Jeg spekulerede en del på, om det var en god ide at fortsætte med dødløft, da hænderne allerede var godt brugte. Jeg besluttede at prøve alligevel.

Inspireret af successen med få sæt i bænk besluttede jeg at lave 40 kg spring i dødløft. 140 kg var lidt hårdere end ventet, og jeg blev lidt øm i højre baglår, men det var ikke værre end at jeg besluttede at fortsætte.

180 kg kom op på en rimeligt glidende måde. Det var lidt mere sejtræk, end jeg kunne ønske mig, men jeg må nok erkende, at 180 kg, det er tungt, når man ellers befinder sig ved en skærm eller et bilrat 10-12 timer til hverdag.

Link to comment
Share on other sites

Tja, jeg bliver vel nødt til at sige tillykke med BP-rekorden :wink:

Du må dog hellere betragte det som en midlertidig status. Efter at jeg har fået styr på min træning igen er det kun et spørgsmål om tid, inden jeg passerer dig. Jeg skal "bare" lige indhente et spildt års dårlig træning.

Link to comment
Share on other sites

Tak!

Chris: Det er desværre kun en tangering af resultatet for 2 år siden.

BK: Jeg må jo selv erkende, at jeg ikke kunne tage mig sammen, mens jeg var arbejdsløs. Nu kører det tilsyneladende, selvom jeg har overbelastet min håndled.

Med Simmons cycle er der jo lige tid til en runde mere før jul, og jeg tror, at 122.5 er muligt i bænk, men rekorder i dødløft, det bliver nok først næste år.

Jeg vil dog overveje, om jeg skal splitte træningen anderledes, så jeg kan træne squat i Videbæk, hvor der er spejle de rigtige steder.

Link to comment
Share on other sites

Næste periodes program:

Week 1: 70% x 8x3 ,2 minutes between sets (85)

Week 2: 75% x 8x3, 2 minutes between sets (90)

Week 3: 80% x 6x3, 2 minutes between sets (95)

Week 4: 85% x 5x2, 3 minutes between set (102.5)

Week 5: (80% x2, 85% x 2, 90% x2) 5 minutes between sets (95, 102.5, 110)

Week 1: 65% x 15x1, 50 seconds rest between singles (117.5)

Week 2: 70% x 15x1, 50 seconds rest between singles (127.5)

Week 3: 75% x 12x1, 50 seconds rest between singles (135)

Week 4: 80% x 8x1, 50 seconds rest between singles (145)

Week 5: 85% x 6x1, 50 seconds rest between singles (155)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Chris27: Jeg har lavet uendeligt mange forsøg med 180, som ikke er lykkedes det sidste par år, så der var ikke megen ide i at prøve med 182.5. Jeg forsøgte dog vist omkring årsskiftet uden success.

Simmons programmerne hjælper en hel del på det, og der skal jo næsten ingen vægt til under træningen, så nu hjælper det vist igen, men jeg regner ikke med at teste igen før i starten af 2005, med mindre julen former sig specielt i år.

Træning 21-11-2004

bænkpres 20x20, 10x40, 5x60, 3x80, 8x3x85

squat 1x20, 1x30, 1x40, 1x50, 1x60, 1x70, 1x80, 1x90, 1x100, 3x70

træk til brystet 5x40m 5x45, 3x5x40

mave 3x10

Jeg var lidt i tvivl, om jeg kunne starte på en ny Simmons runde uden at træne mig op først, da jeg jo ikke har trænet så meget på det sidste, men jeg satsede alligevel med lidt ekstra opvarmning.

Jeg kørte halvandet minut på kondicykel mellem nogle af sættene for at måle tiden, da jeg ikke havde fået mobilen med. Det tog forøvrigt op mod 30 sekunder at gennemføre et sæt, fra jeg lagde mig, og til jeg sad op igen.

Vægten er blevet noget tungere siden første Simmons runde, men det er jo stadigvæk barnemad i forhold til Hatfields.

Jeg ville lige checke om jeg kuunne satse på at køre Simmons programmet for squat også. Det gik nemt nok op til 100 kg, faktisk var eneste "problem", da der kom 50 kg på. Det kunne lige mærkes, at der var kommet vægt på.

Jeg tror min reelle max lige nu er omkring 120, men jeg kan alligevel ikke satse på at træne med så tung vægt, så jeg ville bare checke, om jeg kunne satse på at træne udfra en max på 100 kg. Jeg er ikke siker på, om det vil gå godt med 8x3x70, men det er nok det, jeg satser på.

Squat skal stadig bare være hjælpe-øvelse i forhold til dødløft, og jeg vil nok satse på at øge 10 kg hver runde, til jeg når den reelle max, og det giver nok ikke effekt på dødløft før jeg har overstået 3. runde, hvis jeg overhovedet kan holde til træningen.

Jeg startede med at ville træne træk til brystet med 5 kg stigning for hvert sæt, men så kom jeg i tanke om, at jeg jo ikke er i træning, og jeg gik tilbage til de 40 kg.

Mave og træk til brystet blev kørt mellem squat singlerne.

Martin var til træning idag. han sagde, at det var længe siden, han havde set mig, og det måtte jeg jo bare bekræfte. Han træner stadig ikke bænkpres, men trænede flad dumbbell press med større vægte end jeg kan løfte.

Det lød som om hans skulderskade skyldes overtræning. Martins far var også til træning (D.v.s. så vidt jeg ved, er det hans far) Han forsøgte at overbevise mig om, at jeg ikke skulle gå under vandret i squat, men jeg fik ham vist overbevist om det modsatte.

Jeg har lige checket kalenderen og kan se, at jeg lige kan nå en max test ekstra i år i bænkpres. Jeg er allerede nu overbevist om, at jeg kan løfte 122.5 kg, så jeg vil forsøge at køre denne runde bryst rimeligt behersket, så jeg bare føler mig etableret på de 122.5, når jeg skal teste igen. Det med at øge yderligere, det må vente til næste år.

Det er ideen, at jeg kører 8x3x70 i bænk på onsdag, og så vil jeg øge 2.5 eller 5 kg pr uge på den lette dag. Jeg tror, det vil være fornuftigt at holde mig til 2.5 kg øgninger, men det er træls med alle de små skiver, der skal på.

Dødløft bliver nok også om onsdagen, så jeg kan se mig selv under squat træningen. Forøvrigt så jeg ganske pæn ud i spejlet efter træning, hvilket jeg ikke havde regnet med med min nuværende vægt. Vægten herhjemme siger 94.5 kg for tiden, men da jeg testede max sidst viste den 96 herhjemme uden tøj og 98.5 til træning med tøj, så det kan være, at vægten skulle udskiftes.

Link to comment
Share on other sites

træning 24-11-2004

bænkpres 5x20, 5x40, 3x60, 8x3x70

dødløft 1x70, 1x100, 15x1x120

incline dumbbell press 8x3x20

chinups 5x1

træk til brystet 5x50, 5x55, 5x60, 5x65, 5x70

mave 3x10

Dødløft er forbløffende nemt i Skive. Jeg ved ikke, om det er gulvet eller skiverne, der gør det. Jeg havde planlagt at øve rygkrumning, men jeg har åbenbart en mental blokering på det punkt, for det lykkedes hjemme ved badeværelses spejlet, men det virker slet ikke, når jeg tager vægt på.

Bænk var lidt træg, og jeg spekulerede på, om jeg skulle have startet lavere. Der skal i hvert fald ikke mere end 2.5 kg stigning til, ellers bliver det for trægt.

Jeg spekulerer forøvrigt på, om det er hensigtsmæssigt at køre CAT og "tung" bryst træning samme dag, men forløbigt er ideen at træne incline efter Simmons cycle også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at du er den eneste MOL'er, som har som mål at krumme ryggen mere i dødløft :blink:

Det er næppe særlig sundt, og jeg indså i tråden i går, at det koster kilo for mig at jeg krummer (for meget) i dødløft, da jeg ikke kan locke out med lige så mange kilo, som jeg kan løfte til knæene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har planlagt at træne mine ben ekstra, og se om det kan hjælpe, men ellers er mit problem nok, at mine ben er lidt for lange. Det giver en dårlig bevægelse. Faktisk tror jeg, at jeg bruger benene meget lidt, når det bliver rigtig tungt. Hvis jeg kunne få ryggen rettet lidt mere op i starten af løftet på bekostning af at øvre ryg og skuldre runder, så tror jeg, det ville hjælpe.

Jeg kan sagtens runde i øvre ryg, når jeg ikke har vægt på, men evnen forsvinder komplet, når jeg træner dødløft. Når jeg træner cable rowing er det stort set kun øvre ryg, jeg bruger, men det forsvinder komplet, ved dødløft.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af, at tvinge mig til at bruge beene tilstrækkeligt til at kompensere for det, men det hjælper nok, hvis jeg bliver bedre til squat. Dave Tate siger jo også, at det er vejen frem.

Link to comment
Share on other sites

Træning 28-11-2004

bænkpres 5x20, 5x40, 3x60, 3x80, 8x3x90

squat 5x20, 3x40, 3x60, 8x3x70

dødløft (2 skiver under stangen) 3x5x60

cable rowing 3x6x40

triceps pushdown 3x10x40

mave 3x10

Jeg dovnede en del i starten. Så havde jeg fået den ide, at når jeg kun kørte 1 sæt bænk hvert andet minut, så var der da plads til squat ind imellem.

Det var hårdt! Efter 1 sæt bænk og 1 sæt squat var der mindre end 1 minut til at holde pause. Det gør jeg nok ikke igen. Jeg er jo også bagefter i squat i forhold til bænkpres.

Jeg ville egentlig have øvet lidt rygkrumning i dødløft efter squatten, men det blev til en mere regulær øvelse. Jeg kan desværre se, at det ville passe perfekt, hvis mine arme bare var 10 cm længere. De er ellers lange nok i forvejen, men mine ben er også relativt lange.

Hvordan træner man dødløft, når man ikke passer til det i kropsbygning?

Det er faktisk også ca. 10 cm over gulvet, jeg gik i stå i foråret. Det kunne vel tyde på, at der er et eller andet motorisk, som jeg har svært ved at kordinere.

Rowing var bare lidt for sjov, og triceps var bare for at få lidt mere end bare bænkpres. Jeg ved ikke rigtig, om jeg skulle genindføre military. Jeg tror, det er sundt med lidt mere end bænk, men jeg tror ikke, det vil gavne at køre hårdt med andet end hovedøvelserne. Jeg har min private teori om at det sagtens kan være gavnligt bare at køre en øvelse helt let nærmest for motionens skyld, og det taler desværre for at genindføre military. Det er ellers en af de øvelser, som jeg egentlig ikke gider træne (sammen med alle andre skulder øvelser).

Det lader til, at 10-turs kort forsvinder i Videbæk. Til gengæld bliver det åbenbart lige så billigt bare at betale for en træning af gangen.

Jeg er ved at spekulere på, om jeg skulle begynde at træne i Herning igen. Det tager omkring 20 minutter ekstra at køre omkring Herning hjem, men det er til gengæld 17,50 kr billigere pr. gang, med mindre prisen er steget i Herning. Jeg har dog klip nok tilbage til Skive til at fuldføre mine igangværende programmer. Så det haster ikke med at beslutte sig, og Skive har jo de dejlige skiver, som gør dødløft en leg.

Link to comment
Share on other sites

...det taler desværre for at genindføre military. Det er ellers en af de øvelser, som jeg egentlig ikke gider træne

Gider...? Nej, det er da fordi du ved, at dit max i den øvelse stort set svarer til min første opvarmningsvægt :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen undskyldning, for så skulle jeg ikke gide at træne :laugh:

Men jeg kan se at xjyden også har gang i lette vægte :4thumbup:

og det er aldrig for sent at blive diskopumper :smile:

God træning - let men godt :4thumbup:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Som nævnt før, så er der jo nogle, som vælger at fokusere deres træning en smule, istedet for at brænde voldsom energi af på hjælpeøvelser.

Derudover hader jeg skulderøvelser næsten lige så meget som mave.

Jeg kom i tanke om, at jeg lige mærkede til knæet under sidste sæt squat i går, men i nat har jeg ikke mærket noget. Til gengæld er jeg lidt øm i inderlårene nu. Squatten var nu helt klart med dårligere stil, end jeg plejer (mere knævandring), og jeg synes ikke helt om det, hvis det bliver ved.

Link to comment
Share on other sites

træning 1-12-2004

bænkpres 5x20, 5x40, 3x60, 8x3x72.5

dødløft 3x60, 1x100, 15x1x127.5

incline dumbbell press 8x3x22

chinups 5x1

side laterals 5x4, 5x5, 5x6, 3x5x5

træk til brystet 5x5x55

mave 3x10

Jeg kom i tanke om, at jeg har mishandlet mine håndled ved at køre barbell rowing med for smalt greb, så min kommentar i sidste indlæg var vist ikke for gennemtænkt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg oplevede godt nok noget specielt i dag undervejs hjem.

Jeg ville ind for at lede efter en skrabe julekalender i en tanstation undervejs hjem. (De er udsolgt i Skive)

Ekspeditricen (siger man sådan) stod åbenbart og rettede på sit tøj og afslørede derved en imponerende timeglas figur.

Da jeg kom ind i butikken så jeg, at det vist var den samme søde pige, som plejer at stå der, men på en eller anden måde så hun meget sødere ud. Jeg ved ikke, om hun har tabt sig, men jeg kunne i hvert fald ikke helt finde ud af, om det var den samme som sædvanlig. JEg troede egentlig, hun var kraftig p.g.a. den trøje, hun går rundt i, men hvis det var den sædvanlige pige, så har hun altså en imponerende figur.

Jeg havde aldrig drømt om, at jeg ville synes, at en pige, som for alvor havde timeglas figur, så så dejlig ud (m.h.t. figur), jeg troede nærmest, jeg efterhånden var totalt fokuseret på, at en pige skulle være veltrænet (selvom jeg ikke selv er det), men i dag fandt jeg altså ud, at jeg kan blive helt væk af et kort glmt af sådan en timeglsa facon.

Hvis det havde været for 10 år siden, havde jeg klart fortalt hende, hvor dejlig, jeg synes, hun ser ud, men jeg er blevet noget hæmmet på det punkt efterhånden, så det får hun nok ikke at vide.

Hun går også rundt med en imponerende ring på den ene finger, så jeg regner med, at hun er gift.

Link to comment
Share on other sites

Træning 5-12-2004

bænkpres 10x20, 5x40, 3x60, 3x80, 6x3x95

cykel 3 min

squat 5x40, 3x60, 8x3x80

mave 3x10

triceps pushdown 3x10

Bænkpres var vildt for tungt idag. Men jeg kom da igennem, og det var da ikke på Hatfields niveau.

Squat gik noget trægt i starten. Før træningen var der en af kollegaerne, som også blev fyret fra Vestas, som var nede for at træne, og han spurgte til sin squat stil. Han kørte noget i retningen af olympisk squat, og det så egentlig ok ud, men jeg viste ham, hvordan styrkeløfter squat ser ud (eller noget i den retning)

Da jeg selv kom igang med squat kunne jeg ikke forestille mig, at jeg skulle kunne gennemføre 8 sæt. Ved 4. sæt kom jeg i tanke om, at jeg egentlig skulle have kørt med 75 kg, hvis jeg skulle have fulgt programmet. Så blev det pludseligt meget nemmere. Ved 5. sæt kom jeg egentlig til at køre 4 reps, fordi jeg kom til at spekulere på, hvad man egentlig skal i toppen af squat.

Jeg antager, at man bare skal strække benene ud. Jeg håber ikke på, at der er krav til ryg-hældning. (Det har jeg vist også fået at vide før)

Jeg var godt brugt bagefter, og jeg havde startet morgenen med at blive øm i nedre ryg lige efter morgenmaden (af en eller anden uforklarlig grund). Det mærkede jeg ikke nævneværdigt til under træningen, det var mere skrækken for ikke at kunne komme op igen, der plagede.

Jeg overvejede at nøjes med bænk og squat, men tog lige lidt triceps og mave med. (Efter bænk kunne jeg mærke, at det var skuldrene, der føltes mest brugte, men jeg regner ikke med at ville belaste skuldrene mere i den her runde, så derfor valgte jeg at træne triceps. De føltes nu også godt brugte.)

Før sidste sæt mave kom der en fyr ind og nupede den maskine, jeg brugte til at have fødderne oppe på. Jeg kunne jo også have valgt at bruge en almindelig bænk, men jeg synes alligevel, det er uforskammet, når folk kommer og begynder at træne i en maskine, hvor der helt tydeligt er andre igang, som står lige ved siden af. Han kunne i det mindste have spurgt.

Det første jeg så på MOL, lige før jeg begyndte at skrive dette, var tråden om smovlov. Det virker godt nok helt perverst. Det er godt, at det kræver meget mere tid, end jeg kan afsætte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share