Old School


Svendsen
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Fed side :devil: Mange af øvelser ser meget spændende ud, især " Two Hand Swing" er en jeg vil til at eksperimentere med, i stedet for plate raise.

Tak for linket :)

Link to comment
Share on other sites

Mega cool side. Det pisser mig bare lidt at man ikke kan gemme billederne. Nogen der ved hvordan ?? Når man højre-klikker kommer det der macromedia flash crap frem.

Der er altså mange fede billeder imellem. F.eks Pat Casey med et par monster håndvægte. Han var jo den første til at bænke 600 pounds så vidt jeg husker.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Mega cool side. Det pisser mig bare lidt at man ikke kan gemme billederne. Nogen der ved hvordan ?? Når man højre-klikker kommer det der macromedia flash crap frem.

Der er altså mange fede billeder imellem. F.eks Pat Casey med et par monster håndvægte. Han var jo den første til at bænke 600 pounds så vidt jeg husker.

Thomas

Det eneste jeg kan komme i tanke om er at print screen (tage screenshots) og croppe dem til i Paint...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
"Steve Ekdal of New Jersey doing a One-hand deadlift with 400 pounds for 10 repetitions..." :blink: WTF? :blink: Og så i jakkesæt :o

Nogle gange må jeg altså liiige sættes spørgsmålstegn med nogen af de løft man hører om, fx Louis Cyr. Det kan simpelthen ikke passe, med deres elendige viden omkring træning og kost!!

Jeg kan selvf. tage fejl, men...

Link to comment
Share on other sites

Det kan simpelthen ikke passe, med deres elendige viden omkring træning og kost!!

Faktisk var den slet ikke så dårlig igen. Måske i forhold til bodybuilding, men bestemt ikke i forhold til det at blive stærk. De vidste måske ikke hvorfor det virkede, men det de gjorde dengang passer faktisk meget godt med det vi ved idag. De fleste old-school strongmen, som f.eks Louis Cyr, løftede så tungt de kunne, så ofte de kunne, og det er faktisk det Pavel Tsatsouline anbefaler idag (og mange andre styrke-eksperter for den sags skyld). Der er selvfølgelig ingen tvivl om at man kunne have optimeret deres træning meget, men den er slet ikke så ringe som mange gør den til. Og de gamle stærkmænd forstod jo også vigtigheden af ernæring. Faktisk åd Louis Cyr så meget, at det rent faktisk var bidragende til hans tidlige død. Han var kendt som en ekstrem overspiser. Han havde en monster appetit, og pga. det massive madindtag han havde, så begyndte han at døje med skrantende helbred relativt tidligt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hack Lift ser nu syg ud :blink: også kendt som Reverse Deadlift... hvor man altså står på den modsatte side når man løfter stangen :w00t: det må d være lige noget for den kære Hr. Jensen :tongue: ;)

Det er skam en fin øvelse for lårene. Ano Turtiainen bruger den ofte som ME-øvelse i hans WSB program. :)

Link to comment
Share on other sites

Hack Lift ser nu syg ud :blink: også kendt som Reverse Deadlift... hvor man altså står på den modsatte side når man løfter stangen :w00t: det må d være lige noget for den kære Hr. Jensen :tongue: ;)

Nu hedder jeg tilfældigvis også jensen ;)

Og jeg har også brugt den en del tidligere, faktisk en ret fee øvelse, der dog kræver en lille smule træning, da man i starten har tendens til at trække stangen op ad læggen :)

Også kendt under Barbell hack squat ;)

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja du har vel allerede lavet halvdelen af de øvelser der er på siden inden du kendte til dem  :lol:

Bare fordi man har en openminded tilgang til øvelsesvalg, så skal man mobbes?? :D

Jeg synes det var ret ubehageligt for skuldrene at locke den ud.

Du ka' ta' det Klaus :tongue::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fed site. Gad vide om der nogen af nutidens stærkmænd der er på Eder´s og Casey´s niveau i dips? Og så nævner de jo ikke engang Eder´s rep rekord på 1000 dips på 18 minuter. :w00t:

Arrrhhhh ;) Det ville give omkring 55/minut :lol: Så vil jeg gerne checke stilen og se om han overhovedet kan nå at bøje albuerne :lol: Dybden kan heller ikke have været overvældende ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share